Ivm zoon van bijna 5 op zoek naar zijspan

Gelukkig is Dasher net zo eigenwijs als de gemiddelde zijspanner hier dus dat komt best goed.
:+

Het advies is duidelijk: schaf een lichte kant en klaar combi aan of bouw een degelijke goed opgezette zware zijspan.
Dat laatste is een mooie puist werk. Gelukkig heb jij nooit iets te doen.
_O-
 
Waarom aangepaste voorvork en dikke wielen?

Heb me hier beetje in verdiept: http://www.geocities.com/moturist/zijspanrijden.html

Ga vanavond weer op zoek naar zijspan en dan lekker aan de cbr hangen. Ik weet dat het niet mag maar rustig pruttelen met een cbr maar ik ga het lekker toch doen.

Bedenk me net dat ik ook nog een cb250n uit 1979 in de opslag heb. Die is vast ook leuk met zijspan eraan. Dikke stampende 2-cilinder met 20pk. Licht spannetje eraan en pruttelen.

_O-
 
Laatst bewerkt:
Waarom aangepaste voorvork en dikke wielen?

Heb me hier beetje in verdiept: http://www.geocities.com/moturist/zijspanrijden.html

Ga vanavond weer op zoek naar zijspan en dan lekker aan de cbr hangen. Ik weet dat het niet mag maar rustig pruttelen met een cbr maar ik ga het lekker toch doen.

Bedenk me net dat ik ook nog een cb250n uit 1979 in de opslag heb. Die is vast ook leuk met zijspan eraan. Dikke stampende 2-cilinder met 20pk. Licht spannetje eraan en pruttelen.

_O-

Oh nee, daar gaat het helemaal niet om, je moet uiteindelijk lekker zelf doen wat je wilt !!

Je moet de reacties ook niet zien als kritiek, maar als meedenken!
 
Oh nee, daar gaat het helemaal niet om, je moet uiteindelijk lekker zelf doen wat je wilt !!

Je moet de reacties ook niet zien als kritiek, maar als meedenken!

Was meer als grap bedoeld. Ik trek me in de regel weinig aan van mensen die zeggen dat ik dat niet mag en dat juist wel mag doen.

En meedenken is altijd goed. :Y
 
Waarom aangepaste voorvork en dikke wielen?

Heb me hier beetje in verdiept: http://www.geocities.com/moturist/zijspanrijden.html
.........

Nu is dat verhaal van meneer Ed Pols wel een beetje achterhaald. Hij ging uit van een vermogen van 50 pk wat genoeg was voor een zware combinatie. En schommelarmvoorvorken vond hij al helemaal onzin. De naloop verkleinen was hij dan wel weer voor. En als je een beetje comfortabel wil sturen is dat (naloop verkleinen) toch wel heel lekker.
En wat de dikke wielen betreft, hoeft niet persé breed/dik te zijn maar autobanden houden het wel een stuk goedkoper. En er zijn tegenwoordig genoeg maten autobanden die je op een motorvelg kan leggen.

Maar volgens mij gaat het allemaal wel lukken met zo'n CBR :]
 
Ook de voorloop bepalen aan de hand van het gewicht van de motor is achterhaald.
Tegenwoordig wordt de voorloop veel groter gehouden.
Voor je 1000f zou ik toch richting de 40 cm gaan
 
Als je die CB250 uit je opslag trekt kun je volstaan met een simpel velorexje. Ben je snel klaar en heb je een hele leuke combi voor weinig centen om lekker eens een rondje rond de kerk te rijden en een ijsje te halen. Mocht het dan allemaal heel goed bevallen kun je de CBR altijd nog ombouwen tot serieus span.
 
Sjeezus Hellreecert. You actually make sense _O-

Zo zit ik er nu ook over te denken. Lekker licht spannetje zoeken voor aan de cb. Is het wat kan ik altijd los gaan met cbr en een wat dikker zijspan. Is het niks maar vindt onze zoon het prachtig. Blijf ik lekker op de cb rondpruttelen. :]
 
Zo'n cbtje heeft alleen een flubberframe van pisbakkenstaal, en het frame loopt niet helemaal door onder het motorblok.

Maar goed dat doet het bij een SR250 ook niet;
Velorex 700 span project En daar is het ook gelukt. :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook eerst licht span gebouwd om te oefenen,zowel wat rijden als bouwen betreft.

deze motor had ik ook nog staan,rijd prima.

succes met je keuze
 
ook ik heb niet het meest makkelijke frame gekozen.

maar ja beestje stond hier en verkopen ging niet zo

en is wel mooie uitdaging zo'n hulpframe
 
Als je die CB250 uit je opslag trekt kun je volstaan met een simpel velorexje. Ben je snel klaar en heb je een hele leuke combi voor weinig centen om lekker eens een rondje rond de kerk te rijden en een ijsje te halen. Mocht het dan allemaal heel goed bevallen kun je de CBR altijd nog ombouwen tot serieus span.
:^
Lekker voor 150 euro een velorexje kopen en dat er aan bakken. Dat is veel beter als aan die lompe CBR.
 
Nou kom maar op met die Velorex voor €150,- :Y

Als jij er een vindt voor €150,- krijg je kratje naar wens of flesje als provisie. :W
 
Als ik zo zie wat er allemaal al aan is gedaan, dan zal 125,00 Eypo een erg koopje zijn....
 
Die Stoye/MZ bakken zijn idd best geinig, De neus scharniert open, lekkere ruime instap en een redelijke kofferbak-met-deksel !
Hieronder eentje die ik heb gebouwd, was een schade-bak. Deze hebben we 10 cm verbreed. En ja, het Amstel-logo in de neus is verlicht :Y
full
 
Ja de zijspan markt is maar beperkt.
De beste manier om een waardeloze motor te upgraden is er een zijspan van te maken. Dan is ie ineens best prijzig geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan