Het XR 250 t/m 650 Topic Part 8

Heren (en Dames?),

Heb hier een XR600 staan, die vorig jaar volledig uit elkaar is geweest (wegens een stomme fout, zandstralen met de carterontluchting los....)
Nu heb ik eindelijk weer tijd gevonden om de motor af te maken, en heb van de week dus de laatste dingen gemonteerd en gepoogd de motor te starten.

je raad het al, geen leven in te krijgen... Motor was overigens goed lopend voor dit hele verhaal.

Wat heb ik al gecheckt:
* Benzine kraan loopt goed door en vlotterbak loopt vol
* 2 carburateurs (ja 2 carburateurs op een 1 cilinder) volledig gedemonteerd en schoongemaakt.
* Klepspeling gecheckt door motor op "T" merkteken te zetten (BDP), klepspeling perfect.
* ontsteking gecheckt, zowel doorgemeten als gecontroleerd op vonk, alles goed. heb alles losgegooid behalve onstekingsspoel, CDI en bobine.

De XR's kunnen wat lastig doen met starten, maar na 100den pogingen nog geen enkel leven in te krijgen, af en toe een plof, verder niets.

Twijfelachtig:
* Basisafstelling carburateur, deze motoren lopen stationair op 1 carburateur, hoever dient de gasschuif hierbij open te staan?
* Vlotterniveau moet volgens service manual op "20mm"gesteld worden, iemand enig idee vanwaar die 20mm gemeten worden??, hij staat nu in ieder geval zeker niet te laag.
* Bougie is na 10-15 keer kicken (met en zonder choke) nou niet echt nat te noemen (zie foto)hoogstens wat vochtig op de massapunt , toch een brandstof probleem?

[afbeelding]



Heeft er iemand nog een idee? of antwoord op bovenstaande vragen?

Wat heb je allemaal los gehad. Neem aan alles. Als ie vonk heeft kan het alleen nog lucht of benzine zijn. Neem aan dat de nokkenas keurig op tijd staat. Hoe zijn de carburateurs? na lang stilstaan vaak veel vervuild. Wat ik de laatste keer bij een 600 meet dubbele carb's heb gedaan is ze ultrasoon laten reinigen en een revisie setje erin. Starte daarna met 1 trap.

Carb's Netjes volgens handboek afstellen en starten zonder gas te geven. Wel een serieuze trap geven op het juiste moment. Denk daarbij aan je schoonmoeder :+ .

Weet niet in welke regio je zit, anders wil ik wel een keertje meekijken.
 
Wat heb je allemaal los gehad. Neem aan alles. Als ie vonk heeft kan het alleen nog lucht of benzine zijn. Neem aan dat de nokkenas keurig op tijd staat. Hoe zijn de carburateurs? na lang stilstaan vaak veel vervuild. Wat ik de laatste keer bij een 600 meet dubbele carb's heb gedaan is ze ultrasoon laten reinigen en een revisie setje erin. Starte daarna met 1 trap.

Carb's Netjes volgens handboek afstellen en starten zonder gas te geven. Wel een serieuze trap geven op het juiste moment. Denk daarbij aan je schoonmoeder :+ .

Weet niet in welke regio je zit, anders wil ik wel een keertje meekijken.


copy uit het andere topic:



Loopt ondertussen weer goed, na de laatste keer reinigen van de carburateur alles op de basis-afstelling gezet en in 2x kicken super strak lopen.

uiteindelijke oorzaak: Pickup op krukas kan op meerdere manieren gemonteerd worden ook al staat dat anders in de WP handleiding. had dit zelf niet gecheckt juist omdat dit zo in de handleiding stond:P

olie systeem is nogmaals gespoeld voor de zekerheid, toevoer naar de kop is perfect dus nu weer lekker gassen!

iedereen bedankt voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan