K1100lt zijspan

De overbrengingsverhouding staat op de klok ingeslagen. Bij de oude boxers bovenop bij de ingaande kant, bij de tunnel. Ik heb er nooit naar gekeken bij de latere modellen. Als je geen EML brug hebt, zit er dan wel een auto wiel in? Dan kan je gewoon de adapter en het wiel overzetten.

Het staat tegenwoordig bij de ontluchting: Bekijk bijlage 1873434
Er zit gewoon een adapter met wiel op. Maar het ging mij vooral om wat bert en hellracer bedoelen.
Ik weet dat ze dat vaker doen om sneller weg te kunnen komen. Maar weet niet of dat bij mij ook is. Daar moet ik nog even naar kijken
 
Ik denk dat Helracer de juiste opmerking gemaakt heeft. De LT heeft al de kortste overbrenging. Er is geen zinnige reden om een RS klok te plaatsen. Dat moet je natuurlijk wel controleren, je weet nooit wat voor creatieveling er eerder bezig geweest is.
 
Ik denk dat Helracer de juiste opmerking gemaakt heeft. De LT heeft al de kortste overbrenging. Er is geen zinnige reden om een RS klok te plaatsen. Dat moet je natuurlijk wel controleren, je weet nooit wat voor creatieveling er eerder bezig geweest is.
Dan hoef ik mij gelukkig ook niet meer af te vragen of er een andere overbrenging op is gezet! 😃 👍


Omdat ik de sleutels kwijt ben geen ik even gemailt met eml. Ik had even de hoop dat er maar een paar sleutel combinaties voor de achterklep zijn. Maar die is niet het geval.
Dus nu een nieuwe compleet slot besteld. Als de koffer open is dan wil ik kijken of ik plek kan maken voor een auto, tractie, accu. In het zijspan had ik yellow top accu's gezet, dat beviel prima.
Ik heb er nog een staan waarvan 1 cel kapot is. Ik wil deze ervoor gebruiken.
 
Zo af en toe ga ik een dag met een vriend van mij de hei op om daar met ruim 300 schapen en een hond rond te lopen.
Vandaag was zo'n dag! 😃

Vanmorgen alles klaar gemaakt en in de auto er naartoe. Daar pak ik de rugtas en voel ik iets dat daar niet hoort.
Rugtas af, tas open, en daar waren mijn slot en sleutel.
Ik wist wel dat ze bij elkaar zouden liggen. Maar snap niet waarom ze in mijn rugtas zaten. Ik heb uiteraard mijn vriendin hiervan de schuld gegeven.
 
16833000035651103112128862358113.jpg
heb je hier wat aan? Een kant accu klemmen en de andere kant 8mm ogen. Aan de tegels te zien 120 cm
 
De donorfiets die bij het zijspan kwam heeft heel weinig kilometers op de teller, 40.000. Het plan is nog steeds om het blok te wisselen.
Omdat de motor al jaren stil staat was het de vraag is wat voor staat het is
Er waren geen sleutels bij dus het was ook wat lastig starten.
Maar goed, hij doet het!
En ik vind dat hij ook wel netjes draait.
 

Bijlagen

  • IMG_7957.MOV
    4,8 MB
Het risico bestaat wel dat als je er mee gaat rijden dat er dan lekkages ontstaan door de lange stilstand waar keerringen niet blij van worden.
Daar kun je trouwens ook gewoon mazzel mee hebben en geen enkel probleem mee hebben.
 
Het risico bestaat wel dat als je er mee gaat rijden dat er dan lekkages ontstaan door de lange stilstand waar keerringen niet blij van worden.
Daar kun je trouwens ook gewoon mazzel mee hebben en geen enkel probleem mee hebben.
Dat zie je ook nog wel bij auto die lang stil hebben gestaan.
We wilden vooral weten of het blok nog wat wilde doen. Ik had geen idee van de staat van het blok na het stil staan.
Nu dat goed lijkt gaan we beginnen met een flinke service beurt.
Ik weet niet of het zinvol is om alle keringen preventief te vervangen.
 
Die kering is voornamelijk veel werk. Maar als je het blok toch los hebt liggen zou ik het doen. Op een solo kan je nog eens gokken, maar om het blok twee keer uit een zijspan te bouwen............
De kosten zijn het niet, een kering en vijf bouten. En even je koppeling en vliegwiel merken op positie/balans.
 
Die kering is voornamelijk veel werk. Maar als je het blok toch los hebt liggen zou ik het doen. Op een solo kan je nog eens gokken, maar om het blok twee keer uit een zijspan te bouwen............
De kosten zijn het niet, een kering en vijf bouten. En even je koppeling en vliegwiel merken op positie/balans.
Over welke kering heb jij het dan?
Als het blok er uit gaat vervang ik denk ik gelijk de water, olie pomp. Dan pak ik die kering gelijk mee.
Bij het blok dat er nu onder ligt is deze lek..
Waarom de koppeling en vliegwiel markeren?
 
Ja, de achterste krukaskering. En dan ook meteen maar de ingaande versnellingsbak. Het mooiste is als iemand een stempel heeft om de krukaskering er vlak in te tikken.
 
Het motorblok is oke bevonden! :Y
Die gaat met de complete aandrijflijn uitgebouwd worden.
Daarna kan datzelfde bij het zijspan en kan het worden omgebouwd.

Ondertussen heb ik een goed kuip liggen, met alle orginele schoefjes enzo. :Y
Uit de watersport heb ik mooie nieuwe waterdichte schakelaars.
Die ga ik passend proberen te krijgen in de kuip.
Zoals het er uit ziet zal ik met de printer een mooi frame maken waar deze in kunnen.

Voor achterin de bak staat een nieuwe (tractie) accu, een bos draden enzo, klaar.
Hier wil ik een bak voor maken, zodat deze mooi achterin staat en niet kan gaan schuiven.
Ik heb nog wat hout staat en wil dat straks polyesteren of bekleden. Even zien hoe het gaat.

Nu kwam er iemand met het heldere idee dat ik dan wel een zwaardere dynamo moet plaatsen omdat de standaard het niet aan kan.
Naar mijn idee onzin. De dynamo die er op zit produceert volgens meer dan genoeg prik om een motor accu vol te krijgen, dan krijgt hij deze ook wel vol.
Zolang ik maar niet meer uit de accu haal dan de dynamo er in stopt gaat het goed, toch??
 
Terug
Bovenaan Onderaan