Het Suzi GS 500 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
kun je zelf maken, denk dat ik dat eens doe, ben echter beetje bang dat ik het verne*k ook al staan er aanwijzingen van hoe en wat, had ik ook toen ik de kleppen ging stellen, maar het stelde eigenlijk weinig voor
 
kun je zelf maken, denk dat ik dat eens doe, ben echter beetje bang dat ik het verne*k ook al staan er aanwijzingen van hoe en wat, had ik ook toen ik de kleppen ging stellen, maar het stelde eigenlijk weinig voor

Ja, ik heb het ook op GStwin.com gelezen over het zelf maken van een ignition advancer, maar om dezelfde reden als jij begin ik er dus niet aan. Zo'n V&H Ignition advancer leek me wel wat, maar ik heb ook al vernomen dat het zeer moeilijk is om aan te komen.
 
je kan er 1 bestellen bij iemand van het gstwin forum die maakt ze zelf(op verzoek)

Heb jij er wel ervaring mee? En dan bedoel ik met zo'n ignition advancer natuurlijk ;) . Merk je er wat van bij het rijden?
 
ja ene Bob Broussard of niet? 5 dollar per stuk d8 ik. mischien als we dat met zijn allen doen. beter om de verzendkosten te drukken. Idee?
 
heb ff wat rondgekeken op marktplaats en daar staan voor zeer redelijke bedragen leuke GS'jes te koop vind ik(ik weet nu trouwens zeker dat mijn eerste motor een gs word)
alleen wat moet ik hiervan denken? gejat of gewoon oud en op? GS voor €800
 
klinkt als die erg veel km's heeft. 800 euro is wel erg weinig, zelfs voor een gs
zou zeggen, onderzoek hem verder, miachien een koopje, maar miachien is dat ding echt afgeragd. meeste gs jes zijn 1200-2000 als je een echt goedkope wilt, mijne was 1350 euro })
 
heb ff wat rondgekeken op marktplaats en daar staan voor zeer redelijke bedragen leuke GS'jes te koop vind ik(ik weet nu trouwens zeker dat mijn eerste motor een gs word)
alleen wat moet ik hiervan denken? gejat of gewoon oud en op? GS voor €800

Lijkt inderdaad wel erg goedkoop, maar het kan best de moeite waart zijn om eens een kijkje te nemen.
Gewoon even kijken hoe de staat van de motor is, en de kilometerstand.
Maar voor €800 kun je niet te veel verwachten denk ik.

:]
 
ff een vraagje, hoeveel tijd was je aan het uit elkaar halen en in elkaar zetten van je gs? hoeveel was je kwijt aan zandstralen en poedercoaten
hou nooit vol om lang zonder motor te zitten, word compleet gek dan
neem aan dat ie gezandstrald is en gepoedercoat. denk erover om mischien de mijne ook tegen roest te wapenen en mischien een andere kleurtje geven.
 
heb ff wat rondgekeken op marktplaats en daar staan voor zeer redelijke bedragen leuke GS'jes te koop vind ik(ik weet nu trouwens zeker dat mijn eerste motor een gs word)
alleen wat moet ik hiervan denken? gejat of gewoon oud en op? GS voor €800


wat daggie van een schade fiets! waarschijnlijk niet te zien op de foto, maar hij vraagt natuurlijk niet voor niets zo weinig!! want weinig is het!! idd wel een plan om gewoon te kijken of het wat is zoja dan kopuhh!!
 
netjes gedaan! Hier ook een toekomstig GS-berijder. Ik had meteen een paar vraagjes dat handig kan wezen voor de GS, in mijn geval om mijn GS strax helemaal perfect rijklaar te hebben staan als ik er de weg mee opga. Wat zijn speciefieke kwaaltjes waar de GS last van heeft? zowiezo vervang ik de motor/carterolie en kijk ik de accu/remvloeistof na, ketting spannen etc.. maar wat bijvoorbeeld van de aan het begin van dit topic genoemde servicebeurten die de GS al snel nodig had (vooral mdt de kleppen?!)
En ik lees ook regelmatig wat over de nokkenasspanner (voor een tikkend geluid?!), hoe werkt deze precies?! (Jundie en JP hebben het hier in een topic wel eens over gehad, dacht ik het goed onthouden te hebben althans)
Dus allerlei handige Know How's over de GS...

ten eerste koop maar een werkplaats handboek, bespaar honderden euro's daarmee en je leert veel. daar zul je ook alles vinden kwa onderhoud. nokkenaskettingspanners zijn een bekend suzuki probleem, de GS en de GSXR hebben er last van, die dingen verliezen snel hun veerspanning denk ik, een nieuwe kost 60 euro d8 ik. je kunt hem zelf inbouwen is best te doen zelfs voor een beginner, je moet alleen beetje tools hebben. laat je de dealer dat doen reken maar erop dat je dan geld in drie getallen kwijt bent
 
ff een vraagje, hoeveel tijd was je aan het uit elkaar halen en in elkaar zetten van je gs? hoeveel was je kwijt aan zandstralen en poedercoaten
hou nooit vol om lang zonder motor te zitten, word compleet gek dan
neem aan dat ie gezandstrald is en gepoedercoat. denk erover om mischien de mijne ook tegen roest te wapenen en mischien een andere kleurtje geven.

Bij elkaar ben ik twee weken bezig geweest, demonteren, schuren/stralen, spuiten/enz en het monteren.
Hij is niet gepoedercoat maar behandeld met een speciaal middel (ik weet niet hoe dat heet)en met epoxie behandeld.
Al het voorbewerken heb ik zoveel mogelijk zelf gedaan.
Het spuiten heb ik op mijn werk laten doen.( vrienden dienst zal ik maar zeggen :} )
IK heb m vlak voor mijn vakantie gedemonteerd en voorbewerkt, en terwijl ik lekker op vakantie was is hij gespoten.
Dus echt lang heb ik m niet hoeven missen.

:]
 
ja ene Bob Broussard of niet? 5 dollar per stuk d8 ik. mischien als we dat met zijn allen doen. beter om de verzendkosten te drukken. Idee?

Op zich wel een ideetje natuurlijk :) , misschien meer mensen die geinteresseerd zijn :? . Kunnen we dan ook gelijk eens een 'ignition advancer' meeting organiseren, want ik ben bang dat ik 'm er zelf niet in krijg |(
 
ten eerste koop maar een werkplaats handboek, bespaar honderden euro's daarmee en je leert veel. daar zul je ook alles vinden kwa onderhoud. nokkenaskettingspanners zijn een bekend suzuki probleem, de GS en de GSXR hebben er last van, die dingen verliezen snel hun veerspanning denk ik, een nieuwe kost 60 euro d8 ik. je kunt hem zelf inbouwen is best te doen zelfs voor een beginner, je moet alleen beetje tools hebben. laat je de dealer dat doen reken maar erop dat je dan geld in drie getallen kwijt bent

wat is het gevolg als je deze spanner niet gebruikt? (ik heb je ooit eens zien praten over een tikkend geluid, je had het er toen over met JP, hij had nog een 2ehands spanner liggen) en dat handboek is simpelweg te bestellen? want hier in de buurt worden ze niet aangeboden.
 
mbt de ignition advancer: het schijnt dus volgens de gstwins site wel te helpen, maar ik betwijfel het of het echt een wereld van verschil zal maken omdat ik verder niemand erover heb horen praten of heb gezien ergens hier binnen nederland. Ik rij zelf nog geen GS (as vrijdag een kijkje nemen bij een 2dehands gs) maar als het de trekkracht daadwerkelijk bevordert lijkt het me wel wat, voor dat geld is het te overwegen.
 
nee man, gewoon een engelstallige haynes bestellen bij je motorshop in de buurt, als je moeite met engels hebt dan is er nog een nl werkplaatshandboek, weet alleen de naam niet meer, wie wel? peters oid :?
 
Ik kwam net nog wat tegen.
Voor de genen die interesse hebben voor een volle kuip die moeten ff hier kijken http://www.motorhuis-seppe.nl/HTML/ms_accessoires.htm daar staat er een voor 125,- euro.
:]

Kijk, dat zijn behoorlijke aanbiedingen. Heb jij zo'n zelfde kuip, dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten als ik zo'n ding bestel. Hoe is jouw ervaring met zo'n kuip en hoe ingewikkeld is het opzetten van zo'n kuip?
 
nee man, gewoon een engelstallige haynes bestellen bij je motorshop in de buurt, als je moeite met engels hebt dan is er nog een nl werkplaatshandboek, weet alleen de naam niet meer, wie wel? peters oid :?

bij de mijne zat er een klein technisch woordenboekje, is wel erg handig
 
Kijk, dat zijn behoorlijke aanbiedingen. Heb jij zo'n zelfde kuip, dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten als ik zo'n ding bestel. Hoe is jouw ervaring met zo'n kuip en hoe ingewikkeld is het opzetten van zo'n kuip?

Het gaat hier wel om een gebruikte kuip.
Maar voor die prijs is niet slecht, nieuw kost hij +/ 825,- euro.
Het monteren van zo'n kuip vond ik niet moeilijk, ik heb zelfs de beugels voor het bevestigen zelf moeten maken.
En of het de zelfde is als de mijne weet ik niet, er staat geen afbeelding bij.
Er zijn wel verschillende, zoals de mijne met dubbele koplamp, en hij is er met 1 koplamp.

:]
 
Nou, hij is er dan eindelijk.. Vanmiddag ben ik naar motorhuis Seppe gereden om zo'n kuip te bezichtigen... Had ik niet moeten doen, want ik was gelijk verkocht en heb er dan ook gelijk maar een meegenomen!
De kleur was niet helemaal wat ik in gedachte had, hij is voor het overgrote deel zwart, maar de voorkant is fel oranje B| ! Tsja, wat ik daar mee aan moet weet ik nog niet, misschien dat ik ze nog laat spuiten.

In tegenstelling tot wat er eerder was gezegd bleek het gloednieuwe kuip te zijn. De eigenaar had in het verleden een massa gekocht en wilde ze nu weleens kwijt!
Volgens mij zijn er nog een of twee over dus indien er nog iemand geintereseerd is, dan zou ik zeker even een kijkje nemen.

Dus vol goede moed ben ik vanmiddag begonnen met sleutelen..... HAD IK DUS NOOIT MOETEN DOEN! :( . Nee dat valt wel mee, maar m'n motor is geloof ik in slechtere staat dan ik dacht. Alles moertjes zitten zo vastgedraaid dat er geen enkele beweging in krijgt. Sommige moertjes zijn al doorgedraaid en ik heb nog geen idee hoe ik het ga oplossen ;( .
Daarnaast is gebruiksaanwijzing ook echt zwaar kl#te, althans voor een technische nitwit zoals ik |( . Het is echt niet duidelijk wat er nu precies gedaan moet worden, maar goed, we nemen gewoon de tijd ervoor. Het duurt toch nog wel even voordat het zomer is.

Enfin, ik ga denk ik weer even verder met m'n kuip, ideale zaterdagavond vulling :X .

P.s. Bedankt voor het melden van de aanbieding Ronnie-Runner :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan