K1100lt zijspan

We zijn druk met verhuizen en spullen naar de opslag brengen. Vandaag het span en de solo motoren naar een andere opslag. Daar blijft het tot half november staan. Dan kan het naar het nieuwe huis toe.

Ondertussen is er verder gewerkt aan het donor motor. Wat ik wilde bewaren dat is er nog de rest is weg. Dit blok word de komende tijd lekker opgefrist en in de winter omgebouwd.
72c84703-35a3-44b6-ad1f-010200226df2.jpeg
 
Vandaag was de dag dat we met het zijspan aan de gang zijn gegaan.
Vanmorgen in alle vroegte richting Roermond. Onderweg nog naar een zijspanner gezwaaid.
Daar is vandaag de motor ontdaan van alle kuipdelen, het zijspan en het hulpframe. Nu gaat het oude blok er onder uit en het frisse blok er onder. En daarna gaan we weer opbouwen.

IMG_2342.jpeg
IMG_2341.jpeg
 
Al klaar?
Het zijspan slopen is het ergste, als dat er eenmaal naast ligt is het een peuleschil om het frame over te zetten.
 
Nee nog niet klaar. Ik ben weer thuis.
In de komende dagen wordt het blok omgezet en alles aangesloten. Als het weer in elkaar zit en werkt dan ga ik er weer naartoe om het subframe en het span er weer aan te bouwen.
 
Het frisse blok hangt er onder. Ik heb daar natuurlijk helemaal niks aan gedaan. Alle credits zijn voor Roel. Morgen het hele zaakje aansluiten en starten. Vrijdag stap ik om 05:30 uur op de trein naar Roermond om het zijspan er weer aan te klussen.
hopelijk lukt het om aan het einde van de dag met het span naar huis te rijden.
66a2747e-3388-4b93-8aa0-0a497f762a1c.jpeg
f8bd3b5c-7948-4fcd-a7bd-70dcaaa44b04.jpeg
 
Had ik ook al gemeld dat de naaf , waar het zijspan wiel op zit, stuk is?
Er is een bout afgebroken.
Er zat in een van de bout gaten iets dat leek op een heli coil.
En er zat in een gat geen draad meer.
Gelukkig zit zo’n wiel vast met 8 bouten.
Vanmiddag even gebeld met ad van gils.
Hij heeft er gelukkig nog een paar liggen. Die komt samen met wat nieuwe bouten deze kant op.
 
Had ik ook al gemeld dat de naaf , waar het zijspan wiel op zit, stuk is?
Er is een bout afgebroken.
Er zat in een van de bout gaten iets dat leek op een heli coil.
En er zat in een gat geen draad meer.
Gelukkig zit zo’n wiel vast met 8 bouten.
Vanmiddag even gebeld met ad van gils.
Hij heeft er gelukkig nog een paar liggen. Die komt samen met wat nieuwe bouten deze kant op.
Komt wel meer voor en is ook al wel over geschreven hier op MF. Een mooiere oplossing is tapeindjes erin en dan dopmoeren. De originele eml rvs bouten zijn te zacht. Bij mijn span waren ze dusdanig opgerokken dat je met het blote oog kon zien, gewoon ⌛ geworden. En nee, niet te vast gezet. Met wielen monteren werk ik graag precies.
 
Komt wel meer voor en is ook al wel over geschreven hier op MF. Een mooiere oplossing is tapeindjes erin en dan dopmoeren. De originele eml rvs bouten zijn te zacht. Bij mijn span waren ze dusdanig opgerokken dat je met het blote oog kon zien, gewoon ⌛ geworden. En nee, niet te vast gezet. Met wielen monteren werk ik graag precies.
Ik werk met wielen ook graag precies.
Maar je ziet toch dat ze er van met een lucht sleutel op gaan. Dat is echt funest voor die dingen.
 
Komt door al die Amerikaanse YouTube films waar ze alles elektrisch of pneumatisch vastzetten. Lijkt wel alsof ze te lui zijn om gewoon gereedschap te gebruiken
 
Komt door al die Amerikaanse YouTube films waar ze alles elektrisch of pneumatisch vastzetten. Lijkt wel alsof ze te lui zijn om gewoon gereedschap te gebruiken
Geen idee of het daar door komt. Ik kijk niet zo vaak filmpjes met ze…
Omdat het ding met een heel stel bouten vast zit kan ik wel begrijpen dat je een luchtsleutel pakt.
Het schiet lekker op.
Maar zelf zou ik het niet doen.
 
Ad mailde dat hij nog een gebruikte naaf heeft liggen.
Natuurlijk kan ik er op vertrouwen dat deze nog goed is. Dus gelijk het geld over gemaakt.
Ik ben voor een stuk minder geld een blij mensch. *O* :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan