*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ja zonde om hem als pekelbike de gebruiken, dan kan je beter die bike pakken van een paar post hierboven die bij de Holterberg😉. Ten kate kom ik wel geregeld heeft voor mooie spullen en wordt nu zelfs ook dealer van de ander merk dacht ik.
 
Dat nieuwe motorforum werkt echt ruk op mijn oude baksteen telefoon 😒. Krijg sommige worden niet veranderd 😒😒 na typen 😠
 
Vandaar dat ik het al raar vind dat je het de holterberg noemt..is bij hellendoorn toch ?!
Is er bij ten Kate iets concreet ? Heb wel wat geruchten gehoord maar die kan ik zelf de wereld ook in helpen 😋
 
dan kan je beter die bike pakken van een paar post hierboven die bij de Holterberg😉..
Holterberg??
De berg op mijn foto is de Kangchenjunga.

Is er bij ten Kate iets concreet ?
Niet dat ik weet?
Maar ik kwam bij Ten Kate terecht omdat ik perse die Valter Moto stands wilde hebben en zijn verder bijna nergens te koop.

Ik krijg de indruk dat ik een beetje laat ben met beschermingsmiddelen:

PC130541C.jpg
 
Voor zover ik weet ook nog niets concreets bij ten Kate.
Valtermoto components is idd lastig te krijgen in nl en ten Kate heeft de webshop ( voor een bedrijf uit het oosten ) gewoon goed voor elkaar.

Poehh idd wat laat met beschermen.. maar dit is nog wel vrij simpel op te lossen,lijkt het. Word er al zoveel gestrooid ? ( ik zit een week binnen ivm operatie dus krijg de buitenwereld niet helemaal mee 😂 )
 
Mag ik je qua beschermingsmiddel wat adviseren?
Een scotoiler houdt de linkerkant van je achtervork en één kant van je velg oxidevrij ;);)
 
Een hele tijd afwezig geweest en ben er weer bij:+. Teveel gebeurd afgelopen jaar.
Begin van het jaar naar de motorzegening geweest op de Nordschleife. Top dag, Totdat we het circuit op mochten. We vertrokken met zijn 3 maar een paar km verder missen we opeens iemand? Een aantal keer langs het circuit gewacht maar niets. 3 uur later krijgen we een telefoontje dat ereen Duitser tegen hem op is gereden en dat deze Duitser is weggebracht met de trauma helikopter en in het ziekenhuis is overleden. ( Is onwel geworden heeft gas gegeven en is tegen vriend gereden). Tot half 9 s'avonds op het politiebureau gezeten . Motor total los een gloednieuwe suzi gsx 1000 met nog geen 1000 km op de klok. Maandje later haalt een vriend zijn rijbewijs. Eerste ritje lekker door het heuvelland nog een 40 km verder meneer knalt tegen een lantaarnpaal. Schakelpook gebroken, met de hand in zijn 2 gezet en naar Momarosa gereden. Met een top service meteen geholpen en gemaakt. Week later knalt vriendin van een vriend over de motor heen met remmen op de snelweg. Maar buiten alle ongelukken toch nog een fijn seizoen gehad en flink wat kunnen knallen. Wat een verhaal_O- maar moest wat te vertellen hebben!!
 
Een hele tijd afwezig geweest en ben er weer bij:+. Teveel gebeurd afgelopen jaar.
Begin van het jaar naar de motorzegening geweest op de Nordschleife. Top dag, Totdat we het circuit op mochten. We vertrokken met zijn 3 maar een paar km verder missen we opeens iemand? Een aantal keer langs het circuit gewacht maar niets. 3 uur later krijgen we een telefoontje dat ereen Duitser tegen hem op is gereden en dat deze Duitser is weggebracht met de trauma helikopter en in het ziekenhuis is overleden. ( Is onwel geworden heeft gas gegeven en is tegen vriend gereden). Tot half 9 s'avonds op het politiebureau gezeten . Motor total los een gloednieuwe suzi gsx 1000 met nog geen 1000 km op de klok. Maandje later haalt een vriend zijn rijbewijs. Eerste ritje lekker door het heuvelland nog een 40 km verder meneer knalt tegen een lantaarnpaal. Schakelpook gebroken, met de hand in zijn 2 gezet en naar Momarosa gereden. Met een top service meteen geholpen en gemaakt. Week later knalt vriendin van een vriend over de motor heen met remmen op de snelweg. Maar buiten alle ongelukken toch nog een fijn seizoen gehad en flink wat kunnen knallen. Wat een verhaal_O- maar moest wat te vertellen hebben!!
-O--O--O-
Pfffff, ben blij dat mijn seizoen met wat minder ellende is verlopen. Mijn enige schade waren de banden die vervangen moesten worden :P.
 
Een hele tijd afwezig geweest en ben er weer bij:+. Teveel gebeurd afgelopen jaar.
Begin van het jaar naar de motorzegening geweest op de Nordschleife. Top dag, Totdat we het circuit op mochten. We vertrokken met zijn 3 maar een paar km verder missen we opeens iemand? Een aantal keer langs het circuit gewacht maar niets. 3 uur later krijgen we een telefoontje dat ereen Duitser tegen hem op is gereden en dat deze Duitser is weggebracht met de trauma helikopter en in het ziekenhuis is overleden. ( Is onwel geworden heeft gas gegeven en is tegen vriend gereden). Tot half 9 s'avonds op het politiebureau gezeten . Motor total los een gloednieuwe suzi gsx 1000 met nog geen 1000 km op de klok. Maandje later haalt een vriend zijn rijbewijs. Eerste ritje lekker door het heuvelland nog een 40 km verder meneer knalt tegen een lantaarnpaal. Schakelpook gebroken, met de hand in zijn 2 gezet en naar Momarosa gereden. Met een top service meteen geholpen en gemaakt. Week later knalt vriendin van een vriend over de motor heen met remmen op de snelweg. Maar buiten alle ongelukken toch nog een fijn seizoen gehad en flink wat kunnen knallen. Wat een verhaal_O- maar moest wat te vertellen hebben!!
Als ik met dergelijke mensen moet gaan rijden blijf ik thuis 🙈 alleen het eerste incident kan ik zien als incident ;)
Gelukkig ben je zelf overal ongeschonden door heen gekomen.

Heb gister de 9 maar is even weer aan de praat gemaakt en lekker warm gedraaid, doe dat elke winter 2 a 3 x om problemen te voorkomen. Wat lekker om dat ding weer te horen lopen
 
Ook hier maar even posten wat me bezig houdt... O-)
Vandaag de Husqy weer in elkaar geschroeft en afgevuld met nieuwe BelRay Thumper olie. Hij staat weer klaar voor als de zon uitkomt...
Bekijk bijlage 1343717

Afgelopen week ook een cadeautje voor mezelf gekocht; Gopro Hero 3+ Black. 6 Tientjes op MP incl. MicroSD... Nu nog even wachten op mn externe mic en helmet mount uit China...
Bekijk bijlage 1343716
 
Maandag vrij dus ja ondanks wat frisser weer geeft de 9 geen slag verkeerd 👍
 
Gelukkig weer een foto van een niner... :P
:+ Toch kan je duidelijk merken dat mijn 7 en mijn 9 heel veel overeenkomsten hebben.
Inmiddels die 7 eens goed bekeken en het blijkt dat deze jarenlang verwaarloosd is; er is van alles compleet verrot. Dus ik heb binnenkort een 7 te koop voor weinig. :')

Anyway, de 9 kreeg vandaag vers rubbber. Echte tourbanden.
P1050731C.jpg

Maar toen bleek dat de voorrem scheef staat; je ziet hier voor de helft roest zitten op de remschijf.
Ik begrijp echter niet wat/hoe ik fout gemonteerd heb.
P1050729C.jpg

Dit ziet er toch goed uit :?
Iemand nog een tip?
 
Geen idee wat er niet goed zit, dit was na montage met nieuwe band? Jammer van de 7! Mooie spullen worden zeldzamer
 
Het lijkt alsof de linker remblok ook schuin is afgesleten. Hebben je zuigers ooit vast gezeten?
De geschiedenis van deze motor weet ik niet. Ik had deze remklauwen in juni vorig jaar uit elkaar gehaald en zag toen niets vreemds.

Geen idee wat er niet goed zit, dit was na montage met nieuwe band?
Dat heeft toch niets met de band te maken?

Bedankt voor het meedenken maar ik zal misschien eens een apart topic aanmaken met deze vraag.
 
Dat is raar! Zelfs als de zuigers niet gelijk uit je klauw komen, dan moet die alsnog recht op je remschijf komen. Blijf hij niet hangen op de glijpen waardoor die scheef trekt?
 
Kun je de blokken makkelijk terug drukken ? Kan namelijk zijn dat 1 van die stofhoesjes er een beetje dubbel tussen zit.
Ik haalde sowieso de blokjes er ff uit voor inspectie..
 
Nou ik heb wel een gehad dat als je na babdenwissel😉 de klauw nog niet goed vast hebt zitten en je dan druk opbouwt de boel scheef zit 😒
 
Bedankt voor het meedenken :)
Ik heb het nog eens goed bekeken en kan niets vreemds ontdekken.
Dus ik rij er eerst weer even wat km mee en controleer dan weer.
@ZXRH88: Wat is een stofhoesje op een remblok??

Off topic: Het is mij gelukt om ketting en tandwielen van de 7 af te krijgen *O*
 
Bedankt voor het meedenken :)
Ik heb het nog eens goed bekeken en kan niets vreemds ontdekken.
Dus ik rij er eerst weer even wat km mee en controleer dan weer.
@ZXRH88: Wat is een stofhoesje op een remblok??

Off topic: Het is mij gelukt om ketting en tandwielen van de 7 af te krijgen *O*
Stofhoesjes zitten om de remzuigers, staat er niet helemaal duidelijk.
Ik bedoelde ermee dat je ff je blokken er uit moet halen om er achter te kijken.. had het beter in 1 x vol uit kunnen typen 😋
 
Beste ZX-9r liefhebbers,
Meestal lees ik lekker mee, maar de titel van dit topic, heeft mij doen besluiten om mij toch voor te stellen.
Ik ben dit jaar eigenaar geworden van een ZX-9R '00. Na een flinke schoonmaak sessie en grondig onderhoud, loopt hij weer als een zonnetje. Ik heb nog wel een aantal wensen, maar dat komt in de loop van de tijd wel op mijn pad!
Groetjes,
Kawajo (Jolanda)
20190111_153515.jpg
20190111_153515.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan