How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Word inderdaad nog niet behandeld, omdat het formulier wat er bij moet van de RDW ontbreekt.
Dus kom je op de stapel kunnen we niks mee, en zien we later wel.
 
mag ik hier ook een auto gerelateerde vraag stellen....??
O-)

ben aan t kijken of t interessant is een Audi A4 allroad tdi te importeren..
:Y
 
mag ik hier ook een auto gerelateerde vraag stellen....??
O-)

ben aan t kijken of t interessant is een Audi A4 allroad tdi te importeren..
:Y
Er is wezenlijk niet veel verschil tussen de procedures voor het importeren van een auto of van een motorfiets. Alleen is bij een auto het BPM verhaal veel en veel gecompliceerder. En wanneer jij de vraag stelt of iets "interessant" is, dan ben ik bang dat het o.a. daar wel eens over zou kunnen gaan......
 
vandaar ook mijn vraag,
motor kom ik nog wel uit,
maar auto.. èn diesel...

:?
... en aardgas en LNG en elektriciteit en LPG en ethanol en waterstof en een BPM tarief dat de afgelopen 25 jaar bijna jaarlijks werd veranderd, wat bepaling van de historisch lage BPM een uiterst tijdrovend karwei maakt. Maar er zijn instellingen met rekenprogramma's daarvoor, die je daar op commerciële basis wel mee willen helpen. Of je zou op een autoforum kunnen kijken, waar ze misschien ook een topic over "import" hebben.
 
vandaar ook mijn vraag,
motor kom ik nog wel uit,
maar auto.. èn diesel...

:?

Zijn zat gratis sites te vinden, en anders autotelex ofzo een paar euro betalen.

Back on topic, zaterdag bij een gladius kijken voor een vriendin van me, staat net over de grens in duitsland.

De motor staat op dit moment op 35Kw maar word voor aflevering teruggezet naar origineel vermogen, en ook TÜV gekeurd op origineel vermogen.
Moet nog even goed uitzoeken hoe dit gaat met op Nederlands kenteken zetten, ik ben namelijk bang dat die weer het originele vermogen van 35Kw gaan vermelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Zijn zat gratis sites te vinden, en anders autotelex ofzo een paar euro betalen.

Back on topic, zaterdag bij een gladius kijken voor een vriendin van me, staat net over de grens in duitsland.

De motor staat op dit moment op 35Kw maar word voor aflevering teruggezet naar origineel vermogen, en ook TÜV gekeurd op origineel vermogen.
Moet nog even goed uitzoeken hoe dit gaat met op Nederlands kenteken zetten, ik ben namelijk bang dat die weer het originele vermogen van 35Kw gaan vermelden. Heeft iemand hier ervaring mee?

OP lezen misschien?
 
OP lezen misschien?

Hmmm, scherp, ik had niet gezien dat hier een speciaal stukje over stond.

Ik weet alleen niet zeker of ik nieuwe duitse papieren krijg met het volle vermogen, of dat er een separate TÜV verklaring komt, en dat de papieren op 35KW blijven staan. Dat ga ik zaterdag maar eens navragen.
 
Hmmm, scherp, ik had niet gezien dat hier een speciaal stukje over stond.

Ik weet alleen niet zeker of ik nieuwe duitse papieren krijg met het volle vermogen, of dat er een separate TÜV verklaring komt, en dat de papieren op 35KW blijven staan. Dat ga ik zaterdag maar eens navragen.

Ik dènk dat als ze hem terug zetten je ook een aanpassing op de papieren krijgt. Duitsers registreren graag :P

En anders bij de verkoper even specifiek naar vragen.
 
Zijn zat gratis sites te vinden, en anders autotelex ofzo een paar euro betalen.

Back on topic, zaterdag bij een gladius kijken voor een vriendin van me, staat net over de grens in duitsland.

De motor staat op dit moment op 35Kw maar word voor aflevering teruggezet naar origineel vermogen, en ook TÜV gekeurd op origineel vermogen.
Moet nog even goed uitzoeken hoe dit gaat met op Nederlands kenteken zetten, ik ben namelijk bang dat die weer het originele vermogen van 35Kw gaan vermelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat voor jou het gemakkelijkst en goedkoopst is wanneer de verkoper met zijn TUV verklaring het Duitse kenteken laat aanpassen. Het RDW accepteert wel bepaalde buitenlandse documentatie over vermogenswijziging maar je komt bij hun dan dan al gauw in een ander - lees: duurder - circuit terecht.
 
Zo vandaag vroeg uit de veren,en stond als nummer 1 klaar voor de keuring voor de motor.Alles was inorde en kreeg nog een compliment over de Arrows uitlaat🔝😎
Mannen bedankt voor jullie hulp👌🏻👍🏻
 

Bijlagen

  • 473EAC7F-59B3-44A9-9390-FC9D1E6BC724.jpeg
    473EAC7F-59B3-44A9-9390-FC9D1E6BC724.jpeg
    166,4 KB · Weergaven: 29
Vandaag bij de RDW in Waddinxsveen geweest, vroeg uit bed om daar op tijd te zijn. Daar ter plekke wordt mij verteld dat ze geen keuring zonder afspraak meer doen sinds 1 April 2019. Gelukkig kon ik via de website nog een afspraak maken diezelfde ochtend en is de motor alsnog goedgekeurd.

Een medewerker wist mij te vertellen dat dit geldt voor het keuringsstation in Waddinxveen en in Schiedam.
Dus maak van te voren een afspraak, kan vaak op de dag zelf nog, als je naar 1 van deze keuringsstations wil gaan.
 
Zojuist bij de RDW in Almelo geweest voor de invoer keuring van de Gladius. 's ochtends opgehaald in duitsland en tegen half 12 waren we bij de RDW.
Waren de laatste van de dag die zonder afspraak. Dus prima timing.

Enige wijziging die er was ten opzichte van eerder is dat de "Brievenbus" voor de belasting dienst verdwenen is. Je moet nu altijd zelf je papieren per post naar de Belastingdienst sturen. Dit kun je dus ook een dag eerder al doen, want de papieren van de RDW gaan separaat (digitaal) naar de belastingdienst. Dit is veranderd ten opzichte van een jaar geleden.

Verder geen problemen gehad met de 35Kw --> 53 Kw de originele CVO met 53Kw en de TÜV verklaring dat hij terug gezet was op vol vermogen waren afdoende om hem met vol vermogen op kenteken te krijgen. Keuringmeester gaf aan dat ze met terug naar vol vermogen niet zo heel moeilijk doen. Maar andersom (dus van vol naar 35Kw) zijn ze kritischer.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist bij de RDW in Almelo geweest voor de invoer keuring van de Gladius. 's ochtends opgehaald in duitsland en tegen half 12 waren we bij de RDW.
Waren de laatste van de dag die zonder afspraak. Dus prima timing.

Enige wijziging die er was ten opzichte van eerder is dat de "Brievenbus" voor de belasting dienst verdwenen is. Je moet nu altijd zelf je papieren per post naar de Belastingdienst sturen. Dit kun je dus ook een dag eerder al doen, want de papieren van de RDW gaan separaat (digitaal) naar de belastingdienst. Dit is veranderd ten opzichte van een jaar geleden.

Verder geen problemen gehad met de 35Kw --> 53 Kw de originele CVO met 53Kw en de TÜV verklaring dat hij terug gezet was op vol vermogen waren afdoende om hem met vol vermogen op kenteken te krijgen. Keuringmeester gaf aan dat ze met terug naar vol vermogen niet zo heel moeilijk doen. Maar andersom (dus van vol naar 35Kw) zijn ze kritischer.
Goed om te horen dat het RDW deze verklaring van de TUV een-op-een overneemt en zoiets niet nog eens noodzakelijkerwijs via het STVA hoeft te lopen. Iedere ambtelijke stap minder is meegenomen.
 
Donderdag m'n Laverda laten keuren in Almelo. Ik heb hem uit Duitsland gehaald en na complete blokrevisie ben ik nu zover om te kunnen rijden en dus ook om hem te laten keuren. Blijkt bij het keuren dat de Laverda van origine in Nederland geleverd is in 1971! Grappig, maar nog mooier is dat het originele kenteken van 1971 weer geactiveerd wordt. Dat scheelt ook weer behoorlijk in de kosten, ipv € 154,10 was ik voor €100,10 klaar. En mooi het oude kenteken er weer op! Keuren ging trouwens zonder problemen en stelde echt helemaal niets voor, alleen het papierwerk zorgde voor wat problemen. Al met al duurde het een dikke 2 uur voordat ze eruit waren hoe dit beetgepakt moest worden. Ik ben er iig blij mee! Nu papierwerk naar de belasting en dan hopelijk vlot het kentekenkaartje in huis.
 
Donderdag m'n Laverda laten keuren in Almelo. Ik heb hem uit Duitsland gehaald en na complete blokrevisie ben ik nu zover om te kunnen rijden en dus ook om hem te laten keuren. Blijkt bij het keuren dat de Laverda van origine in Nederland geleverd is in 1971! Grappig, maar nog mooier is dat het originele kenteken van 1971 weer geactiveerd wordt. Dat scheelt ook weer behoorlijk in de kosten, ipv € 154,10 was ik voor €100,10 klaar. En mooi het oude kenteken er weer op! Keuren ging trouwens zonder problemen en stelde echt helemaal niets voor, alleen het papierwerk zorgde voor wat problemen. Al met al duurde het een dikke 2 uur voordat ze eruit waren hoe dit beetgepakt moest worden. Ik ben er iig blij mee! Nu papierwerk naar de belasting en dan hopelijk vlot het kentekenkaartje in huis.
Begrijp ik het goed dat jouw specifieke exemplaar in 1971 voor het eerst was toegelaten hier in Nederland en na een 'buitenlands avontuur' nu weer terug is?
 
Begrijp ik het goed dat jouw specifieke exemplaar in 1971 voor het eerst was toegelaten hier in Nederland en na een 'buitenlands avontuur' nu weer terug is?

Idd, oorspronkelijk in 1971 in NL geleverd, toen in 1979 van NL naar DE geëxporteerd en nu weer terug in NL.
 
Donderdag m'n Laverda laten keuren in Almelo. Ik heb hem uit Duitsland gehaald en na complete blokrevisie ben ik nu zover om te kunnen rijden en dus ook om hem te laten keuren. Blijkt bij het keuren dat de Laverda van origine in Nederland geleverd is in 1971! Grappig, maar nog mooier is dat het originele kenteken van 1971 weer geactiveerd wordt. Dat scheelt ook weer behoorlijk in de kosten, ipv € 154,10 was ik voor €100,10 klaar. En mooi het oude kenteken er weer op! Keuren ging trouwens zonder problemen en stelde echt helemaal niets voor, alleen het papierwerk zorgde voor wat problemen. Al met al duurde het een dikke 2 uur voordat ze eruit waren hoe dit beetgepakt moest worden. Ik ben er iig blij mee! Nu papierwerk naar de belasting en dan hopelijk vlot het kentekenkaartje in huis.
Bedoel je hiermee het originele kentekennummer of een donkerblauwe plaat? Of beide?
 
Eindelijk gisteren kenteken bewijs binnen🥳Ik uit mijn werk met zeer grote spoed van Lisse naar Hillegom(file,s,Keukenhof,buitenlanders:X)om daar nog voor 17:00 te zijn bij een autohandel voor kenteken laten maken.Zeg de verkoper dat men geen mal heeft om motorkenteken te drukken:N toch maar besteld bij hem,en donderdag ophalen.Bij elkaar vanaf aankoop tot kenteken,rijden een maand bezig:]
 
Eindelijk gisteren kenteken bewijs binnen🥳Ik uit mijn werk met zeer grote spoed van Lisse naar Hillegom(file,s,Keukenhof,buitenlanders:X)om daar nog voor 17:00 te zijn bij een autohandel voor kenteken laten maken.Zeg de verkoper dat men geen mal heeft om motorkenteken te drukken:N toch maar besteld bij hem,en donderdag ophalen.Bij elkaar vanaf aankoop tot kenteken,rijden een maand bezig:]

Een maand bezig, tsja... kost nu eenmaal wat tijd om door alle instanties heen te komen.
Ik heb mn belastingpapieren maandag op de post gedaan. Ben benieuwd wanneer ik mn kentekenkaart binnen heb.

Maar jij kunt donderdag dus mooi rijden!! Gefeliciteerd man!!
 
Een maand bezig, tsja... kost nu eenmaal wat tijd om door alle instanties heen te komen.
Ik heb mn belastingpapieren maandag op de post gedaan. Ben benieuwd wanneer ik mn kentekenkaart binnen heb.

Maar jij kunt donderdag dus mooi rijden!! Gefeliciteerd man!!
Vrijdag op de post was vandaag betalingsverzoek van de bpm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan