Inbeslagname motor door marechaussee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat je zo sarcastisch doet.

Er is gewoon iemands vervoermiddel in beslag genomen, omdat men niet de kennis heeft om de echtheid van het framenummer ter plekke te verifiëren.
Bij een grootscheepse controle, waar ze alle motorfietsen controleren, horen ook diverse experts aanwezig te zijn, om eventuele twijfelgevallen direct op te lossen.

Dan is het vrij asociaal om iemands vervoermiddel dan maar 2 weken af te pakken.
En dan moet TS maar kijken hoe die arriveert op zijn werk, ouders, of noem maar een bestemming op.

Ook ik zou direct mijn rechtsbijstand inschakelen, om uit te zoeken of het mogelijk is om een termijn van teruggave en een onkostenvergoeding te eisen (zoals Willem aangaf).
Het is toch niet dat je je motor vrijwillig daar naar toe brengt voor controle en aangeeft dat ze maar moeten zien hoelang het duurt?


Wanneer je auto kapot gaat en de ANWB komt hem afslepen, accepteer je toch ook niet wanneer ze aangeven dat ze hem binnen 2 weken naar je garage brengen?

Helaas moet je de reacties van Willem met 10 ton zout nemen.
 
Ik wil de baas spreken want mijn motor is uit het verkeer gehaald voor onderzoek omdat er het een en ander aan scheelde wat onderzocht moet worden.


Logisch,...hier is de baas aan de telefoon. :z

Beetje relativeren,...soms moet je wachten, is bij de garage soms ook,.. of niet dan?

We hebben het hier over de KMAR ijzervreter , niet over capabele mensen die zich geroepen voelen
zichzelf aan de spelregels te houden.

We hebben het het hier ook niet over een breekijzer wat in de kofferbak lag , en ze even willen kijken of je wel echt een sloper van beroep bent.
Maar over iemand zijn vervoersmiddel.

Die nummertjes nakijken is geen 2 weken werk. Zelfs bij de KMAR niet.
 
We hebben het hier over de KMAR ijzervreter , niet over capabele mensen die zich geroepen voelen
zichzelf aan de spelregels te houden.

We hebben het het hier ook niet over een breekijzer wat in de kofferbak lag , en ze even willen kijken of je wel echt een sloper van beroep bent.
Maar over iemand zijn vervoersmiddel.

Die nummertjes nakijken is geen 2 weken werk. Zelfs bij de KMAR niet.

Helaas is er wel al 1week voorbij en ik vrees dat de 2e week op de zelfde manier gaat verlopen :')
 
Ik zou nog een paar keer bellen. Het ging +- 14 dagen duren toch, dat hadden ze toch aangegeven?
Er zijn toch al 5(!) van de 14 werkdagen voorbij.
Gewoon blijven bellen.

Ik begrijp dat ook nooit. Mensen geven aan hoe lang iets ongeveer zal duren en dan kan dat niet plotsklaps sneller. Ik zou elke dag aan de telefoon hangen.
Wat denken ze wel niet zeg!

Als jij voor mij iets moet doen en je hebt over 2 weken tijd, dan gooi je toch ook alles aan de kant om mij te helpen als ik vanaf dag 1 bel om te vragen hoe lang het nog gaat duren?

Je mist het punt dat TS de motor niet vrijwillig heeft overgedragen aan de KMAR , maar
dat hij in beslag is genomen.

( nog steeds van uitgaande dat ie niet gestolen is , en dat TS dat ding ter goede trouw heeft gekocht )

Dus het punt "ze moeten iets voor jou doen" is nu niet bepaald van toepassing.

Je weet ook dat er wettelijke termijnen voor zijn, en dat zelfs de KMAR hier zich aan moet houden.
Ik weet niet beter dat het 10 werkdagen zijn trouwens, geen 14 ...

En , gezien de KMAR er bij betrokken is, is het zeker geen slecht idee ze hier aan te helpen
herinneren, aangezien ze zelf nogal slecht zijn hun eigen regels te handhaven.
Hoe meer mensen intern van die motor weten hoe beter,
de term LVT ( Leuk Voor Thuis ) , is uitgevonden door die gasten.
 
Je mist het punt dat TS de motor niet vrijwillig heeft overgedragen aan de KMAR , maar
dat hij in beslag is genomen.

( nog steeds van uitgaande dat ie niet gestolen is , en dat TS dat ding ter goede trouw heeft gekocht )

Dus het punt "ze moeten iets voor jou doen" is nu niet bepaald van toepassing.

Je weet ook dat er wettelijke termijnen voor zijn, en dat zelfs de KMAR hier zich aan moet houden.
Ik weet niet beter dat het 10 werkdagen zijn trouwens, geen 14 ...

En , gezien de KMAR er bij betrokken is, is het zeker geen slecht idee ze hier aan te helpen
herinneren, aangezien ze zelf nogal slecht zijn hun eigen regels te handhaven.
Hoe meer mensen intern van die motor weten hoe beter,
de term LVT ( Leuk Voor Thuis ) , is uitgevonden door die gasten.

Ze zeggen 14dagen, ik ga ervan uit dat ze 10werkdagen bedoelen.

Voor die laatst genoemde term was ik al bang toen ze hem in beslag namen op basis van het framenummer en dan gaan vragen of er bijzonderheden zijn mbt het starten van de motor :?
Daarmee dacht ik al dat ze zelf wel even wilden proberen hoe dat nou rijd :X
 
\Onderstaande is NIET persoonlijk en zeker niet exclusief voor jbt bedoeld !!\

Weet je... degene die inhoudelijk wat te zeggen hebben die blijven allang weg uit dit topic.

Het maakt allemaal geen reet meer uit wie wat zegt, je ziet dat het topic nu alleen nog bezet is door mensen die allemaal achter elkaar hetzelfde roepen.

Als er in een topic over overheidpersoneel gesproken word in termen als "Duitsers" en "razzia's" dan verdwijnen bepaalde users en andere komen juist tevoorschijn.

Die laatste groep heeft een emotionele mening en TS voelt zich daardoor gesteund, maar praktisch heeft hij er helemaal niets aan. Meel*llers.
De wegblijvers zijn nou net degene die wel inhoudelijk eten wat er aan de hand is, maar dankzij de opgeroepen sfeer vergaat hen de lust hier nog te posten.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Men valt over elkaar om de militaire politie slechter Dan slecht te noemen en de meesten zijn er nu al zeker van dat ze het enorm zullen verprutsen.

Dat je alleen hoort dat er niets te melden is betekent niet dat er niets gebeurt. Ze melden het alleen niet en dat zou ik ook zeker niet doen. Meld je daadwerkeljjk wat de progressie is dan is dit voer voor de beller om zeker nogmaals te bellen.
Hoe de gewone (geen waardeoordeel) politie reageert op de zeuren de klant weet ik niet maar ga er maar vanuit dat de Kmar er echt niet warm of koud van wordt. Kun je rustig blijven en je vragend opstellen aan de telefoon dan vinden ze het denk ik geen ramp dat je af en toe belt. Die mensen (ja, ook werknemers in het andere blauwe uniform zijn net als ons mensen en daarna pas militair) kunnen best begrijpen dat het een beetje eng kan zijn en zullen het niet er vinden om iemand te woord te staan.
 
Laatst bewerkt:
T is dan normaal dat je motor rustig 14dagen weg blijft,zonder info oid?
t zal je enige eigen vervoermiddel zijn, ik zie er weinig burger vriendelijks in :N
 
Mooie verhalen over te weinig personeel bla bla :W ,ik heb het nodige meegemaakt
met onze blauwe vrienden en die zijn niet erg positief om het maar zacht uit te drukken,
fout na fout werd er gemaakt met het opmaken van processen verbaal,vele telefoontjes
gepleegd en krijg je mensen aan de telefoon die je verwijzen naar een andere instantie,
die andere instantie verwijst je vervolgens weer terug,kortom je komt geen stap verder.
En ja dan toch maar die volgens anderen nutteloze advocaat ingeschakeld,vreemd genoeg
word er dan ineens wel vaart achter gezet en dingen geregeld,kost inderdaad een paar euri
maar er gebeurd dan ook wat,ik ben niet tevreden over hoe de politie hier te werk gaat,
wel over mijn advocaat,dat zegt genoeg lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier over de KMAR ijzervreter , niet over capabele mensen die zich geroepen voelen
zichzelf aan de spelregels te houden.

We hebben het het hier ook niet over een breekijzer wat in de kofferbak lag , en ze even willen kijken of je wel echt een sloper van beroep bent.
Maar over iemand zijn vervoersmiddel.

Die nummertjes nakijken is geen 2 weken werk. Zelfs bij de KMAR niet.

Ik heb nog nergens gelezen dat ze zich niet aan de regels houden.

En een VIN goed laten beoordelen kan dus best 2 weken duren, daarover heb ik al genoeg getypt.
Die informatie verdwijnt niet omdat je zonder argumenten of onderbouwing iets anders beweerd.





Je weet ook dat er wettelijke termijnen voor zijn, en dat zelfs de KMAR hier zich aan moet houden.
Ik weet niet beter dat het 10 werkdagen zijn trouwens, geen 14 ...

Jij weet niet beter dat het 10 werkdagen zijn ?

Waar haal jij die informatie dan vandaan ?? Dit is valse informatie en pertinent niet waar.

In beslag genomen kan 1 dag duren, 1 week, maand of zelfs jaren.
Afhankelijk van veel factoren maar er hangt geen termijn aan een inbeslagname op deze manier. Als het VIN toch vals zou blijken dan zal de in beslagname zelfs maanden gaan duren.




Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Men valt over elkaar om de militaire politie slechter Dan slecht te noemen en de meesten zijn er nu al zeker van dat ze het enorm zullen verprutsen.

Dat je alleen hoort dat er niets te melden is betekent niet dat er niets gebeurt. Ze melden het alleen niet en dat zou ik ook zeker niet doen. Meld je daadwerkeljjk wat de progressie is dan is dit voer voor de beller om zeker nogmaals te bellen.
Hoe de gewone (geen waardeoordeel) politie reageert op de zeuren de klant weet ik niet maar ga er maar vanuit dat de Kmar er echt niet warm of koud van wordt. Kun je rustig blijven en je vragend opstellen aan de telefoon dan vinden ze het denk ik geen ramp dat je af en toe belt. Die mensen (ja, ook werknemers in het andere blauwe uniform zijn net als ons mensen en daarna pas militair) kunnen best begrijpen dat het een beetje eng kan zijn en zullen het niet er vinden om iemand te woord te staan.

Ik lees maar 1 iemand die veel reply gebruikt om tegen de KMAR te ageren, persoonlijke mening spuien zonder argumenten of feiten en foutieve informatie.
Hoe serieus moet ik iemand nemen die zegt dat anderen het fout doen terwijl hij aangeeft hoe het moet werken terwijl die informatie op zich al niet klopt :?
 
Gelijk advocaten inschakelen, dreigen met schadevergoedingen... pfff het is wel tegenwoordig allemaal een beetje de "wat!?-wat!?-wat!?-wat!?" mentaliteit zoals we die in Amsterdam-West kennen :X
 
Gelijk advocaten inschakelen, dreigen met schadevergoedingen... pfff het is wel tegenwoordig allemaal een beetje de "wat!?-wat!?-wat!?-wat!?" mentaliteit zoals we die in Amsterdam-West kennen :X

Ja de politie is zo,n geweldig apparaat die doen nooit iets fout :W ,ik kan het tegendeel ruim bewijzen,en dat is uit eigen ervaring,dan heb ik het nog niet over al die andere gevallen
waar je in de media ook meer dan genoeg over kan vinden.
 
Dat klopt maar je moet er geen drama van maken.
En er bestaan ook nog broodjeaapverhalen, en tegenwoordig ook nepnieuws.

Ik geloof nooit alles wat een ander zegt. Heb ook al zo vaak verhalen gehoord van collega s, over collega s die niet deugden.
En dan was het achteraf juist andersom.
 
Ja de politie is zo,n geweldig apparaat die doen nooit iets fout :W ,ik kan het tegendeel ruim bewijzen,en dat is uit eigen ervaring,dan heb ik het nog niet over al die andere gevallen
waar je in de media ook meer dan genoeg over kan vinden.

Als je een quote opneemt dan is het handig als je reply ook iets met die quote te maken heeft, dit heeft toch niets te maken met wat Gilles schrijft :?
En wat wil je nu eigenlijk met dit bericht ?

En zolang er mensen werken bij de politie zullen daar fouten gemaakt worden, lijkt me logisch.
Er werken ruim 60.000 mensen bij de politie, geen enkel bedrijf dat met zoveel personeel geen enkele fout zal maken.
Als daar burgers de dupe van worden is dat uiteraard niet de bedoeling, intern is daar ook zeker aandacht voor.
Veruit de meeste politiemensen zijn gewoon hardwerkende mensen die het beste voor hebben met hun medemens.

Plus dat veel dingen waar men de politie iets kwalijk neemt dit helemaal niet aan de politie te verwijten valt, ook de politie heeft zich aan regels te houden. Daarnaast zijn er nogal wat dingen die via de politie gecommuniceerd worden maar waarbij de beslissing door het OM genomen word.

Er gaat zeker wel eens wat mis maar daar is in dit topic geen sprake van, afgaand op de informatie die nu in dit topic bekend is gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Noa, een hoop doemdenkers hier met een hekel aan de overheid, dus ook de onderdelen daarvan.
Waarschijnlijk wat nare ervaringen uit het verleden.
 
Dit was toch de Marechaussee ????


Wat ik wel vreemd vindt ,dat je dan niet ietwat op de hoogte gehouden wordt, zal wel aaan mij liggen :Y en ook al gaat t prima volgens de regels, je wil toch wel graag weten wat er met je eigendom gebeurt :?
 
Jep, dat is die 10 ton zout.
Heeft ook een afkeer van de Plietsie.


Niet zo'n melodrama ervan maken MBM en ik verschillen slechts van opvatting mening en werkwijzes.

De politie en overheid in zijn algemeen zullen ook eens moeten inzien dat ook zij zullen moeten moderniseren en innoveren.

Je kunt een onwetende burger niet wekenlang in het ongewisse laten betreffende zijn voertuig in dit geval.Elke burger is onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt.Wordt je voertuig in beslag genomen komt dit al over als schuldig bevonden in beginsel.Het RDW is hierin de falende factor ,gezien zij op locatie niet kunnen beschikken over de juiste expertise.Bestaan er twijfels en moet het voertuig dan alsnog mee voor nader onderzoek zorg dan als overheid voor een aftercare zorgplicht.Dan geef je BV een folder mee waar jij je schade kunt claimen mits blijkt dat je onschuldig bent.Of een APP.

Dat ik zulke praktijken vervolgens razzia's noem in een harde bewoording,leuker kan ik het niet maken.
 
Ik heb nog nergens gelezen dat ze zich niet aan de regels houden.

En een VIN goed laten beoordelen kan dus best 2 weken duren, daarover heb ik al genoeg getypt.
Die informatie verdwijnt niet omdat je zonder argumenten of onderbouwing iets anders beweerd.Jij weet niet beter dat het 10 werkdagen zijn ?

Waar haal jij die informatie dan vandaan ?? Dit is valse informatie en pertinent niet waar.

In beslag genomen kan 1 dag duren, 1 week, maand of zelfs jaren.
Afhankelijk van veel factoren maar er hangt geen termijn aan een inbeslagname op deze manier. Als het VIN toch vals zou blijken dan zal de in beslagname zelfs maanden gaan duren.

Als ze voor ruim 1500 euro aan materiaal tijdens een in beslag name van je "lvt'en" word je
wel wat fel op een bepaalde groep ja.
Toch knap, 1 ruimte, 1 buro, vol met kmar.. en nog verdwijnen.

Snel ook , binnen een week beslissing tot teruggave , en toen was het al verdwenen.
Dus, ja, bij elke vermelding van in beslag name, en KMAR gaan bij mij de haren overeind.
Die fototoestellen mogen ze inmiddels houden, maar wil graag wel de foto's terug..
Ooit.. nog eens..



Zo het mij verteld is : ( termijn )

Met 10 werkdagen moet een beslissing zijn genomen genomen door een officier van justitie(???)
of iets moet worden -> terug gegeven, OF langer worden vast gehouden.
Maar "stilzwijgend" vasthouden tot het schikt of vergeten is, behoord niet tot de opties.

Zo , is het mij verteld door een collega van jou.

Dus het mág wel langer, maar dan is het eerst hoger de voedingsketen in gegaan.
 
Niet zo'n melodrama ervan maken MBM en ik verschillen slechts van opvatting mening en werkwijzes.

De politie en overheid in zijn algemeen zullen ook eens moeten inzien dat ook zij zullen moeten moderniseren en innoveren.

