Lekker aan het sturen, zie ik.
Nou, olie vervangen, filtertje vervangen en uiteraard beide o-ringen. Er kwam toch nog ongeveer 3,1 liter uit en dan heb ik dus na de aanschaf een halve liter eruit gehaald. Bij de afleverbeurt vorig jaar heb ik nog zo gezegd goed op te letten met het vervangen van olie bij een dry sump blok, maar helaas werd daar dus niet naar geluisterd. Toch blij dat ik er zelf een halve liter uit heb gehaald, want ook monteurs maken fouten (en daar betaal je dan wel voor...)
Met peilen na het verversen stond ie ook vrij laag, maar ik weet dat ik er 3 liter in heb gegooid (met filter moet het 3,1 zijn, maar die 100ml zal me worst zijn) dus dat zit wel goed.
Sowieso kijk ik alleen maar of er olie in zit en als dat zo is, dan is het goed. Ik ga toch echt niet een kwartier dat ding stationair laten lopen elke keer dat ik ga peilen. Heb wel wat beters te doen.
Maar goed, de motorzaak waar ik 'm kocht had 'm dus duidelijk veel te vol gegooid, daarom nu een keer mooi zelf gedaan. Scheelt een berg geld en dan weet je tenminste zeker dat het goed is.
Heb de boel ook meteen gefilmd, maar dat kwak ik later nog wel in elkaar. Altijd handig voor een ander. Wet sump is een koud kunstje, bij de MT-03 hebben ze het verheven naar hogere kunst.
Enige wat mij nu nog stoort is mijn jas die stinkt naar uitlaatgassen. Ik weet niet of het komt door de EJK of de Mivv, maar ik weet wel dat ik het met de originele uitlaat niet had. EJK geeft meer brandstof, dus zou kunnen dat je dat wat ruikt. Er ontstaat een werveling of vacuum achter mijn rug, waar constant uitlaatgassen langs gaan. Via de zoekfunctie las ik dat ik niet de enige was, iemand met een XT660 en MT-03 hadden dit jaren terug ook. Heeft ook te maken met hoge uitlaten. Ik zal er maar aan wennen, dat is het makkelijkste.