Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er is wezenlijk niet veel verschil tussen de procedures voor het importeren van een auto of van een motorfiets. Alleen is bij een auto het BPM verhaal veel en veel gecompliceerder. En wanneer jij de vraag stelt of iets "interessant" is, dan ben ik bang dat het o.a. daar wel eens over zou kunnen gaan......mag ik hier ook een auto gerelateerde vraag stellen....??
ben aan t kijken of t interessant is een Audi A4 allroad tdi te importeren..
... en aardgas en LNG en elektriciteit en LPG en ethanol en waterstof en een BPM tarief dat de afgelopen 25 jaar bijna jaarlijks werd veranderd, wat bepaling van de historisch lage BPM een uiterst tijdrovend karwei maakt. Maar er zijn instellingen met rekenprogramma's daarvoor, die je daar op commerciële basis wel mee willen helpen. Of je zou op een autoforum kunnen kijken, waar ze misschien ook een topic over "import" hebben.vandaar ook mijn vraag,
motor kom ik nog wel uit,
maar auto.. èn diesel...
vandaar ook mijn vraag,
motor kom ik nog wel uit,
maar auto.. èn diesel...
Zijn zat gratis sites te vinden, en anders autotelex ofzo een paar euro betalen.
Back on topic, zaterdag bij een gladius kijken voor een vriendin van me, staat net over de grens in duitsland.
De motor staat op dit moment op 35Kw maar word voor aflevering teruggezet naar origineel vermogen, en ook TÜV gekeurd op origineel vermogen.
Moet nog even goed uitzoeken hoe dit gaat met op Nederlands kenteken zetten, ik ben namelijk bang dat die weer het originele vermogen van 35Kw gaan vermelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
OP lezen misschien?
Hmmm, scherp, ik had niet gezien dat hier een speciaal stukje over stond.
Ik weet alleen niet zeker of ik nieuwe duitse papieren krijg met het volle vermogen, of dat er een separate TÜV verklaring komt, en dat de papieren op 35KW blijven staan. Dat ga ik zaterdag maar eens navragen.
Ik denk dat voor jou het gemakkelijkst en goedkoopst is wanneer de verkoper met zijn TUV verklaring het Duitse kenteken laat aanpassen. Het RDW accepteert wel bepaalde buitenlandse documentatie over vermogenswijziging maar je komt bij hun dan dan al gauw in een ander - lees: duurder - circuit terecht.Zijn zat gratis sites te vinden, en anders autotelex ofzo een paar euro betalen.
Back on topic, zaterdag bij een gladius kijken voor een vriendin van me, staat net over de grens in duitsland.
De motor staat op dit moment op 35Kw maar word voor aflevering teruggezet naar origineel vermogen, en ook TÜV gekeurd op origineel vermogen.
Moet nog even goed uitzoeken hoe dit gaat met op Nederlands kenteken zetten, ik ben namelijk bang dat die weer het originele vermogen van 35Kw gaan vermelden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Goed om te horen dat het RDW deze verklaring van de TUV een-op-een overneemt en zoiets niet nog eens noodzakelijkerwijs via het STVA hoeft te lopen. Iedere ambtelijke stap minder is meegenomen.Zojuist bij de RDW in Almelo geweest voor de invoer keuring van de Gladius. 's ochtends opgehaald in duitsland en tegen half 12 waren we bij de RDW.
Waren de laatste van de dag die zonder afspraak. Dus prima timing.
Enige wijziging die er was ten opzichte van eerder is dat de "Brievenbus" voor de belasting dienst verdwenen is. Je moet nu altijd zelf je papieren per post naar de Belastingdienst sturen. Dit kun je dus ook een dag eerder al doen, want de papieren van de RDW gaan separaat (digitaal) naar de belastingdienst. Dit is veranderd ten opzichte van een jaar geleden.
Verder geen problemen gehad met de 35Kw --> 53 Kw de originele CVO met 53Kw en de TÜV verklaring dat hij terug gezet was op vol vermogen waren afdoende om hem met vol vermogen op kenteken te krijgen. Keuringmeester gaf aan dat ze met terug naar vol vermogen niet zo heel moeilijk doen. Maar andersom (dus van vol naar 35Kw) zijn ze kritischer.
Begrijp ik het goed dat jouw specifieke exemplaar in 1971 voor het eerst was toegelaten hier in Nederland en na een 'buitenlands avontuur' nu weer terug is?Donderdag m'n Laverda laten keuren in Almelo. Ik heb hem uit Duitsland gehaald en na complete blokrevisie ben ik nu zover om te kunnen rijden en dus ook om hem te laten keuren. Blijkt bij het keuren dat de Laverda van origine in Nederland geleverd is in 1971! Grappig, maar nog mooier is dat het originele kenteken van 1971 weer geactiveerd wordt. Dat scheelt ook weer behoorlijk in de kosten, ipv € 154,10 was ik voor €100,10 klaar. En mooi het oude kenteken er weer op! Keuren ging trouwens zonder problemen en stelde echt helemaal niets voor, alleen het papierwerk zorgde voor wat problemen. Al met al duurde het een dikke 2 uur voordat ze eruit waren hoe dit beetgepakt moest worden. Ik ben er iig blij mee! Nu papierwerk naar de belasting en dan hopelijk vlot het kentekenkaartje in huis.
Begrijp ik het goed dat jouw specifieke exemplaar in 1971 voor het eerst was toegelaten hier in Nederland en na een 'buitenlands avontuur' nu weer terug is?
Bijzondere gebeurtenis, na al die jaren!Idd, oorspronkelijk in 1971 in NL geleverd, toen in 1979 van NL naar DE geëxporteerd en nu weer terug in NL.
Bedoel je hiermee het originele kentekennummer of een donkerblauwe plaat? Of beide?Donderdag m'n Laverda laten keuren in Almelo. Ik heb hem uit Duitsland gehaald en na complete blokrevisie ben ik nu zover om te kunnen rijden en dus ook om hem te laten keuren. Blijkt bij het keuren dat de Laverda van origine in Nederland geleverd is in 1971! Grappig, maar nog mooier is dat het originele kenteken van 1971 weer geactiveerd wordt. Dat scheelt ook weer behoorlijk in de kosten, ipv € 154,10 was ik voor €100,10 klaar. En mooi het oude kenteken er weer op! Keuren ging trouwens zonder problemen en stelde echt helemaal niets voor, alleen het papierwerk zorgde voor wat problemen. Al met al duurde het een dikke 2 uur voordat ze eruit waren hoe dit beetgepakt moest worden. Ik ben er iig blij mee! Nu papierwerk naar de belasting en dan hopelijk vlot het kentekenkaartje in huis.
Bedoel je hiermee het originele kentekennummer of een donkerblauwe plaat? Of beide?
Eindelijk gisteren kenteken bewijs binnenIk uit mijn werk met zeer grote spoed van Lisse naar Hillegom(file,s,Keukenhof,buitenlanders)om daar nog voor 17:00 te zijn bij een autohandel voor kenteken laten maken.Zeg de verkoper dat men geen mal heeft om motorkenteken te drukken toch maar besteld bij hem,en donderdag ophalen.Bij elkaar vanaf aankoop tot kenteken,rijden een maand bezig
Vrijdag op de post was vandaag betalingsverzoek van de bpm.Een maand bezig, tsja... kost nu eenmaal wat tijd om door alle instanties heen te komen.
Ik heb mn belastingpapieren maandag op de post gedaan. Ben benieuwd wanneer ik mn kentekenkaart binnen heb.
Maar jij kunt donderdag dus mooi rijden!! Gefeliciteerd man!!