CB750 Hornet 2023

Ja wacht wel een weekje tot ik de moter heb,maar nijmegen is te doen.
Moest je inrijden ja?
Dacht dat ze hem al lieten inlopen in fabriek ofzo😉
Zal wel beter zijn alles laten inlopen op elkaar.
Maar hoe bevalt ie tot zover?
 
Ik heb de eerste 1000 km wel een beetje rustig aan gedaan. Diverse nieuwe motoren gehad en schijnt toch beter te zijn. Max 6000 tpm en niet al te veel volgas. Verder gewoon normaal rijden….

Bevalt erg goed! Enige nadeeltje is de aan uit reactie maar weegt niet op tegen de pluspunten!
 
Oke, ja dat had mijn oude cb 500 twin ook, denk toch een beetje het 2 cilinder gevoel dan?
Ga van een 20 jaar oude moter naar een nieuwe dus kan alleen maar beter zijn😁
En het uitlaat geluid is sportief genoeg he?
Begon over veranderen van de demper(acra of een sportieve van honda)maar verkoper zei orginele hebben al een zeer leuk geluid dus kijk het even aan😉
 
Ik heb die van mij nu ook al even en hij bevalt me goed. De aan-uit reactie van het gas was in het begin echt verschrikkelijk, maar nu na 1000 km is dit al heel fel verbetert. Ik heb een universele slip-on er op gezet en hij klinkt nu echt fantastisch, zeker met de quickshifter. Klinkt eigenlijk net hetzelfde als je op youtube het geluid van een mt-07 met akrapovic of dergelijke opzoekt. Zonder db killer is het nu wel heel luid, maar ik houd er wel van. Heeft iemand toevallig het comfort zadel als optie genomen? Ben benieuwd of dit wat beter zit als de originele, want dat is na een uurtje ofzo toch wel wat te hard.
 
Zo proefgereden.....wat een lekker koppel heeft deze motor zeg!!!
Ook in lage toerentallen trekt die vlot op en die quikshifter werkt ook super!!!
Mijn moter stond al klaar, deze week afleveren en heb meteen korte kentekenplaathouder en kleine spiegels erbij genomen,deze kun je naar boven of onderen laten richten en maken het stuur cleaner😁
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ik heb die van mij nu ook al even en hij bevalt me goed. De aan-uit reactie van het gas was in het begin echt verschrikkelijk, maar nu na 1000 km is dit al heel fel verbetert. Ik heb een universele slip-on er op gezet en hij klinkt nu echt fantastisch, zeker met de quickshifter. Klinkt eigenlijk net hetzelfde als je op youtube het geluid van een mt-07 met akrapovic of dergelijke opzoekt. Zonder db killer is het nu wel heel luid, maar ik houd er wel van. Heeft iemand toevallig het comfort zadel als optie genomen? Ben benieuwd of dit wat beter zit als de originele, want dat is na een uurtje ofzo toch wel wat te hard.
Ik heb mijn Hornet ook afgelopen donderdag opgehaald en de eerste 400km er al opzitten.

Het aan-uit gevoel merk ik vooral in de 1e en 2e versnelling. Daarna is het eigenlijk wel prima.

Merk zelf ook dat ik al zit te kijken of het andere zadel een goede optie zou zijn. Ik merk ook na een uur dat hij wel hard is.
Heeft iemand het comfort zadel al en kan die daar iets over zeggen?

Overigens heb ik lekker de originele uitlaat erop laten zitten voor nu. Komt echt meer dan prima geluid uit.
 
Inderdaad een mooi geluid uit de standaard pijp. Heb vele motoren gehad maar deze klinkt standaard toch wel het beste (samen met mijn vorige Triumph Street Twin)
 
4FC75A24-8D91-4EB7-BA67-EE41E44277F5.jpeg

Plaatje bij t praatje
 
Ik heb mijn Hornet ook afgelopen donderdag opgehaald en de eerste 400km er al opzitten.

Het aan-uit gevoel merk ik vooral in de 1e en 2e versnelling. Daarna is het eigenlijk wel prima.

Merk zelf ook dat ik al zit te kijken of het andere zadel een goede optie zou zijn. Ik merk ook na een uur dat hij wel hard is.
Heeft iemand het comfort zadel al en kan die daar iets over zeggen?

Overigens heb ik lekker de originele uitlaat erop laten zitten voor nu. Komt echt meer dan prima geluid uit.
Heb het standaard zadel. Hou t best redelijk uit… maar na een uurtje ga ik t wel voelen. Je kunt best aardig verzitten op t zadel dat helpt dan wel. Welke kleur heb je ?
 
Ik heb mijn Hornet ook afgelopen donderdag opgehaald en de eerste 400km er al opzitten.

Het aan-uit gevoel merk ik vooral in de 1e en 2e versnelling. Daarna is het eigenlijk wel prima.

Merk zelf ook dat ik al zit te kijken of het andere zadel een goede optie zou zijn. Ik merk ook na een uur dat hij wel hard is.
Heeft iemand het comfort zadel al en kan die daar iets over zeggen?

Overigens heb ik lekker de originele uitlaat erop laten zitten voor nu. Komt echt meer dan prima geluid uit.
Ik heb wel een ander zadel laten monteren met alcantara en rode stik, of dat het comfortzadel is?
Ergens deze week krijg ik hem geleverd dan kan ik meer vertellen🤣🤣🤣
 
Benieuwd ! En ook naar meer foto’s.. is nog vrij stilletjes hier
 
Nou voorlopig is die zo,komen dus nog kleine spiegels op en korte kentekenhouder🤪😛
 

Bijlagen

  • 20230527_154828.jpg
    20230527_154828.jpg
    429,5 KB · Weergaven: 56
  • Leuk
Waarderingen: D86
Netjes! Ben wel benieuwd naar de korte houder. Overigens vind ik de standaard houder niet zo heel erg lelijk dus weet niet of ik daar zelf ooit iets aan verander
 
Ik vondt die lange stengel dan weer niks, schijnt dat ze hun eigen moters die ze zelf naar smaak maken en dan afleveren ook allemaal van een korte kentekenplaat voorzien.(Maar zo heb ik meer tikken,bijvoorbeeld dikke letters luxe platen op al mijn auto's en dus ook de moter)😆😁😊
 
Ben benieuwd hoe dat zadel zit en of het zachter is. Ik zat ook al te kijken naar een Bagster maar die is een stuk prijziger.
 
Hier nog een foto van mijn Hornet. Gisteren heb ik het windscherm erop gezet.
Ga er overigens niet vanuit dat het veel meer wind stopt dan het scherm zelf al deed.
Vanavond even uitproberen!

Edit: overigens niet goed op de foto te zien heb ik een hugger aan de achterkant geplaatst om de achterkant wat schoner te houden. Lijkt goed zijn werk te doen tot nu toe! Weinig vuil bij de veer enzovoorts te zien.
 

Bijlagen

  • IMG_1027.jpeg
    IMG_1027.jpeg
    329,5 KB · Weergaven: 63
Mooie machine! Ik vind deze kleurstelling hem ook erg goed staan! Hoe bevalt ie ?

Hoeveel km staat er inmiddels op? Bij mij gisteren de 1500 gepasseerd. Ben behoorlijk enthousiast over de Hornet .. dit is mijn 9de nieuwe motor maar behoort tot zover tot mijn favorieten. 😎👍
 
Mooie machine! Ik vind deze kleurstelling hem ook erg goed staan! Hoe bevalt ie ?

Hoeveel km staat er inmiddels op? Bij mij gisteren de 1500 gepasseerd. Ben behoorlijk enthousiast over de Hornet .. dit is mijn 9de nieuwe motor maar behoort tot zover tot mijn favorieten. 😎👍
Hij bevalt heel goed. Het rijdt leuk, echter ben ik hem nog wel aan het inrijden. Inmiddels heb ik hem nu een week.
In de eerste 4 dagen heb ik er 550km meegereden dus het gaat redelijk hard op dit moment.
Dit is mijn eerste motor dus ik doe nog even een beetje voorzichtig aan. Ik ben dan ook van plan om er crash bars op te zetten voor het geval dat.
Verder zit ik nog te denken aan de seat cowl, verwarmde handvaten (richting najaar) en een comfort zadel. Misschien dat ik de spiegels ook nog vervang later maar voor nu zijn ze prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Handvatverwarming is zeker een aanrader! Zou dan wel voor origineel gaan, deze kun je dan via de display uitlezen en bedienen met originele schakelaars.

Veel plezier met inrijden en gauw die 1000 beurt inplannen 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: RDG8
Zadel is idd zachter is het comfort zadel met een soort alcantara stof?
Met rode stiksel.
Had me'n dochter achterop daar zit het gewone zadel op als de cover er niet opzit en die klaagde ook na een uurtje sturen.
Dus die is idd veel harder😉
 
Ow ja de moter bevalt super verder, trekt hard zat en mag nog niet eens boven de 6000 toeren komen ivm inrijden.
Ook het uitlaatgeluid is al orgineel mooi genoeg!!
Quickshifter is ook een fijne optie!!
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ik heb tot nu toe enkel de spiegels en uitlaat aangepast 😊 Ik denk dat de volgende upgrade dan toch het comfort zadel gaat zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20230518_102232.jpg
    IMG_20230518_102232.jpg
    415,2 KB · Weergaven: 56
Terug
Bovenaan Onderaan