Het RS250 & RGV 250 topic: En we roken verder in deeltje 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Bartje, mag ik er ook bij?
Voornaam: Stijn
Woonplaats: Rillaar (België)
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: geen idee-track bike
Mods:
- Stalen remleidingen
- Radiale pomp
- Jolly moto's
- TTW Cylinder koppen
- Ignitech
- Quickshifter
- TZ zuigers
- Droge koppeling en CR bak
- Lichte achterschijf
- Met veel zorg opgebouw door een nederbelgische tweetakt goeroe :)
- enz...
[afbeelding]

:9~ :} Complimenten voor een mooie motor en keuze aan onderdelen! Heb je een testbank run van deze? Is de Ignitech goed afgesteld?
 
Wil misschien een RGV 250 kopen voor er bij, zijn er ook dingen waar ik op moet letten, motorisch etc.
Mijn 1e post hier, kijk geregeld op dit forum maar heb me vandaag pas geregistreerd.
Alvast bedankt

Jan
 
@Bartje, mag ik er ook bij?
Voornaam: Stijn
Woonplaats: Rillaar (België)
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: geen idee-track bike
Mods:
- Stalen remleidingen
- Radiale pomp
- Jolly moto's
- TTW Cylinder koppen
- Ignitech
- Quickshifter
- TZ zuigers
- Droge koppeling en CR bak
- Lichte achterschijf
- Met veel zorg opgebouw door een nederbelgische tweetakt goeroe :)
- enz...
[afbeelding]
Uiteraard... *D

En gedaan ;)

Druk bezig geweest menneke.

Maar net niet compleet.


;)


en

Heb het wel ipv je oude filmpje gedaan, anders krijg je natuurlijk teveel aandacht! :+

Was ook antiek trouwens! :X

Nog ff die van Despo opzoeken! :9
 
Wil misschien een RGV 250 kopen voor er bij, zijn er ook dingen waar ik op moet letten, motorisch etc.
Mijn 1e post hier, kijk geregeld op dit forum maar heb me vandaag pas geregistreerd.
Alvast bedankt

Jan
Welkom Jan! :W

Goeie plannen, hebben we straks misschien een RGV voor in de TS! ;)

Waar je op moet letten... Op zich zit alles intern waar je op moet letten. Dus vraag naar zuiger revisie, power-valves! Belangrijk bij vooral de RGVtjes, omdat die misschien nog de oude versie power-valves hebben met nog dunner pinnetje erin!
Als hier nooit naar gekeken is of wat aan gedaan is bij een kilometerstand boven de 12.000/15.000, dan ist niet goed! :/
 
gister stuk gereden op de rs van ruben, nou ik was verlieft (A) damn zeg super machines alleen wel ff wennen als je van een 4tak afkomt. helemaal verkocht nu langzaam gaan zoeken na een geschikte kandidaat :)

groeten
 
Sebastiaan, mag ik fotootje en mods lijstje van jou voor in de TS?

Voornaam: Sebastiaan
Woonplaats: Amersfoort
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 2000
Mods:
- Blauwe velgen
- TTW powervalves midden plaatjes
- Stalen remleidingen voor en achter
- RGV kickstarter :r

Foto euhm, hij zat in elkaar. Echter na een klein probleempje met het koelvloeistof systeem ligt hij tijdelijk weer uit elkaar en dus nog geen goeie foto kunnen maken :)

Mijn doel met deze RS250 is om hem zo veel mogelijk orgineel te maken. Vandaar ben ik op zoek naar een orginele kickstarter. Enige wat er in de toekomst nog gaat veranderen is de uitlaat. Zal waarschijnlijk een JL RVS met carbon einddempers worden. Roest niet dus in 1 keer klaar :) Iemand vertelde dat hij wel kon scheuren, maar dat valt dan weer te lassen :)

Ik moet ook nog stickers hebben voor de kont. Wie heeft een adres die ze na kan maken of imitatie stickers heeft? Orgineel is namelijk niet meer te krijgen voor de kont.

De tank stickers heb ik wel orgineel kunnen ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
@ Bartje, no problem. Dat andere filmpje was idd uit de steentijd. Me & my appie go way back ;)
 
Gisteravond een stuk wezen blazen. Nog even bij een maat geweest, die een RGV heeft, maar die loopt echt heel anders. Bij die RGV is de prik wel uit bij/na 11.000 toeren, daar de mijn RS door gaat tot de toerenbegrenzer.

Ik zag wel dat de uitlaat weer zeiknat was, ik vermoed dat de pijp vol zit met smurrie ofzo, daar de vorige eigenaar een maandje of drie gereden heeft met 1 cilinder minder... Nadat ik thuis was, kwam er na tien minuten nog steeds rook uit de bovenste pijp?? Misschien er even afpakken en leeg laten lopen ofzo?

Nog een vraagje. Soms zie je van die "snelle" CDI's te koop staan. Werkt dat echt? Wat voor vermogens realiseren ze hier eigenlijk met die straat tweetakten?
 
Ach meestal als mensen een NSR in real life zien komen ze toch ff vol bewondering kijken. Of nie Bartje ;)

Achja en zoon forum is toch wel leuk om een bietje Honda af te zeiken he :)
 
:?

Hij staat inmiddels ook in de TS! ;)

Blijkbaar is via het geruchtencircuit (of dat RH dat zelf denkt) naar buiten gekomen dat ze 'daar bij MF' hem niet zo mogen/onderwaarderen. Heb dit al één keer eerder gehoord en vraag me af hoe dit de wereld in is geholpen. Zowat iedereen hier is PS geil en doet daar dan ook zaken mee of sleuteld zelf. Ik ben dus ook vastberaden om dit gerucht de wereld uit te helpen, tenzij ik er persoonlijk achter kom dat dit op waarheid gebaseerd is.
Kan ik hem altijd nog uit de TS knikkeren. 8-)

goh, leuk eigenlijk, de baas spelen! :+Done... *O*









Zeau... weer bij denk ik! *D

Persoonlijke ervaring. Als iemand pretendeert 2t expert te zijn verwacht ik bij een proefrit niet een slecht afgestelde RS250 mee te krijgen. Waarvan door PS gezegd word dat de carbs zo raar stonden zodat ze nog wat benzine kregen omdat de carbs gewoon helemaal dicht zaten. En dat ik er dan achter kom dat hij schade heeft gehad en hij dit niet meld heb ik idd niet een al te hoge pet van hem op. Voor onderdelen zal die best goed zijn, maar voor onderhoud zal ik niet bij hem aankloppen nee.
 
Persoonlijke ervaring. Als iemand pretendeert 2t expert te zijn verwacht ik bij een proefrit niet een slecht afgestelde RS250 mee te krijgen. Waarvan door PS gezegd word dat de carbs zo raar stonden zodat ze nog wat benzine kregen omdat de carbs gewoon helemaal dicht zaten. En dat ik er dan achter kom dat hij schade heeft gehad en hij dit niet meld heb ik idd niet een al te hoge pet van hem op. Voor onderdelen zal die best goed zijn, maar voor onderhoud zal ik niet bij hem aankloppen nee.
Dit is één ervaring in dit forum en er wordt gewezen alsof we allemaal niks moeten hebben van RH. Daar zit ik me een beetje aan te ergeren, want er zijn inmiddels ook genoeg RS/RGV eigenaren die te spreken zijn over RH en zich daarmee niet thuisvoelen op MF.
En ik vind het belangrijk dat een TS objectief is, wat er voor de rest in het forum over vertelt wordt mag de lezer zelf beoordelen of hij dit moet aannemen ja of nee!

Jij gaat er duidelijk niet meer heen en dat je dit hier meedeelt is mooi. Daar is een forum tenslotte voor. Dus voel je niet aangevallen met m'n betoog! ;)
 
Ach meestal als mensen een NSR in real life zien komen ze toch ff vol bewondering kijken. Of nie Bartje ;)

Achja en zoon forum is toch wel leuk om een bietje Honda af te zeiken he :)
Uiteraard altijd interesse voor tweetakt-techniek en, ik meen dit, ik vind het een mooie machine. Je hebt er mooi pr0n-spul op zitten. Het is alleen zo vreselijk jammer dat er zo'n vleugeltje op zit geplakt... verknalt het voor mij! :r

En ja, we blijven vooral doorgaan! :+
 
Dit is één ervaring in dit forum en er wordt gewezen alsof we allemaal niks moeten hebben van RH. Daar zit ik me een beetje aan te ergeren, want er zijn inmiddels ook genoeg RS/RGV eigenaren die te spreken zijn over RH en zich daarmee niet thuisvoelen op MF.
En ik vind het belangrijk dat een TS objectief is, wat er voor de rest in het forum over vertelt wordt mag de lezer zelf beoordelen of hij dit moet aannemen ja of nee!

Jij gaat er duidelijk niet meer heen en dat je dit hier meedeelt is mooi. Daar is een forum tenslotte voor. Dus voel je niet aangevallen met m'n betoog! ;)

Oh zeker niet hoor. Ieder zijn mening idd. Er zullen ook wel mensen zijn die de Valkenier in barneveld een klote zaak vinden maar daar ben ik ook weer erg over te spreken. (Edit: Als Suzuki dealer, geen 2t ervaring)
Staat er wat in de OP dan over RH? Niet gelezen i.i.g. Maar dan alsnog, al hebben er meerdere een slechte ervaring met RH dan moet dat nog niet uitmaken om wel of niet op MF (RS/RGV topic) te posten lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan