Het RS250 & RGV 250 topic: Koos titelloos! deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met dank aan Erik, die een mapje gedeeld heeft met mij, en aan een droge avond, gisteravond, nog een beetje getest met de RS.

Met de map die ik van Erik kreeg wil ze helemaal niet prettig lopen, helaas. De powervalves gaan bij Eric eerder open dan bij mij, en bij mij moet ik deze onder de 8.500 toeren echt dicht laten, anders trekt ze er niet doorheen.
Tevens kan mijn brommer niet zo veel voorontsteking aan onder de 6.000 toeren.

Maar goed, met mijn eigen map en de maj settings op waardes zoals hierboven door Erik aangegeven, doet ze het niet slecht, maar niet perfect.

Na weer twintig keer verschillende dingen geprobeerd te hebben, ben ik gestopt met mijn oude setting van het afplakken.
Met 50% afplakken van de airbox, en onderstaande maj settings, merk ik dat ze topvermogen mist, maar van laag tot 11.000 toeren loopt ze dan gewoon het best.
Ik moet toch op zoek naar een manier om er meer brandstof in te krijgen bij 7.000 - 8.000 toeren, denk ik.

[afbeelding]

hoeveel setjes zuigers heb je nu kapot gemaakt met deze afstelling procedure?
ga nou die valse lucht kwestie opsporen, dat is namelijk het probleem.
wat heb je allemaal lopen doen aan dat ding.
haal alles los, nieuwe pakkingen en alles goed controleren.
je hebt ergens wat fout gedaan, kan niet anders.
 
had ik ook net gevonden :z

vraagje voor de rs250 mensen: wat is de hartafstand tussen de bevestigingsboutjes van de brembo's op een rs250.

40 of 65mm?

bedankt!

Help me er anders nog ff donderdag/vrijdag aan denken, 1 van die dagen ben ik weer thuis en kan ik het ff opmeten voor je :)

Nevermind, antwoord is al gegeven :)
 
Laatst bewerkt:
65 mm.. zelfde tangen zitten ook op mn duc.
Je kan er ook P4's van brembo opzetten..
 
Met dank aan Erik, die een mapje gedeeld heeft met mij, en aan een droge avond, gisteravond, nog een beetje getest met de RS.

Met de map die ik van Erik kreeg wil ze helemaal niet prettig lopen, helaas. De powervalves gaan bij Eric eerder open dan bij mij, en bij mij moet ik deze onder de 8.500 toeren echt dicht laten, anders trekt ze er niet doorheen.
Tevens kan mijn brommer niet zo veel voorontsteking aan onder de 6.000 toeren.

Maar goed, met mijn eigen map en de maj settings op waardes zoals hierboven door Erik aangegeven, doet ze het niet slecht, maar niet perfect.

Na weer twintig keer verschillende dingen geprobeerd te hebben, ben ik gestopt met mijn oude setting van het afplakken.
Met 50% afplakken van de airbox, en onderstaande maj settings, merk ik dat ze topvermogen mist, maar van laag tot 11.000 toeren loopt ze dan gewoon het best.
Ik moet toch op zoek naar een manier om er meer brandstof in te krijgen bij 7.000 - 8.000 toeren, denk ik.

[afbeelding]

Zo heb je ze van 1500 tot 13000 open staan... lijkt me niet goed !!! Of als het wel goed is bevestigd het mijn vermoeden dat je main jets veel te groot zijn. Terug naar alles std in je carbs en airbox en dan de curve van Erik er in, zou ie lekker mee moeten lopen.

Hier staat ie van 3000 tot 6000 open. Is nu 7500 geloof ik geworden sinds laatste dyno runs.
ignsett-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er P4's op (met de brug er over en 4 pads per klauw) en die zijn 65 mm
 
hej,even een vraagje tussendoor.
zijn de achterschokbrekers van een rs en rgv ook uitwisselbaar?
 
hoeveel setjes zuigers heb je nu kapot gemaakt met deze afstelling procedure?
ga nou die valse lucht kwestie opsporen, dat is namelijk het probleem.
wat heb je allemaal lopen doen aan dat ding.
haal alles los, nieuwe pakkingen en alles goed controleren.
je hebt ergens wat fout gedaan, kan niet anders.
Bedankt voor het meedenken, maar daar kan ik niets vinden, of ik zoek niet goed, dat kan natuurlijk ook.
Inmiddels nu al meerdere keren de boel los gehad, gecheckt en weer geïnstalleerd.
Typisch dat het probleem iedere keer weer hetzelfde is. Betekent wel dat als ik wat verkeerd doe, dat ik dat dan wel consequent blijf doen.... :z

Ook met remmenreiniger aan de slag geweest, helaas geen resultaat.

Misschien is er in het verleden wel met de sproeiers gerommeld, ofzo. Dat weet ik niet, misschien is er wel in geboord ofzo. Dan zou ik moeten zien of ik ergens een setje carburateurs scoor.
Of de sproeiers nameten. Tot nu toe ben ik uitgegaan van de waarde die er op staat.
 
Bedankt voor het meedenken, maar daar kan ik niets vinden, of ik zoek niet goed, dat kan natuurlijk ook.
Inmiddels nu al meerdere keren de boel los gehad, gecheckt en weer geïnstalleerd.
Typisch dat het probleem iedere keer weer hetzelfde is. Betekent wel dat als ik wat verkeerd doe, dat ik dat dan wel consequent blijf doen.... :z

Ook met remmenreiniger aan de slag geweest, helaas geen resultaat.

Misschien is er in het verleden wel met de sproeiers gerommeld, ofzo. Dat weet ik niet, misschien is er wel in geboord ofzo. Dan zou ik moeten zien of ik ergens een setje carburateurs scoor.
Of de sproeiers nameten. Tot nu toe ben ik uitgegaan van de waarde die er op staat.

hij kan ook valse lucht krijgen op de buitenste krukas keeringen
 
hij kan ook valse lucht krijgen op de buitenste krukas keeringen
Tsja, dat is ook goeie. De krukas is gereviseerd met verse lagers en keerringen. Startwin heeft vervolgens de boel weer dichtgemaakt. Gemakshalve ging (en ga?) ik er even vanuit dat dit nu goed zou zijn.
Ik vraag me ook even af hoe je dit controleert zonder de boel te splijten?
 
Tsja, dat is ook goeie. De krukas is gereviseerd met verse lagers en keerringen. Startwin heeft vervolgens de boel weer dichtgemaakt. Gemakshalve ging (en ga?) ik er even vanuit dat dit nu goed zou zijn.
Ik vraag me ook even af hoe je dit controleert zonder de boel te splijten?

je moet een leak down test doen, dan weet je 100% zeker of t valse lucht is of niet.
 
Je hebt helemaal gelijk. Nooit aan gedacht.

Even snuffelen en ik zie:
http://www.agaperacing.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=34

[afbeelding]

Maar dit is voornamelijk voor Honda RS125/250.

Heeft onze 250 dezelfde diameters als de Honda? Weet iemand dat? Of heeft er iemand dit soort spullen liggen?

Nog eentje, maar ook Honda.
Leakdown Test Kit

Volgens mij moet je gewoon dezelfde carburateur maat hebben als de beschikbare modellen (H*nda RS / Yam TZ). Ik zou gewoon even mailen naar de sites die je opgeeft.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Ik zou morgen even mijn carbs in een ultrasoon reiniger willen hangen, geeft altijd een mooi resultaat, maar, zou ik mijn cilinders hier ook in kunnen steken? De vloeistof is geschikt voor plastic en de meeste gangbare metalen.

Dus volgens mij kan het gewoon...

Wat denken de experts?

ultrasoon.jpg


Cheers
 
Of in de vaatwasser, heb ik er al meerdere over gehoord... wel zorgen dat moeders het niet ziet :P
 
Ik heb ooit carters en cylinders in de afwasmachine gedaan, geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan