Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Nog even over gekwalificeerd personeel, een kennis liet een laadpaal installeren door een erkend bedrijf.... De monteur in kwestie moest via foto's op z'n mobiel laten zien hoe hij dat ding had aangesloten🤔. Je raad het al... NIET GOED! Bij het inschakelen van de spanning kwam er dus 400 volt op de huisinstallatie te staan. Met als gevolg: 28000 euro schade. Werkelijk alle apparaten zijn stuk gegaan. Tot de omvormers van de zonnepanelen en de complete warmtepomp installatie aan toe. Praat me dus niet van elektriciens die "weten wat ze doen"
 
Het kan. De kosten voor daling van de elektriciteitskosten kan je betalen door een heffing op fossiele brandstoffen. Waar een wil is is een weg.

Die zijn al de hoogste van europa.
Ik heb een beter idee,haal subsidie weg voor electrische voertuigen en zet er BPM op en 100% daar weer op 😍
De liefhebbers betalen er grif voor,"waar een wil is is een weg":t
 
Er moeten nog steeds wegen en bruggen onderhouden worden. Er zal uiteindelijk belasting binnen moeten komen. Zolang iedereen energie moet inkopen is dat een betrouwbare manier van belasting heffen. En toevallig kan je daarmee ook gebruik sturen.
 
Die zijn al de hoogste van europa.
Ik heb een beter idee,haal subsidie weg voor electrische voertuigen en zet er BPM op en 100% daar weer op 😍
De liefhebbers betalen er grif voor,"waar een wil is is een weg":t
Ik hoor je nog wel als de brandstof deze zomer over de twee euro de liter gaat. Je bent afhankelijk van mannen in jurken die aan de kraan draaien. Stroom kan iedereen maken.
 
Ik hoor je nog wel als de brandstof deze zomer over de twee euro de liter gaat. Je bent afhankelijk van mannen in jurken die aan de kraan draaien. Stroom kan iedereen maken.

Daar hoef je niet tot de zomer op te wachten,die kun je nu al krijgen : we worden genaaid , vooral door de regering met hun belastingen.
Daar komt het hoogste bedrag van de totale kosten vandaan !!!!
Jouw voorstel gooit alleen olie (hoe toepasselijk :+ ) op het vuur en gaat jouw antwoord ,op mijn quote,geheel mank,omdat jou visie alleen bijdraagt aan de belachelijk hoge prijzen en je alleen voor je eigen parochie preekt:r
Het,alleen, bij de jurken neer te leggen is een hypocriete stelling
 
Er moeten nog steeds wegen en bruggen onderhouden worden. Er zal uiteindelijk belasting binnen moeten komen. Zolang iedereen energie moet inkopen is dat een betrouwbare manier van belasting heffen. En toevallig kan je daarmee ook gebruik sturen.

Sorry hoor,maar ik moet weer even:P
Hoe zit het dan met strenge winters,mensen alleen nog electrisch (bij)stoken,en er geen gas meer is?
Mijns inziens gaat het stroomverbruik dan toch fors omhoog🤔

Of men plaatst een bed met warm dekbed in de woonkamer :+:t
 
In de winter leveren zonnepanelen ook nauwelijks stroom 8-)
Wordt ook een dingetje.
Waar komt dan de stroom vandaan?
 
In de winter leveren zonnepanelen ook nauwelijks stroom 8-)
Wordt ook een dingetje.
Waar komt dan de stroom vandaan?
Nauwelijks? Ja, wel minder dan in de zomer, maar dat heeft meer te maken met de kortere dagen dan het ontbreken van zonlicht. Maar toch nog steeds redelijk wat.
 
Nauwelijks? Ja, wel minder dan in de zomer, maar dat heeft meer te maken met de kortere dagen dan het ontbreken van zonlicht. Maar toch nog steeds redelijk wat.
In de winter is de declinatie zuidelijk, wat tot gevolg heeft dat de zon lager staat. Het zonlicht moet dan een langere weg door de atmosfeer afleggen, waardoor er minder energie omgezet kan worden in een zonnepaneel. Dit effect is ook te voelen op de huid, waarin zonnestraling omgezet wordt in warmte. In de volksmond heet dit dat de zon "geen kracht" heeft.
 
Een totaal onhaalbaar plan. Waar moeten alleen al al die laadpalen komen? (En waar denken ze dat de stroom uit die laadpalen vandaan komt?)

Ik denk dat als je het verkeer in Amsterdam of andere grote steden wilt verminderen, het goedkoper, effectiever en sympathieker is om het openbaar vervoer veel goedkoper of zelfs gratis te maken. Scheelt meteen weer een hoop controleurs en agressie.
 
Een totaal onhaalbaar plan. Waar moeten alleen al al die laadpalen komen? (En waar denken ze dat de stroom uit die laadpalen vandaan komt?)
Ik denk dat als je het verkeer in Amsterdam of andere grote steden wilt verminderen, het goedkoper, effectiever en sympathieker is om het openbaar vervoer veel goedkoper of zelfs gratis te maken. Scheelt meteen weer een hoop controleurs en agressie.
Gratis, maar dan wel een verdeling in eerste, tweede en derde klasse.O-)
 
In de winter is de declinatie zuidelijk, wat tot gevolg heeft dat de zon lager staat. Het zonlicht moet dan een langere weg door de atmosfeer afleggen, waardoor er minder energie omgezet kan worden in een zonnepaneel. Dit effect is ook te voelen op de huid, waarin zonnestraling omgezet wordt in warmte. In de volksmond heet dit dat de zon "geen kracht" heeft.
Ja dat klopt, maar ze leveren in de winter nog steeds meer energie op dan de meesten denken ;)
Hoeveel minder weet ik niet, maar het is zeker meer dan "nauwelijks".

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je verstaat onder "nauwelijks". :P
 
Een totaal onhaalbaar plan. Waar moeten alleen al al die laadpalen komen? (En waar denken ze dat de stroom uit die laadpalen vandaan komt?)

Ik denk dat als je het verkeer in Amsterdam of andere grote steden wilt verminderen, het goedkoper, effectiever en sympathieker is om het openbaar vervoer veel goedkoper of zelfs gratis te maken. Scheelt meteen weer een hoop controleurs en agressie.

:t 3 vliegen in 1 klap
 
ik blijf erbij : zonne energie (behalve dan fusie:t )en een wind leveren te weinig op.
Dit is een veel realistischer scenario :

https://www.google.nl/search?newwin......1..gws-wiz.......0i67j0i131i67.oP9O-eq4q_g

Lees je eens in,zou ik zeggen
Ja dat het niet de beste energiebronnen zijn wil ik wel geloven, maar alle beetjes helpen.

Ik lees het later wel eens.

Eigenlijk zou ik me gewoon een waterrad willen zetten, in tegenstelling tot een windmolen heb je daar geen vergunning voor nodig.

Ohw wacht ... het ontbreekt me aan een krachtig riviertje dat door mijn tuin heen loopt ... zelfs niet een flauw slootje eigenlijk ... daar gaat mijn lumineus idee :'):+
 
De meeste mensen denken dat ze de opbrengst van hun zonnepanelen mogen houden. Dat zal in de toekomst anders worden want dat kwartje van kok gaan ze echt niet minder uitgeven. Er komt dan gewoon een zonnepaneel taks, laadpaal taks of wat dan ook.


Klopt, is een paar jaar geleden door Kamp onderzocht. De vraag was: of zonne-energie, voor eigen gebruik (!!!) belastbaar was. En het antwoord was: ja.
Is ook 1 van de redeneren waarom we tegenwoordig een moderne meter hebben met 4 telwerken..... :(8)7
 
Aantal jaren geleden al 'ingelezen' op thorium reactoren, helaas heeft men in het begin v/d ontwikkeling van kernenergie gekozen voor uranium als grondstof, en zijn alle technologische ontwikkelingen dus daarop gebaseerd, had men destijds al de voordelen van het thorium onderkent. hadden we nu dat gezeik over kernenergie niet gehad, maar ja, makkelijk lullen achteraf.....8-)
Wel errug jammer!!
 
Aantal jaren geleden al 'ingelezen' op thorium reactoren, helaas heeft men in het begin v/d ontwikkeling van kernenergie gekozen voor uranium als grondstof, en zijn alle technologische ontwikkelingen dus daarop gebaseerd, had men destijds al de voordelen van het thorium onderkent. hadden we nu dat gezeik over kernenergie niet gehad, maar ja, makkelijk lullen achteraf.....8-)
Wel errug jammer!!

Dat had als voornaamste reden : op uranium gebaseerde kernreactors maken :plutonium,een van de grondstoffen voor atoombommen en ontstekers voor waterstofbommen.
Tjsa ,de koude oorlog :/

Maar het is nog niet te laat,als mensen de ogen openen voor deze schone ,veilige en ECHT duurzame energie
 
Klopt, is een paar jaar geleden door Kamp onderzocht. De vraag was: of zonne-energie, voor eigen gebruik (!!!) belastbaar was. En het antwoord was: ja.
Is ook 1 van de redeneren waarom we tegenwoordig een moderne meter hebben met 4 telwerken..... :(8)7
Hier ook. Tot nog toe, als je meer opwekte dan je verbruikte draaide je teller achteruit, zoals het hoort.
Daarom komen er nu nieuwe tellers, wek je meer op dan je verbruikt, gaat de door jouw opgewekte energie wél het net in, maar je teller draait niet meer achteruit.
Dat zal zo zijn voor elke nieuwe particuliere zonnepanelen installatie, en elke nieuwe elektriciteitsaansluiting/installatie.
Huidige zonnepanelen gebruikers blijven nog wel buiten schot tot 2025 of zo, zo lang mogen die hun oude teller behouden.

Heb je nog een oude aansluiting en wil je nu zonnepanelen leggen, ben je meteen verplicht een nieuwe teller te laten plaatsen.

Lekker he ...

Ik heb nog een oude aansluiting, die moet ik binnenkort laten vernieuwen, dus ik kan er niet meer onderuit, ik zal een "inteligente teller" krijgen, zoals ze dat graag noemen :')
 
Ja dat het niet de beste energiebronnen zijn wil ik wel geloven, maar alle beetjes helpen.

Ik lees het later wel eens.

Eigenlijk zou ik me gewoon een waterrad willen zetten, in tegenstelling tot een windmolen heb je daar geen vergunning voor nodig.

Ohw wacht ... het ontbreekt me aan een krachtig riviertje dat door mijn tuin heen loopt ... zelfs niet een flauw slootje eigenlijk ... daar gaat mijn lumineus idee :'):+

lees het NU:+,als men dit realiseert kan de rest aan energiebronnen de kliko in:t
Fusie zou nog mooier zijn,maar nog steeds ver weg en te trage ontwikkelingen
 
Hier ook. Tot nog toe, als je meer opwekte dan je verbruikte draaide je teller achteruit, zoals het hoort.
Daarom komen er nu nieuwe tellers, wek je meer op dan je verbruikt, gaat de door jouw opgewekte energie wél het net in, maar je teller draait niet meer achteruit.
Dat zal zo zijn voor elke nieuwe particuliere zonnepanelen installatie, en elke nieuwe elektriciteitsaansluiting/installatie.
Huidige zonnepanelen gebruikers blijven nog wel buiten schot tot 2025 of zo, zo lang mogen die hun oude teller behouden.

Heb je nog een oude aansluiting en wil je nu zonnepanelen leggen, ben je meteen verplicht een nieuwe teller te laten plaatsen.

Lekker he ...

Ik heb nog een oude aansluiting, die moet ik binnenkort laten vernieuwen, dus ik kan er niet meer onderuit, ik zal een "inteligente teller" krijgen, zoals ze dat graag noemen :')

Het "inteligente"(big brother) kun je laten uitzetten en blijven weigeren.
Digitaal en met meerdere metingen hou je dan over
 
Lees je even verder in over Thorium. Verder dan slecht renderende proefjes is het nooit gekomen. Het is voornamelijk papieren energie. Als je toch aan het inlezen bent kan je ook stoppen met dromen over zand. Voor een Thorium reactor die meer energie moet opleveren als het kost heb je hoogwaardig zand nodig. Dat ligt niet bij Noordwijk op het strand. Dat moeten we inkopen bij allerlei malle regimes die daar macht over hebben.
Thorium is een mooie droom. Een fusiereactor ligt waarschijnlijk eerder binnen bereik.
 
Lees je even verder in over Thorium. Verder dan slecht renderende proefjes is het nooit gekomen. Het is voornamelijk papieren energie. Als je toch aan het inlezen bent kan je ook stoppen met dromen over zand. Voor een Thorium reactor die meer energie moet opleveren als het kost heb je hoogwaardig zand nodig. Dat ligt niet bij Noordwijk op het strand. Dat moeten we inkopen bij allerlei malle regimes die daar macht over hebben.
Thorium is een mooie droom. Een fusiereactor ligt waarschijnlijk eerder binnen bereik.

Doe ik,al enkele jaren,nu jij nog :+

Zouten,bijvoorbeeld fluorzouten,en die zijn agressief bij hogere temperaturen.in gesmolten toestand (wat nodig is om het thorium in te mengen)
En het agressieve aspect van gesmolten hete zouten, is een probleem.


After World War II, uranium-based nuclear reactors were built to produce electricity. These were similar to the reactor designs that produced material for nuclear weapons. During that period, the government of the United States also built an experimental molten salt reactor using U-233 fuel, the fissile material created by bombarding thorium with neutrons. The MSRE reactor, built at Oak Ridge National Laboratory, operated critical for roughly 15,000 hours from 1965 to 1969. In 1968, Nobel laureate and discoverer of plutonium, Glenn Seaborg, publicly announced to the Atomic Energy Commission, of which he was chairman, that the thorium-based reactor had been successfully developed and tested.

In 1973, however, the US government settled on uranium technology and largely discontinued thorium-related nuclear research. The reasons were that uranium-fueled reactors were more efficient, the research was proven, and thorium's breeding ratio was thought insufficient to produce enough fuel to support development of a commercial nuclear industry. As Moir and Teller later wrote, "The competition came down to a liquid metal fast breeder reactor (LMFBR) on the uranium-plutonium cycle and a thermal reactor on the thorium-233U cycle, the molten salt breeder reactor. The LMFBR had a larger breeding rate ... and won the competition." In their opinion, the decision to stop development of thorium reactors, at least as a backup option, “was an excusable mistake.”[4]

Science writer Richard Martin states that nuclear physicist Alvin Weinberg, who was director at Oak Ridge and primarily responsible for the new reactor, lost his job as director because he championed development of the safer thorium reactors.[7][8] Weinberg himself recalls this period:


Thorium-based nuclear power - Wikipedia

Het beteugelen van 150.000.000 graden celcius,benodigd voor een fusie reactor ligt,nog steeds wat,uitdagender

🤔
 
Laatst bewerkt:
lees het NU:+,als men dit realiseert kan de rest aan energiebronnen de kliko in:t
Fusie zou nog mooier zijn,maar nog steeds ver weg en te trage ontwikkelingen
Ik ga nu slapen, maar morgen op het werk heb ik alle tijd ... hehe ... zal het dan eens lezen :Y :t
Het "inteligente"(big brother) kun je laten uitzetten en blijven weigeren.
Digitaal en met meerdere metingen hou je dan over
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Maar onze nieuwe tellers zijn eigendom van de elektriciteitsmaatschappij en verzegeld.
Veronderstel bij jullie toch ook?
Punt is gewoon, de oude tellers draaiden tegengesteld als jij energie op het net zette. De nieuwe tellers doen dat niet, en voor zover ik weet kan je daar niets aan veranderen zonder de zegel te breken.
Bij de oude tellers kon je nog met een magneet de schijf afremmen, al was dat ook maar minimaal.
Die nieuwe tellers zijn dus ook VERPLICHT vanaf nu bij elke nieuwe aansluiting, of het nu nieuwbouw of renovatie betreft.
Elektriciteit moet gekeurd worden bij verkoop van een woning. Voldoet die niet aan de normen, wordt die afgekeurd. Vanaf 2020 of 2022 zal een oude teller ook beschouwd worden als "niet conform", dus ook al is al de rest super in orde, maar nog een oude analoge teller, moet je een nieuwe aansluiting aanvragen, 1.800€, en die kosten zijn voor de nieuwe eigenaar. Al kan je dat bedrag natuurlijk wel afbieden van de vraagprijs indien van toepassing.
Enkel mensen met nú nog een oude teller, en die blijven wonen in hun huis (of hun huurpand niet verkopen, want alleen eigenaars, en niet de huurders vallen onder deze regel), kunnen hun oude teller nog behouden tot 2025.
 
Terug
Bovenaan Onderaan