Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

How to: De spuitcabine (zelf spuiten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opa Aart

MF veteraan
Lid geworden
6 aug 2006
Berichten
1.263
Waarderingsscore
0
Locatie
Elst (Utrecht)
Aangezien ik er zelf mee bezig ben, en ook andere MFers heb ik dit topic gestart om ervaringen / tips / en truuks uit te wisselen zodat we uiteindelijk op amateurniveau toch een acceptabel spuitwerk krijgen.
 
Ziet er toch wel verdomd mooi uit, mijn complimenten.

Hoe & waar spuit je dat (apparatuur, materiaal en ruimte?)

Als ik vragen mag.......

Dank u broeder rene, ben er zelf ook zeer tevreden over Ik spuit het kapwerk op m'n zolder, kokerprofielen (30x30) met vastgelaste draadenden en vliegmoeren waardoor het weer makkelijk af te breken is zijn m'n "spuitkabine" hierover leg ik afdekzeil (1,90 voor 4x5m dus lekker cheap) Achterin de "kabine" hangt een hbm stofafzuiginstallatie (129 euro) dit werkt zeer goed, nevel is na 3minuten helemaal weg . M'n spuit is een devilbiss gti transtech (blauwe versie) die ik overgenomen heb van een freelance spuiter voor een zeer mooi prijsje heb ook nog een satajet nr95 1.3 werkt ook prima, deze spuit mag evt weg voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb, 75 ex verzending. Omdat ik eigelijk alleen m'n devilbissje gebruik <3 M'n lak ik van het merk Sikkens en m'n primer is van Betacolor (alles 2k uiteraard) Hier nog wat totaalplaatjes



Het goudparlemour komt goed tot z'n recht in het zonlicht
let trouwens maar niet op de velgen, moet ze nog poetsen alleen na een middagje regen was de zon er opeens dus ff'tjes snel foto's geschoten, ongepoetst
 
Laatst bewerkt:
Ligt waarschijnlijk aan jou, ik kreeg motip wel altijd helemaal strak, zou ze nog ff poetsen met commandant 4 als ik jou was. Nu heb je lelijke kuipen op 1 van de mooiste engelse motorfietsen ooit
 
Ligt waarschijnlijk aan jou, ik kreeg motip wel altijd helemaal strak, zou ze nog ff poetsen met commandant 4 als ik jou was. Nu heb je lelijke kuipen op 1 van de mooiste engelse motorfietsen ooit
Het zijn maar circuitkuipen dus dat boeit het allemaal niet zoveel.
Heb het nog een keer over gespoten met spuitbussen van de Action



 
Ben er nu wel tevreden over. Voor mijn eerste keer zwaar beschadigde circuit kuipen opknappen en spuiten Komt nog een witte wrapping op de voor en achterkant.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Voor de artistikelingen onder ons,heb ik voor de geinteresseerde een colani airbrush,dit is een super fijne aibrush,maar daar mijn creatieve talenten niet bij het airbrushen liggen gaat tie weg.

Het is een airbrush voor zowel links als rechtshandige,tevens is de airbrush in te stellen voor mensen met grote of kleine handen d.m.v. busjes.

wat erbij zit iswee extra naalden sets,0,2 en 0,6,luchtslang,een standaard om de airbrush in te zetten en extra rubber afsluitringen.Zelf ben ik op zoek naar een bovenbeker spuit van +- 0,5 ltr,waarvan de bovenbeker van metaal is,en van dezelfde kwaliteit en er het zelfde uitziet van binnen en buiten zoals de collani airbrush.kortom een aibrush waar je alle kanten opkunt voor zowel lak die watergedragen of op thinnerbasis is.De airbrush is 2,5 jaar,en niet te onderscheiden van nieuw.genoeg geschreven nu de foto,s,








om een idee te geven wat ik zoek,simpel o,8 nozel metalen bovenbeker
lucht regeling en nauwkeurige afstelling van de spuitstraal van rond naar groter,ik weet niet precies hoe dit heet!!.Ik spuit nu met een erba,dat laat een beetje te wensen over.

groeten ard..
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg de blanke lak niet goed en na wat filmpjes op youtube gezien te hebben over wetsanding maar eens geprobeerd of dat zou werken :



niet slecht vind ik zelf!
 
Ard,

doe nou nooit je collani weg..daar krijg je echt spijt van..super spuit,maar niet voor het echte airbrush werk...!Verder kan je er alles mee...

Ik begrijp dat je hem wil ruilen of verkopen...?
Ruil hem niet voor een 0,8 mini jet ofzo,maar koop dan een goede..(trouwens nog niet vaak gezien..een 0,5 beker met een spuit met 0,8 opening..maar ik weet ook niet alles natuurlijk..)

Koop gewoon een nieuwe spuit en hou je collani...je zal me later bedanken...

p.s. 175 voor een collani..?op m.p. ?
 
Hallo olof,

bericht gewijzigt,was inderdaad onduidelijk,bedankt voor de tip,
Ik heb eerder spijt dat ik geen goed normal spuitpistool heb gekocht,de colani ligt nu ook maar niets te doen en ik zie het in de toekomst ook niet gebeuren dat ik de airbrush nog ga gebruiken,het is inderdaad een hele fijne aibrush.

en die laaste tip hou ik ook in gedachte,groeten ard..
 
Vandaag ma voiture gespoten

Het vrouwtje had er een deuk ter grootte van een WC-rol ingereden (ook wat diepte betreft ) Precies op de hoek dus die heb ik er ook weer in mogen kneden/schuren

Heb helaas geen foto's van de schade omdat ik niet gedacht had dat het strak zou worden.... Let op: Gewoon op straat gespoten met weer en wind. Eerst dichtgeplamuurd met 2K glasvezelplamuur. Daarna vlak gemaakt met 2K autoplamuur.

Hierna 2K filler/primer gespoten (heel dun)
Toen babybillen-metallic-blauw 2K lak erover.....
Afgemaakt met 2K blanke lak

Nu alleen de nevel nog weg poetsen
aan het Gamma-spuitje van nog geen 9 euri



 
weet het niet hoor, maar dan heb je de eerste spuitbus met 2k lak.
Zie volgens mij nergens staan dat ie een spuitbus heeft gebruikt.

Daarnaast bestaan 2K spuitbussen wel degelijk.
Deze bussen hebben een apart compartiement met harder die je moet stuk slaan.
Goed schudden en spuiten maar.
Wel maar 1 malig bruikbaar omdat het hard wordt binnen een paar uur.

Sommige claimen 2K bussen te hebben die pas uitharden wanneer je ze verspuit (dus reageren met lucht) maar dat is dus gewoon 1K.
 
Netjes gedaan hoor die schade..!

Volgende keer in je uitspuitzone je blanke lak elek keer extreem verdunnen,dan krijg je die zone mooier weg,nu ziet het er redelijk dik uit en wordt het lastig om dat helemaal weg te krijgen..!

zie je wel,ligt niet altijd aan de spuit,maar soms ook aan de spuiter...
 

Bedankt voor de tip !
Ben i.d.d. al een tijdje aan het polijsten, maar gelukkig gaat het wel weg
 
tip van flip

ik heb er een keer bijgestaan :
een zakker in de blanke lak , deze werd weggeschuurt met waterproef korrel 1000
daarna gepoetst met machine maar wellicht lukt dat met commandant ook wel

Ik heb hier nog waterproof 2500. Iemand enig idee wat er gebeurt als ik daarmee ga schuren en dan polijsten
 
Ik heb hier nog waterproof 2500. Iemand enig idee wat er gebeurt als ik daarmee ga schuren en dan polijsten


das bijna net zo grof/fijn als comandant denk ik
ik zou even een klein stukje proberen beetje uit het zicht

o,ja toen ik heel vroeger nog in de garage werkte ben ik wel eens uitgeleent geweest aan een bevriend plaatwerk/spuitbedrijf,
hier hadden ze een soort poetskatoen bestaande uit repen scuurpapier
[ het leek wel een dot poetskatoen, was het natuurlijk niet ]
hiermee haalden ze de overgang weg van het "uitnevelen"
 
ik ben voor het eerst aan het kloten geweest met een compressor goedkope lak en een gamma spuitpistool

nog best goed gelukt denk ik zo
na maandag ga ik weer opnieuw beginnen met schuuren en de kapen repareeren
dit is even snel voor maandag dan moet ik rijden

volgende keer gaat hij in de 2k lak
in de spuitcabine van me buurman
 
Laatst bewerkt:
wow dat ziet er zeker goed uit vind ik.
Misschien domme vraag maar wat is 2K lak?

2 componenten, dan word de lak hard door een chemische reactie ipv opdroogen zeg maar


ja vond het ook wel redelijk netjes, aangezien ik de kappen niet geschurd heb, is gewoon gelijk over de matzwarte zpuitbus lak heen gegaan
hij was eerst zo

maar dat verveelde me, en word super warm in de volle zon
verbrand ik me klauw aan de tank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.