*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Uhh, de 10 ziet er toch ook goed uit op de foto hier .

Op zich wel maar ik mis een soort van diepte in de lak. ( de 9 zie je alles in spiegelen )
In het echt kun je dat beter zien dan op foto's, ik zal proberen om het verschil te laten zien zodra de coating er op zit.
 
Ziet er netjes uit :t
Moest wel lachen om die slipper _O-


Deze zien er alle drie netjes uit ;)

Hier (bijna) alles goed met de 9. Motor rijdt goed en de hoge 55 band bevalt zeer goed, heb toch echt de indruk dat de motor net even lekkerder de bocht omgaat.
Alleen mijn scheve voorrem krijg ik niet goed. Snap er niets van. :?
Zo toch maar een topic aanmaken in 'techniek'.

Zo op de foto ziet het er al best wel goed uit idd, kan alleen nog beter :P
Jij rijd een F model toch ? dan rijd je met 190 band dacht ik ?
Bij 180 is 55 toch wel een van de meest voorkomenden voor zover ik weet.. bij 190/50 gaan er veel naar 55 ivm het sturen ;)
 
Ik kom mij voor een half jaar afmelden :/

DSC05234C.jpg


De rechter voor remschijf blijkt niet goed meer en een nieuwe schijf kost 290 euro. Daarom wil ik eerst alles eens goed onderzoeken voordat ik een nieuwe schijf plaats.
Echter nu geen tijd. Dus de 9 gaat een half jaar de stalling in en kijk ik in het najaar weer verder.

DSC_8721C.jpg
 
Ik kom mij voor een half jaar afmelden :/

Bekijk bijlage 1361786

De rechter voor remschijf blijkt niet goed meer en een nieuwe schijf kost 290 euro. Daarom wil ik eerst alles eens goed onderzoeken voordat ik een nieuwe schijf plaats.
Echter nu geen tijd. Dus de 9 gaat een half jaar de stalling in en kijk ik in het najaar weer verder.

Bekijk bijlage 1361787

ik denk dat ik er nog 2 heb liggen van een zx9r uit 2003 met ongeveer 9000km gereden die mag je desnoods voor 50€ hebben wat goedkoop is . Mocht je interesse hebben wil ik dit weekend wel effe zoeken (zal zo'n 13jaar stof op liggen )
 
ik denk dat ik er nog 2 heb liggen van een zx9r uit 2003 met ongeveer 9000km gereden die mag je desnoods voor 50€ hebben wat goedkoop is . Mocht je interesse hebben wil ik dit weekend wel effe zoeken (zal zo'n 13jaar stof op liggen )
Ja, graag!
Dan kom ik wel een keer op de ZX-7R naar Vlaanderen.
 
ik denk dat ik er nog 2 heb liggen van een zx9r uit 2003 met ongeveer 9000km gereden die mag je desnoods voor 50€ hebben wat goedkoop is . Mocht je interesse hebben wil ik dit weekend wel effe zoeken (zal zo'n 13jaar stof op liggen )
Dat is nog eens een mooie matsprijs :Y*O*
 
Ik sta op het punt dit topic, na ervan genoten te hebben, als actieve ZX-9r-gebruiker te gaan verlaten.
Ik heb mijn ZX-9R te koop staan (zie verkooptopic op MF). Een ZX-9R is heel gaaf, maar mij te snel.
Maar goed, dat weet je natuurlijk pas nadat je het geprobeerd hebt!

Dus, dank je wel lekkere ZX-9R, vind maar gauw een nieuw baasje..
 
Ik sta op het punt dit topic, na ervan genoten te hebben, als actieve ZX-9r-gebruiker te gaan verlaten.
Ik heb mijn ZX-9R te koop staan (zie verkooptopic op MF). Een ZX-9R is heel gaaf, maar mij te snel.
Maar goed, dat weet je natuurlijk pas nadat je het geprobeerd hebt!

Dus, dank je wel lekkere ZX-9R, vind maar gauw een nieuw baasje..
Verstandig om hem te verkopen als je dat gevoel hebt :Y. Hopelijk heb je hem snel verkocht, zo'n mooie fiets hoort niet lang stil te staan.
 
Ik sta op het punt dit topic, na ervan genoten te hebben, als actieve ZX-9r-gebruiker te gaan verlaten.
Ik heb mijn ZX-9R te koop staan (zie verkooptopic op MF). Een ZX-9R is heel gaaf, maar mij te snel.
Maar goed, dat weet je natuurlijk pas nadat je het geprobeerd hebt!

Dus, dank je wel lekkere ZX-9R, vind maar gauw een nieuw baasje..
Zonde maar zeker verstandig!!
 
Goedendag.
Ik heb een vraag en misschien weet iemand dat uit zijn hoofd.
De waterpomp van een zx9r uit 1995 heeft die een plastic schoepenwiel of eentje van metaal?
O ja. De vraag gaat over de originele waterpomp ( weet niet of er een update is geweest) waarmee hij geleverd is.
M.v.g. silva
 
Laatst bewerkt:
Die had ik ook al gezien. Die ziet er oud uit. Dan ga ik er vanuit dat dat de oem pomp is waarmee hij geleverd wordt.
Ik vraag dit omdat ik mijn motor snel warm wordt als ik in stads verkeer rij. De motor van mijn broertje (zx9 uit 2000) heeft daar geen last van.
Thermostaat heb ik al vervangen, hij verliest geen kvst. Dacht dat het te maken zou kunnen hebben met de wp. Ik weet dat bij enkele wpen van auto"s het schoepenwiel van plastic is en dat die uitelkaar valt na een aantal jaren.
Dan ga ik binnenkort maar weer sleutelen en kijken of ik iets kan vinden.
bedankt voor de reactie.

Je bent wel de enige die heeft gereageerd.
Wat zou er gebeuren als ik zeg dat ik een zx9r uit 1995 heb en de kvst borrelt in het expantievat????????????:+
 
Die had ik ook al gezien. Die ziet er oud uit. Dan ga ik er vanuit dat dat de oem pomp is waarmee hij geleverd wordt.
Ik vraag dit omdat ik mijn motor snel warm wordt als ik in stads verkeer rij. De motor van mijn broertje (zx9 uit 2000) heeft daar geen last van.
Thermostaat heb ik al vervangen, hij verliest geen kvst. Dacht dat het te maken zou kunnen hebben met de wp. Ik weet dat bij enkele wpen van auto"s het schoepenwiel van plastic is en dat die uitelkaar valt na een aantal jaren.
Dan ga ik binnenkort maar weer sleutelen en kijken of ik iets kan vinden.
bedankt voor de reactie.

Je bent wel de enige die heeft gereageerd.
Wat zou er gebeuren als ik zeg dat ik een zx9r uit 1995 heb en de kvst borrelt in het expantievat????????????:+

Wat is snel en wat is warm ?
Je spreekt later over dat de kvs in je vatje borrelt.. dat betekend dat het aan de kook is.
 
Dat van het kvs koken was een grapje. stond ook een :+ achter!
Als ik het stadsverkeer in kom en voor het stoplicht sta begint hij meteen al op te lopen tot de ventilator begint met koelen terwijl de zr9 van mn broertje nergens last van heeft. misschien hoort dat wel met de eerdere modellen.
 
Dat van het kvs koken was een grapje. stond ook een :+ achter!
Als ik het stadsverkeer in kom en voor het stoplicht sta begint hij meteen al op te lopen tot de ventilator begint met koelen terwijl de zr9 van mn broertje nergens last van heeft. misschien hoort dat wel met de eerdere modellen.

Die klote clown kan zoveel betekenen vandaar mn vraag ;)
Bij mijn 99 er zx9 gaat ook meteen voor het stoplicht de vin draaien, vind dat ook vrij normaal en vind het zelfs raar dat een andere 9 dat niet doet..
volgens mij rij je constant ( bij mooi weer ) tegen de 85/90 graden en valt de rijwind koeling weg zodra je bij het stoplicht staat.
Moet er wel bij zeggen dat het met deze tempraturen niet zo snel gebeurd.

Misschien zit er trouwens verschil in de opbouw of radiator zelf..
 
Hallo,

Sinds 2 jaar ben ik eigenaar van ZX9R 900E uit 2001. Hele mooie motor met weinig kilometers alleen zit ik met een probleem en hoop ik dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik heb vanaf afgelopen zomer het probleem dat motor inhoudt/stottert bij het optrekken. Ik heb samen met een monteur al allerlei scenario's langs gelopen alleen kunnen wij het probleem niet vinden. De volgende punten zijn al uitgesloten;
- Carburateur schoongemaakt
- Tank standaard 98 benzine ipv 95
- Bougies vervangen
- Bougies en cilinderkop schoongemaakt ivm evt vervuiling tussen beide
- Snelheidssensor bij tandwiel schoongemaakt

Het opvallende hierbij is dat tijdens het optrekken en het stotteren de snelheidsmeter ook verspringt. Het kan zijn dat de snelheidsmeter van 80 in 1 keer naar 120 springt terwijl ik lang niet zo snel aan het optrekken ben.

Kent iemand hier het probleem of weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Daniel Willemsen
 
Welkom,

Moet bij je naam meteen denken een meneer die het heel goed deed in de motorcross, denk niet dat jij dat bent :P


Je geeft niet helemaal duidelijk hoe en waanneer die nu precies inhoudt , is dit altijd ? of met koude motor/ warme motor, deellast of vollast etc.

Km teller verspringen kan zijn dat de naald er een keer af/uit is geweest en niet helemaal juist is terug geplaatst, maar kan ook de opnemer zijn ;)
Zal niet met je probleem te maken hebben of er gaat een hele wereld voor me open :P

Trouwens.. heb je ook foto's ?
 
Hallo,

Sinds 2 jaar ben ik eigenaar van ZX9R 900E uit 2001. Hele mooie motor met weinig kilometers alleen zit ik met een probleem en hoop ik dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik heb vanaf afgelopen zomer het probleem dat motor inhoudt/stottert bij het optrekken. Ik heb samen met een monteur al allerlei scenario's langs gelopen alleen kunnen wij het probleem niet vinden. De volgende punten zijn al uitgesloten;
- Carburateur schoongemaakt
- Tank standaard 98 benzine ipv 95
- Bougies vervangen
- Bougies en cilinderkop schoongemaakt ivm evt vervuiling tussen beide
- Snelheidssensor bij tandwiel schoongemaakt

Het opvallende hierbij is dat tijdens het optrekken en het stotteren de snelheidsmeter ook verspringt. Het kan zijn dat de snelheidsmeter van 80 in 1 keer naar 120 springt terwijl ik lang niet zo snel aan het optrekken ben.

Kent iemand hier het probleem of weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Daniel Willemsen
Ik denk dat het met afstelling te maken heeft.Of hij zuigt ergens valse lucht. Dat stotteren en inhouden deed mijn ex 9 alleen als ie uit de winterslaap kwam maar na een paar kilometer was het over. Misschien is het verstandig om 'm ff op een dyno bank uit te laten lezen.
 
De waterpomp van een zx9r uit 1995 heeft die een plastic schoepenwiel of eentje van metaal?
O ja. De vraag gaat over de originele waterpomp ( weet niet of er een update is geweest) waarmee hij geleverd is.
Nou zit ik al lange tijd op MF en lees graag technische posts maar over problemen met de waterpomp lees ik (bijna) nooit.
Ook heb ik nooit een ZX-9R gehad van voor 2002 dus kan ik er sowieso niets zinnigs over zeggen :+

Ik heb vanaf afgelopen zomer het probleem dat motor inhoudt/stottert bij het optrekken. Ik heb samen met een monteur al allerlei scenario's langs gelopen alleen kunnen wij het probleem niet vinden.
Kent iemand hier het probleem of weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken?
Nee, ik vrees dat het een lange zoektocht gaat worden.
Systematisch alles langslopen en daarnaast elektrische contacten allemaal doormeten.
 
Hallo,

Sinds 2 jaar ben ik eigenaar van ZX9R 900E uit 2001. Hele mooie motor met weinig kilometers alleen zit ik met een probleem en hoop ik dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik heb vanaf afgelopen zomer het probleem dat motor inhoudt/stottert bij het optrekken. Ik heb samen met een monteur al allerlei scenario's langs gelopen alleen kunnen wij het probleem niet vinden. De volgende punten zijn al uitgesloten;
- Carburateur schoongemaakt
- Tank standaard 98 benzine ipv 95
- Bougies vervangen
- Bougies en cilinderkop schoongemaakt ivm evt vervuiling tussen beide
- Snelheidssensor bij tandwiel schoongemaakt

Het opvallende hierbij is dat tijdens het optrekken en het stotteren de snelheidsmeter ook verspringt. Het kan zijn dat de snelheidsmeter van 80 in 1 keer naar 120 springt terwijl ik lang niet zo snel aan het optrekken ben.

Kent iemand hier het probleem of weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Daniel Willemsen

Dat stotteren heb ik vroeger ook gehad met mijn motor. Dat lag toen aan de sproeiers.
Misschien het kijken waard.
gr. silva
 
Terug
Bovenaan Onderaan