How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Net even gekeken,hij staat erbij *O**O**O**O*
Kenteken bekend, eerste toelating 02-04-2019, dus die brief zal echt wel onderweg zijn


Wel jammer van die datum, 1e toelating op 01-04-2019 zou pas echt een goede grap zijn
Ha, die van mij staat op 1 April:}

Beide veel rijplezier!
 
Yes, eerste stukje gereden, moest nog naar Arnhem booddchappen doen, wilde achter de auto met mijn de baas meerijden, maar dat wilde ze niet, dus naar Apeldoorn gereden en dan samen ingeblikt door
Vanavond weer terug naar huiz, maar heerlijk, wat rindt dat leuk

Erg lang geleden dat ik een schakel motor heb gereden, maar de praktijk leert dat je het net als sex en fietsen, nooit verleerd
 
Goedenavond, afgelopen zaterdag een RS 250 uit Ddl op gehaald. A.s vrijdag vroeg voor de poort staan bij de Rdw voor keuren.Maar de Bpm invullen is wel lastig.
Netto catalogusprijs=zonder bpm&Btw ? De nieuwprijs is €8000,- volgens internet, en dan wordt de netto catalogus prijs €5932,-.
En dan zit ik bij vraag 8 dat je kan kiezen uit a,b,c met bijlage,s?Wie kan mij uitleggen welke je het beste kan kiezen?
 
Goedenavond, afgelopen zaterdag een RS 250 uit Ddl op gehaald. A.s vrijdag vroeg voor de poort staan bij de Rdw voor keuren.Maar de Bpm invullen is wel lastig.
Netto catalogusprijs=zonder bpm&Btw ? De nieuwprijs is €8000,- volgens internet, en dan wordt de netto catalogus prijs €5932,-.
En dan zit ik bij vraag 8 dat je kan kiezen uit a,b,c met bijlage,s?Wie kan mij uitleggen welke je het beste kan kiezen?

Welk jaar is hij.
 
Op basis van 1-6-2000 en de calculator van Paul is het idd 0 euro BPM.
De nieuwprijs was 8164 volgens Univé (dat heb je blijkbaar niet gecheckt. En hier moet je dan eerst de BPM afhalen en vervolgens de BTW. Hoeveel de BPM destijds echter was weet ik niet.
8 a is duidelijk, en omdat je op 0 euro uitkomt kan je gewoon B gebruiken en de rest niet eens narekenen.
 
Op basis van 1-6-2000 en de calculator van Paul is het idd 0 euro BPM.
De nieuwprijs was 8164 volgens Univé (dat heb je blijkbaar niet gecheckt. En hier moet je dan eerst de BPM afhalen en vervolgens de BTW. Hoeveel de BPM destijds echter was weet ik niet.
8 a is duidelijk, en omdat je op 0 euro uitkomt kan je gewoon B gebruiken en de rest niet eens narekenen.
Thx ga dit uitwerken,en dan opsturen naar de blauwe mannetjes😉
 
Bij een motorfiets die ouder is dan ca. 17 jaar en 8 maanden komt de berekening voor de rest BPM uit op nul. Op dat punt namelijk bereikt de BPM afschrijving de waarde van 100%. Maar die geruststelling had je al gekregen. Men moet dan nog wel 'gewoon' aangifte doen. Ook de bruto cat. prijs is voor je opgezocht: € 8.164. In het jaar 2000 bedroeg het percentage voor de BPM 20,7 % en dat voor de BTW 17,5 %. De bruto cat. prijs bestaat dan uit 100 % netto cat. prijs + 20,7 % BPM + 17,5 % BTW, oftewel 138,2 % . Dan is de netto cat. prijs dus gelijk aan de bruto cat. prijs gedeeld door 1,382 = 8.164 : 1,382 = € 5.907. Dit vul je in bij 7. Wanneer je nu kunt aantonen dat jouw historisch lage bruto BPM, die van het jaar 2000 dus - 20,7 % minus € 224 - lager is dan de actuele bruto BPM - 19,4% minus € 210 - dan mag je de voor jouw meest voordelige waarde toepassen. Maar wat Roy al zei, nul is nul, lager kan niet. Overigens ben ikzelf nog geen gevallen tegengekomen waarbij de berekende historische bruto BPM, lager was dan de actuele. Misschien nog ten overvloede, je hoeft dus geen bijlagen in te vullen of mee te sturen.
 
Herbert, wouw goeie uitleg🔝👌🏻👍🏻
Fijn om te merken dat je dit kennelijk weet te waarderen. Ik had al eens eerder een poging gewaagd, recentelijk nog op 26-3 j.l. (#2.081) maar hoefde nog niet eerder te rekenen met zulke 'antieke' percentages voor BPM en BTW, uit het jaar 2000. Ook gevallen met 100 % BPM afschrijving volgens de forfaitaire tabel van de belastingdienst, zie je hier zelden of nooit voorbijkomen.
 
Laatst bewerkt:
Roy ik heb er 5000,- voor betaald.En is vorig jaar geheel gereviseerd voor €3500,-Zijn heel weinig RS250 met onderhoudshistorie te vinden.Alleen is het jammer dat kwa uiterlijk niet meer origineel is.Maar wil ombouwen naar een mooie Rossi uitvoering.Maar dat zal nog wel even duren😉
 
Roy ik heb er 5000,- voor betaald.En is vorig jaar geheel gereviseerd voor €3500,-Zijn heel weinig RS250 met onderhoudshistorie te vinden.Alleen is het jammer dat kwa uiterlijk niet meer origineel is.Maar wil ombouwen naar een mooie Rossi uitvoering.Maar dat zal nog wel even duren😉

Oke, ja ik heb mijn 250 al een eeuwigheid stil staan (huis, druk, verbouwen, werk en overige smoesjes) maar ik heb de mijne nu 8 jaar in mijn bezit ofzo en destijds nog voor 3000-3250 gekocht. Ze zijn nogal in prijs gestegen.
De mijne is veel aan verbouwd maar ik ga nu juist alle originele delen terug kopen en op zolder gooien dat áls hij tzt ooit weg zou gaan hij origineel meer waard is.
 
Haha ja idd zijn echt onwijs in waarde gestegen.Jaren geleden ook bijna al een gekocht,maar toen is onze eerste dochter geboren.M,n vrouw is gaan studeren 5jaar lang.Afgesproken als mijn vrouw klaar was met studie,dan zou ik de RS gaan halen.Sparen ging nu met twee bijna volle lonen ook stuk makkelijker😎
 
Bij een motorfiets die ouder is dan ca. 17 jaar en 8 maanden komt de berekening voor de rest BPM uit op nul. Op dat punt namelijk bereikt de BPM afschrijving de waarde van 100%. Maar die geruststelling had je al gekregen. Men moet dan nog wel 'gewoon' aangifte doen. Ook de bruto cat. prijs is voor je opgezocht: € 8.164. In het jaar 2000 bedroeg het percentage voor de BPM 20,7 % en dat voor de BTW 17,5 %. De bruto cat. prijs bestaat dan uit 100 % netto cat. prijs + 20,7 % BPM + 17,5 % BTW, oftewel 138,2 % . Dan is de netto cat. prijs dus gelijk aan de bruto cat. prijs gedeeld door 1,382 = 8.164 : 1,382 = € 5.907. Dit vul je in bij 7. Wanneer je nu kunt aantonen dat jouw historisch lage bruto BPM, die van het jaar 2000 dus - 20,7 % minus € 224 - lager is dan de actuele bruto BPM - 19,4% minus € 210 - dan mag je de voor jouw meest voordelige waarde toepassen. Maar wat Roy al zei, nul is nul, lager kan niet. Overigens ben ikzelf nog geen gevallen tegengekomen waarbij de berekende historische bruto BPM, lager was dan de actuele. Misschien nog ten overvloede, je hoeft dus geen bijlagen in te vullen of mee te sturen.
Speciaal voor robinz1000, moet ik in het bovenstaande een correctie aanbrengen. Ik had daar geschreven dat men in het jaar 2000 een vast bedrag van € 224 van de bruto BPM mocht aftrekken. Echter eerder, bij de berekening van de bruto- naar de netto cat. prijs, had ik dit gegeven op dat moment over het hoofd gezien. Dus het vaste bedrag voor de vermindering van de BPM, had eerst bij de bruto cat. prijs opgeteld moeten worden!
Voor jouw specifieke motorfiets, van dat bouwjaar, geldt dan: de netto cat. prijs is gelijk aan (de bruto cat. prijs + 224) gedeeld door 1,382 = 8.388 : 1,382 =
€ 6.069. Dit vul je in bij 7.
Mocht de aangifte inmiddels al weg zijn, doe geen moeite er een gecorrigeerde versie achter aan te sturen. Je had immers al ruimschoots de 100 % afschrijving voor de bruto BPM bereikt. Het 'te betalen bedrag' was derhalve nul. Daar verandert geen enkele (herberekende) cataloguswaarde wat aan.
 
Herbert, papieren nog niet op de bus gedaan.Dus heb ik het aangepast.Moet ik nog vraag 8b invullen?
Bij vraag 8 kruis je het volgende aan:

a: Nee
b: Actuele bruto BPM
c: Forfaitaire afschrijvingstabel
d: Nee

Je vult daar verder geen bedragen in want die worden nl. gegenereerd in de bijlagen en automatisch getransporteerd naar pagina 5 van de eerste 6. Althans wanneer je het formulier op je PC invult.
Bij bericht # 2.063 heb ik destijds een voorbeeld formulier gevoegd. Kun je eventueel als referentie gebruiken.
 
Ben je een zelfstandige (Of dat nu met motoren of niet te maken heeft maakt niet uit)? Als je particulier bent helpen ze je met invullen en geven ze je dat formulier gewoon. Of je hebt moeilijke RDW stations / douane getroffen?

Afspraak online maken, bpm rapport aanvragen via autotelex.nl. En langsgaan. Ik had binnen 3 uur alles geregeld. Van afspraak maken tot het keuren,. Gewoon een eendagskenteken (gratis) aanvragen op een bordje schrijven en even verzekeren op chassisnummer, wel alles uitprinten zowel verzekering als tijdelijk kentekenbewijs.

Had binnen een week de pas binnen

Makkelijkste en snelste manier
 
Afspraak online maken, bpm rapport aanvragen via autotelex.nl. En langsgaan. Ik had binnen 3 uur alles geregeld. Van afspraak maken tot het keuren,. Gewoon een eendagskenteken (gratis) aanvragen op een bordje schrijven en even verzekeren op chassisnummer, wel alles uitprinten zowel verzekering als tijdelijk kentekenbewijs.

Had binnen een week de pas binnen

Makkelijkste en snelste manier

Sep 2009 waar je op reageert ;)

En je hebt het topic wel gelezen?
 
Roy,Herbert, bedankt voor je support:tHeb het vandaag op de bus gedaan.
Ik las ergens dat de keuring pas op a.s. vrijdag is. Te vroeg op de bus doen is niet per definitie sneller en kan zelfs vertragend gaan werken wanneer ze bij de belastingdienst een dezer dagen je post willen verwerken maar nog geen gegevens hebben van het RDW. Je had nog gerust een week kunnen wachten met posten maar je bent niet de enige die ruzie heeft met zijn geduld. Ach, het komt allemaal wel 'in de bus'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan