Het RS250 & RGV 250 topic: Koos titelloos! deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Airbox afgeplakt:

majtape.gif


Airbox zonder tape:

majnotape.gif
 
Zet TPS eens op 33 en 66 en de toerentallen op 4000, 6000 en 9000. Laat eventueel het vinkje rechtsonder achterwege. Controleer ook of de PVs helemaal open gaan. Plaats ook eens een screenshot van je Onstekings- en PV curve.
 
Ook weer present!

Bartje ik moet nog ff goed zoeken op joetjoep voor goeie geluidsfragmenten maar zal het onthouden. Thanks alvast!
 
Ook present en gelijk met een vraag voor een vrijwillger:

Ik ben een hele tijd bezig geweest met het vertalen en het samenstellen van een werkplaatshandboek voor de RS 250 van 1998 en jonger.

Zoals de meesten weten is er geen handboek van 1998+ maar een van 1996 met bijlages voor de jongere modellen zoals voor de toerenteller, vorkpoten, wijzigingen voor het mengolie en koelvloeistof systeem.
Ik heb daarom ook de hoofdstukken voor de oudere modellen hier niet in opgenomen.

Nu is hij bijna klaar en zoek ik iemand die er tijd en zin voor heeft om eventueel de hele boel eens na te kijken en te lezen en opmerkingen aan te brengen.
Dus als er iemand zijn RS deze winter onder handen wilt nemen en er een handboek voor nodig heeft EN bereid is om deze met aantekeningen terug te sturen naar mij, mag mij zeker iets laten weten.
Dit gaat via de post en betreft dus een papieren exemplaar.
Dus opsturen, nakijken en eventueel wijzigen en terugsturen naar mij (Postzegel zal ik wel vergoeden).

Mailen kan naar:

Danny-D(at)telenet.be (zonder de haakjes)
 
Ook present en gelijk met een vraag voor een vrijwillger:

Ik ben een hele tijd bezig geweest met het vertalen en het samenstellen van een werkplaatshandboek voor de RS 250 van 1998 en jonger.

Zoals de meesten weten is er geen handboek van 1998+ maar een van 1996 met bijlages voor de jongere modellen zoals voor de toerenteller, vorkpoten, wijzigingen voor het mengolie en koelvloeistof systeem.
Ik heb daarom ook de hoofdstukken voor de oudere modellen hier niet in opgenomen.

Nu is hij bijna klaar en zoek ik iemand die er tijd en zin voor heeft om eventueel de hele boel eens na te kijken en te lezen en opmerkingen aan te brengen.
Dus als er iemand zijn RS deze winter onder handen wilt nemen en er een handboek voor nodig heeft EN bereid is om deze met aantekeningen terug te sturen naar mij, mag mij zeker iets laten weten.
Dit gaat via de post en betreft dus een papieren exemplaar.
Dus opsturen, nakijken en eventueel wijzigen en terugsturen naar mij (Postzegel zal ik wel vergoeden).

Mailen kan naar:

Danny-D(at)telenet.be (zonder de haakjes)
Super initiatief! :}

Gaat alleen wat tijd inzitten die ik niet echt heb. Op m'n werk moet ik ook vaak documenten en tekeningen reviewen, dus het is me niet echt vreemd. Misschien dat ik nog contact met je op neem! ;)
 
Dat zou wel tof zijn.
Ik heb de boel zelf al een paar keer nagelezen en eigen foto's ingezet ipv zwart witte.
Het dringt niet hoor, de handleiding zal toch voor een klein publiek worden opengesteld eens hij eens nagekeken, maar ik heb er al ongelofelijk veel tijd ingestoken en als dikwijls gedacht om er de brui aan te geven, maar de aanhouder wint.

Dus als je tijd hebt en er zin in mocht hebben...
 
Als tie klaar is dan wil ik wel een exemplaar!! :)

Stuk handiger dan het boek wat ik nu heb, steeds heem en weer bladeren om de juiste foto erbij te hebben.
 
Dat zou wel tof zijn.
Ik heb de boel zelf al een paar keer nagelezen en eigen foto's ingezet ipv zwart witte.
Het dringt niet hoor, de handleiding zal toch voor een klein publiek worden opengesteld eens hij eens nagekeken, maar ik heb er al ongelofelijk veel tijd ingestoken en als dikwijls gedacht om er de brui aan te geven, maar de aanhouder wint.

Dus als je tijd hebt en er zin in mocht hebben...

Ik was al wel begonnen om de afbeeldingen en Engels van het (ik geloof) Italiaans te scheiden, maar gaat ook daar gaat best veel tijd in zitten om het netjes te krijgen.

Wil best helpen maar kom nog ff niet aan sleutelen toe.
 
Hebben er hier mensen ervaring met Vertex zuigers? (enkele veer)

@Bartje,
Heb bakje eens los getrokken maar niet zo raar dat dat blok zo slecht liep en koelings problemen had. Overal rooie vloeibare pakking. Waterpomp zat er vol mee en vond zelfs sliertjes bij de krukas lagers :)
 
Hebben er hier mensen ervaring met Vertex zuigers? (enkele veer)

@Bartje,
Heb bakje eens los getrokken maar niet zo raar dat dat blok zo slecht liep en koelings problemen had. Overal rooie vloeibare pakking. Waterpomp zat er vol mee en vond zelfs sliertjes bij de krukas lagers :)
:? :X

Rare belgen... Ach, we hebben er nog wat moois aan overgehouden! :P

En vraag ff aan Kikke! ;)
 
Ik was al wel begonnen om de afbeeldingen en Engels van het (ik geloof) Italiaans te scheiden, maar gaat ook daar gaat best veel tijd in zitten om het netjes te krijgen.

Wil best helpen maar kom nog ff niet aan sleutelen toe.

Weet ik Roy. Heb je me ooit eens verteld dat je eraan was begonnen.
Ik dacht ook eerst het Engels gewoon te scheiden. Scheelt een hoop in werk.

Zeker de echte technische benamingen zijn niet altijd evident en een vertaler, mja, lukt ook niet aardig. De dingen die hij niet kent neemt hij gewoon over dus ja...

Engels is voor niet een erg probleem, ik denk voor de meeste niet. Maar toch even in het NL zetten is wel wat aangenamer. Alhoewel ik zelf ook bepaalde dingen niet heb gevonden is het soms wel lachen *D
 
Weet ik Roy. Heb je me ooit eens verteld dat je eraan was begonnen.
Ik dacht ook eerst het Engels gewoon te scheiden. Scheelt een hoop in werk.

Zeker de echte technische benamingen zijn niet altijd evident en een vertaler, mja, lukt ook niet aardig. De dingen die hij niet kent neemt hij gewoon over dus ja...

Engels is voor niet een erg probleem, ik denk voor de meeste niet. Maar toch even in het NL zetten is wel wat aangenamer. Alhoewel ik zelf ook bepaalde dingen niet heb gevonden is het soms wel lachen *D

Ah kijk :P Ik had het al eens gezegd. Voor mij is Engels ook geen probleem dus vond ik knippen en plakken wel voldoende ;)

Maar :} als je hem helemaal gaat vertalen en zoals ik al zei... als ik kán helpen...
 
Zo zijn rustig begonnen met de winter rebuild.
En na wat ebay werk heb ik ook bijna een compleet 2e blok als reserve (met dank aan Bartje :+ )

Bij TTW een goeie deal (denk ik) gesloten.
2 "versleten" cylinders opsturen en krijg dan na bijbetaling van 360 pond terug,
2 x cylinder (met verse nicasil en op maat voor vertex a zuiger)
2 x vertext zuiger kit

Iemand hier trouwens een idee waar ik die metalen "busjes" kan halen die 2 x onderkant cylinder en 2 x bovenkant cylinder zitten. (gaan om de "studs" heen)
Ik zoek er nog 4.

Heb trouwens voor degene die het leuk vind nog wat,
page0001_340x480.jpg

page0002_340x480.jpg

page0003_340x480.jpg

page0004_340x480.jpg


JPG Download
PDF Download
 
Zo zijn rustig begonnen met de winter rebuild.
En na wat ebay werk heb ik ook bijna een compleet 2e blok als reserve (met dank aan Bartje :+ )

Bij TTW een goeie deal (denk ik) gesloten.
2 "versleten" cylinders opsturen en krijg dan na bijbetaling van 360 pond terug,
2 x cylinder (met verse nicasil en op maat voor vertex a zuiger)
2 x vertext zuiger kit

Iemand hier trouwens een idee waar ik die metalen "busjes" kan halen die 2 x onderkant cylinder en 2 x bovenkant cylinder zitten. (gaan om de "studs" heen)
Ik zoek er nog 4.

Heb trouwens voor degene die het leuk vind nog wat,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

JPG Download
PDF Download
Sean heeft die ook! :Y ;)

http://www.thetuningworks.co.uk/store/product_info.php?products_id=811

http://www.thetuningworks.co.uk/store/product_info.php?products_id=755

Had die prijzen ook al gezien, scheelt aardig met Powerseal, wat dan ook weer de nodige vragen bij mij naar boven doet komen. :? :/ Of is Powerseal gewoon zo duur?
 
Laatst bewerkt:
[blablabla]

Ik heb nog een set CR koppen liggen met 3 versillende maten inserts... 1 kop met een scheur die wel gerepareerd is maar gezien ervaring van anderen met koppen van diezelfde serie ben ik bang dat de ander ook een keer gaat... ik denk dat ze in de doos gaan als reserve of op de straatfiets.
Hey Red... ff deze reactie uit het vorige topic geplukt. :)

Welke serie is dat en hoe is deze te herkennen??
 
eerste serie, nog van dave cooper, staat op FFM, blank geanodiseerd.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ze direct bij Tyga bestellen.

Er is ook iemand in Nederland die ze importeert ik ben alleen ff ze gegevens kwijt, hij adverteert wel op Marktplaats met Tyga RGV specials.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ze direct bij Tyga bestellen.

Er is ook iemand in Nederland die ze importeerd ik ben alleen ff ze gegevens kwijt, hij adverteert wel op Marktplaats met Tyga RGV specials.

direct bestellen kost een bom extra geld geloof ik?!

ik zal eens zoeken op marktplaats! thx!
 
Zet TPS eens op 33 en 66 en de toerentallen op 4000, 6000 en 9000. Laat eventueel het vinkje rechtsonder achterwege. Controleer ook of de PVs helemaal open gaan. Plaats ook eens een screenshot van je Onstekings- en PV curve.
Met dank aan Erik, die een mapje gedeeld heeft met mij, en aan een droge avond, gisteravond, nog een beetje getest met de RS.

Met de map die ik van Erik kreeg wil ze helemaal niet prettig lopen, helaas. De powervalves gaan bij Eric eerder open dan bij mij, en bij mij moet ik deze onder de 8.500 toeren echt dicht laten, anders trekt ze er niet doorheen.
Tevens kan mijn brommer niet zo veel voorontsteking aan onder de 6.000 toeren.

Maar goed, met mijn eigen map en de maj settings op waardes zoals hierboven door Erik aangegeven, doet ze het niet slecht, maar niet perfect.

Na weer twintig keer verschillende dingen geprobeerd te hebben, ben ik gestopt met mijn oude setting van het afplakken.
Met 50% afplakken van de airbox, en onderstaande maj settings, merk ik dat ze topvermogen mist, maar van laag tot 11.000 toeren loopt ze dan gewoon het best.
Ik moet toch op zoek naar een manier om er meer brandstof in te krijgen bij 7.000 - 8.000 toeren, denk ik.

majtape.gif
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan