Kiezen is zo moeilijk! GSF600S, SV650S, ZR 7S

rf100289

MF'er
22 okt 2012
102
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en nieuw op de motor! Sterker nog, moet er nog een kopen. En ik twijfel tussen een Suzuki GSF600S, SV650(S) en een Kawasaki ZR 7S.
Die GSF600S past het beste bij mijn budget, net als de SV650S. Ik twijfel bij de tweede alleen aan de zithouding, misschien niet relaxt genoeg voor mij en te sportief. Dat valt je denk ik pas echt op als je 'm hebt, daar is een proefrit denk ik te kort voor.
Die ZR 7S zit in het rijtje omdat ik bang ben (na veel berichten hier) dat ik die 600's snel zat ben en dan veel geld moet uitgeven om een 750 te kopen.

Wat zeggen jullie: 600, 650 of 750? En die SV650S, is dat nou echt een sportmotor of heeft hij ook iets weg van een tourmotor?
 
Laatst bewerkt:
SV650S is echt een leuke motor, prachtig geluidje.

Zithouding is sportief door clip-ons maar lang niet zo extreem als een echte racert.
 
SV650 vindt ik wat meer een sportieve motor, maar ja, je kan sportief rijden op een toermotor en andersom..
Mijn advies is: staar je niet blind op cc's. Ik vermoed dat mensen die beweren dat ze na een jaar een 600cc ontgroeid zijn meestal hard rechtuit rijden. Een 600cc motor is echt al een flinke motor, waar menigeen niet het onderste van de kan uit kan halen. Daarnaast zou ik ook goed letten op het motor-karakter. Een sv650 is een 2-cilinder, gsf600 een 4-cilinder. Beiden hebben een heel ander motor-karakter.
Over het algemeen kun je zeggen dat de gsf600 zich meer voor toeren leent, maar ook nog heel goed in een bocht te leggen is. De sv is wat meer voor het stuurwerk met een iets sportievere houding. (Overigens, heb ik een mooie bandit te koop staan :P)
 
Hayabusa!
Ja dan klinkt die GSF600S opeens weer erg goed! Genoeg cc en goed voor toeren.. dat is wel wat ik zoek. Is die SV650S misschien toch te sportief. Grapjasper, vertel.. wat heb je te koop staan? ;)
 
Helemaal niet moeilijk, ik zou voor de hayabusa gaan..

Of een Blackbird, beide super relaxte machines met een overdaad aan power :) .

Maar ik begrijp dat je een nieuwe motor wilt kopen? zonder dat je weet of V-twin, vier-in-lijn, of misschien wel V4 het helemaal doet voor jou? Zonder een goed beeld van de karakters van de verschillende motoren? (want persoonlijk vind ik een Hayabusa gemoedelijker rijden dan een SV650).

Lekker beginnen op tweedehandjes die weinig afschrijven. Misschien eindig je op een Deuville, misschien op een Pan European (eindigen op een Honda doe je nml toch wel O-) )
 
Zie mn onderschrift (heb ik zojuist met mijn forum-skills erin gezet en het is nog gelukt ook *D ), maar ik ben het eigenlijk wel eens met wouterzxr; ik zou toch voor de Hayabusa gaan...
 
Laatst bewerkt:
Hayabusa lijkt mij nou niet de ideale toermotor eerlijk gezegd. :? Je kan trouwens ook de clipons van de SV650S afhalen en een wat normaler stuur monteren zodat je een meer comfortabele zithouding hebt. ;)

Die L-twin die er onder zit is wel een leuk blok met een dito geluid :Y
 
. Dat valt je denk ik pas echt op als je 'm hebt, daar is een proefrit denk ik te kort voor.
?


Proefrijden = goed ! :}

Geef vantevoren aan dat je echt een uitgebreide proefrit wil doen en pak elke fiets een paar uur mee. Bij de meeste motorzaken moet dit, in overleg, toch wel te doen zijn.
Een andere optie is om er eens 1 een weekend te huren oid.
 
Of een Blackbird, beide super relaxte machines met een overdaad aan power :) .

Maar ik begrijp dat je een nieuwe motor wilt kopen? zonder dat je weet of V-twin, vier-in-lijn, of misschien wel V4 het helemaal doet voor jou? Zonder een goed beeld van de karakters van de verschillende motoren? (want persoonlijk vind ik een Hayabusa gemoedelijker rijden dan een SV650).

Lekker beginnen op tweedehandjes die weinig afschrijven. Misschien eindig je op een Deuville, misschien op een Pan European (eindigen op een Honda doe je nml toch wel O-) )
:+
 
V-twin, V-four, vier in lijn, het kan allemaal. Maar voordat ik ga kijken waar ik op ga proefrijden wil ik eerst selecteren wat voldoet aan mijn eisen. Ik wil sportief rijden, maar ook zeker comfortabel zitten. Dus die hayabusa was een geintje ;)
Part66, ik ga zeker beginnen op een tweedehandsje. Geen nieuwe! Ben student. Moet goedkoop zijn maar ook praktisch want wordt straks gebruikt voor woon/uni/werk-verkeer en ook voor langere stukken.
Grapjasper dank aan jouw skills, ik ga het bekijken!
 
Hayabusa lijkt mij nou niet de ideale toermotor eerlijk gezegd. :?


attachment.php


8471.jpg


Met 1 zo'n koffer red ik een weekend kamperen in Duitsland, laat staan wat je met drie kan :P .


Maar goed punt m.b.t. het stuur: Verstelbare clip-ons of een Superbike stuur zijn inderdaad mogenlijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Wil je een 4 cilinder in lijn of een 2 cilinder (de SV)? De rij eigenschappen zijn totaal niet vergelijkbaar.
En een 600 of 700 cc 4 cilinder.... Er rijden al genoeg mensen rond die het vermogen van een 600 niet kunnen benutten en de top snelheid van een 600 ligt ook ver boven de toegestaande snelheid. Een 700 zal op lage touren waarschijnlijk wat vlotter oppakken.
 
Ik rij nu in een auto met 999cc met een kg/pk verhouding van 1 pk per 16kg. Ik denk dat de kg/pk verhouding van elke motor mij van mijn sokken gaat blazen :)

Die Honda op de foto is mooi maar ver boven mijn budget helaas. Wat moet ik dan investeren in zo'n SV650S om die clipons te verlagen en het stuur te verhogen? Dat maakt het weer minder aantrekkelijk.

Dropje 73, je hebt gelijk. Moet een goede (lees: lange) proefrit gaan maken en eens goed gaan testen. Maar, voor ik ga proefritten wil ik een selectie hebben.

De GSF600S staat nog steeds op numero uno...!
 
Wil je een 4 cilinder in lijn of een 2 cilinder (de SV)? De rij eigenschappen zijn totaal niet vergelijkbaar.
De zithouding ook niet. Had ooit eens een GSF meegekregen als leenmotor, voelde net alsof ik op een chopper zat vergeleken met de SV.
Je zult echt moeten gaan proefrijden om te kijken wat jij het fijnste vind rijden.
 
De zithouding ook niet. Had ooit eens een GSF meegekregen als leenmotor, voelde net alsof ik op een chopper zat vergeleken met de SV.
Je zult echt moeten gaan proefrijden om te kijken wat jij het fijnste vind rijden.
Lijkt me ook niets nee ;)
S0306.jpg


Ik zeg Bandit!!! Maar wel naakt dan *O*
 
Ik heb 1.5 jaar een SV650S gehad en de zithouding vond ik prima. Dagen achter elkaar honderden kilometers gemaakt en nergens last van. En dat met bijna 2 meter :Y

Motor stuurt ontzettend makkelijk
Door 2 cilinders lekker veel koppel onderin (dus bij bochterige Eifel kun je de R1 voor blijven)
en dat geluidje... pff :9 :9~ Yoshimura is een must :W
 
Herr.ik. bijna 2 meter! Met mijn 1.70 moet die SV650S heel relaxt rijden dan :) Of net niet?
Ik ga die GSF600S proberen en die SV650S. Stukje rijden om te kijken welke zithouding me bevalt en dan ook nog even dat verschil tussen de 4 in lijn en de 2 in v.
 
Laatst bewerkt:
Herr.ik. bijna 2 meter! Met mijn 1.70 moet die SV650S heel relaxt rijden dan :) Of net niet?
Ik ga die GSF600S proberen en die SV650S. Stukje rijden om te kijken welke zithouding me bevalt en dan ook nog even dat verschil tussen de 4 in lijn en de 2 in v.

Dat zal per persoon verschillen of je het lekker vind zitten ;) Lekker proefrijden en vanuit daar je keuze maken.

Je zult wel een flink verschil merken met de 2 en de 4 cilinder. De 2 kan soms wat nerveuzer overkomen dus dat zal even wennen zijn. Maar mijn mening is dat je met zo een 2 cilinder er een stuk meer karakter en plezier voor terug krijgt. Maar ook dat is persoonsgebonden dus succes met je keuze! :)
 
Spoiler-D252S_detail.jpg


Niet ieders smaak maar ik vind 'm echt suuuper!

Bedankt Herr.ik. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik zeg: Hornet, 600 cc voldoende pk's, rechte zithouding, kan je flink sportief mee knallen als touren en als een ouwe taart door de stad pruttelen. Je hebt er 1001 soorten aftermarket onderdelen voor, dus altijd aan te passen aan je wensen en je hebt ze in alle prijscategorie !
ik rij nu zelf op een 2012 versie rond en hij bevalt me veel beter dan mijn toenmalige Kawasaki en ja Honda he....blokken staan erom bekend dat ze niet kapot te krijgen zijn. :)
 
ik zeg: Hornet, 600 cc voldoende pk's, rechte zithouding, kan je flink sportief mee knallen als touren en als een ouwe taart door de stad pruttelen. Je hebt er 1001 soorten aftermarket onderdelen voor, dus altijd aan te passen aan je wensen en je hebt ze in alle prijscategorie !
ik rij nu zelf op een 2012 versie rond en hij bevalt me veel beter dan mijn toenmalige Kawasaki en ja Honda he....blokken staan erom bekend dat ze niet kapot te krijgen zijn. :)
Al het bovenstaande geldt ook voor de bandit die TS zo mooi vindt :Y

Maar goed, fietsen zijn ook wel vergelijkbaar *D
 
Nog niet geopperd hier maar is een honda cbr 600 f niks voor je.
Die zijn zowel voor sportief als toergebruik goed te doen.
En het is honda dus ze gaan "nooit' kapot! En nog betaalbaar ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan