Opa Aart
MF veteraan
Aangezien ik er zelf mee bezig ben, en ook andere MFers heb ik dit topic gestart om ervaringen / tips / en truuks uit te wisselen zodat we uiteindelijk op amateurniveau toch een acceptabel spuitwerk krijgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo,
In dit topic al veel mooie dingen gezien.
Ik heb zelf ook wat onderdelen die ik graag gespoten wil hebben. Is er iemand die dit voor mij zou willen doen, aangezien ik helemaal geen ervaring, materiaal, spuitcabine heb? Uiteraard tegen een vergoeding (lak wil ik ook zelf wel kopen en schuren kan ook van te voren gebeuren)
Hey ian,@duccie748 heeft altijd goede tip's
ben wel benieuwd hoe het met zijn revalidatie gaat
kim ik ben blij te horen dat je weer wat kan lopen.Hey ian,
Met mij gaat het gelukkig al weer een stuk beter
Kan al weer kleine stukjes lopen Dus mijn bekken genezen redelijk snel
Alleen mijn pols arm is afwachten wat ik er mee kan gaan doen,over 2,5 week mag de spalk eraf en dan moet ik weer naar het ziekenhuis voor foto's dus dan weet ik weer meer
Gr duccie748
Ik zou het wel willen doenHet gaat om de tank, buddy-kap en spatbordje van een '93er Honda CB-1.
Deze zou ik graag in het zwart willen hebben (gewoon standaard zwart, geen metallic)
[afbeelding]
Hey ian,
Met mij gaat het gelukkig al weer een stuk beter
Kan al weer kleine stukjes lopen Dus mijn bekken genezen redelijk snel
Alleen mijn pols arm is afwachten wat ik er mee kan gaan doen,over 2,5 week mag de spalk eraf en dan moet ik weer naar het ziekenhuis voor foto's dus dan weet ik weer meer
Gr duccie748
stil hier.
niemand meer aan het "spelen" met verf?
Ik ga komende week spuiten. hele topic doorgelezen en de kappen l geschuurd. Moet nog ontvetter halen las ik.
Ga spuiten in een tent van plastic zonder afzuiging. Het is maar een kap dus het valt hopelijk mee. wel een olie/vocht afscheider gemonteer en moet nog een masker halen.
Verf gekocht bij japarts.
Daar staat overigens niets op over verdunnen. Is het dan kant en klaar? Wel 2 komp overigens dus ja ik moet mengen inn de juiste verhouding.
Zo niet waarmee moet ik verdunnen met thinner?
Ik had een vraagje, als je meerdere lagen kleurlak spuit moet daar 15 a 20 minuten ofzo tussen zitten, meng je de lak/verharder en verdunner in één keer of moet je elke laag opnieuw mengen?
Jawel, elke werkdag weerstil hier.
Financieel vraagje. Als je nu al die zooi moet aankopen (spuiter, verf, compressor, lak, crotch-bite etc.) voor één spuitwerkje, ben je da niet goedkoper en kwalitatiever af om gewoon alles alvast te demonteren en te schuren en dan bij de goedkoopste spuiterd binnen te brengen?
Lijkt me een gevalletje duurkoop als je het niet op regelmatoge basis zoekt te doen...
Als je 2 componenten spuit moet je nooit meer aanmaken dan je in één keer kunt spuiten.
Je hebt het over 2k lak neem ik aan.Ik had een vraagje, als je meerdere lagen kleurlak spuit moet daar 15 a 20 minuten ofzo tussen zitten, meng je de lak/verharder en verdunner in één keer of moet je elke laag opnieuw mengen?
Kan momenteel nog niet met verf spelen Ianstil hier.
Kan momenteel nog niet met verf spelen Ian
De Japarts verf is al helemaal klaar om te spuiten. Wel ff goed roeren uiteraard.
Haal ook ff wat kleefdoekjes. Daarmee maak je je werk ff helemaal schoon vlak voor het spuiten. Ontvetten doe je uiteraard vóór het schuren.......