Ketting tandwiel achter los?

RR Vliet

Drama Queen
7 jun 2018
1.674
1.721
Zuid-Holland
Goedemiddag dames en heren,

Mijn motor maakt soms gekke geluiden bij laagtoerig in z'n 2 rijden. Daarnaast voel ik soms iets in de aandrijving. Dus de boel losgehaald en gaan kijken. In het filmpje is te zien dat de ketting niet recht loopt. Ook te zien dat ik het kettingwiel kan bewegen ten opzichte van het wiel.


Ik ga de boel verder lostrekken. Nog tips of oordelen over de oorzaak?

P.s. net gekocht, nu zo'n 1000km mee gereden.
 
Als je het hier niet kan krijgen moet je eens kijken of je een keer wat kan kopen ;) Dat heeft voor mij tot gevolg dat ik alleen maar Thuringer Bratwürst en Edelweiß Hefe Weize moet importeren

En voor zo'n standaardlagertje rij ik 4 minuten om via Sanders in zoetermeer...

Meeste is hier gewoon te krijgen,enigste wat ik in 40jaar motorrijden in het buitenland gekocht heb is een sticker set voor mijn RD500
en een aantal RG500 delen.Stickerset kwam helemaal uit de Bahama,s en was binnen 7 dagen binnen.*O*
 
Tja waarom niet,persoonlijk sponsor ik liever de lokale economie,dan houden we ook nog motorzaken
waar we naar toe kunnen,die mannen hebben het toch al niet breed.
Ik bestel alleen maar in het buitenland als het hier niet te krijgen is.:Y
Je leest niet goed.
Ik zet er bij dat dit 1 van de weinige verkoopsites is waar de maten van de lagers erbij staan.
Dat maakt het makkelijker om bij de lagerboer om de hoek te bestellen.
 
Je hoeft de ketting niet op het achterwiel te leggen, je kan er ook een schroevendraaier door steken. Laten schrikken heeft het meeste effect als zo'n moer echt vast zit en dat luk ook door m in zijn hoogste versnelling te zetten. Klap met eem hamer op de ringsleutel of een korte salvo met een slagmoersleutel
 
Je hoeft de ketting niet op het achterwiel te leggen, je kan er ook een schroevendraaier door steken. Laten schrikken heeft het meeste effect als zo'n moer echt vast zit en dat luk ook door m in zijn hoogste versnelling te zetten. Klap met eem hamer op de ringsleutel of een korte salvo met een slagmoersleutel

Toptip! Hij is los.

IMG_20190323_193550.jpg
 
Die Washer kan je 6 keer gebruiken he...

:+:]|(|(|(

Nu weet ik even niet of deze ook ironisch is. Was wel van plan (serieus) om de washer nogmaals te gebruiken.

Ben klaar voor vandaag. De Honda CB-1 sprocket heeft de juiste diameters maar is te dik. Ketting drager lager regelen en een nieuw tandwiel voor. De lager is trouwens los! Nieuwe lager er met de diepvries truc instoppen of even door de motorzaak laten doen?

IMG_20190323_195916.jpg


Nog even opruimen, ik ga dit topic weer updaten als ik de spullen heb. Ga jullie hulp vast en zeker weer nodig hebben bij het in elkaar schroeven. Ben tot nu toe super blij met alle snelle reacties en tips, wordt gewaardeerd!

IMG_20190323_200504.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het "gereedschap" om tussen de hamer (rustig tikken, en niet continu op dezelfde plek!) en het nieuwe lager te gebruiken ligt op de foto bovenop je tandwieldrager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan