Kawasaki KLE (3)

De voorbocht met het Y stuk trouwens zelf gemaakt maar dat was geen succes , toen kwam ik die gpz500 s bochten tegen voor 50 euro dus dat maar gedaan
 
1200km per dag😱 waar wil je heen dan?

Ik heb naar de noordkaap toch echt een Max van 500 km per dag met met 1 uithaal van 800 van huis naar Denemarken. Ik neem 2 jerrycans mee van 3l per stuk.
Rotopax op de valbeugels. Kan je ook op slot zetten. Dan zou je in de theorie 320 km moeten halen. Maar ik maak me niet zorgen om de hoeveelheid tankstations in Europa hoor. Of je nou om de 200 of om de 300 km moet tanken dat vind ik niet zo hinderlijk.
Vandaag nieuwe helm en een spijkerbroek voor op de motor gekocht👍🏻 Blij mee


Van zuid frankrijk naar huis om een weekje te werken en dan weer terug.
Heb ik al vaker gedaan op mijn Duc, maar wilde nu iets minder opgevouwen zitten. En aangezien je op de peage toch ook niet meer met 200+ kan knallen is een 500'je ook prima.
ik vind 200km range echt ruk, dus er komt wel een oplossing.
 
Welkom bij de club! Plaatje hoor. Zeker mooie kleur ook. Fijne schreeuw pijp erop :) Heb je nog moeten re-tunen met luchtfilter / sproeiers?
Binnenkort maar eens een MF KLE Meeting doen :]
Donderdag as. Gaat hij op de testbank bij manien tweewielers in roosendaal ivm klapperen . Zodra ik gas loslaat blijft hij terugklappen , is heel leuk 👹👹. Maar hij moet inderdaad wel fijn afgesteld staan en dit kan alleen op een testbank , ben ook benieuwd wat voor vermogen hij nou echt heeft .
 
Donderdag as. Gaat hij op de testbank bij manien tweewielers in roosendaal ivm klapperen . Zodra ik gas loslaat blijft hij terugklappen , is heel leuk 👹👹. Maar hij moet inderdaad wel fijn afgesteld staan en dit kan alleen op een testbank , ben ook benieuwd wat voor vermogen hij nou echt heeft .
Vraag me af wat er uit gaat komen👀
 
Mooie dingen komen hier langs, leuk dat er nog mensen met de KLE's in de weer zijn! Ik heb ook een vraagje. Ik wil vandaag mijn vliegwiel vervangen, maar nou zegt het werkplaatshandboek dat daarvoor de startmotor eraf moet. Dit geloof ik eerlijk gezegd niet zo, weet iemand van jullie daar meer over?

Ik zie het straks toch wel, maar ik zou het toch leuk vinden om het van tevoren zeker te weten haha
 
Die hoeft er niet af hoor. Je hoeft alleen het tandwieltje eraf te schuiven. Hou er rekening mee dat de bout van het vliegwiel Engelse draad is. Ik heb het vliegwiel vastgehouden met een filter trekker.
 
Deze filmpjes hebben mij geholpen toen ik m’n vliegwiel en de bendix had vervangen
Ik zou ook gelijk kijken wat de staat van je bendix is. Kost 38 euro en je hebt het toch open liggen. En hij start 10 x beter daarna


 
Laatst bewerkt:
Het is klaar! was inderdaad niet nodig om de startmotor los te maken :P Gelukkig had ik een bandsleutel en een goede vliegwieltrekker liggen, dat maakte het wel gemakkelijker. Ik denk wel dat ik iets tussen de vliegwieltrekker en krukas had moeten doen want het terugdraaien van die schroef ging minder vloeiend dan ik graag wou. Gelukkig hoeft die ook niet met 10000nm vast dus dat scheelt.

Op de foto is ook te zien dat er al flink wat lijm van één van de magneten af is. Was nog wel even goed gegaan maar geen overbodige procedure dus.
 

Bijlagen

  • KLE vliegwiel 2.jpeg
    KLE vliegwiel 2.jpeg
    102,8 KB · Weergaven: 11
  • KLE vliegwiel 1.jpeg
    KLE vliegwiel 1.jpeg
    155,1 KB · Weergaven: 10
Die hoeft er niet af hoor. Je hoeft alleen het tandwieltje eraf te schuiven. Hou er rekening mee dat de bout van het vliegwiel Engelse draad is. Ik heb het vliegwiel vastgehouden met een filter trekker.
Ik heb dat tandwiel er ook niet afgehaald hoor :0 Alleen de startkoppeling natuurlijk, maar die zit vast aan het vliegwiel. Het was puur kapje eraf, vliegwiel eraf, startkoppeling overzetten, nieuw vliegwiel (met startkoppeling erin) en kapje weer dicht.

Heb hem nog niet getest dus ik als je zeker weet dat ik iets fout gedaan heb hoor ik het graag haha.
 
Bizarrrrrrr, 23 pk , omdat de motor veel te arm loopt , zit sproeier 112 in , ga nu 130 erin doen , ben benieuwd ,
OK, klinkt als weinig.. Ik heb een tijd geleden ook geknoeid met sproeiers maar ben voor torque response/ pick-up gegaan ipv max top end. De hoofd sproeier gebruik je eigenlijk alleen bij wot. Het oppakken en response zit veelal in de pilot jet en naald.
Heb je ook je het luchtfilter gecheckt dat daar niks lekt oid?

Hier nog een leuke discussie en tests met sproeiers en de kle.
 
Hallo allen!

Nieuw op het forum en al enige tijd in bezit van een KLE500 uit 1991! Ik ben de tweede eigenaar en dit mooie (foute) beestje heeft pas 8k gelopen! Hij ook nog eens in zeer mooie staat (behalve dat hij nu erg stoffig is geworden) en er is nog geen roest te vinden. Dingetje is: ik heb een code 80 (welke vervalt per juni!) waardoor ik nog geen flinke stukken heb kunnen rijden met de motorfiets. Hij staat dus nu al een maandje of 4 stil in de garage (dus gelukkig droog!), zie foto!

Er is alleen wat geks aan de hand: ik dacht dat de motor olie aan het lekken was. Er ontstond namelijk een plek met oliekleurige vloeistof op de plek waar de motor geparkeerd staat, onder het blok. Ik ging dus uit van een olielek (wat balen is, maarja). Maar na verdere inspectie lijkt het alsof het 'lek' van boven komt, namelijk de carburateurs. De kleur die alleen uit de carburateurs komen, is nogal vreemd... Ik heb een video bijgevoegd waarbij dit beter te zien is. Er hangen oliekleurige druppels aan de carburateur die langszaam naar beneden druipen en langs het blok lopen.

Heeft iemand heel toevallig enig idee of dit daadwerkelijk ontstaat vanuit de carburateur (dat eventueel de vlotter niet goed meer werkt en dus overloopt) of dat er een andere vloeistofslang loopt boven de carburateur loopt en dus een andere vloeistof lekt?

Mocht iemand meer afbeeldingen/info willen, dan hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • kle500.jpeg
    kle500.jpeg
    319,4 KB · Weergaven: 28
  • kle500 issue.jpeg
    kle500 issue.jpeg
    103,4 KB · Weergaven: 28
  • WhatsApp Video 2021-04-13 at 12.23.00.mp4
    4,4 MB
Komt het niet van nog hoger? Aansluiting bij de tank lekt weleens bij deze modellen. Anders carb eraf en (laten) reinigen/reviseren.

Ik heb de uitlaat eraf liggen want hoorde wat geknetter uit het vooronder.. valse lucht, hopende dat het alleen een pakking was.
Maar helaas flink crusty. Zijn die flensen er nog op te lassen als ze los te koop zijn? Nieuwe spruitstukken zit ik eigenlijk niet op te wachten.

pics:
 

Bijlagen

  • C4D791B8-C4C5-48A1-9D83-8F3E185B6153.jpeg
    C4D791B8-C4C5-48A1-9D83-8F3E185B6153.jpeg
    114,4 KB · Weergaven: 12
  • 495C0BF2-BF3B-45E2-B147-0E55A7187305.jpeg
    495C0BF2-BF3B-45E2-B147-0E55A7187305.jpeg
    112,7 KB · Weergaven: 8
  • 2583C133-B3EA-4BFA-9CF5-B40B94A2A8EF.jpeg
    2583C133-B3EA-4BFA-9CF5-B40B94A2A8EF.jpeg
    122,9 KB · Weergaven: 14
Hallo allen!

Nieuw op het forum en al enige tijd in bezit van een KLE500 uit 1991! Ik ben de tweede eigenaar en dit mooie (foute) beestje heeft pas 8k gelopen! Hij ook nog eens in zeer mooie staat (behalve dat hij nu erg stoffig is geworden) en er is nog geen roest te vinden. Dingetje is: ik heb een code 80 (welke vervalt per juni!) waardoor ik nog geen flinke stukken heb kunnen rijden met de motorfiets. Hij staat dus nu al een maandje of 4 stil in de garage (dus gelukkig droog!), zie foto!

Er is alleen wat geks aan de hand: ik dacht dat de motor olie aan het lekken was. Er ontstond namelijk een plek met oliekleurige vloeistof op de plek waar de motor geparkeerd staat, onder het blok. Ik ging dus uit van een olielek (wat balen is, maarja). Maar na verdere inspectie lijkt het alsof het 'lek' van boven komt, namelijk de carburateurs. De kleur die alleen uit de carburateurs komen, is nogal vreemd... Ik heb een video bijgevoegd waarbij dit beter te zien is. Er hangen oliekleurige druppels aan de carburateur die langszaam naar beneden druipen en langs het blok lopen.

Heeft iemand heel toevallig enig idee of dit daadwerkelijk ontstaat vanuit de carburateur (dat eventueel de vlotter niet goed meer werkt en dus overloopt) of dat er een andere vloeistofslang loopt boven de carburateur loopt en dus een andere vloeistof lekt?

Mocht iemand meer afbeeldingen/info willen, dan hoor ik het graag!
Welkom!! En mooie kle met wel erg weinig kms. Hoort onder de carbs niet de koeling te hangen? Zou verder ook kunnen zijn dat er te veel olie in het blok zit of staat je benzine kraan op prime?
 
Komt het niet van nog hoger? Aansluiting bij de tank lekt weleens bij deze modellen. Anders carb eraf en (laten) reinigen/reviseren.

Ik heb de uitlaat eraf liggen want hoorde wat geknetter uit het vooronder.. valse lucht, hopende dat het alleen een pakking was.
Maar helaas flink crusty. Zijn die flensen er nog op te lassen als ze los te koop zijn? Nieuwe spruitstukken zit ik eigenlijk niet op te wachten.

pics:
Even lekker op mezelf antwoorden ;-)
Maar gelukt, van een stukje pijp een flens gemaakt en die net zoals de originele vast gelast.
 
Welkom!! En mooie kle met wel erg weinig kms. Hoort onder de carbs niet de koeling te hangen? Zou verder ook kunnen zijn dat er te veel olie in het blok zit of staat je benzine kraan op prime?

Ha Diems, bedankt voor je reactie! De 'olie-achtige' substantie lijkt vanaf de carburateurs of hoger te komen. Ik zal vanmiddag even kijken hoe ik mijn benzinekraan heb staan! Bedankt voor de tip.

Komt het niet van nog hoger? Aansluiting bij de tank lekt weleens bij deze modellen. Anders carb eraf en (laten) reinigen/reviseren.

Ja, ik denk dat als ik het euvel niet kan vinden dat ik de carbs maar even grondig laat nakijken. En ik zal goed kijken bij de tankaansluiting! Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan