Hallo mensen vanuit het mooie Someren! Ik lees sinds kort mee op dit topic, afgelopen week mijn KLE500 uit 2007 opgehaald. Heb op wat facebook pagina's mijn verhaaltje en toekomst plannen gepost. Aangezien de beste expertise hier te vinden is, gooi ik het hier ook even neer. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie me van tips of bv onderdelen kunnen voorzien.
Zaterdag dus mijn ZXR uit '91 ingeruild voor een KLE uit 2007. Misschien een ietwat bijzondere ruil. De ZXR was mijn jongens droom met de iconische stofzuiger slangen. Na het halen van mijn rijbewijs een ZXR streetfighter '93(terug geschroefd naar 25kW) op de kop getikt en deze helemaal terug gebouwd naar originele staat. Helaas vond iemand het een week nadat hij af was nodig zijn auto bovenop mij te parkeren, met totalloss tot gevolg... Vervolgens een BMW F650 '91 gekocht gezien ik 35kW mocht rijden en niet veel later deze ZXR als projectje voordat ik vol vermogen mocht. De ZXR visueel in topstaat hersteld en mechanisch laten doen wat nodig was. Helaas heb ik de afgelopen jaren te weinig gereden. Dit kwam vooral doordat er iedere keer iets mis was en ik langzaam het vertrouwen kwijt raakte. Ook kan ik nog niet goed genoeg sleutelen om al het onderhoud te doen dat hij verdient en ook nodig heeft gezien de leeftijd.
De BMW F650 heeft mijn interesse voor all-terrain gewekt. Wel wilde ik graag een 2-cillinder omdat ik toch redelijk wat snelwegkm's meepak en dat wat meer comfort zou moeten geven. Ten slotte de wens om een motor te rijden die niet ouder is dan ikzelf. Dit alles i.c.m. een studenten budget bracht me de KLE. Wel even switchen in Amsterdam, maar dan heb je ook wat!
Hij is volledig origineel en daarom ben ik opzoek naar accessoires zoals, middenbok, valbeugels (liefst 2e hands), hand kappen, handvat verwarming, hoger voorspatbord. Ook wil ik de demper verwisselen (misschien met een standaard KTM demper) en iets van koffers toevoegen. Ook wil ik de achterste voetsteuntjes, motor schild en standaard zwart spuiten. Denk dat dat rustiger oogt en de aandacht meer naar de bovenkant van de motor trekt. Dit is vooral visueel, verder ben ik me aan het inlezen op wat mogelijk is binnen mijn budget. Schokbreker is bv erg duur. Verder vind ik de achterrem te zwak en zou deze graag vervangen door iets anders. Luchtfilter, naalden, sproeiers ben ik nog niet echt in thuis dus vooral daarover tips en ideeën van harte welkom.
Zondag al wel gelijk een kleine issue. Heb de motor een beetje uit elkaar gehaald om hem te leren kennen. Toen het donker werd snel alles weer terug, had helaas geen goed licht. Bij het terugzetten van de tank heb ik denk ik iets fout gedaan, heb namelijk bij het rijden niet al het vermogen. Dit is als hij op 'on' staat. Als ik hem op 'reserve' zet heb ik wel vol vermogen. Zou dit een verstopt brandstof filter kunnen zijn? Dealer heeft er zowel Forte 1 als 2 ingegooid voor ik hem meekreeg, misschien dat de oorzaak? Zodra ik tijd heb gaat de tank er weer af om het te onderzoeken.
Heel benieuwd wat jullie van mijn motorcarrière en de ruil vinden, of jullie tips and tricks hebben of eventueel wat te koop!
Groetjes Dion en ik blijf meelezen!