Ik ga deze ook uitproberen! Ik heb laatst vreselijk zitten martelen, en uiteindelijk maar vanaf de achterkant de binnenband ertussen gewurmd.Ik draai het ventiel er altijd eerst uit, dan heb je minder kans op het lek steken van de binnenband.
Als je de band er aan een kant vanaf hebt en de binnenband is verwijderd kan je de andere kant er makelijk afhalen zonder bandenlichters.
Bij het terugleggen van de band stop ik eerst de binnenband in de buitenband en leg deze er gelijktijdig op (wel eerts het ventiel in de velg steken)
Ik gebruik i.p.v. zeep het vet dat de bandenboer ook gebruikt, dan werkt het nog beter.
Hmmmm, heb het ook geprobeerd om een bandje te verwisselen.
Stand tot nu toe:
- 2 uur verder
- natte rug
- 2 diepe krassen in m'n hand
- 3 kromme schroevendraaiers
- heel veel stukken afgebroken aluminium. had bandenlichters gemaakt van 5!! mm dik alu. allemaal afgebroken
- krassen op de velg
- en geen moer opgeschoten
Waar kan je die bandenlichters kopen want ik merk dat het niet lukt met zelf maak lichters of zware schroeven draaiers?
Velgen en bandjes liggen nu bij de dealer.
Redracingparts ItalyIk heb al gezocht op google, maar helaas niks kunnen vinden. Wie van jullie weet waar je zo'n handbediende hieldrukker kan kopen?
Thanks!
(Afbeelding)
Goede HT
Lukte allemaal aardig, de band van de velgrand afkrijgen was het moeilijkste... Met een schop lukte het niet, dus toen maar tussen de bankschroef gedaanEitje
Ga binnenkort toch maar eens van die bandenlichters halen, zal denk ik nog wel iets makkelijker gaan dan met een paar bijtels en schroevendraaiers
Maar de SC ligt eronder in een uurtje tijd
ff met koekblik over de band rijden gaat ook goed.
alleen oplette dat je niet over de velg rijdt
Klopt, heb het bij een hele stugge band ook wel eens met een heftruck gedaan...Kun je mooi erg korte rondjes mee rijden, ging perfect.
hey Klei,
leuk draadje dit. Ben zelf afgelopen week bezig geweest om bandjes te vervangen. Echt het enige dat ik mezelf aan moest leren is voorkomen dat ik de binnenband lek prik (is me met twee banden in totaal drie keer gelukt om de binnenband te slopen).
Ik gebruik om de band uit de hiel van de velg te halen gewoon van die 20cm bandenlepels. Als de band eenmaal los ligt is het een fluitje van een cent. Bij de montage van de nieuwe band is een flesje handzeep mijn grote vriend. Band glipt zo over de velg heen. Maar dan het ventiel, wat heb ik daarmee zitten klooien. Ik wou dat ik ogen in mijn vingertoppen had.
Anyway, snel verdiend en met een avondje prutsen zet ik mijn banden om van (semi-) straatbanden naar nopskes.
Dat zie ik dan maar als mijn schoolgeld zeker?
Ik wil het gewoon zelf kunnen. Enne, bandjes kun je plakken. Ik weet nu waar ik op moet letten en voortaan kan ik dus wanneer ik dat wil mijn straatbandjes voor een setje noppen omruilen.
Oja, nieuwe noppen kopen....
Toevallig ook een 17inch achterband???