Het RS250 & RGV 250 topic: En we roken verder in deeltje 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteravond een stuk wezen blazen. Nog even bij een maat geweest, die een RGV heeft, maar die loopt echt heel anders. Bij die RGV is de prik wel uit bij/na 11.000 toeren, daar de mijn RS door gaat tot de toerenbegrenzer.

Ik zag wel dat de uitlaat weer zeiknat was, ik vermoed dat de pijp vol zit met smurrie ofzo, daar de vorige eigenaar een maandje of drie gereden heeft met 1 cilinder minder... Nadat ik thuis was, kwam er na tien minuten nog steeds rook uit de bovenste pijp?? Misschien er even afpakken en leeg laten lopen ofzo?

Nog een vraagje. Soms zie je van die "snelle" CDI's te koop staan. Werkt dat echt? Wat voor vermogens realiseren ze hier eigenlijk met die straat tweetakten?
Je kunt beter je geld stoppen in een volledig programmeerbare Ignitech! Gebruikers zijn hier enorm over te spreken omdat vooral je middengebied veel bruikbaarder wordt!

Alles al schoon gemaakt? Besproeiering ok? Als er rotzooi in een pijp zou moeten zitten bij een goed draaiende cilinder wordt dit er vrij snel uitgeblazen/uitgebrand denk ik.
 
Oh zeker niet hoor. Ieder zijn mening idd. Er zullen ook wel mensen zijn die de Valkenier in barneveld een klote zaak vinden maar daar ben ik ook weer erg over te spreken.
Staat er wat in de OP dan over RH? Niet gelezen i.i.g. Maar dan alsnog, al hebben er meerdere een slechte ervaring met RH dan moet dat nog niet uitmaken om wel of niet op MF (RS/RGV topic) te posten lijkt me.
Heb RH bij de shops gezet! ;)

Maar deel jou mening ook, maar uit de ervaring blijkt dat mensen zich op één of andere manier schamen om hier te vertellen dat ze bij RH komen. Pete's garage bevestigde dit nog ff... Vreemd vind ik dit! :?
Vandaar mijn betoog... :P
 
Heb RH bij de shops gezet! ;)

Maar deel jou mening ook, maar uit de ervaring blijkt dat mensen zich op één of andere manier schamen om hier te vertellen dat ze bij RH komen. Pete's garage bevestigde dit nog ff... Vreemd vind ik dit! :?
Vandaar mijn betoog... :P

Ik zag het.

Ja ik snap dat ook niet, maar meer omdat ik het gewoon vreemd vind om je uberhaubt te "schamen" om ergens te komen. Zal mij toch aan mijn reet roesten denk ik dan :P

Anyhoe... ik ga me ff nuttig maken en kijken of mijn 4t :X weer goed loopt.
 
Heb RH bij de shops gezet! ;)

Maar deel jou mening ook, maar uit de ervaring blijkt dat mensen zich op één of andere manier schamen om hier te vertellen dat ze bij RH komen. Pete's garage bevestigde dit nog ff... Vreemd vind ik dit! :?
Vandaar mijn betoog... :P

Ach zo heeft iedereen zijn voorkeur. Ik ben zelf ook bij RH geweesd in mijn zoektocht naar een RS. Hele aardige vent die Roelof. Maar achteraf was hij te duur. Maar dat is puur mijn mening. Onderdelen heb ik geen ervaring mee moet ik zeggen.
Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur maar je ergens voor schamen das gewoon nergens voor nodig.

Trouwens op het appi riders rs250 forum hangt ie geloof ik wel rond en daar zitten ook paar mensen die klant bij hem zijn.
 
Laatst bewerkt:
rh is ook best,alleen zo ver weg
geldermalsen is 10min,dus die keuze is snel gemaakt.
heb een paar keer op internet maar appie,s van rh gekeken,alleen van foto,s
ben er nog nooit geweest ,hij beantwoord wel altijd je mail netjes
en die powervalves zijn goed en de verzending ook.
hier het lijstje voor in de OP

Voornaam: Peter van dee
Woonplaats: Tiel
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- Donkere kuipruit
- Ttw volledige powervalves
- Arrow uitlaat system met carbon dempers
- PS Racing Cylinder koppen
- Wheelstriping
- Carbon hugger
- Carbon voorspatbord
- Carbon afdekplaat cockpit


full
 
rh is ook best,alleen zo ver weg
geldermalsen is 10min,dus die keuze is snel gemaakt.
heb een paar keer op internet maar appie,s van rh gekeken,alleen van foto,s
ben er nog nooit geweest ,hij beantwoord wel altijd je mail netjes
en die powervalves zijn goed en de verzending ook.
hier het lijstje voor in de OP

Voornaam: Peter van dee
Woonplaats: Tiel
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- Donkere kuipruit
- Ttw volledige powervalves
- Arrow uitlaat system met carbon dempers
- PS Racing Cylinder koppen
- Wheelstriping
- Carbon hugger
- Carbon voorspatbord
- Carbon afdekplaat cockpit


[afbeelding]
Je staat erbij! *D
 
Welkom Jan! :W

Goeie plannen, hebben we straks misschien een RGV voor in de TS! ;)

Waar je op moet letten... Op zich zit alles intern waar je op moet letten. Dus vraag naar zuiger revisie, power-valves! Belangrijk bij vooral de RGVtjes, omdat die misschien nog de oude versie power-valves hebben met nog dunner pinnetje erin!
Als hier nooit naar gekeken is of wat aan gedaan is bij een kilometerstand boven de 12.000/15.000, dan ist niet goed! :/

Bedankt voor de heads up! Heb de Rgv nog niet in het echt gezien, volgens de eigenaar heeft de motor 25000 gelopen, zal dan even naar de power valves vragen. Duur geintje als je een paar nieuwe/gereviseerde moet hebben?
Zal nog veel moeten gebeuren om hem te krijgen zoals ik hem hebben wil (Kevin Schwantz replica)


Gr Jan
 
Bedankt voor de heads up! Heb de Rgv nog niet in het echt gezien, volgens de eigenaar heeft de motor 25000 gelopen, zal dan even naar de power valves vragen. Duur geintje als je een paar nieuwe/gereviseerde moet hebben?
Zal nog veel moeten gebeuren om hem te krijgen zoals ik hem hebben wil (Kevin Schwantz replica)


Gr Jan

full


Een setje Red Cougar PV's (beste volgens velen) kost je zo'n 500 euro.
 
rh is ook best,alleen zo ver weg
geldermalsen is 10min,dus die keuze is snel gemaakt.
heb een paar keer op internet maar appie,s van rh gekeken,alleen van foto,s
ben er nog nooit geweest ,hij beantwoord wel altijd je mail netjes
en die powervalves zijn goed en de verzending ook.
hier het lijstje voor in de OP

Voornaam: Peter van dee
Woonplaats: Tiel
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- Donkere kuipruit
- Ttw volledige powervalves
- Arrow uitlaat system met carbon dempers
- PS Racing Cylinder koppen
- Wheelstriping
- Carbon hugger
- Carbon voorspatbord
- Carbon afdekplaat cockpit


[afbeelding]


Vandaag nog door Tiel gereden met den brommert.
Anders es ff een keertje meeten om ff een stukkie te bleeren?? Ik ben woonachtig in Tricht
 
Bedankt voor de heads up! Heb de Rgv nog niet in het echt gezien, volgens de eigenaar heeft de motor 25000 gelopen, zal dan even naar de power valves vragen. Duur geintje als je een paar nieuwe/gereviseerde moet hebben?
Zal nog veel moeten gebeuren om hem te krijgen zoals ik hem hebben wil (Kevin Schwantz replica)


Gr Jan
Hmm... 25.000 km, dan moet je ook gaan denken aan een tweede zuigerwissel en wellicht ook nieuw nicaseal! Misschien is dat al gedaan, dan valt het mee!
Gerepareerde PV's is nooit zo'n goed idee. Werkt gewoon niet! :P
Red Cougar PV's is echt 'top of the bill!' Hoef je je er absoluut geen zorgen meer om te maken. Ik heb de uit één stuk gefreesde middendelen! In principe ben je dan ook redelijke zorgeloos en kost je maar 120 euro... net wat je fijn vind of uit wil geven! ;)
 
Je kunt beter je geld stoppen in een volledig programmeerbare Ignitech! Gebruikers zijn hier enorm over te spreken omdat vooral je middengebied veel bruikbaarder wordt!

Alles al schoon gemaakt? Besproeiering ok? Als er rotzooi in een pijp zou moeten zitten bij een goed draaiende cilinder wordt dit er vrij snel uitgeblazen/uitgebrand denk ik.
Ik heb alles nu schoongemaakt ja, behalve de uitlaten. Gezien het feit dat de RS nu loopt als de brandweer, en er maar smurrie komt uit één pijp, ben ik bang dat het, nog oude, verzamelde smurrie is, daar de vorige eigenaar drie maanden op één poot gereden heeft.

Hmm, leuk dat Ignitech dan.

Nog een vraagje. Waar kun je terecht bij iemand die ervaring heeft met het fijnafstellen van RS'jes? En dan het liefst hier in de buurt. Ik woon op de Veluwe, tussen Harderwijk en Amersfoort.
Vroeger al eens bij Jerry v.d. Heiden geweest, doet die nog steeds tweetakten?
 
Vanaf de veluwe ? PS denk ik zo, niet heel ver. Er zijn niet zo heel veel rs/rgv specialisten meer...
 
Vandaag nog door Tiel gereden met den brommert.
Anders es ff een keertje meeten om ff een stukkie te bleeren?? Ik ben woonachtig in Tricht~[/quote]


ja kunnen wel een keer rijden,ga vaak met een groepje rijden,2x srad750,r6,srad600,zxr9 enz,
meestal een paar uurtjes binnendoor rijden,geen verplichtingen of zo
laat je wel weten wanneer de volgende keer is.
leuk voor mij een 2takker erbij!

roy bedankt voor de tip van die kappenset,liggen in de schuur bij mij.
was een complete set,2x zijkant middendeel zadel,kontje,voorkuip,middendeel onder.
die ga ik klaarmaken om te spuiten,iemand nog mooie ideeen?
vind zelf de rs 250 pista wel mooi,alleen die stickerset is nergens re krijgen natuurlijk.

iemand nog een carbon hugger,voorspatbord org,org kuipruit iets geelig,doosje klein spul
nw remblokken voor, duoseat.
alles voor 100euro of ruilen tegen tank nw model,lelijke lak geen probleem

gr peter
 
Iemand nog een laptimer nodig? Heb intussen bijna een collectie verzameld en die dingen kosten toch wat geld...
Ik heb deze:
laptimer%20aim%20mychron%20light.jpg

Compleet met ontvanger en baken

en deze op GPS, dit ding overstijgt mijn mogelijkheden met computers>lees, ik kan er niet mee werken :)
0baa_2.JPG

Compleet met GPS ontvanger, infrarood ontvanger, en alle kabels.

Eventueel een ruil met een Alfano laptimer zie ik wel zitten, de circuits waar ik op rijd hebben toch allemaal een magneetstrip, en deze zijn naar het schijnt redelijk dummy proof :)
 
Laatst bewerkt:
Geen dank Peter, en pech voor de rest...


@Steiner: Ik heb ook zo'n Aim MyChron. Werkt fijn en simpel en is een leuke indicatie van wat je aan het doen bent.
 
@Steiner: Ik heb ook zo'n Aim MyChron. Werkt fijn en simpel en is een leuke indicatie van wat je aan het doen bent.
Werkt idd simpel en altijd, maar heb baken zetten blijf ik een geklooi vinden. Waar ik rij in Frankrijk ligt meestal een magneetstrip, dus is een Alfano net iets makkelijker. Opzetten en gewoon knallen !
 
Werkt idd simpel en altijd, maar heb baken zetten blijf ik een geklooi vinden. Waar ik rij in Frankrijk ligt meestal een magneetstrip, dus is een Alfano net iets makkelijker. Opzetten en gewoon knallen !

Ja klopt, maar 9 van de 10 keer staat er ook al een baken dus dat is te overzien.
 
Gaat lekker met die Moto2 met al die valpartijen. De vorige race was al een crashfestijn en nu rollen ze ook alle kanten op. Dat krijg je er nu van als je met overtakten gaat racen, en dan ook nog met alleen H*nda's. :N

Zie nu ook dat 250 pole vorig jaar een volle seconde sneller was dan de M2 pole van dit jaar, dat zegt meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker met die Moto2 met al die valpartijen. De vorige race was al een crashfestijn en nu rollen ze ook alle kanten op. Dat krijg je er nu van als je met overtakten gaat racen, en dan ook nog met alleen H*nda's. :N

Zie nu ook dat 250 pole vorig jaar een volle seconde sneller was dan de M2 pole van dit jaar, dat zegt meer dan genoeg.

Yep, meer dan dubbele cilinderinhoud, twee maal zoveel cilinders... Nog niet sneller....

Geeft wel aan hoe ultiem die 250cc tweetakten waren!!
 
Yep, meer dan dubbele cilinderinhoud, twee maal zoveel cilinders... Nog niet sneller....

Geeft wel aan hoe ultiem die 250cc tweetakten waren!!
:^

Heel erg jammer dat er geen één team heeft aangedurft om met 2-en-halfjes te blijven rijden, wat volgens mij wel mocht. Had je toch wel een voorsprong op de concurrentie gehad! Een seconde per ronde hè... das veel... heel veel op WK niveau!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan