Ik ben er wel content mee.
Wat bevalt er wel, wat bevalt er niet:
Wel: enorm toerenbereik waarin het blok zich happy voelt (van 3000 tot 12000 toeren), schakelt zeer secuur en licht, start heel vlot (ok, iets minder als de motor een week of 2 niet gelopen heeft), lekker snel op temperatuur, lekker veel licht uit de koplampen, erg snel als het moet (in mijn beleving i.i.g.), sterke voorremmen, verbruikt geen olie.
Niet: geen meter voor de brandstofvoorraad, snelheidslimieten binnen Nederland lijken opeens ridicuul laag gekozen . Relatief lage tankrange (kan ook komen dat ik gemiddeld iets vlotte rijdt, en daarmee een hoger verbruik scoor).
Welkom !
Nadelen die jij opnoemt heb je echt naar moeten zoeken he
Tank meter heb ik in t begin ook vaak gemist, daarna wist ik dat je gewoon met 200 km moet gaan tanken en het dan altijd goed gaat. Verbruik vind ik serieus laag vergeleken met anderen waar ik soms mee rij.. 600 cc racer verbruikt net zoveel maar presteert een stuk minder
Ja, die 899 is een moderne met distributie ketting ipv riem en een natte plaat koppeling. En een heleboel electronica
Op Ducati's met droge plaat koppeling kan ik niet rijden; vanwege RSI krijg ik de loodzware koppeling niet ingetrokken.
Wat betreft de meeting; ik ben voor.
Ja zijn heel andere fietsen inderdaad, echte "Ducati" is er wel een beetje af.. wat niet erg is.
Meeting gaan we gewoon regelen als er wat animo is, moet toch wel minimaal een mannetje/vrouwtje of 10 op af komen ?!