Je kunt een onwetende burger niet wekenlang in het ongewisse laten betreffende zijn voertuig in dit geval.Elke burger is onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt.Wordt je voertuig in beslag genomen komt dit al over als schuldig bevonden in beginsel.Het RDW is hierin de falende factor ,gezien zij op locatie niet kunnen beschikken over de juiste expertise.Bestaan er twijfels en moet het voertuig dan alsnog mee voor nader onderzoek zorg dan als overheid voor een aftercare zorgplicht.Dan geef je BV een folder mee waar jij je schade kunt claimen mits blijkt dat je onschuldig bent.Of een APP.

Dat ik zulke praktijken vervolgens razzia's noem in een harde bewoording,leuker kan ik het niet maken.



De eerste zin weet ik niet, is jouw zorg en interesseert me ook niet.

Met de rest zitten we op lijn.


Edit: eigenlijk interesseert het mij ook best wel.
Een opmerking van jouw wat ik een paar dagen geleden las was een volvette ban waard :}
Volgens mij zit je nu bij de moddereters wel op het randje, maar we zullen het zien :o
 
Laatst bewerkt:
De politie en overheid in zijn algemeen zullen ook eens moeten inzien dat ook zij zullen moeten moderniseren en innoveren.

Je kunt een onwetende burger niet wekenlang in het ongewisse laten betreffende zijn voertuig in dit geval.Elke burger is onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt.Wordt je voertuig in beslag genomen komt dit al over als schuldig bevonden in beginsel.Het RDW is hierin de falende factor ,gezien zij op locatie niet kunnen beschikken over de juiste expertise.

Elke poging van de overheid voor moderniseren kost alleen maar meer geld. Kijk eens naar enig willekeurig ICT-project bij de overheid ;).

Schuldig in beginsel? Je hebt leuke kreten maar zoek eens op hoe het rechtssysteem in Nederland werkt en hou je eens weg bij populistische kreten als razzia's. Je hebt de klok ergens heel ver weg horen luiden en hebt er werkelijk geen idee van waar de klepel hangt. Zoek eens op wat er nodig is voor een inbeslagname, en wat er daarna hoort te gebeuren. En dan gewoon in het wetboek van strafvordering ...
 
Zo het mij verteld is : ( termijn )

Met 10 werkdagen moet een beslissing zijn genomen genomen door een officier van justitie(???)
of iets moet worden -> terug gegeven, OF langer worden vast gehouden.
Maar "stilzwijgend" vasthouden tot het schikt of vergeten is, behoord niet tot de opties.

Zo , is het mij verteld door een collega van jou.

Dus het mág wel langer, maar dan is het eerst hoger de voedingsketen in gegaan.

Na inbeslagname maakt de hulpofficier van justitie een beslissing wat er met het goed moet gebeuren. Daarbij kan het aan het bureau gehouden worden voor nader onderzoek, of naar een andere instantie gaan voor nader onderzoek. Er zijn geen eisen hoe lang daar voor staat. De eerste beslissing kan rustig al een maand zijn, of drie. Het mag enkel niet langer duren dan noodzakelijk.

Voor technisch onderzoek hoeft een voertuig niet eens in beslag genomen worden maar mag ook gewoon uit het verkeer gehaald worden (artikel 160 lid 4 WVW). Ook daar is geen harde richtlijn hoe lang dit mag duren, maar over het algemeen wordt er na drie dagen alsnog over gegaan tot beslag als het langer duurt.
 
Ik zou ze alvast een factuur sturen voor de gemaakte kosten van het huren van een gelijkwaardige motorfiets en de taxi-kosten vanaf de plek van inbeslagname naar huis.
En elke dag bellen s'ochtends en s'avonds.
 
Laatst bewerkt:
Elke poging van de overheid voor moderniseren kost alleen maar meer geld. Kijk eens naar enig willekeurig ICT-project bij de overheid ;).

Schuldig in beginsel? Je hebt leuke kreten maar zoek eens op hoe het rechtssysteem in Nederland werkt en hou je eens weg bij populistische kreten als razzia's. Je hebt de klok ergens heel ver weg horen luiden en hebt er werkelijk geen idee van waar de klepel hangt. Zoek eens op wat er nodig is voor een inbeslagname, en wat er daarna hoort te gebeuren. En dan gewoon in het wetboek van strafvordering ...


Waarschijnlijk vindt Willem dat jij gewoon dom lult en hijzelf niet ;( })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan