Het XR 250 t/m 650 Topic Part 8

Plaatje van de Xr ?

IMAG00322.jpg
 
Jongens, ik heb momenteel nog wat XR delen liggen waar iemand van jullie mogelijk interesse in heeft:

Daan uit Sittard - Advertenties op Marktplaats.nl

Hoor het wel! Of heeft iemand nog zo een blauw Honda gereedschapstasje liggen in nette staat, dan wil ik evt ook wel ruilen met iets...

@Royalclub: tank ontvangen?
 
Laatst bewerkt:
Yes! moet m ff wassen en daarna afbijten maar de garage is daar nu iets te koud voor :')
 
hallo, ik ben bezig met de revisie van mijn blok van mijn xr 600 1987 en heb nog goede spoelen maar de kabel die uit het blok komt van de spoelen is het stuk rubber rond de kabel kwijt wat het gat waar de kabel uit komt afdicht.
Heeft iemand kapotte spoelen te koop waarvan ik de rubber of volledige kabel kan overzetten?
 
weer ff heel wat beleefd met de xr:

Foto-VS4ZM6U7.jpg


paar avonden bezig geweest hem volledig crossklaar te krijgen, andere achterband, voorband, kleppen gesteld, uitlaat gasdicht gemaakt, db-killer gemaakt, ketting/tandwielen verwisseld etc.

Hier na de rit:
Foto-QNZAS8UD.jpg


Ben je 2 avonden bezig geweest om een Db. killer te maken, die meegenomen voor de zekerheid, kom je bij de keuring, keurmeester kijkt even achterin de uitlaat (lees: de motor draait op dat moment niet) en zegt: prima, je moet alleen wel een stuurbeschermer hebben -O-

wist ik veel dat die dingen verplicht waren, dus daar maar een prachtig groen stuk schuim gekocht terwijl je thuis 4 van die stuurstangen hebt liggen met een schuimrol, mja, goedgekeurd, nog ff snel een nieuw bougietje erin gedraaid en gas met die zooi

4x onderuit geschoven (niet echt ervaren in het zandrijden)
1x bijna een boom geraakt, net met m'n voetensteunen en stuur langs geschampt
en behoorlijk naar de klote van 2 uur achter elkaar raggen

Xr-etje heeft het perfect gedaan, was wel te merken dat het een zware fiets was vergeleken de rest, met name in de bochten, maar op het rechte stuk blies hij mooi mee O-)
 
Laatst bewerkt:
Oe, dat zou wel erg jammer zijn.
Wil hem uiteindelijk rood met blauw zadel hebben .....
 
Ook een andere tank ?
De mijne heeft wel een rooie tank.


jup, na 88 is er een ander type zadel+tank op gekomen, je kan wel de nieuwere versie erop zetten, maar dan moet je gelijk beide doen.

er staat op marktplaats volgens mij iemand met een blauw zadel (oud type) wat nog gaaf is, moet je ff zoeken

Ik heb deze tank+ zadel nog wel liggen? (is beide het oude type):
Foto-Z3FPPDO8.jpg


heb ook nog wel een nieuw type tank liggen, maar geen blauw zadel dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
@Rubbert:

Ik ben diegene met dat mooie zadel ;) de tank die erbij hoorde is nu in bezit van Royalclub.

@Thumper: kijk even wat je wilt
 
Hmm, zowat minder werk om t blok in een ouwer type te lepelen... ?
Denk dat ik het nog maar ff laat rusten.
 
Hmm, zowat minder werk om t blok in een ouwer type te lepelen... ?
Denk dat ik het nog maar ff laat rusten.


of verder zoeken naar een blauwe buddy van het nieuwe type, die uit 1989 hebben het nieuwe type buddy, en standaard uitgevoerd in blauw :)
 
Normaal boeit het uiterlijk me niet, maar zo hoort een offroad Honda er uit te zien !
En het zou mooi bij de xl600r,xr80's en cr500 staan.
Svp niet meer van die plaatjes posten.
 
Mannen,

Hoe betrouwbaar / geschikt is een XR400R bij deze ritjes?

's ochtends: 18 km waarvan 8 km snelweg (100 km/h), rest is dorps-/stadsverkeer
's middags: 25 km waarvan weer 8 km snelweg (100 km/h) , rest is door de polder
's avonds: 18 km polder

Zijn er nog specifieke punten waar ik moet moet letten bij een eventuele aanschaf?
 
Terug
Bovenaan Onderaan