Jelle Jawa
Die hard MF'er
- 4 nov 2005
- 531
- 32
Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.Is de brandstofaanvoer zeker weten goed? Een zwarte bougie klinkt mij als onverbrande benzine, dus óf er is teveel benzine om te verbranden, óf er wordt helemaal niet ontbrand.
Het laatste (helemaal geen ontbranding) heeft een falend elektrisch systeem als oorzaak (want er wordt geen vonk gemaakt), in het geval van teveel brandstof is het je carburatie die faalt.
Je zou, om uit te sluiten dat de door jou aangeschafte bobine misschien ook stuk is, je bobines eens om kunnen wisselen (links naar rechts en vice versa). Als dan je rechtercilinder blijft lopen en links begint te storen, heb je een defecte bobine gekocht.
Vandaag weer aan het sleutelen geweest. Motor eerst gestart, maar beide uitlaatbochten worden gewoon warm. Maar als ik ga rijden en gas geef is er toch te weinig vermogen. Bobine's van links naar rechts verwisseld. Als de motor onbelast draait en ik gas geef lijkt het goed. Er moet iets zijn, maar kom er niet achter wat.Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.
Hoi allemaal,
Inmiddels mijn rijbewijs gehaald en het eerste weekendje gereden. Nu blijkt mijn achterste schokdemper flink te lekken. ik denk zelfs dat hij al bijna leeg is gelekt... De motor hobbelt heel erg na een drempel of iets.
Nu vroeg ik mij af welke dempers er op de KLE (model 2005) passen? Ik heb geen geld/zin om een schokdemper van 300 euro te gaan betalen... is reviseren een (betaalbare) optie?
Heeft iemand misschien een idee of een(oude) schokdemper liggen?
Weet jij toevallig welk model jij er toen hebt opgezet?
Weet jij toevallig welk model jij er toen hebt opgezet?
Welk model dat precies was weet ik niet meer nee.Weet jij toevallig welk model jij er toen hebt opgezet?
Dag forumleden,
ik ben nieuw hier en sinds kort in het bezit van aan KLE 500 uit 1996.
op internet kom in nog al vaak het euvel van de loskomende vliegwiel magneten tegen.
nu wil ik deze graag vervangen voor een vliegwiel dat niet uit losse magneten bestaat, maar krijg het niet voor elkaar een juist vliegwiel te vinden.
mijn vraag is nu dus, waar zou ik eventueel een aftermarket vliegwiel kunnen bestellen om mijn oude vliegwiel te vervangen?
alvast bedankt voor de reacties.[afbeelding]
KLE loopt nog steeds niet lekker. Maar staat inmiddels op de aanhanger. Gaat mee naar Hongarije. Uurlonen zijn daar een heel stuk lager dan hier. Ik laat daar een monteur van een motorzaakje er wel wat mee stoeien. Denk dat het dan zeker goed komt. Ik heb toch sterk het idee dat het iets met de carburateur is.Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.
heb je geen binnenband in je KLE ? dan kan je je oude slof gewoon oprijden