###Het Tiende grote XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Komende weken ga ik mijn xt knappen (xt600e 2002). Ik zoek echter nog een goed uitlaat-systeem. Voor de bochten zat ik te denken aan Devil of CRD. Voor een demper wil ik max 250euro uitgeven, welke kunnen jullie mij adviseren?

ps: zou dit wat zijn?
 
Nu we het toch over de heer Bolski hebben, heeft die nozem eigenlijk nog van die lekkere simpele BSM dempertjes voor de echte Yamaha XT ?

Mijn oude is namelijk weer gescheurd, en dat lassen wordt ik een beetje zat. :P
 
Bedankt voor de informatie. Dit is ook een mooie titanium demper, met verzendkosten 235 euro. De GPR tri-ovale RVS kost bij motorbazaar maar 270 euro met verzendkosten!

xt600_y58tri.jpg


Weet iemand hier toevallig de kleurcode van een blauwe xt uit 2002? :?
 
Mannen,
maatje van me heeft een XT350. Leuk ding wel, alleen hij loopt niet zoals t hoort. Allereerst loopt dat ding volgas 80. Dat klopt niet lijkt me, is niet extreem licht vertand oid. Daarnaast stottert ie enorm bij optrekken. Als je gewoon goed gas geeft stottert ie enorm vanaf 5000 toeren tot t eind. als je t gas constant houd loopt ie perfect. Ook start ie wat moeilijk. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik snap er niets van, zon dubbele carburateur.
 
Altijd beginnen met de ontsteking, zorg dat die goed staat, en gooi er voor de zekerheid ook een nieuwe bougie in :)

Daarna beginnen met de carb's schoonmaken en kijken of de kleptiming + klepspeling goed staat :)

Het kunnen veel dingen zijn, te lage compressie, kleppen krom of beschadigd, of een simpel vuiltje in de sproeier, benzine filtertje verstopt, etc. etc.

good luck hunting !
 
Mannen,
maatje van me heeft een XT350. Leuk ding wel, alleen hij loopt niet zoals t hoort. Allereerst loopt dat ding volgas 80. Dat klopt niet lijkt me, is niet extreem licht vertand oid. Daarnaast stottert ie enorm bij optrekken. Als je gewoon goed gas geeft stottert ie enorm vanaf 5000 toeren tot t eind. als je t gas constant houd loopt ie perfect. Ook start ie wat moeilijk. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik snap er niets van, zon dubbele carburateur.
Ik denk dat je vacuüm membraan kapot is. Andere mogelijkheid is dat de schuif vast zit door vuil of omdat de vacuumcarb is uitgesleten. Heb het zelf ook een keer gehad.
 
Ik ben weer terug van vakantie! :] :9~

Gelijk maar weer even de 150GB aan film materiaal bewerkt:

 
Zoals jullie misschien al weten heb ik mijn XT600 gekocht om erop 5 maanden door Amerika te gaan rijden (vertrek augustus 2013). Voor dit avontuur wil ik verschillende aanpassingen doen aan de motor. Ik wil graag van jullie horen of er nog zaken zijn die jullie zouden aanpassen als jullie in mijn schoenen zouden staan.

Onderdelen die ik al heb aangeschaft om de motor aan te passen:
- RVS uitlaat (voorbochten van devil, demper van leovince)
- acerbis tank (23 l.)
- touratech bagagarekken (voor zijtassen)
- ricky cross bagagerek (voor/boven koplamp)
- bagagerek boven het achterspatbord
- tanktas met tasjes die naast de tank komen te hangen
- valbeugels voor om het blok
- SW-Motech middenbok
- WP verstelbare achterschokbreker (komt nog een andere veer in)
- renthal enduro high stuur
- voorspatbord verlenger (origineel Yamaha)

Onderdelen waar ik nog op zoek naar ben:
- een aluminium carterbescherming (tips zijn welkom!)
- voorvorkveren (progressief, afgesteld bij HK-suspension)
- kettingsmeersysteem (waarschijnlijk een pro-oiler)
- navigatie (weet nog niet wat, mogelijk op m'n GSM)
- ik wil het zadel laten aanpassen en opnieuw laten bekleden (ook hiervoor zijn tips welkom!)
- stalen remleidingen
- alle brandstofslangen vervangen voor nieuwe en het plastic T-stukje vervangen voor een messing exemplaar
- aan airtech luchtfilter (met nog een paar extra filters, zodat ik altijd een schone voor handen heb)
- na het monteren van het airtech luchtfilter denk ik dat ik de motor een keer op een vermogensbank zet om te bepalen of er nog iets aan de afstelling moet worden gedaan.
- 12V aansluitingen (1 op het dash, 1 onder het zadel (voor m'n handschoenen) en 1 in de tassen/koffers)


Verder zit er een tikje in het blok (alleen als het blok koud is), dus ik ga binnenkort de kleppen stellen en kijken of het daarmee verholpen is. Ik twijfel nog of ik het blok weg zal brengen naar een expert om hem helemaal te laten nakijken (er staat nu 14.500 km op de teller). verder komen er binnenkort nieuwe voorvorkkeerringen in (hij lekt...).

Ik heb momenteel zijtassen van ortlieb, ze bevallen mij tot nu toe erg goed (al heb ik ze tot nu toe alleen op mijn gsx-r gebruikt). Ik twijfel nog of ik beter af ben met 2 koffers. de touratech rekken komen er sowieso op om de bagage


Als jullie tips hebben over hoe ik de motor het beste reisklaar kan maken hoor ik het graag!
 
Zadel bekleden kan je bij de meeste autobeklederijen doen...buddyfashion, www.deautobekleder.nl (daar heb ik de mijne van de week laten bekleden...die kleefde) etc.
 
Mooi ding hoor die HL!

Bedankt voor de reactie's op mn vraag stukje hier boven. We gaan maar eens kijken of die 2e carb goed functioneerd.
 
Nu we het toch over de heer Bolski hebben, heeft die nozem eigenlijk nog van die lekkere simpele BSM dempertjes voor de echte Yamaha XT ?

Mijn oude is namelijk weer gescheurd, en dat lassen wordt ik een beetje zat. :P
Hij is weer terug van vakantie, naar wij dachten.
BSM is officieel ter ziele, maar er ligt hier en daar nog wel wat oude voorraad.
BSM is in principe een slechte pijp, een echte pk-killer, maar in nieuwstaat wel erg stil.
 
Zadel bekleden kan je bij de meeste autobeklederijen doen...buddyfashion, www.deautobekleder.nl (daar heb ik de mijne van de week laten bekleden...die kleefde) etc.
Op MF hebben we ook een goede en goedkope zadelbekledert.
 
Hij is weer terug van vakantie, naar wij dachten.
BSM is officieel ter ziele, maar er ligt hier en daar nog wel wat oude voorraad.
BSM is in principe een slechte pijp, een echte pk-killer, maar in nieuwstaat wel erg stil.

Nozem.... :')
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie misschien al weten heb ik mijn XT600 gekocht om erop 5 maanden door Amerika te gaan rijden (vertrek augustus 2013). Voor dit avontuur wil ik verschillende aanpassingen doen aan de motor. Ik wil graag van jullie horen of er nog zaken zijn die jullie zouden aanpassen als jullie in mijn schoenen zouden staan.


Hoi Edje,

Lijst ziet er goed uit, goede voorbereiding wat mij betreft. Zelf verkies ik tassen boven koffers, hoofd reden duurzaamheid van motor en tassen frame. Tassen geven mee, koffers niet waardoor vaak dingen afbreken kapot trillen.


Heb thuis nog een 3AJ carter plaat liggen, deze past mogelijk ook op jouw Xt600e. Tenslotte ook een E start blok, mag je eventueel passen en overnemen.

Hoeveel km verwacht je te rijden, blokken zij best bullit proef. Tikje hoeft nog niet alles te zeggen, gebonk is wat anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan