Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ohja, Belgie he. Met persoonlijke plaat. :)
Bij ons gaat het kenteken door naar de volgende eigenaar.

Jupa Belgica, inderdaad, hier hangt je plaat aan de eigenaar vandaar het wachten.

Ik ben nu eens benieuwd om jullie commentaren in real life te voelen. Wegligging (ken ik al een beetje via mijn maat zijne moto - die verkocht is ondertussen) , het "schokken", inhouden enzovoort :)

Ik laat het op mij afkomen. :)

Greetz

Kijk voor de grap eens of hij wat vreemd voelt bij 3750 tpm in 3e versnelling als je rond de 50 a 60km/u zit en het gas constant hebt. Ben benieuwd of het 2006-model ook het aan/uit effect daar het sterkste heeft. :P

Awel, doe ik! Ik hou je op de hoogte Mono. De 2006 is zonder lambda zeker?

Ben nu nog juist even aan het twijfelen, welke banden ik er ga onder leggen?

Laatst bewerkt:
Ik dacht het wel, dus misschien reageert ie prettiger.

Ik moet er ook nieuwe banden onder leggen denk ik. Zag dat ze van 2008 zijn (en de motor is van bouwjaar 2010, even oude voorraad opmaken). Tijd voor wat nieuws denk ik. Heb er nu Pirelli Scorpion Sync onder liggen en dat zijn fijne banden, maar niet meer te koop.

Iemand tips? Ik zoek een bandje die een beetje plakt en ook met regenachtig weer goed grip blijft houden. Zou fijn zijn als ze niet na 3000km al versleten zijn.

Ik heb de ContiAttackSM eronder. Heel erg blij mee. Zijn voor mijn gevoel iets "puntiger", vallen wat meer in de bocht wat ik zelf heel prettig vindt.
Zijn snel warm, dus ook goede grip met wat regen. En hebben niet dat vervelende vet laagje wat veel nieuwe banden wel hebben.

Ik moet er ook nieuwe banden onder leggen denk ik. Zag dat ze van 2008 zijn (en de motor is van bouwjaar 2010, even oude voorraad opmaken). Tijd voor wat nieuws denk ik. Heb er nu Pirelli Scorpion Sync onder liggen en dat zijn fijne banden, maar niet meer te koop.

Iemand tips? Ik zoek een bandje die een beetje plakt en ook met regenachtig weer goed grip blijft houden. Zou fijn zijn als ze niet na 3000km al versleten zijn.

Michelin Pilot Road 4 (zeker in de regen) (of Michelin Pilot Power).

MPP :+

Ik heb de ContiAttackSM eronder. Heel erg blij mee. Zijn voor mijn gevoel iets "puntiger", vallen wat meer in de bocht wat ik zelf heel prettig vindt.
Zijn snel warm, dus ook goede grip met wat regen. En hebben niet dat vervelende vet laagje wat veel nieuwe banden wel hebben.
Grappig, ik heb in feite dezelfde opmerkingen maar dan voor de michelin pilot power 3.
Niets zo persoonlijk als bandenkeuze. Al worden er volgens mij geen slechte banden gemaakt.

Dank voor de tips! Neem ik mee in mijn onderzoek. :)

Nou, IRC banden wil je niet hebben. Tenzij glijden je ding is.
Had onder de Z300 paar weken terug Bridgestone Battlax Hypersport S20's... die waren ook heel erg prettig. Al weet ik niet of dat wat is onder een MT-03.

Hallo,

Ik heb vorige maand een MT-03 gekocht dus ik kom maar eens even in dit topic kijken. *D

full

full

Inmiddels al de dingen aan de voorkant van de hendels verwijderd (ik ben even de naam ervan kwijt:P ) De motor rijd heerlijk en het geluid van de akra's vind ik helemaal fantastisch

Toch heb ik gelijk 1 vraagje, als ik de db killers erin wil zetten begint de linker te rinkelen zodra ik de motor start omdat die los in de pijp zit. er mist namelijk volgens mij een ring in de linker demper

Links:
full

Rechts:
full

Kan iemand met akra dempers hier mij misschien vertellen hoe het precies zit en wat ik mis?

Alvast bedankt!

Ik kan vanavond wel even de boel openschroeven om een foto te maken voor je.

Hallo,

Inmiddels al de dingen aan de voorkant van de hendels verwijderd (ik ben even de naam ervan kwijt:P ) De motor rijd heerlijk en het geluid van de akra's vind ik helemaal
8<
Alvast bedankt!
de handkappen bedoel je?
Hoef je die niet? Mag ik ze hebben dan. O-)

Oke, dan ga ik zo een ring maar bestellen, deze tekening kreeg ik van bolski.nl
full

Hier zitten volgens de tekening geen ringen in de demper zelf maar tussen het afdekkapje en de db killer zelf, is het toevallig zo dat als je de db killer eruit haalt je de ringen omdraait in de demper?

Laatst bewerkt:
Oke, dan ga ik zo een ring maar bestellen, deze tekening kreeg ik van bolski.nl
[afbeelding]

Hier zitten volgens de tekening geen ringen in de demper zelf maar tussen het afdekkapje en de db killer zelf, is het toevallig zo dat als je de db killer eruit haalt je de ringen omdraait in de demper?

Nee die ring van de tekening haal je er ook gewoon uit. En die ring van jouw foto is een andere em staat inderdaad niet op tekening als ik dat zo eens bekijk.

Dus gewoon lekker die db killer eruit laten, het klinkt zo heerlijk :}

Laatst bewerkt:
SORRY!!!!
Na de boel nog eens goed schoongemaakt te hebben blijken er GEEN ringen in te zitten.
De enige ringen die er bij horen zij diegene die op de tekening staan en die moeten er NIET andersom in gedaan worden wanneer je zonder killers rijdt.

Je hoeft dus geen ringen te bestellen. (Je kan ze allebei weg gooien want killers heb je niet nodig)
Morgen komen de foto's

Hallo iedereen,

Ondertussen staan de eerste kilometers erop. Wat een mean machine! Prachtig speel moto!

Om op de opmerking van MONO terug te komen. Hij heeft het inderdaad ook wat. :p
Maar voor nu, nog niet storend. Ik schakel een vitesse hoger of lager of ik rij 50 op de teller dan heeft hij het ook minder tot niet. Op 3750 rpm heeft hij het duidelijk.
Ik persoonlijk vind het wat bij het karakter passen. :)

Ik zie wel, ik ga er nu vooral eerst van genieten. :D
Foto's komen eraan :) (bij de volgende toer)

Grtz

Hallo,

Ik heb vorige maand een MT-03 gekocht dus ik kom maar eens even in dit topic kijken. *D

[afbeelding]
[afbeelding]

Inmiddels al de dingen aan de voorkant van de hendels verwijderd (ik ben even de naam ervan kwijt:P ) De motor rijd heerlijk en het geluid van de akra's vind ik helemaal fantastisch

Toch heb ik gelijk 1 vraagje, als ik de db killers erin wil zetten begint de linker te rinkelen zodra ik de motor start omdat die los in de pijp zit. er mist namelijk volgens mij een ring in de linker demper

Links:
[afbeelding]
Rechts:
[afbeelding]

Kan iemand met akra dempers hier mij misschien vertellen hoe het precies zit en wat ik mis?

Alvast bedankt!

MP SN 50 je kenteken?
Lijkt heel erg op mijn oude ;)

Oke de beloofde foto's van de uitlaat.

full

met db killer, met afdekplaatje

full

met db killer, zonder afdekplaatje

full

de losse db killer en ring

full

zonder db killer, zonder afdekplaatje

full

zonder db killer, met afdekplaatje (zoals het het hoort)

Laatst bewerkt:
Michelin Pilot Road 4 banden zijn besteld. Ik vertrouw gewoon de huidige banden niet meer.
Iets te regelmatig dat ie iets wegglijd in een simpele bocht met weinig gas erop. Zal wel tussen mijn oren zitten, maar ik wil er nieuw rubber op. Dit is ook alweer 7 jaar oud (met 6500km achter de kiezen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan