Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki KLE (3)

thanks!
Kroonplaatje spuiten is zo gepiept en geeft meteen een frisser aangezicht van de "cockpit"
Voor een gear indicator hoef je maar 2 kabeltjes aan te sluiten en dan nog even het systeem inleren. Is vrij eenvoudig allemaal. Zijn wel tutorials van op youtube. Niet specifiek KLE maar is allemaal hetzelfde principe.
 
Weer stukje verder. Lampjes aangesloten, spatbord is nog even vogelen met een beugeltje maken.
Valbeugels volgende week erop.

zag alleen dat het spruitstuk bij de klemmen wel erg crusty aan het worden is. Dus iemand nog een uitlaat liggen? Of vervangen door RVS?
 

Bijlagen

  • 4F7FD0E8-79B3-4078-AD2E-A961B51C0A4A.jpeg
    196,2 KB · Weergaven: 10
  • E1E48738-2730-4E7F-8D98-1145FCC92A04.jpeg
    203,6 KB · Weergaven: 13
En vanavond even de remleiding voor vervangen door eentje van HEL, frisse blokken erin van Brembo en de vloeistof even doorgespoeld met Putoline BRF660. Was het nodig?
 

Bijlagen

  • 9A19F9AD-19E8-419D-BF5B-7843B36A624A.jpeg
    111,5 KB · Weergaven: 7
En vanavond even de remleiding voor vervangen door eentje van HEL, frisse blokken erin van Brembo en de vloeistof even doorgespoeld met Putoline BRF660. Was het nodig?
Doe eerste twee zaken: top. Heb ik bij de mijne ook zo aangepast, en je merkt duidelijk een verbetering. Dat gezegd hebbende, een écht rem-monster zal de KLE nooit worden, met de huidige single schijf en de duikende voorkant.

Dat derde punt vind ik interessant. Waarmee spoel je het precies door, en waarom?
 
Nee het zal niet zo worden als op mijn andere motoren ;-)
Maar was extreem zompig en de remleiding zweette ook al.

Ik heb het systeem gewoon doorgespoeld met remvloeistof. (putoline BRF660) En door het systeem een keer helemaal door te spoelen hoop ik de meeste vervuiling er wel uit te hebben. Gewoon 3 a 4 reservoir vullinkjes door het systeem persen. Zal misschien niet veel effect hebben, maar weet nu zeker dat het systeem fris is.

Zou je een keer een foto van het beugeltje kunnen maken hoe jij het voorspatbord erop hebt zitten?
Ik kom nu net niet mooi uit met de stuuruitslag nokjes op de onderste kroonplaat.
 
Vrijdag middag lekker ruim 300kilometer weggetikt met de KLE.
Eerste "langere" rit.Wat viel op?
-Remwerking is enorm verbeterd, zoals meerdere al aangaven: moet je doen op je KLE.
-LED verstralers/mistlampen zijn super. Nu de H4 lamp ook vervangen door LED.
-Zadel, is toch wat aan de lage kant en wat aflopend naar voren waardoor je wat vreemd zit. Ophogen dus maar?
-Tank inhoud, te weinig. Iemand ervaring met vervangende XL tanks? quick google search leverde niet veel op. Kan altijd nog een gebruikte tank scoren en die laten vergroten door een lasser, maar is best een klus.

plaatje! Het was lekker zonnig in Brabant vrijdag
 

Bijlagen

  • 5CE2903F-9645-4825-AF0F-06AA70A63C69.jpeg
    203,2 KB · Weergaven: 20
Tankinhoud van de KLE is inderdaad niet zo best, en ook erg weinig online over te vinden. De kortste klap is een jerrycan meenemen als je echt de woestijn in gaat, anders is het gewoon vaak tanken geblazen vrees ik.
 
Goedenmorgen, mijn Ali bestellingen druppelen binnen Het tasje daar moet ik de kuipen voor verwijderen dus dat is nog een dingetje . Wel een extra kuipje voor de voorkant gemonteerd en stickers,TomTom houder en een klokje wat dat mis ik wel tijdens het rijden
 

Bijlagen

  • BF57DFBD-A230-44B2-BC63-F5022C3E1309.jpeg
    182,3 KB · Weergaven: 14
  • 99046E04-BCD4-4896-92D5-65977F7AC0D1.jpeg
    309,1 KB · Weergaven: 14
Nice. langere ritten zijn in mijn optiek prima te doen met de KLE.
Zadel is iets minder, zit beetje als een klein kussentje in je bilnaad. Er zijn aftermarket exemplaren van bv sellerie maar perperduur. Ook helemaal custom te bestellen.

Deze site is mijn goto voor KLE accessoires. Hier ook info over een custom tank te vinden.
Heb zelf voor tank oplossing al gezocht naar iets van kleine jerrycans die over je tank aan weerskanten hangen oid.. niks kunnen vinden.

Mooi klokje! Moet eerlijk bekennen dat ik dat ook wel mis naast een benzine meter ..
Past de nav niet mooi boven je km teller precies in het kuipje?
 
Ja past maar ik wilde niet boren in die Kuip. Maar heb dat alsnog nu net gedaan haha dus ik kijk vanmiddag wel even. Nu met de kids ff naar het strand. Dat extra kuipje betreft, ik mis nog iets om het 1 geheel te maken. een benzine meter mis ik ook wel hoor
 
Tankinhoud van de KLE is inderdaad niet zo best, en ook erg weinig online over te vinden. De kortste klap is een jerrycan meenemen als je echt de woestijn in gaat, anders is het gewoon vaak tanken geblazen vrees ik.
Ondertussen op 24mx wel een soort ad-on tank gevonden die bij crossers/enduro's op het achterspatbord past. Misschien wel de makkelijkste optie. Een jerrycan extra mee is natuurlijk een optie maar ik wil gewoon een echte range van 300km hebben en niet moeten stoppen, bijtanken uit mijn eigen jerrycan en weer door. Dan worden die 1200km per dag wel een hele aaneenschakeling van stops.

@Diems: thanks voor de tip. Leuke info op de site, helaas werken veel linkjes niet meer.

@Krupp79: handig klokje! mis ik ook.
 
1200km per dag waar wil je heen dan?

Ik heb naar de noordkaap toch echt een Max van 500 km per dag met met 1 uithaal van 800 van huis naar Denemarken. Ik neem 2 jerrycans mee van 3l per stuk.
Rotopax op de valbeugels. Kan je ook op slot zetten. Dan zou je in de theorie 320 km moeten halen. Maar ik maak me niet zorgen om de hoeveelheid tankstations in Europa hoor. Of je nou om de 200 of om de 300 km moet tanken dat vind ik niet zo hinderlijk.
Vandaag nieuwe helm en een spijkerbroek voor op de motor gekocht Blij mee
 



Hallo allemaal ik ben nieuw hier , heb 3 jaar geleden een kle gekocht , volledig uit elkaar getrokken en deze week anno 3 jaar later eindelijk gereden
 
Hier een paar fotos voor de liefhebber
 

Bijlagen

  • CBDF3EEC-6450-4DC0-BF54-4100BDED9370.jpeg
    258,3 KB · Weergaven: 11
  • D8EAB734-242F-40BE-91CC-CA25D23F57BA.jpeg
    324 KB · Weergaven: 13
  • 6FB2DB57-D2FD-43A6-86CF-41991C413952.jpeg
    307,5 KB · Weergaven: 12
  • DAB95094-D9E8-494A-AF79-BCC8D22E102F.jpeg
    312,5 KB · Weergaven: 11
  • 08EA966A-790B-41B4-9312-921871348207.jpeg
    300 KB · Weergaven: 10
  • 160224C2-E2AF-4A91-8F35-0BEA4FD9FB14.jpeg
    182,1 KB · Weergaven: 10
  • 57EB61CC-7C5B-4FCF-822D-2773925650E1.jpeg
    272,8 KB · Weergaven: 10
  • 29E1212F-5F47-47DA-86F0-9ADB524E84A4.jpeg
    169,2 KB · Weergaven: 12
  • 738CFCE7-8412-431B-9BE3-5191B876FA31.jpeg
    218,9 KB · Weergaven: 19
  • 9001E7E7-4F7E-4520-830E-F8980158F9A4.jpeg
    246,2 KB · Weergaven: 14
En zie hier het eind resultaat naast de kle van me beste maat die rotzak had er 1 gekocht een dag nadat ik de mijne had opgehaald . Voor 250 euro , ontsteking bleek kapot .. lang leve hpi in belgie gelijk 2 stuks besteld allebei een nieuwe stator en rotor , euvel opgelost
 

Bijlagen

  • 0860C7C2-1456-4950-8D23-5BB87F5744C6.jpeg
    305,1 KB · Weergaven: 16
  • 1551B6FF-BE7C-49F0-9786-254E51C84CFC.jpeg
    487,6 KB · Weergaven: 15
En nog een paar , om het af te leren ,
 

Bijlagen

  • F2A21D0B-6CC2-4B37-8FB7-525BDBB1B719.jpeg
    533,6 KB · Weergaven: 19
  • 990977E9-54E3-4E40-9774-C69D746FC540.jpeg
    510,4 KB · Weergaven: 15
  • BED81D79-C9FB-4F90-9388-E60B44D127C3.jpeg
    476,6 KB · Weergaven: 20
  • A457F172-0BAC-4FDF-B133-511B7F92C415.jpeg
    528,1 KB · Weergaven: 15
Netjes men mooi kleurtje ook. En mooie ruimte om te werken Ik moet het met een schuurtje doen van 2 bij 3
 
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Erg vet, originele look!

Alleen, tenzij je niet van plan bent in terrein te gaan rijden, een bashplate is wel echt aan te raden .

Helemaal met die hagelnieuwe voorbochten, wat een motor-porno joh! Heel erg mooi, en ook een betere airflow zo te zien. Waar heb je die vandaan?

Goed werk!
 
Skid plate ga ik nog maken , de originele mort zodanig aangpast worden dan het niet mooi word ,, de uitlaat bochten zijn van een gpz 500s
 
Ik zie trouwens dat jij een aparte skid plate hebt zelf gemaakt ? Of