Het RS250 & RGV 250 topic: Koos titelloos! deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst natuurlijk wel ff schoonmaken en ontvetten... koekoek ;)
 
Ik had al eens gelezen dat de voorpoten van een RS gevoelig zijn voor lekke keerringen. Inmiddels heb ik dit aan eigen ervaringen mogen ondervinden... maar goed. Tijdens het repareren gezien dat de vorige eigenaar getracht heeft om met een hamer en beitel de vorige lekkages te fixen, of althans een poging daartoe gedaan heeft. Dat betekent dat nu ieder jaar de keerringen lek zijn. :(

Zijn die poten te repareren ofzoiets? Of blijven jullie onbeperkt keerringen wisselen, hoe doen jullie dat?
 
ik ga er vanuit dat de buitenpoten beschadigt zijn?mischien kan je ze ergens laten uitdraaien,en dan een andere maat erin zetten?
 
ik ga er vanuit dat de buitenpoten beschadigt zijn?mischien kan je ze ergens laten uitdraaien,en dan een andere maat erin zetten?
Uuuuh, niet de binnenpoten? Na aan half jaar geen problemen lag er opeens een plas olie onder. Is dan niet de binnenpoot beschadigt?
 
Meestal is de binnenpoot idd beschadigt, steenslag of door slechte monteurs zoals je zegt Gert. Je kan een binnenpoot polijsten, is echter een vrij precies werkje en een vering expert kan je wel zeggen of het zin gaat hebben of beter nieuwe binnenpoten te pakken.
 
Waar heb je dat gelezen ?? Is gewoon een showa vork, niet anders dan vele andere fietsen.
Die van Gert is trouwens het oude model, dus een Marzocchi. Volgens mij hebben die Marzocchi's er wel ietsje meer last van dan die Showa's. Heb er geen statistieken van bij gehouden, dus hard maken kan ik het ook niet! :P
 
Die van Gert is trouwens het oude model, dus een Marzocchi. Volgens mij hebben die Marzocchi's er wel ietsje meer last van dan die Showa's.

Das idd bekend probleem bij Mk1 vorken.

@ Bartje,
Spullen van Sean binnen maar tot nu toe ziet het er allemaal netjes uit.
Maar goed zegt niks todat ik km's ga maken.

Paar pics,
Hoon/nicasil werk ziet er netjes uit en uitlaatspijl is netjes terug gelegt,
photo 2_640x478.jpg

Cilinder lijken wat gevlakt,
photo 4_640x478.jpg

Alles ziet er netjes uit
photo 5_640x478.jpg

Rustig alles monteren
photo 3_640x478.jpg

photo 6_640x478.jpg

photo 7_359x480.jpg


Tot nu toe schiet alles netjes op.
Aankomend weekend carbs en uitlaten doen en blok weer onder de RS hangen.
Daarna rustig beginnen aan reserve blokje.
 
ziet er mooi uit!

sta je al verder met de reggiani replica?



voor de geintresseerden:ik heb nog twee setje stalen voorremleidingen liggen voor RS250. Eén met dezelfde lay-out als met splitter (maar dan met een vaste splitter, dus minder kans op lekken) en één tweedelige set. 25€/setje moeten ze opbrengen.

Cheers
 
ziet er mooi uit!

sta je al verder met de reggiani replica?



voor de geintresseerden:ik heb nog twee setje stalen voorremleidingen liggen voor RS250. Eén met dezelfde lay-out als met splitter (maar dan met een vaste splitter, dus minder kans op lekken) en één tweedelige set. 25€/setje moeten ze opbrengen.

Cheers
Van een nieuw of oud model??
 
Das idd bekend probleem bij Mk1 vorken.

@ Bartje,
Spullen van Sean binnen maar tot nu toe ziet het er allemaal netjes uit.
Maar goed zegt niks todat ik km's ga maken.

Paar pics,
Hoon/nicasil werk ziet er netjes uit en uitlaatspijl is netjes terug gelegt,
[afbeelding]
Cilinder lijken wat gevlakt,
[afbeelding]
Alles ziet er netjes uit
[afbeelding]
Rustig alles monteren
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tot nu toe schiet alles netjes op.
Aankomend weekend carbs en uitlaten doen en blok weer onder de RS hangen.
Daarna rustig beginnen aan reserve blokje.
Ziet er goed uit, Emiel!! 8-)

Ik denk dat de bovenkant van de cilinder ff met een (staal)borstel is behandeld.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
ik heb al tijden in mijn hoofd dat ik een RS250 wil hebben. Het liefst wil ik natuurlijk niet teveel uitgeven en het liefst de allerbeste... Ik ben me volledig bewust dat deze twee wensen niet samenkunnen, maar je weet maar nooit. Aangezien ik in deze topics wel eens meekijk, heb ik het idee gekregen dat de liefhebbers hier alle RS'en in NL wel zo'n beetje kennen.

Is er iemand bekend met dit apparaat:
100459297_2_large.jpg


De advertentie
Motoren - Aprilia - Motoren en Scooters - Speurders.nl
Zo te zien is er al veel aan geknutseld en heeft ie een schuivertje gemaakt. Kent iemand deze motor, zijn historie of de verkoper? Bijvoorbaat dank!
 
iemand hier nog een tandwieldrager van een rs250 achterwiel liggen? is voor men supermono project! De rubbers heb ik al en het wiel en de schijf ook :+

grtz

Maarten

p.s. als je een (goedkoop) rs250 voorwiel hebt liggen hoor ik dat ook graag :Y
 
Laatst bewerkt:
hallo,

iemand nog een originele (ook de kleurstelling) 1998-2003 kuipensetje over? kleurstelling maakt op zich niet uit, maar voorkeur voor rossi replica.

cheers
 
Hallo,
ik heb al tijden in mijn hoofd dat ik een RS250 wil hebben. Het liefst wil ik natuurlijk niet teveel uitgeven en het liefst de allerbeste... Ik ben me volledig bewust dat deze twee wensen niet samenkunnen, maar je weet maar nooit. Aangezien ik in deze topics wel eens meekijk, heb ik het idee gekregen dat de liefhebbers hier alle RS'en in NL wel zo'n beetje kennen.

Is er iemand bekend met dit apparaat:
[afbeelding]

De advertentie
Motoren - Aprilia - Motoren en Scooters - Speurders.nl
Zo te zien is er al veel aan geknutseld en heeft ie een schuivertje gemaakt. Kent iemand deze motor, zijn historie of de verkoper? Bijvoorbaat dank!
Die staat al heel erg lang te koop. Hij moet een top end revisie hebben. €1700 is geen geld.
 
oud (maakt dat veel uit trouwens?)

ben ook nog een achterste tegengekomen vandaag, daar is oud en nieuw hetzelfde denk ik... 12,5 euro moet die opleveren :)
Op het oude model zitten wat andere klauwen, dus ja!! :Y

Die achterste wil ik wel hebben, stuur je wel ff een PB'tje via de ARA! ;)
 
hallo,

iemand nog een originele (ook de kleurstelling) 1998-2003 kuipensetje over? kleurstelling maakt op zich niet uit, maar voorkeur voor rossi replica.

cheers
Op zich wel, maar die wil ik eigenlijk nog wel ff zelf houden... Tenzij... hmmm... :9

We overleggen wel via de ARA! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan