Het Suzuki Tweetakt Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is zo makkelijk, het wordt heel goed beschreven in de FAQ.
Nog eentje van Rob, ik kreeg trouwens van zijn zoon Edwin een mooie sticker opgestuurd met FPT for ever omdat ik zolang ik al een suzuki rij een fpt sticker op mijn motor heb.

Dit waren nog eens tijden!! we hadden zo veel goede rijders :}

[afbeelding]

Ron................de middelste is duidelijk, de rechtse is W.H maar wie = die linkse meneer, ik ben ook van die tijd, maar zijn "postzegeltje" _O- zegt me ff niks :N

:W
 
Laatst bewerkt:

Ze lijken ook allemaal op elkaar ;) Die linkse zou Adriaan van Bassie wel kunnen wezen in zijn jonge jaren... _O- _O- _O-
 
Heeeeeeeeeeeeel bekende naam, kon alleen ff z'n "postzegeltje" niet plaatsen :?

Trouwens, " Rob" zat daar helaas wel op het verkeerde merk :] :+

:W
 
Ze lijken ook allemaal op elkaar ;) Die linkse zou Adriaan van Bassie wel kunnen wezen in zijn jonge jaren... _O- _O- _O-

Joop wel ff het "koppie" er bij houden hoor, kunnen we eindelijk serieus beppen & kleppen kom jij weer met onbekende namen uit de "race-wereld" aan zetten :(

Ik heb nog nooit gehoord van die coureurs :N :N _O-

:W
 
owww heel fraai deze, die ken ik ! Is deze fiets niet van T. W. geweest in een ver verleden?

Super fiets, hij had laatst een mooie T500 in racetrim te koop staan.... staat nu op MP voor
€ 3000,--

Deze is inderdaad van TW geweest. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ze waren wel erg positief met de topsnelheid,het was wel een prijzig
2 takkie in die tijd. *O*
 
Laatst bewerkt:
Jan Kostwinder nog zeer aktief in de classic race wereld en zijn zonen ook :}

Ik kwam vroeger bij Jan TZ onderdelen halen,in die tijd deed hij nog mee
met die wedstijd in Macau op z,n TZ,een aardige kerel. :Y :)
 
Dat is inderdaad zo,maar Rob was lang zo bekend niet en is helaas altijd onder
gewaardeerd gebleven,bijna niemand
weet wie Rob Bron was,Wil Hartog en Jack Middelburg zijn veel bekender,
dus als je stelt dat Suzuki in NL door Rob Bron op de kaart gezet is dan
vind ik dat die eer toch eerder de andere heren toekomt.

Rob Bron had al internationale succesen gehad/beleefd toen de andere namen nog moesten komen. Bovendien was Rob Bron een "ouderwetse" coureur die zelf ook nog sleutelde, geen fabriekssteun had en ondanks dat de "grote mannen" gewoon zoek reed. :Y :Y

Wil Hartog heeft het commercieel zeker beter gedaan en heeft ook nooit zwarte nagels gehad. :N W.H heeft zijn succes en latere fabriekssteun te danken aan zijn geniale monteur Willy van Wanrooij. Hij was eigenlijk de eerste die het zwakke punt van de RG500 ontdekte en deze onder controle wist te houden door zeer goede afstelling van de carburateurs. De "jappen" hadden dat nog niet onder controle en
Willy van Wanrooij wel :Y :Y Alle fabrieks RG500's gingen vaak stuk en die van W.H niet en dat valt op natuurlijk................ Een paar races winnen en met grote mannen
mee strijden valt natuurlijk ook op en dan komt er vanzelf geld..............

Het "zwakke" punt van de RG500...ook voor de latere straatversie's is/was het centrale tandwiel waar de 4 krukassen op zijn aangesloten.........mits de carbs echt synchroon staan afgesteld.......en dat heeft Willy van Wanrooij als eerste ontdekt en opgelost :Y

W.H. is bij vele "jongeren" bekender maar R.B heeft echt het NL racen op internationaal niveau op de kaart gezet :] :Y

:W
 
Ik denk dat Rob de pech had,dat motorsport nog een onbekend
fenomeen was op de TV,ik kan mij uit die tijd alleen maar de kranten
artikelen herinneren van het Daytona avontuur,dit nadeel hadden de
andere coureurs niet,die zijn ook van de TV bekend ,en daarom veel bekender
bij het grote publiek.
 
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er nu met de TR500 gaat gebeuren??

zo..........klaar met werken.

Die TR500 heeft ooit bij mij in het café gestaan tijdens een tweetakt feest :}

full
 
Hallo mensen!

Ik heb een jaartje geleden van Matthias een rg250 mk3 overgenomen.
Na wat opknapwerk, nieuwe bandjes heb ik er met regelmaat op gereden en hij gaat niet meer weg !

Veel plezier voor weinig geld !

Hier voor de liefhebber nog wat plaatjes and filmpjes:

Wat sleutel foto's:
http://picasaweb.google.com/marien.everse/SuzukiRG250Gamma#

Het eerste ritje na het sleutelwerk, bijna van de sokken gereden:
http://www.youtube.com/watch?v=mFda1ombXS0

Mijn vrouw moest ook even proberen
http://www.youtube.com/watch?v=SuXysN0MHOY

PS: Erik, het is wat druk geweest, maar binnenkort kom ik even voor de kuip langs.
En om even je bikes te bewonderen natuurlijk ;)
 
Matje heeft hem aan een liefhebber verkocht dat kun je wel zien!!
 
Nou, die loopt niet verkeerd!!

(heeft Mattje niet de verkeerde verkocht?? :P ) _O-

;)
 
Hallo Marien,

Altijd goed.
Geen haast
Kuip ligt voor je klaar

Groet Erik

Wel een hele mooie RG geworden...... :} :} :}
 
Mooi soundje in die 250. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi Man tweetakten


Gr Cor
Samracing

Volgend jaar doen Ron en ik de 1ste en 2de plaats op de Nurnburgring en op Hockenheim
full
 
Dat is zo makkelijk, het wordt heel goed beschreven in de FAQ.
Nog eentje van Rob, ik kreeg trouwens van zijn zoon Edwin een mooie sticker opgestuurd met FPT for ever omdat ik zolang ik al een suzuki rij een fpt sticker op mijn motor heb.

Dit waren nog eens tijden!! we hadden zo veel goede rijders :}

[afbeelding]

Pfffffffff wat een gezeik zo'n piccie posten, maar ja het eerste "schaap" is over de dam zullen we maar zeggen :+

Ik stel liever een setje contactpunten af _O- _O-


:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan