Joris85
Die hard MF'er
en hoe oud is jij dan? (hoe hoge no-claim) En heb je een alarm er in gebouwd? Want zag ook in de voorwaarden van de KNMW staan dat dit verplicht is...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en hoe oud is jij dan? (hoe hoge no-claim) En heb je een alarm er in gebouwd? Want zag ook in de voorwaarden van de KNMW staan dat dit verplicht is...
Ik heb een WA+ maar wat de + nou precies allemaal inhoudt weet ik niet. Ik betaal er iig (met al wel flinke korting) 14 Euro p/mnd voor bij de KNMV. Heb geen alarm . Wel een goed slot (of het ART4 is weet ik niet). Ging me eigenlijk ook voornamelijk om dekkingen als natuurgeweld en zo. Hij staat nogal vaak buiten en ook onder bomen/vol in de wind etc.Nog even een verzekeringsvraagje:
Wie heeft er een WA + diefstal verzekering? En waar heb je die? Heb je ook een alarm in moeten bouwen?
Ik wilde namelijk gewoon bij Fortis (waar ik nu zit) mijn verzekering oversluiten. Maar dan moest ik 'ineens' een alarm in mijn motor in laten bouwen. Dit kost toch minimaal €400,- omdat het een klasse II alarm moet zijn.
Ik had al zitten snuffelen bij Univé. Hier kun je wel gewoon zonder alarm verzekering, alleen betaal je dan €30,- meer op jaarbasis, t.o.v.verzekering mét alarm. Dat is nog te overzien. Kun je heel wat jaartjes voor verzekerd zijn, voor je de kosten van het alarm er uit hebt.
Ah bedankt, dat bewijst iig dat mijn dealer een prutser is Maar hoe kom je aan deze info, want ik kan dus nergens iets terug vinden (Ik kan ook gewoon het lampje eruit trekken en daarmee langsgaan maar ik heb van het weekend pas weer tijd )Een 850 heeft H1 dimlicht en H3 grootlicht. De 900 heeft naar mijn weten beide lampen H7.
Dus dat wordt terug naar je dealer
Ah bedankt, dat bewijst iig dat mijn dealer een prutser is Maar hoe kom je aan deze info, want ik kan dus nergens iets terug vinden (Ik kan ook gewoon het lampje eruit trekken en daarmee langsgaan maar ik heb van het weekend pas weer tijd )
KloptEen 850 heeft H1 dimlicht en H3 grootlicht. De 900 heeft naar mijn weten beide lampen H7.
Dus dat wordt terug naar je dealer
Hmm raar, Ik zie echt alles perfect in de spiegels. Maar mijn lichaamsbouw is erg lang en smal, dus misschien daardoor...Heb je geen ruimte bij je achterstepje? Anders een adapterplaatje maken/ laten maken?
Nog een vraag:
Tijdens het proefrijden viel me op dat ik vrijwel niets in mijn spiegels zag. Moest echt gaan bewegen en verzitten om te kunnen kijken. Erg irritant! Nu zag ik wel op het TDM forum dat er een duitser is die verlengbusjes kan draaien, maar heeft iemand ook een oplossing dichter bij huis? Of hebben jullie het op een andere manier opgelost?
Dat je op de Diversion iets beter ziet vind ik niet echt verrassend... Omdat ik nu zelf op mijn TDM een setje spiegels van een Diversion heb staan! Ik heb ongeveer de tegenovergestelde bouw van Vonketrekker, dus kort en bol. Ik was het zat elke keer tegen mijn eigen ellebogen aan te kijken. Bij een motorzaak (Kommer in Garderen) eens gevraagd of ze wat hadden, die had toevallig nog een setje van een Div liggen. Even proberen, en het beviel prima! Zien er ongeveer hetzelfde uit als mijn oude spiegels, alleen net een paar cm breder. En dat is net wat ik nodig had.Heb jij die stukjes nog thuis liggen? Zou ze anders wel van je over willen nemen. Kan ik t even proberen. Heb nu echt goed zicht in mijn spiegels van mijn diversion. Ik zie daar tenminste wat in, Die van die TDM lijken ook te laag te staan...
Heb jij die stukjes nog thuis liggen? Zou ze anders wel van je over willen nemen. Kan ik t even proberen. Heb nu echt goed zicht in mijn spiegels van mijn diversion. Ik zie daar tenminste wat in, Die van die TDM lijken ook te laag te staan...
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb even een paar dingetjes. Ik heb vorige week een yamaha tdm 850 gekocht uit 1997 met 18.000 km op de teller. Volgens mij kan deze kilometerstand wel kloppen als ik zie hoe de motor eruit ziet: geen steenslag, zgan remschijven, de niet-gespoten plastic spatbordjes allemaal mooi diepzwart (dat verkleurd volgens mij door UV en wordt wat grijsachtig) en ook de uitlaten nog helemaal spotless.
Er zijn echter 2 dingetjes die allebei met het blok te maken hebben die me niet lekker zitten.
-olieverbruik is schrikbarend! ik weet nog niet zeker maar misschien wel 1l per 1000 km!!!
-Bij slippende koppeling maakt deze (soms) een geluid alsof er een varkentje onverdoofd wordt gecastreerd.
Nu lees ik op diverse forums dat dit een beklend verhaal is. En dat er remedies zijn. Het makkelijkste remedie zou zijn om de olie te vervangen door Putoline Sport 4 10W40 (API SG/JASO MA). Ik vond hierover het volgende:
De perfecte olie voor uw TDM (850 en 900) of TRX is Putoline Sport 4. Deze olie zorgt voor het soepel aangrijpen van de koppeling en kan schakelgeluiden tot het minimum beperken. Werkt beter dan andere (ook duurdere) olieen. Er rijdt al een flink aantal clubleden zeer tevreden rond met deze olie. Uit ervaringen blijkt ook dat deze olie werkelijk het olieverbruik vermindert.
Een andere remedie is het ophonen van de cilinder en de zuigers vervangen door overmaten. Ik heb ook wat dealers gebeld die er ervaring mee hadden en het schijnt vaak voor te komen.
Uiteraard ga ik eerst even kijken hoe hoog het olieverbruik precies is, dan kijken of die putoline inderdaad goed doet maar als dat allemaal niet helpt zal ik toch aan die reparatie moeten. Hierover wilde ik graag weten:
-is er iemand die zijn cilinders heeft laten uithonen en voorzien van overmaat zuigers en is het probleem van olieverbruik dan inderdaad verdwenen en zo ja is dit dan voorgoed of gaat het verbruik snel weer omhoog?
-Is het een moeilijk klusje om zelf de cilinders eraf te slopen?
-zijn de cilinders niet voorzien van een harde laag aan de binnenkant en zo ja is het bezwaarlijk om dan uit te honen?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, iig bedankt alvast!
groet, Daan.
Hoi Daan,
Putoline zal wel helpen, maar met dit verbruik haalt het niet alles weg. Helaas laat de afwerking van de cilinderwanden standaard bij TDM wat te wensen over. Vandaar dat er veel TDMs rijden met olieverbruik. Houd wel je oliepeil goed in de gaten, als de zaak droogloopt ben je verder van huis. Een big-end lager dat vastloopt is zeker weten het eind van je blokje, en die dingen zijn niet of nauwelijks tweedehands te krijgen...
heel verhaal
Klopt inderdaad, bij de 900 is dit probleem veel minder aanwezig. Blijkbaar hebben ze geleerd van het verleden!Het gaat dan wel om de 850, nauwelijks over de 900