Honda Hornet Forum Deel 21

Goedemiddag allemaal. Ik ben een flink aantal jaren in het bezit geweest van een Ducati Sport Classic 1000. Deze heb ik enige tijd geleden van de hand gedaan omdat ik veel te weinig tijd had om te rijden. Nu begint er weer wat tijd te komen en heb ik mijn oog laten vallen op een Hornet 900 uit 2002 met circa 22.000km. Geen onderhoudsboekjes beschikbaar. Motor heeft ruim 3 jaar stil gestaan in een schuur. Bij aankoop zal er nog onderhoud worden uitgevoerd. Ben niet in het bezit van enig handboek (Haynes) en daarom ook (deels) dit bericht.

Zijn er nog zaken waar ik gezien het jaartal en het stil staan van de motor op moet letten? Ben zelf a-technisch en tegen een band aan schoppen is een beetje mijn niveau. :). De kleppen zouden volgens mij (heb ik ergens gelezen op dit forum) gesteld moeten worden, maar volgens de verkoper is dat erg optimistisch op deze km-stand.

Proefrit helaas af moeten zeggen. Ik heb heb zelf geen verstand motoren en had aan de handelaar verzocht of ik een proefrit van een uur mocht maken om meteen een inspectie te laten uitvoeren van de motor. Even een snelle inspectie van 10 minuten. Had motoronderhoudszaak bereid gevonden hier tijd voor vrij te maken. Handelaar stond niet te springen en vond het een aantasting in zijn eer. Een proefrit van 60 minuten op groene platen vond hij te lang. Gezien de motor lange tijd stil stond, geen historie bekend vond ik voor mijn eigen gemoedsrust fijn om er iemand naar te laten kijken die er meer verstand van heeft dan ik. Helaas gaat alles niet door en gaan we verder op zoek. :) Bedankt voor jullie input in ieder geval.
 
Staan zat hornets op mp, die gewoon gebruikt worden, en misschien wel onderhouds historie hebben, ik bewaar alle rekeningen van de spullen die ik erop gezet heb of van het onderhoud wat gedaan is, altijd handig bij de verkoop, en voor de nieuwe eigenaar die weet waar ie aan toe is. Misschien voor jou beter gaan kijken bij motorzaak, iets duurder maar vaak garantie, en onderhoud bij aflevering, dit omdat jezelf aangaf er niet zoveel verstand van te hebben.
 
Misschien een stomme vraag, maar is er wel eens een "Hornet" rit / meet georganiseerd?

Ik zie trouwens in mijn omgeving (Tilburg) nl. nooit andere Hornets rijden, terwijl er volgens mij beste veel zijn...
In de openingspost (pagina 1) staat een hele rij links naar Hornet meetings. Doelgroep: Hornet rijders, Wannabees (mensen die er aan denken Hornet te gaan rijden) en Wassabees (mensen die Hornet reden, maar ondertussen iets anders). Vooral in de jaren 2006-2010 was er veel animo, heel wat ritten (eis: bochten en pannenkoeken!). Daarna werd het steeds lastiger om iemand te vinden die het wilde organiseren.
De laatste Hornet-rit uit het lijstje is alweer 5 jaar geleden!

Mocht je zin hebben in een hornet rit: prik een datum, maak een topic aan (ergens in de "meet" categorie?) en plaats de link hier. Wie mee wil meldt zich dan aan. De organisator zorgt voor een leuke route en dat is eigenlijk alles.

Dus, wie zin heeft, kan gewoon iets organiseren!
 
Misschien een stomme vraag, maar is er wel eens een "Hornet" rit / meet georganiseerd?

Ik zie trouwens in mijn omgeving (Tilburg) nl. nooit andere Hornets rijden, terwijl er volgens mij beste veel zijn...
klopt, ik zit meestal aan de kant van breda/roosendaal
 
Hoi!

Zo af en toe bezocht ik MF, maar ik gók dat dit de komende tijd vaker gaat gebeuren en dan met name hier. Want... Ik heb afgelopen vrijdag een Hornet 600 uit 2006 opgehaald. Wat een heerlijke fiets om op te rijden zeg! Ik was helemaal niet van om om een Hornet te kopen...

Ik heb mijn Triumph Daytona (met open pijp, sorry buurtjes) begin dit jaar verkocht omdat ik een 'rustigere' motor wilde die zich leent voor het bochtenwerk buiten de snelweg. Ik ging vorige week naar een dealer voor een Kawa Z750, maar die was net voor m'n neus verkocht. Op aandringen van de dealer en mijn vrouw (toen nog met tegenzin) op de Hornet gestapt. Maar na de eerste rotonde verdween de tegenzin en kwam ik er achter dat dit nog beter rijdt dan de Kawa. Niet lang over na gedacht: aangeschaft!

Plaatje van de motor hier (gaat nog wel eea aan gebeuren):

Bekijk bijlage 1390046
In de openingspost (pagina 1) staat een hele rij links naar Hornet meetings. Doelgroep: Hornet rijders, Wannabees (mensen die er aan denken Hornet te gaan rijden) en Wassabees (mensen die Hornet reden, maar ondertussen iets anders). Vooral in de jaren 2006-2010 was er veel animo, heel wat ritten (eis: bochten en pannenkoeken!). Daarna werd het steeds lastiger om iemand te vinden die het wilde organiseren.
De laatste Hornet-rit uit het lijstje is alweer 5 jaar geleden!

Mocht je zin hebben in een hornet rit: prik een datum, maak een topic aan (ergens in de "meet" categorie?) en plaats de link hier. Wie mee wil meldt zich dan aan. De organisator zorgt voor een leuke route en dat is eigenlijk alles.

Dus, wie zin heeft, kan gewoon iets organiseren!
Vind het een prima idee weer eens samen afspreken hoop nieuwe gezichten sommige nog van de oude groep
Ik was er ook bij de laatste rit in mei paar jaar geleden, vertrokken vanuit Meteren gereden in Gelderland en omstreken jammer dat we halverwege moesten stoppen omdat we zeiknat waren geregend
Op weg terug naar Rotterdam begon de zon te schijnen maar is het blijven regenen in gelderland
 
Zouden in mei eens af kunnen spreken bij goed weer rit zuidholland -stukkie Zeeland, westland, eiland voorne, renesse etc onderweg ff ergens happie en bakkie
 
Zouden in mei eens af kunnen spreken bij goed weer rit zuidholland -stukkie Zeeland, westland, eiland voorne, renesse etc onderweg ff ergens happie en bakkie

Afspreken bij de mac in veenendaal, ritje daar in de omgeving, mooie routes en dijkjes, amerongen, wijk bij duurstede, overvaren tiel, mourik, prachtig daar.:]
 
Afspreken bij de mac in veenendaal, ritje daar in de omgeving, mooie routes en dijkjes, amerongen, wijk bij duurstede, overvaren tiel, mourik, prachtig daar.:]
Als ik daar rij heb ik altijd slecht weer
Nee hoor vindt het prima maar voorne putten is ook prima rijden Rockanje Oosvoorne Brielle Renesse
Binnendoor echt mooie stukjes
 
Als ik daar rij heb ik altijd slecht weer
Nee hoor vindt het prima maar voorne putten is ook prima rijden Rockanje Oosvoorne Brielle Renesse
Binnendoor echt mooie stukjes

Klinkt ook goed, nou nog iemand vinden die handig is met organiseren, best wel wat werk denk, of gewoon plannen en zien wel wie erop af komt, alleen iemand moet het voortouw nemen, moeten ergens beginnen, wie o wie voelt zich geroepen
 
Klinkt ook goed, nou nog iemand vinden die handig is met organiseren, best wel wat werk denk, of gewoon plannen en zien wel wie erop af komt, alleen iemand moet het voortouw nemen, moeten ergens beginnen, wie o wie voelt zich geroepen
Misschien even nu kijken of en hoeveel mensen zijn die willen rijden.
Datum eventueel een zaterdag of zondag in mei afspreken kennismaken vertrekken vanaf bv een locatie MC Donald of anders in Vlaardingen rit bv hoek vholland westland beneluxtunnel rhoon Barendrecht Spijkenisse geervliet heenvliet Brielle hellevoetsluis ouddorp renesse
Rijden bij voorkeur op binnenwegen rustig tempo groep bij elkaar houden af en toe ff stoppen voor happie drankie paffie piessie
Ik heb er wel zin in!
 
Misschien even nu kijken of en hoeveel mensen zijn die willen rijden.
Datum eventueel een zaterdag of zondag in mei afspreken kennismaken vertrekken vanaf bv een locatie MC Donald of anders in Vlaardingen rit bv hoek vholland westland beneluxtunnel rhoon Barendrecht Spijkenisse geervliet heenvliet Brielle hellevoetsluis ouddorp renesse
Rijden bij voorkeur op binnenwegen rustig tempo groep bij elkaar houden af en toe ff stoppen voor happie drankie paffie piessie
Ik heb er wel zin in!

We kunnen idd is peilen hoeveel animo er voor is, dan alleen hornets of ook de cbf modellen, rijden hier met meerdere mensen op deze modellen
 
Misschien even nu kijken of en hoeveel mensen zijn die willen rijden.
Datum eventueel een zaterdag of zondag in mei afspreken kennismaken vertrekken vanaf bv een locatie MC Donald of anders in Vlaardingen rit bv hoek vholland westland beneluxtunnel rhoon Barendrecht Spijkenisse geervliet heenvliet Brielle hellevoetsluis ouddorp renesse
Rijden bij voorkeur op binnenwegen rustig tempo groep bij elkaar houden af en toe ff stoppen voor happie drankie paffie piessie
Ik heb er wel zin in!

Gaaf idee.. klinkt goed. 25-5 heb ik alleen wel VRO cursus.

Sta er zeker voor open!
 
Ik vind juni ook wel een mooie maand. Organiseren laat ik aan iemand anders over als er echt veel animo voor is.

Het hoeft ook niet meteen 30 man te zijn, het is al leuk om bijv. met 5 man een keer een rondje te rijden, hoef je ook niet zoveel te organiseren.
 
Ik vind juni ook wel een mooie maand. Organiseren laat ik aan iemand anders over als er echt veel animo voor is.

Het hoeft ook niet meteen 30 man te zijn, het is al leuk om bijv. met 5 man een keer een rondje te rijden, hoef je ook niet zoveel te organiseren.

Nou nog iemand vinden die het wil regelen, en gaat het dan alleen om hornet rijders of mogen er ook andere modellen mee rijden, bijv cbf model,
 
Nou nog iemand vinden die het wil regelen, en gaat het dan alleen om hornet rijders of mogen er ook andere modellen mee rijden, bijv cbf model,
Ik wil graag meerijden als het in de buurt is, omgeving Zwolle/Apeldoorn. Beginnen met een klein clubje kan wat mij betreft ook. Een andere motoren zijn ook welkom... Toch?!
 
Nou nog iemand vinden die het wil regelen, en gaat het dan alleen om hornet rijders of mogen er ook andere modellen mee rijden, bijv cbf model,
Maakt mij niet uit in mei of juni
Voorlopig is het weer begin mei niet geweldig maar wat later in mei wil ik best een stukkie gaan rijden.
Ik zet geen route uit ik weet de leuke weggetjes wel te vinden kwestie van ergens afspreken waar je een bakkie koffie kan doen en kan tanken die locaties zijn er genoeg
Maar als het regent is er geen lol aan
De laatste keer in Meteren mei 2015 zouden we met ongeveer 12 man/vrouw gaan rijden maar uiteindelijk waren er 6 die-hards waaronder ikzelf die zijn gaan rijden,route was mooi t weer bagger en mn hempie en ondergoed zeiknat.
Dus als er mensen zijn die omgeving Rotterdam willen rijden laat t maar weten.
Ook op pinksterzondag 9 juni bij mooi weer zou t eventueel ook kunnen.
Als t weer goed is zit ik toch op mn motor en vindt t prima als er mede hornet rijders willen meerijden
 
Vandaag opgehaald, lekker gereden tussen de buien door.
1391553
 
Is het niet leuk om een route uit te stippelen naar diverse motorzaken?

Vaak valt daar nog wel wat te eten.
Tanken zal hopelijk ook in de buurt zijn.
Mocht je elkaar kwijt raken, kan je altijd weten wat de volgende stop is.

Deftige Hornet Lone Rider, oogt erg net!
 
Is het niet leuk om een route uit te stippelen naar diverse motorzaken?

Vaak valt daar nog wel wat te eten.
Tanken zal hopelijk ook in de buurt zijn.
Mocht je elkaar kwijt raken, kan je altijd weten wat de volgende stop is.

Deftige Hornet Lone Rider, oogt erg net!
Route welke gereden kan worden is altijd met plaatsen erin welke voor iedereen
is te vinden mocht je elkaar even kwijt zijn
Denk aan een MC Donald s bv
Ligt er even aan met hoeveel we zijn
10 man is makkelijker dan met 50
 
Is het niet leuk om een route uit te stippelen naar diverse motorzaken?

Vaak valt daar nog wel wat te eten.
Tanken zal hopelijk ook in de buurt zijn.
Mocht je elkaar kwijt raken, kan je altijd weten wat de volgende stop is.

Deftige Hornet Lone Rider, oogt erg net!

Rondje motorzaken altijd leuk, koffie altijd aanwezig, goedhart broodje unox en broodje hamburger, dus gelijk gegeten_O-.
 
Terug
Bovenaan Onderaan