Honda Hornet Forum Deel 21

Altijd blijven opletten hoeveel benzine je nog hebt. En hoe je de bochten doorgaat.
Ik tank mijn CB600s-2003 meestal zo tussen de 250 en 300 km, maar het hangt er wel eens vanaf hoe ik daarvoor gereden heb, of hij wel of niet al naar reserve moest. 1 keer eerder had ik dat mijn motor uitviel en 1 keer dat hij bij gasgeven (120 km/h en willen versnellen) nauwelijks reageerde. Bij dat uitvallen even aan de kant gezet en op reserve gezet, bij het niet reageren kon ik al rijdend omzetten en gewoon doorgaan.

Vandaag was het door een bocht, dat de "gewone" inlaat kennelijk even droog kwam te staan, want hij sloeg weer af. Koste een klein beetje moeite om hem, nadat ik even langs de weg gestaan had en de schakelaar weer om had, weer aan de praat te krijgen. Toen ik even later tankte, ging er nog geen 12 liter in. Andere keren ging er toch wel zo'n 14 liter (of meer) in als ie op reserve had gestaan.

Verder lekker weer 200 km weggereden vandaag :)
 
Over een Hornet rit... ik kwam net het volgende topic tegen: MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtrit met start en eindpunt IJsselstein. Voor de ervaring etc wel erg tof. En t schijnt rustig rijden te zijn.
Scheelt organiseren en hebben we toch soort 1e meet?

En een nachtrit... klinkt ergens wel tof.
 
Over een Hornet rit... ik kwam net het volgende topic tegen: MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtrit met start en eindpunt IJsselstein. Voor de ervaring etc wel erg tof. En t schijnt rustig rijden te zijn.
Scheelt organiseren en hebben we toch soort 1e meet?

En een nachtrit... klinkt ergens wel tof.

Route geladen op nav, kunnen hem ook overdag rijden met zonnetje, voor degene die het s' nachts te koud vinden of liever slapen_O-
 
In juni kan t best warm zijn... nachtrit als ervaring is ook wel tof. Al ist 15 / 18 graden ist best prima toch? Ik kijk dr naar uit iig...
 
Over een Hornet rit... ik kwam net het volgende topic tegen: MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtrit met start en eindpunt IJsselstein. Voor de ervaring etc wel erg tof. En t schijnt rustig rijden te zijn.
Scheelt organiseren en hebben we toch soort 1e meet?

En een nachtrit... klinkt ergens wel tof.
Dan ben ik er in ieder geval niet bij.

Maar 's nachts rijden is inderdaad leuk. Ik fiets best vaak ook 's avonds (errug) laat, of het nou met 95 pk hulpmotor is of zonder. Heerlijk rustig op de weg. Vooral op zo'n zomernacht. Ik kan het van harte aanbevelen!
 
Dan ben ik er in ieder geval niet bij.

Maar 's nachts rijden is inderdaad leuk. Ik fiets best vaak ook 's avonds (errug) laat, of het nou met 95 pk hulpmotor is of zonder. Heerlijk rustig op de weg. Vooral op zo'n zomernacht. Ik kan het van harte aanbevelen!
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn voor degene die een ritje wil gaan rijden gewoon even laten weten op het hornet forum voor de meerijders kan je voor vertrek wat stoppunten onderweg doorgeven mocht er iemand onderweg het groepje kwijt raken, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Afspreken kwestie van t weer bekijken en week van te voren even laten weten dat er een ritje gemaakt kan worden
Snachts is leuk alleen voor een sanitaire stop en een happie bakkie onderweg musschien wat minder geslaagd.
Het weer is nu niet echt super maar wanneer het zondag deze maand droog en zonnig is ga ik erop uit voor degene die mee willen geen probleem
Zal rijden Zuid-Holland
Uiteraard kunnen we dan eens stoppen voor een happiedrankie
Ik hoor het wel
We kunnen dit regelmatig doen elkaar opzoeken hoeft geen weken te duren lijkt mij.
Kun je die keer niet mee dan is een nieuwe rit zo weer af te spreken
Dan weer op andere locatie
 
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn voor degene die een ritje wil gaan rijden gewoon even laten weten op het hornet forum voor de meerijders kan je voor vertrek wat stoppunten onderweg doorgeven mocht er iemand onderweg het groepje kwijt raken, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Afspreken kwestie van t weer bekijken en week van te voren even laten weten dat er een ritje gemaakt kan worden
Snachts is leuk alleen voor een sanitaire stop en een happie bakkie onderweg musschien wat minder geslaagd.
Het weer is nu niet echt super maar wanneer het zondag deze maand droog en zonnig is ga ik erop uit voor degene die mee willen geen probleem
Zal rijden Zuid-Holland
Uiteraard kunnen we dan eens stoppen voor een happiedrankie
Ik hoor het wel
We kunnen dit regelmatig doen elkaar opzoeken hoeft geen weken te duren lijkt mij.
Kun je die keer niet mee dan is een nieuwe rit zo weer af te spreken
Dan weer op andere locatie

Mee eens, paar dagen van te voren is lang zat en beter zicht op het weer, wij rijden meestal in het groene hart en soms route vanaf internet, en dan via navigatie, dus lijkt me leuk om een keer met wat meer liefhebbers een route te rijden,
 
1393576
dffdf

1393577



Met wat water en scotch brite aan de gang geweest. Resultaat mag er zijn toch?
 
Eh mannen en wellicht dames hierzo.

Zijn er nog leden die wellicht een andere hornet 600 zoeken of eventueel voor de vriendin eentje erbij?

Bij ons in de schuur staat nog een nette blauwe uit 2008 met ca 47.000 op de teller de motor is kort geleden voorzien van 2 nieuwe banden motor is verlaagd doormiddel van andere plaatje bij de achterveer voor mijn vriendin (1.60). Rijd en stuurt goed ook voor mij (1.85 lengte).gaat weg vanwege terug komende polsklachten bij de vrouw.
Ook na operaties.

20190427_161354.jpg
20190427_161404.jpg
Vrgp 4250 motor staat in Groningen. Meer info of fotos via PB.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Goedenavond Allen,

Ik heb 3 vragen over de hornet, pc41 / 2007-20011.



Zit er bij jullie ook een aantal kleine gaatjes in de katalysator ?

1394270


Hoe kan ik ervoor zorgen dat de arrow slip in gasdicht wordt ? de pijp is namelijk nooit dicht te krijgen met de leidingklem. uit de instructie wordt ik ook niet wijzer.
1394271

1394272



enig idee of deze kabelboom sleeving nog origineel is ? lees : electro tape

1394274


1394275



fototje :


1394269
 
Laatst bewerkt:
Hey ThomaSBK. Op de vraag van het tape kan ik wel zeggen dat dat origineel is. Dat heb ik ook bij mn Hornet.

De gaatjes zou ik alleen zeggen dat die dr zitten mbt motage van je onderschilt. Ik ga vanmiddag wel even onder mn motor liggen en picca schieten voor je.
Lijkt me niet dat dit zonder doel is, tenzij de vorige eigenaar dacht meer herrie te moeten maken door je cat vol te janken met gaten :p

Je zou zeggen dat de slip on echt letterlijk eroverheen past, klem dr op een gaan. Gok dat ie iets meer kracht nodig heeft om over het dikke stuk heen te schuiven. Ik kan eens half kijken hoe dat bij mijn fiets zit. Maar ga iig niets loshalen. En anders diameter opmeten en koppelstuk fixen wat wel 100% goed gaat zitten toch?
 
Hi! Heeft er iemand nog een setje dubbele sportdempers over? Ik heb mijn cb900 hornet nu zo’n 3000km en ik ben er helemaal weg van. Hij mag alleen wel wat meer geluid maken. ;)
 
Goedenavond Allen,

Ik heb 3 vragen over de hornet, pc41 / 2007-20011.



Zit er bij jullie ook een aantal kleine gaatjes in de katalysator ?

Bekijk bijlage 1394270

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de arrow slip in gasdicht wordt ? de pijp is namelijk nooit dicht te krijgen met de leidingklem. uit de instructie wordt ik ook niet wijzer.
Bekijk bijlage 1394271
Bekijk bijlage 1394272


enig idee of deze kabelboom sleeving nog origineel is ? lees : electro tape

Bekijk bijlage 1394274

Bekijk bijlage 1394275


fototje :


Bekijk bijlage 1394269

Betreffende je uitlaat kan het zijn dat er een grafiet pakking ring tussen moet. Dit was het geval bij mijn Hornet 600 uit 2005 met BOS demper en ook al zo bij mijn CbR600 uit 1995. Zoals al gezegd even de buiten diameter van je Voorbocht opmeten en de binnendiameter van je linkpijp. Zit er een mm of 5 tussen dan moet er een pakking ring tussen.

Meteen een eigen vraag: heb ook een tijdje in dit topic gezeten met een CB600S en een 2005 CB600. Uiteindelijk maar een FZS600 gegaan maar vind Honda toch fijner 😄

Wil nu voor de CB900 gaan maar zijn er naast de standaard dingen nog bijzonderheden waar op gelet moet worden? Denk het niet maar toch.....
 
Goedenavond Allen,

Ik heb 3 vragen over de hornet, pc41 / 2007-20011.



Zit er bij jullie ook een aantal kleine gaatjes in de katalysator ?

Bekijk bijlage 1394270

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de arrow slip in gasdicht wordt ? de pijp is namelijk nooit dicht te krijgen met de leidingklem. uit de instructie wordt ik ook niet wijzer.
Bekijk bijlage 1394271
Bekijk bijlage 1394272


enig idee of deze kabelboom sleeving nog origineel is ? lees : electro tape

Bekijk bijlage 1394274

Bekijk bijlage 1394275


fototje :


Bekijk bijlage 1394269
Tip :
Wanneer een isolatie van een kabelboom langs scherpe randen loopt en daar dus kan doorslijten is dit heel makkelijk te verhelpen, zorg voor een oude binnenband bv van een sportfiets, knip hier een stukje van af dit stukje knip je in de lengte open en wikkel dat om de plaats waar het moet beschermen, wikkel er dan een nieuw stukje isotape omheen en zet dit vast met een paar tie wraps dit werkt prima!
 
Ik heb een vraagje, ik heb vandaag gekeken naar een cb600f hornet uit 2008. Ze hadden er 2 staan, waarvan 1 met deze akrapovic uitlaat. Ziet er leuk uit maar ik ben persoonlijk niet zo van de uitlaten die echt veel lawaai maken, een sportiever geluid kan ik best wel mee leven.

Ik vraag mij af of er een manier is om deze uitlaat iets stiller te krijgen. Zijn er misschien dempers voor te vinden? Of zijn originele uitlaten redelijk goedkoop op de kop te tikken?
Ik hoop dat jullie mij van de twijfel af kunnen helpen...

p.s. jammer dat de hornets die op het forum worden aangeboden allemaal vrij ver weg zijn...


1394755
 
Wie heeft er van een 900 nog een origineel stuur liggen in goede staat?voor een schappelijk prijsje😉
Hoor graag van jullie
 
Ik heb een vraagje, ik heb vandaag gekeken naar een cb600f hornet uit 2008. Ze hadden er 2 staan, waarvan 1 met deze akrapovic uitlaat. Ziet er leuk uit maar ik ben persoonlijk niet zo van de uitlaten die echt veel lawaai maken, een sportiever geluid kan ik best wel mee leven.

Ik vraag mij af of er een manier is om deze uitlaat iets stiller te krijgen. Zijn er misschien dempers voor te vinden? Of zijn originele uitlaten redelijk goedkoop op de kop te tikken?
Ik hoop dat jullie mij van de twijfel af kunnen helpen...

p.s. jammer dat de hornets die op het forum worden aangeboden allemaal vrij ver weg zijn...


Bekijk bijlage 1394755

Ik heb iedergeval een originele demper van de CB600F te koop.

Maar er zal toch een silencer in die demper zitten? Dan is het sws geen probleem.Mocht je toch liever een originele willen eronder, pb maar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan