Opa Aart
MF veteraan
Aangezien ik er zelf mee bezig ben, en ook andere MFers heb ik dit topic gestart om ervaringen / tips / en truuks uit te wisselen zodat we uiteindelijk op amateurniveau toch een acceptabel spuitwerk krijgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb wel vaker in deze topic gelezen dat mensen in een warme omgeving willen spuiten. Nou heb ik van 2 verschillende professionele spuiters gehoord dat de ideale spuittemperatuur toch echt zo'n 18-20 graden is!
Als het te warm is tijdens het spuiten is je lak al droog voordat het op je onderdeel komt (overdreven gezegd).
Ben in overleg met de leverancier van de stickers er achter gekomen dat het aan het soort lak lag. Krijg nieuwe stickers opgestuurd
Nee, klinkt niet erg bekent, doe eens een foto ! uit je omschrijving lijkt het idd wel een echte stofzuiger.Beste mensen,
Ik heb een poosje geleden een spuitset gekregen met een eigen compressor, als je hem aanzet dan klinkt het als een stofzuiger. Ook is de slang naar het spuitpistool ongeveer de dikte van een stofzuigerslang, verder ziet het er allemaal heel degelijk en professioneel uit.
kent iemand deze dingen?
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar ik denk, eerst maar eens vragen of het wel zin heeft om te gaan experimenteren.
Beste mensen,
Ik heb een poosje geleden een spuitset gekregen met een eigen compressor, als je hem aanzet dan klinkt het als een stofzuiger. Ook is de slang naar het spuitpistool ongeveer de dikte van een stofzuigerslang, verder ziet het er allemaal heel degelijk en professioneel uit.
kent iemand deze dingen?
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar ik denk, eerst maar eens vragen of het wel zin heeft om te gaan experimenteren.
Beste mensen,
kent iemand deze dingen?
Hallo klussers.
Ik heb nu veel gelezen en gezien, maar 1 ding is me nog niet zo duidelijk.
Als je de gewone lak gespoten hebt, moet je die dan ook eerst schuren voor dat je de blanke lak er op zet?
Zoja wat gebruik je dan?
En als je de blanke lak erop hebt gezet, ligt opschuren met..? en dan polijsten.... met?
Door geldgebrek ga ik het proberen met spuitbussen.
Alle tips zijn welkom ( heb er al veel)
Alvast bedankt.
groeten Riny
Als je de gewone lak erop hebt, hoef je idd niet te schuren. (bij metallic zou je zelfs je hele spuitwerk verprutsen). Na de blanke lak HOEF je niet te schuren en polijsten, maar het KAN wel! Als je echt de aller-aller-beste finish wil, spuit je blanke lak, schuren (900-1200 ofzo), nog een keer blanke lak eroverheen, weer schuren en dan polijsten! Dan heb je wel een finish waar iedereen jaloers op zal zijnHallo klussers.
Ik heb nu veel gelezen en gezien, maar 1 ding is me nog niet zo duidelijk.
Als je de gewone lak gespoten hebt, moet je die dan ook eerst schuren voor dat je de blanke lak er op zet?
Zoja wat gebruik je dan?
En als je de blanke lak erop hebt gezet, ligt opschuren met..? en dan polijsten.... met?
Door geldgebrek ga ik het proberen met spuitbussen.
Alle tips zijn welkom ( heb er al veel)
Alvast bedankt.
groeten Riny
Als je de gewone uni lak gespoten heb en je wilt er blanke lak overheen spuiten kan dat zonder te schuren binnen 24 uur......Als je de gewone lak erop hebt, hoef je idd niet te schuren. (bij metallic zou je zelfs je hele spuitwerk verprutsen). Na de blanke lak HOEF je niet te schuren en polijsten, maar het KAN wel! Als je echt de aller-aller-beste finish wil, spuit je blanke lak, schuren (900-1200 ofzo), nog een keer blanke lak eroverheen, weer schuren en dan polijsten! Dan heb je wel een finish waar iedereen jaloers op zal zijn
Wel ff wachten met je blanke lak schuren tot die droog / uitgehard is, natuurlijk.
ps: hoe meer lagen blanke lak, des te "dieper" wordt het effect. Meer dan 5 heeft geen zin meer. (wel voor een gevorderde spuiter, de lagen moeten wel dik genoeg zijn om te kunnen schuren, en ook "strak"genoeg zijn - geen sinasappel finish dus )
Wat gebruik je dan van Scotch Brite?