Het Suzuki Tweetakt Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
He' Bas Heron, vraagje............mag wel toch :Y

Heb (ergens) gelezen dat je progessieve vv-veren in je GT750 had gemonteerd ?
Zou maar zo bij het Topic van Gijs V. geweest kunnen zijn.....maar waar heb je deze
gekocht en welke vv-olie gebruik je hierbij ?

Ben niet zo'n type :N om het wiel opnieuw te willen uitvinden. Jij hebt het verschil tussen n.o.s.-veren en de progessieve ervaren en zou hier graag gebruik van willen maken.............. :Y

Al vast bedankt :W
 
Hee Hans :W

Zie ze regelmatig voorbij komen op Evil bay
Dan wel voor de RG250 maar ze zullen er ook zijn voor de GT750 :Y :Y

Groet Erik
 
Hee Hans :W

Zie ze regelmatig voorbij komen op Evil bay
Dan wel voor de RG250 maar ze zullen er ook zijn voor de GT750 :Y :Y

Groet Erik

Dag jongeman :+
Dat geloof ik graag :Y maar jij bent professor Evil bay zelluf }) _O-
Volgens mij had Bas geschreven dat ' ie ze in NL op "de kop had getikt" ???
Ga echt niet midden in de nacht zitten wachten tot dat ik een "prijsie" heb gewonnen die ik zelf moet betalen :Y _O- _O-

:W
 
He' Bas Heron, vraagje............mag wel toch :Y

Heb (ergens) gelezen dat je progessieve vv-veren in je GT750 had gemonteerd ?
Zou maar zo bij het Topic van Gijs V. geweest kunnen zijn.....maar waar heb je deze
gekocht en welke vv-olie gebruik je hierbij ?

Ben niet zo'n type :N om het wiel opnieuw te willen uitvinden. Jij hebt het verschil tussen n.o.s.-veren en de progessieve ervaren en zou hier graag gebruik van willen maken.............. :Y

Al vast bedankt :W


Ik heb ze bij Erik Potze vandaan en ik gebruik nu 20 w olie maar dat kan ook wel dunner volgens mij, ik ben steeds dikkere olie gaan gebruiken omdat ik de boel met originele Suzuki keerringen niet dicht kreeg.

Ik gebruik nu deze keerringen en tot nu toe is de zaak nog dicht maar het grote testen komt volgend voorjaar

VOORVORK KEERRINGSET 35X48X13 MM [FKS015] - €8.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

IK heb ze van 14,5 mm dik gekregen die staan niet op hun site maar ze hebben ze wel
 
Laatst bewerkt:
~
Ik heb ze bij Erik Potze vandaan en ik gebruik nu 20 w olie maar dat kan ook wel dunner volgens mij, ik ben steeds dikkere olie gaan gebruiken omdat ik de boel met originele Suzuki keerringen niet dicht kreeg.

Ik gebruik nu deze keerringen en tot nu toe is de zaak nog dicht maar het grote testen komt volgend voorjaar

VOORVORK KEERRINGSET 35X48X13 MM [FKS015] - €8.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Bas, bedankt voor je replay *O*

Die tip van de dikte m.b.t. de v.v-keerringen had ik via jou ook al eens gelezen en ga
dit eens goed (na) meten als de 750 thuis op de brug staat :Y

:W
 
Als ik het goed heb past er wel een keerring in van 15mm, die originele Suzuki keerringen zijn veel dunner en werken daardoor (bij mij) niet.

Ik ben hierop gekomen doordat ik na de zoveelste set keerringen ten einde raad maar op zoek ben gegaan naar andere buitenpoten omdat dit het enige was wat nog niet veranderd was, bij Jappie van Veen een set gebruikte poten gekocht en daarin zaten veel dikkere keerringen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb past er wel een keerring in van 15mm, die originele Suzuki keerringen zijn veel dunner en werken daardoor (bij mij) niet.

Ik ben hierop gekomen doordat ik na de zoveelste set keerringen ten einde raad maar op zoek ben gegaan naar andere buitenpoten omdat dit het enige was wat nog niet veranderd was, bij Jappie van Veen een set gebruikte poten gekocht en daarin zaten veel dikkere keerringen.

Hoi Bas,

Maar mist(te) er dan mogelijk een opvul-ring om het verschil tussen de dikte van de keerring en de "opsluitring" op te vangen ???
Heb hier een overgenomen voorvork staan van een GSX 400 met de keerringen verkeerd om gemonteerd............ ;(

Waar lekte bij jou de v.v. olie uit de poten ?

Vr. gr. Dunsz.. :W
 
Geen idee Hans, als je bij de Suzuki dealer keerringen bestelt krijg je keerringen zonder opvulring en die heb ik er ook nooit bij gehad, staat volgens mij ook niets over in het onderhoudsboek.

Hij lekte tussen de keerring en de binnenpoot langs, dus op de plaats waar hij de olie hoort tegen te houden.
 
Geen idee Hans, als je bij de Suzuki dealer keerringen bestelt krijg je keerringen zonder opvulring en die heb ik er ook nooit bij gehad, staat volgens mij ook niets over in het onderhoudsboek.

Hij lekte tussen de keerring en de binnenpoot langs, dus op de plaats waar hij de olie hoort tegen te houden.

Heb je de orginele keerringen niet beschadigd bij de montage,dat de orginele
keerringen niet goed zouden zijn is natuurlijk onzin :Y ,dan zouden alle Suzuki,s
vanaf nieuw gelekt hebben,je zal vast wel iets verkeerds gedaan hebben Bas :Y
 
Geen idee Paul na de zoveelste wisseling ben ik blij dat de boel nu dicht is, waarom is er zoveel ruimte in de buitenpoot en levert Suzuki smalle keerringen???
 
Die smalle zaten er bij mij ook in. (en lekten). En idd er is veel meer ruimte, dus heb ik er ook die brede in gewurmd. Ging net omdat het naar beneden iets taps toe loopt.
Ben benieuwd hoe het zich houd als het voorjaar is aangebroken! :+
 
Geen idee Paul na de zoveelste wisseling ben ik blij dat de boel nu dicht is, waarom is er zoveel ruimte in de buitenpoot en levert Suzuki smalle keerringen???

Het kan zijn dat er verkeerde keerringen door Suzuki geleverd zijn,
het komt wel voor dat na al die jaren er een aantal onderdeel nr wisselingen
zijn,en dat het dan niet meer goed past op bepaalde bouwjaren,of je heb
keerringen die voor een ander bouwjaar bedoeld zijn,of ze lagen
al lang bij Suzuki in het magazijn dat ze uitgedroogd zijn,ik gebruik zelf Ariette
keerringen,die passen altijd en zijn van zeer goede kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Een GT 250 loopt op zich niet echt hard.
Maar hij moet wel mooi soepel "doortrekken" door de versnellingen.

Het blok is er zo uit.
En is makkelijk alleen te tillen :Y
3 lange bouten door het blok en haal de Ram Air kappen eraf.
Dan loop je minder kans om het frame te beschadigen

Kan ik een kwartiertje op je keukentafel liggen...............

Groet Erik
Dat soepel doortrekken heb ik niet echt ervaren. De eerste drie versnellingen ging wel maar daarboven was het met hangen en wurgen.

En ik denk dat ik het blok er maar af haal, dat moet sowieso gebeuren. Hoe houd je je keerringen trouwens in vorm als het blokje een tijdje in onderdelen op het aanrecht ligt?
 
Een tijdje kan geen kwaad,als het een lange tijd is,dan zou je ze in de
olie kunnen zetten.
 
Yes *O* *O*
Deze is van de MK2
Nu nog de MK1........... :Y

Dank je wel Marien voor de moeite
Erg leuk om te lezen

Groet Erik
 
Was wel een prijzig fietsje in die tijd. :Y
 
Laatst bewerkt:
Supermoto RG500 blok in WR450 frame

full


Als je dit goed wilt volgen moet je je aanmelden bij dit forum, anders kun je de plaatjes niet zien

http://www.rgv250.co.uk/forums/index.php?showtopic=34991&st=0&gopid=314388&#entry314388
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bas,

Ik ben ingeschreven maar een aantal weken geleden moest ik me opnieuw inloggen.
En toen kreeg ik steeds foutmeldingen........
Mailtje naar de site maar geen enkele reactie.
Keek/kijk er dagelijks maar kom er niet meer op...........

Heel mooi project
Volgens mij kun je de voorvork er wel uithalen
Het voorwiel komt toch nooit aan de grond met het RG blok.........
 
Hallo Bas,

Ik ben ingeschreven maar een aantal weken geleden moest ik me opnieuw inloggen.
En toen kreeg ik steeds foutmeldingen........
Mailtje naar de site maar geen enkele reactie.
Keek/kijk er dagelijks maar kom er niet meer op...........

Heel mooi project
Volgens mij kun je de voorvork er wel uithalen
Het voorwiel komt toch nooit aan de grond met het RG blok.........


Hmm gek ik heb daar nooit last van foutmeldingen
 
Bg heeft zeker zijn rekening niet betaald _O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe HAGON 1 cm langere schokbrekers gemonteerd :9~

full


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan