Mag sinds vorige week ook meedoen in het KLE topic. Wat een leuk ding is het toch zo'n KLE.
De mijne is een redelijk standaard, rood, 1991 model. Plan is om er van de zomer mee heen en weer te rijden naar de zuid franse alpen, dus moet nog wel het e.e.a. doen. Wil het allemaal nog een beetje redelijk low budget houden, het racen slokt genoeg budget op namelijk.
Maar wat op het lijstje staat:
-andere remblokjes en staalomvlochten remleiding voor, in de hoop iets meer bite te krijgen.
-vliegwiel modificatie, als dat nog niet gedaan is.. vorige eigenaar wist daar niks over te zeggen.
-beurtje.
-cosmetische zaken zoals: hoog spatbord ( welke heb jij
@VanDenVondel?) , extra windgeleidertje op het scherm voor de stukken snelweg, valbeugels, setje "adventure" lampjes erbij en een navigatie mount/usb portal bij het Dash.
-verder wat klein dingen zoals boutjes vervangen en her en der wat gesleten/roestige delen vervangen/opknappen.
mochten er verder nog tips zijn vwb het gebruik van de KLE, dan hoor ik dat graag!
Welkom! En, niet alleen een toffe KLE, maar ook een begerenswaardige motorgarage, well done!
Even puntsgewijs:
- Andere remblokken (tip: EBC HH) en staalomvlochten remleidingen ga je zeker merken. Ik merk het ook aan de achterzijde!
- Vliegwiel modificatie zou ik alleen doen als het nodig is. De mijne heeft ook het oude type, maar daar is helemaal niets mis mee. In de woorden van mijn vaste (Kawa) motorboer: "ze gaan niet allemaal kapot". Je kunt het ook vrij eenvoudig controleren.
- Hoog spatbord: niet alleen vind ik het veel mooier, stoerder staan, het is in modder ook veel fijner, kan niet vollopen. Die van mij is van Polisport, Supermoto Front Fender. Kost een paar tientjes en wat handig paswerk om hem in te bouwen.
- Ipv een windgeleider zou je ook een hoog scherm kunnen proberen, heb ik ook en werkt perfect.
- Valbeugels maken hem ook zowel stoerder als beter beschermd. Zou ik doen!
- LED-breedstralers vind je op Ali voor een fractie van de prijs in NL, en ze werken bij mij al 2 jaar probleemloos. Ook een stuk veiligheid qua zichtbaarheid overdag!
Wat ik verder nog heb en fijn dan wel mooi vind:
- Middenbok (SW Motech), erg handig, vooral bij bepakking
- Gelet op bepakking: kofferrekken
- DNA sportfilter, uitwasbaar
- Aangepast zadel (user 'HawkGT' hier op MF), zéker als je richting Z-Frankrijk wilt, heel erg aan te bevelen. Het standaard zadel zit vreselijk als je het mij vraagt, en het aangepaste (en verhoogde) zadel zit heerlijk.
- Hyperpro progressieve veren aan de voorkant. Dit is mijn beste upgrade geweest. Echt, vanaf de eerste bocht een enorm verschil. En in terrein herken je de motor bijna niet terug.
- Kortere dogbones in de achterophanging: die van mij staat daardoor 40mm hoger op zijn poten. Scheelt behoorlijk in terrein, en ook erg prettig als je lang(er) bent (zelf ben ik 1.90).
- De achterveer op zijn éénna- of strafste stand: bij de mijne resulteert dat in strakker weggedrag, helemaal met duo of bepakking.
Ik ben vast nog wat vergeten, maar vraag vooral verder als je dingen wilt weten!
Vincent