Het Suzuki Tweetakt Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Djon, normaal koop je (overmaat) zuigers en veren en de man die gaat honen maakt de cilinders op maat van de zuigers :W

Een leuk verhaaltje : ik ging met mijn cilinder naar jetten in Schinnen om mijn afgebroken bouten in het cilinderblok te laten repareren aangezien mijn zuigers en cilinderwand er nog goed uitzagen wou ik alleen de zuigerveren vervangen ik vroeg die man even mijn cilinders op te meten en toen kwamen we erachter dat de linker cilinder 1e overmaat was en de andere waren nog standaard dat werd uit kosten besparing gedaan zij hij, nou ik was blij dat ik de goeie zuigerveren kon bestellen (ong.30 eurie p.set)

SNC12167.jpg

Klopt wordt wel vaker gedaan, was ook het geval bij 1 van mijn RG´s, 1 cilinder 1e overmaat de rest standaard.....

Alleen vind ik dat bij een GT750 wel wat vreemd en verkeerde zuinigheid omdat daar toch het hele cilinderblok er af moet, tenzij zoals bij Ron de zaak er nog goed uit ziet.

Laatst bewerkt:
Hee Djon!

Ik ben nog niet heel handig met forum items:duzzz .. maar goed ik heb ergens gelezen dat de tolerantie 0,05 mm mag zijn voor nieuwe overmaat zuigers (5/ honderste dus)

ik hoop dat je er wat aan hebt.....

Boven op de zuiger staat als het goed is niets!

Mocht er 0,5"" staan dan zit de eerste overmaat er al in! Dan moet je dus naar 1,0 mm

bij 0,5 moet je dus 5 hondertste extra boren dus 0,55 mm!

He Allen

Ik heb hier en daar een beetje gesneuffelt in dit
topic en hoop dat er wat mensen zijn die mij verder
kunnen helpen. Ik ben namelijk bezig met het
revieseren van mijn gt750 b en ik was opzoek naar
de tollerantie van de zuiger omdat ik de cillinders
jammer genoeg moet laten hoonen.

mvg djon

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Laatst bewerkt:
Tsjezus, de hele suzukigtclub zit hier inmiddels.............dacht dat ik een rustig plekje had gevonden.....

Tsjezus, de hele suzukigtclub zit hier inmiddels.............dacht dat ik een rustig plekje had gevonden.....

He' "ouwe man" :+ met je rustige plekje _O- _O-
Het = allemaal vrijwillig hier en zoals Ron het zegt...........hier gebeurt ten minste wat :Y

Thinge en natuurlijk voor alle mede MF-ers en lezers, straks een goede jaarwisseling en kijk uit met vuurwerk.............je kunt je handen en ogen beter gebruiken voor de
hobby :Y :W

Ga hier niets negatiefs zeggen over de suzuki gt club. Ben toch al door sommigen afgeschilderd als........maar je moest eens weten.

Ik wens iedereen een goed en gezond 2010 en verder wens ik jullie het dubbele van wat je mij toewenst.

Ga hier niets negatiefs zeggen over de suzuki gt club. Ben toch al door sommigen afgeschilderd als........maar je moest eens weten.

Ik wens iedereen een goed en gezond 2010 en verder wens ik jullie het dubbele van wat je mij toewenst.

GTclub, S2stroke, ik weet het ook allemaal niet meer maar ik wens ook iedere tweetakt liefhebber een goed en gezond en veilig 2010

Inderdaad , iedereen een goed gezond en vooral plezierig 2010. Maak er wat moois van met al die tweetakten!

Als je helemaal geen lid ergens van bent, mag je dan hier ook de beste tweetaktwensen doen!? :$

;)

Voor een ieder een gelukkig en gezond 2010.

Verder wens ik jullie het dubbele toe van wat je mij toewenst.

Mijn "oude" waterorgel ook maar eens posten dan..

Staat alweer jaren bij mijn broer in de garage en er wordt ook nog mee gereden natuurlijk :Y

6368640b9e8e435b6ea169eb7dd17a1b

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan