Honda Hornet Forum Deel 21

Ik heb iedergeval een originele demper van de CB600F te koop.

Maar er zal toch een silencer in die demper zitten? Dan is het sws geen probleem.Mocht je toch liever een originele willen eronder, pb maar :)
Dank, ik zal het onthouden 👍 Ik gahet even aanhoren.
Wat ik zo snel zag zat er niets in dus de andere proefgereden maar achteraf kwam ik tot de conclusie dat die kleur toch niet mijn ding is...
*Blijkbaar heb ik ook een vrouwen modus |(*
 
Och, Atacama ik geef je geen ongelijk. Die van mij is in zijn geheel zwart. Daar past gelukkig alles op. Teveel kleuren is ook weer kermis. Dus geef je echt geen ongelijk. Plus beter wel 100% blij zijn met je aanschaf.

Maar voor aftermarket uitlaten kan je altijd een DB killer laten bestellen / maken / leveren. Kan de desbetreffende motorzaak bij verkoop ook echt wel voor je fixen. En anders heb ik de originele einddemper in de schuur voor je :)
 
Iemand interesse in een windscherm van Barracuda? Ik doe de mijne weg... Ik zet 'em zo ook in het te koop gedeelte en op Marktplaats, maar denk dat hier wellicht wat meer interesse is.

Voor €100 is ie van jou. (Nieuw €155,-)


Ik heb ook nog een Ram Mount X Grip met bal en tussenstuk. Weet niet of het op alle motoren 1 op 1past, maar het past in ieder geval 100% op een Hornet van 2011+. (Behalve met een tanktas, zoals bij mij ).

Hier vraag ik €50 voor het hele setje bij elkaar.
 

Bijlagen

  • 2EF3FF6C-2522-4C4F-A3E0-D5DA612289FD.JPG
    2EF3FF6C-2522-4C4F-A3E0-D5DA612289FD.JPG
    203,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2172.JPG
    IMG_2172.JPG
    300,4 KB · Weergaven: 17
  • IMG_2482.JPG
    IMG_2482.JPG
    306,4 KB · Weergaven: 15
  • IMG_0888.jpg
    IMG_0888.jpg
    138,2 KB · Weergaven: 18
  • IMG_0889.jpg
    IMG_0889.jpg
    167,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG_0890.jpg
    IMG_0890.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Vraag:
Is er iemand die weet of er een andere rearset is voor de cb600f hornet (van 2011). Dus rem en koppelstangen (incl voetsteunen)? Kan ze nergens vinden zelfs niet op ali :O
 
De tankinhoud van de Hornet (2003, S) is inderdaad precies 17 liter, maar de reserve is geen 3 liter :(
Vanmorgen onderweg al rijdend kraantje op reserve gezet en ik rekende er dus op dat ik minstens 3 liter a 15 km = 45 km zou kunnen rijden. Dat is 10 km meer dan ik nodig had om bij de benzinepomp bij mijn werk te komen. Helaas, na 30 km was alles op en strandde ik op de vluchtstrook. Gelukkig wilde een collega wel met een tankje benzine komen om me te redden O-)
Daarna getankt en net zolang doorgegaan tot er echt helemaal niets, maar dan ook niets meer bij kon. Dat was dus 17 liter precies. In de praktijk houdt het meestal wel op bij ruim 16 liter.
Voortaan ook maar een echt flesje met 1 liter benzine onder het zadel stoppen.
 
hahahaha baas. Dank aan de collega! Ik tank altijd als ik 2 streepjes zie nog op de tank. Dan pruttel ik nog even door en zoek ik wel de eerste de beste pomp op. De Hornet van mij is 75% woon werk verkeer gewend, dus vaak is dat netjes te calculeren. Morgen naar Lelystad, dus vertrek ik sws met volle tank en weet dat bij het VRO terrein nog een pomp is. Leeg staan lijkt me zo QUD....
 
hahahaha baas. Dank aan de collega! Ik tank altijd als ik 2 streepjes zie nog op de tank. Dan pruttel ik nog even door en zoek ik wel de eerste de beste pomp op. De Hornet van mij is 75% woon werk verkeer gewend, dus vaak is dat netjes te calculeren. Morgen naar Lelystad, dus vertrek ik sws met volle tank en weet dat bij het VRO terrein nog een pomp is. Leeg staan lijkt me zo QUD....
Zeker weten dank aan de collega!
De oudere modellen Hornet hebben geen tank aanwijzing. Moet je dus helemaal op de dagteller letten. En even onthouden of je sinds de vorige keer juist rustig :] of met de losse pols O-) hebt gereden. Dat kan nog wel eens een litertje schelen.
Nu rijd ik pas een paar maanden met mijn hornet, dus ben ik ook nog aan het ontdekken hoe ver je er mee kunt gaan (en niet alleen wat benzine betreft).
 
Sinds 4 mei heb ik ongeveer 1500 Km gereden, woonwerk verkeer voornamelijk, het verbruik is 1 liter op 20 Km, best netjes vindt ik.
Remmen bijten niet echt maar vertragen voldoende. Wegligging is prima, zelfs met de bandjes uit 2011 en 2012.
1e versnelling soms niet in een keer te vinden na koude start, ver loopt de motor prima.
Tanken doe ik na 200 Km op de dagteller, elke 3e dag zo ongeveer.
Stuurt erg makkelijk, misschien ooit een ander stuur monteren en een paar andere spiegels.
 
Sinds 4 mei heb ik ongeveer 1500 Km gereden, woonwerk verkeer voornamelijk, het verbruik is 1 liter op 20 Km, best netjes vindt ik.
Remmen bijten niet echt maar vertragen voldoende. Wegligging is prima, zelfs met de bandjes uit 2011 en 2012.
1e versnelling soms niet in een keer te vinden na koude start, ver loopt de motor prima.
Tanken doe ik na 200 Km op de dagteller, elke 3e dag zo ongeveer.
Stuurt erg makkelijk, misschien ooit een ander stuur monteren en een paar andere spiegels.

Superbike stuur van abm gemonteerd, rijd stukke beter, en ook de zithouding vind ik er beter van geworden, net ff breder en meer gevoel met sturen, ook ik tank na 200 km, ongeveer bij 235 km op zn reserve stand, nog nooit zonder gestaan, misschien ff remolie verversen, scheelde bij mij een stuk met remmen, daarvoor beetje soft nu weer perfect.
 
Hoi allemaal,

Leuk om wat meer Hornets te zien, mag die van mij erbij ?
 
Mijn banden zijn aan vervanging toe, heb al behoorlijk wat topics gelezen over de Michelin Road 5, hoe bevallen deze banden op een Hornet ?
Iemand ervaring ?
 
Mijn banden zijn aan vervanging toe, heb al behoorlijk wat topics gelezen over de Michelin Road 5, hoe bevallen deze banden op een Hornet ?
Iemand ervaring ?
Ik heb nu 1500 km met een MR 4 gereden en dat bevalt uitstekend. Motor Mike (Bleiswijk) gaf aan dat de "5" voor mij (beginnende rijder, niet van plan overal de grenzen op te zoeken) geen toegevoegde waarde (wel toegevoegde kosten) zou hebben. Zoals gezegd: bevalt uitstekend en nog vrijwel geen slijtage te zien. Ik verwacht zelf dat mijn achterband over zo'n 2000 km aan de beurt is en dan wordt het ook een MR 4.

Maar goed, ik heb nog niet heel veel ervaring met motorbanden (fietsbanden daarentegen....)
 
Dank je wel voor je antwoord.
Ik zelf ben ook nog beginnend rijder ( pas 14k onder de sloffen) maar wil vooral een band die onder alle omstandigheden op de weg (zeker bij regenweer) een goed vertrouwen geeft.
Ik rijd zelf redelijk sportief en ben mijn grenzen nog aan het verleggen.
Ik vroeg mijn motorzaak om advies voor nieuwe banden en de Michelin Road 5 en Dunlop Road smart 3 kwamen uit de prijzige koker.
Na al vele reviews te hebben gelezen en bekeken had ik de indruk dat de Michelin meer vertrouwen gaf.
Zal er nog wat nachtjes over slapen....

Mocht iemand nog advies tips hebben, hit me !! (figuurlijk dan ;) )
 
Superbike stuur van abm gemonteerd, rijd stukke beter, en ook de zithouding vind ik er beter van geworden, net ff breder en meer gevoel met sturen, ook ik tank na 200 km, ongeveer bij 235 km op zn reserve stand, nog nooit zonder gestaan, misschien ff remolie verversen, scheelde bij mij een stuk met remmen, daarvoor beetje soft nu weer perfect.

Rem vloeistof is vervangen ben verwend met remmen andere motoren
 
Mijn CB900 Hornet wordt niet zo lekker warm, je moet echt ongehoord hard scheuren wil het metertje boven het streepje komen. Het haalt bijna nooit halverwege de temperatuur indicatie, zelfs na een lange rit. En dit voel je ook met rijden. Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw thermostaatje kan scoren? Ik kan er eigenlijk nergens een vinden op internet...
 
Mijn CB900 Hornet wordt niet zo lekker warm, je moet echt ongehoord hard scheuren wil het metertje boven het streepje komen. Het haalt bijna nooit halverwege de temperatuur indicatie, zelfs na een lange rit. En dit voel je ook met rijden. Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw thermostaatje kan scoren? Ik kan er eigenlijk nergens een vinden op internet...
Ik denk dat ik iets gigantisch over het hoofd zie, maar ik snap niet helemaal waarom je dit in de thermostaat zoekt?

Motor blijft (te) koud doet vermoeden dat de koeling maximaal zijn werk doet.--> koeling werkt, een schakelaar niet??
Metertje geeft een lage temperatuur weer, wat overeenkomt met wat je voelt aan de motor --> Dus stuurt die de koeling blijkbaar niet aan.

Of is de thermostaat waar je op doelt niet aangesloten op de meter die terecht een lage temperatuur weergeeft?
 
Ik denk dat ik iets gigantisch over het hoofd zie, maar ik snap niet helemaal waarom je dit in de thermostaat zoekt?

Motor blijft (te) koud doet vermoeden dat de koeling maximaal zijn werk doet.--> koeling werkt, een schakelaar niet??
Metertje geeft een lage temperatuur weer, wat overeenkomt met wat je voelt aan de motor --> Dus stuurt die de koeling blijkbaar niet aan.

Of is de thermostaat waar je op doelt niet aangesloten op de meter die terecht een lage temperatuur weergeeft?
Als die kraan aan het einde van zijn latijn raakt, kan het zijn dat hij volledig open blijft staan. Dus dan koelt hij altijd voor de volle 100%, ongeacht belasting.

Thermostaat staat inderdaad los van de meter qua aansturing. De thermostaat is een kraan die meer opengaat naarmate er een harder koeling nodig is (dus als de gemeten temperatuur voorbij een bepaalde referentie gaat) en het koelwater dus harder gaat stromen. Zowel de meter als de thermostaat zijn dus ‘slaves’ in het systeem. Ik ga nu nooit voorbij de referentiewaarde, dus moet het niet kunnen dat de thermostaat zover openstaan. Daarom vermoed ik dat hij vast zit en dus altijd geheel open staat.

-edit- of is het normaal bij de 900 dat ie niet voorbij het zwarte streepje op de meter komt. Lees er nu ook wat over in een oud topic. Iemand ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Als die kraan aan het einde van zijn latijn raakt, kan het zijn dat hij volledig open blijft staan. Dus dan koelt hij altijd voor de volle 100%, ongeacht belasting.

Thermostaat staat inderdaad los van de meter qua aansturing. De thermostaat is een kraan die meer opengaat naarmate er een harder koeling nodig is (dus als de gemeten temperatuur voorbij een bepaalde referentie gaat) en het koelwater dus harder gaat stromen. Zowel de meter als de thermostaat zijn dus ‘slaves’ in het systeem. Ik ga nu nooit voorbij de referentiewaarde, dus moet het niet kunnen dat de thermostaat zover openstaan. Daarom vermoed ik dat hij vast zit en dus altijd geheel open staat.

-edit- of is het normaal bij de 900 dat ie niet voorbij het zwarte streepje op de meter komt. Lees er nu ook wat over in een oud topic. Iemand ervaring?
Duidelijk, dank voor de verheldering :)

Ik ben ondertussen aan het wachten op een belletje over mijn Hornet. Ergens tussen nu en anderhalf week mag ik deze ophalen 8-)
Zal eerder volgende week zijn vrees ik, en dat met zo'nmooi weekend voor de deur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan