Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

Vakantie frankrijk, vriendin achterop..Aftoe flinkbl in de ankers..te lang vast gehouden en dat vinden ze niet fijn
 
Ok, zegt mij niks. Had ze via motoport. Als je wilt mag je mijn std schijven wel ophalen, gratis. Doe er niks mee en ze zijn na mijn weten prima.
 
Op het begin van deze pagina staan altijd een hele lijst van motoren en hun aanpassingen, moet je dat ergens invullen ofzo????
 
Iemand interesse in een full akrapovic systeem voor een 954? Echter 1 voorwaarden ik moet er wel een ander passend systeem voor terug. Incl wat centjes natuurlijk.. :) foto's volgen uiteraard nog.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Sinds 2 maandjes heb ik een cbr954rr aangeschaft.
Inmiddels 3000km gereden waaronder een weekendje eifel.

Ik moet zeggen heerlijke fiets, mooie upgrade na mijn Thundercat die ik nog steeds heb.
Groot verschil in gewicht, koppel, topvermogen.

Ik heb er net een nieuwe kettingset opgezet omdat deze zichtbaar versleten was en veel lawaai maakte. Ik hoor de aandrijving bij het afremmen op de motor in 2e versnelling bij 2000-2500 t/m nog steeds meer dan ik bij mijn Thundercat gewend ben, klinkt jullie dat bekend. Misschien door de grote kettingspeling van 50mm die ze voorschrijven?

Picca van de fiets,
2013-08-10%2011.03.14.jpg
 
Ik neem zelf een kettingspelling van 35mm. Vind 5 veel te groot, gaat erg klapperen

Ik vind het ook ook erg veel, die ketting hangt er als een natte dweil onder, maar het is de voorgeschreven speling.........(40-50mm!)

Zijn er meer rijders die de ketting op de 954 strakker zetten?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook ook erg veel, die ketting hangt er als een natte dweil onder, maar het is de voorgeschreven speling.........(40-50mm!)

Zijn er meer rijders die de ketting op de 954 strakker zetten?

Bedoel je dan dus 2,5cm naar boven en 2,5 naar beneden? Dat lijkt mij gewoon goed... is de motor niet verhoogd of mischien dat kunstof waar de ketting overheen loopt op de achterbrug versleten? Heb je een smallere of dikkere ketting als voorheen erop gezet?
 
Paar weken geleden stond deze nog op marktplaats.
Was volgens verkoper begrenst op de cdi maar daar zit volgend mij ook het Hiss systeem bij toch?
 
Zoals in de adv. staat is het een importfiets. Zijn vaker 100pk versies in het buitenland (vraag me niet waarom)

Schade is inderdaad vreemd, de prijs is er ook naar. Maar als je er een Chinese kappenset op zet en die motorisch inderdaad 100% goed is heb je een mooie motor voor een lage prijs.
 
Bedoel maar, maar dat omzetten van 100pk naar vol vermogen is dat moeilijk?

En een motor die altijd begrens heeft gelopen? Zal die daarna nog goed op vol vermogen rijden?
 
Een nieuwe ketting moet je altijd na een kilometer of 400 na stellen. 50 mm is echt teveel. 35 mm is beter. Let wel op dat de kettinggeleider bij je voortandwiel onbeschadigd is. Deze wil nog wel eens ingekeept zijn. Ik heb de mijne bij de kettingwissel mee laten vervangen. 13 euri oid. dus dat zijn de kosten niet..
 
@jorissubje:

Persoonlijk denk ik niet dat dat zo om te zetten is naar volvermogen, in de vorige advertentie van deze verkoper werd er gezegd dat het simpelweg wisselen van de ecu het probleem op zou lossen.

De ecu is voorzien van startonderbreking (hiss) dus zonder sleutels (en bijbehorende sloten) heb je niks aan de ecu. Ook zijn deze vaak niet goedkoop te vinden.

Je zou een ecu van een amerikaans model kunnen zoeken op ebay oid, deze hebben geen hiss.
Wel moet je dan 1 extra draadje aanleggen naar de ecu anders doet deze het ook niet..
 
Een nieuwe ketting moet je altijd na een kilometer of 400 na stellen. 50 mm is echt teveel. 35 mm is beter. Let wel op dat de kettinggeleider bij je voortandwiel onbeschadigd is. Deze wil nog wel eens ingekeept zijn. Ik heb de mijne bij de kettingwissel mee laten vervangen. 13 euri oid. dus dat zijn de kosten niet..

De kettinggeleider op de achterbrug is onbeschadigd.
Ik ga de kettingspanning aanpassen naar 35mm.

Thanx
 
Een nieuwe ketting moet je altijd na een kilometer of 400 na stellen. 50 mm is echt teveel. 35 mm is beter. Let wel op dat de kettinggeleider bij je voortandwiel onbeschadigd is. Deze wil nog wel eens ingekeept zijn. Ik heb de mijne bij de kettingwissel mee laten vervangen. 13 euri oid. dus dat zijn de kosten niet..

Die 40 tot 50 mm is het verschik tussen de ketting op het langste punt naar boven te trekken en naar beneden te duwen.

Ik heb mijn ketting van de 929rr ook zo gesteld en werkt gewoon prima hoor, geen geklapper of andere rare dingen ;)
 
@jorissubje:

Persoonlijk denk ik niet dat dat zo om te zetten is naar volvermogen, in de vorige advertentie van deze verkoper werd er gezegd dat het simpelweg wisselen van de ecu het probleem op zou lossen.

De ecu is voorzien van startonderbreking (hiss) dus zonder sleutels (en bijbehorende sloten) heb je niks aan de ecu. Ook zijn deze vaak niet goedkoop te vinden.

Je zou een ecu van een amerikaans model kunnen zoeken op ebay oid, deze hebben geen hiss.
Wel moet je dan 1 extra draadje aanleggen naar de ecu anders doet deze het ook niet..

Kleine aanvulling:

In principe heb je niet de complete slotenset nodig, als je op zijn minst maar 1 sleutel of chip bij de andere ecu hebt, Dan kan je zelf de oude sleutels weer op de nieuwe ecu inleren
 
Iemand interesse in een full akrapovic systeem voor een 954? Echter 1 voorwaarden ik moet er wel een ander passend systeem voor terug. Incl wat centjes natuurlijk.. :) foto's volgen uiteraard nog.

Ik ben wel benieuwd naar de foto's inderdaad! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan