Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je update, KWARCK!
Was al benieuwd of je nog was gegaan. Wat een weer.
Bij mij is het vooral 55-60 in 3e versnelling, maar ik ben blij dat jij goede resultaten hebt, geeft toch nog een beetje hoop. Waar heb je 'm nu laten plaatsen (qua plekje op de MT-03)?

Wilde mijn dempers plaatsen dit weekend, maar ijzerhandel was dicht ivm bouwvak voor wat spul om de dB-killers weer vast te zetten. Ik ga niet alleen rijden met open uitlaten, dus dat moet eerst geregeld zijn. Daarom liet ik nog even het originele spul er op. Deze week ff regelen en dan eindelijk de afspraak voor de EJK.

Heb je nog een uiteindelijke uitdraai die je kan posten?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Tot nu toe nog steeds erg tevreden met de MT. Alleen nu is mijn dim/groot licht kapot. Nu blijkt het geen gewone H4 lamp te zijn die erin zit. Ik vermoed dat het een aftermarket xenonlamp is. (zie foto's onderaan) Heeft iemand van hier een zelfde lamp erin zitten of weet wat voor lamp ik moet kopen om deze te vervangen? Ik heb deze al gevonden maar volgens mij is dit alleen dimlicht. https://www.xenonlamp.nl/hid-light-xenon-vervangingslamp. Wanneer ik grootlicht inschakel dan 'draait' het lampje zeg maar. Dan zou ik dus een bi-Xenon lamp moeten hebben. https://www.xenonlamp.nl/hid-light-xenon-vervangingslamp-h4-bi-xenon. Echter ziet deze er anders uit...


[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad een bi-xenon lamp. Voor vervanging zou je toch moeten proberen uit te vogelen wat voor merk het is denk ik. Of xenon laten voor wat het is en een gewone H4 terug plaatsen, dat kan natuurlijk ook.
 
Heb hem onder mn pasagierszadel laten doen, kan ik er makkelijk bij. Niet dat ik er persee bij moet maar ik bewaar daar toch niks.

Uiteindelijk geen uitdraai meegenomen, niet meer aan gedacht die te vragen...
 
Daar bewaar ik mijn schijfslot. Hij zal vast nog een ander goed plekje weten.

Uitdraai kan hij misschien nog naar voren toveren en als pdf naar je mailen?
 
Ja dat zal wel moeten kunnen denkik. Er waren genoeg andere plaatsen mogelijk hoor dont worry ;) viel me op dat de EJK kleiner (platter) is dan die powercommander die ik had.
 
Gaat helemaal goed komen dus. Morgen eindelijk de dempers erop zetten. Van de week bij de ijzerboer wat rvs-spul gehaald om de killers mee vast te zetten. Eerst boor ik die zooi er uit en dan wil ik ze weer vast. :+

Zal binnenkort ff een videootje maken met verschil tussen origineel en dan Mivv met/zonder dB-killer en hier posten.
Zodra die uitlaat er onder zit, even een nieuwe afspraak maken met Dynojet Vd Meer. Ben benieuwd hoe makkelijk het er onder gaat. De handleiding mag wat meer plaatjes bevatten wat mij betreft.
 
Laat ik mij hier ook weer een melden. Grappig om opeens die Mivv Xcone setjes hier te zien. Ik heb ze er 3 weken geleden ook onder geschroefd. Wat een verademing qua geluid ten opzichte van de standaard demper. Ik ben er erg blij mee. Volgende week ook maar eens met de popnagels aan de gang. Nog even een plaatje van de MT in zonsondergang.

full
 
Als die X-Cone ook van RVS is, koop een kobaltboortje (ik gebruikte de 4mm), met iets simpels/goedkopers kom je er niet doorheen. En dan nog; probeer het wat te koelen met boorolie.

Omdat je nog wel een beetje kracht moet zetten, is het makkelijker om de dempers eraf te halen ipv ondersteboven kracht te zetten naar boven toe. Verder nog even met wat ducttape oid de killer iets beschermen, dat je er niet langs schiet of verder na het boren doorschiet en krassen maakt.
 
Kwarck, had jij nou nog een o2-mod op de MT-03 zitten? Ik denk dat die van mij er misschien wel af kan met zo'n EJK.


Vandaag de Mivv GP Black Steel er op gezet. Heerlijk zo'n slechte handleiding. Die Italianen moeten daar iets meer tijd in steken. Blijkt dat zelfs het achterspatbord los moet om de gewone demper te verwijderen. En ik ben absoluut niet tevreden met de uitlijning. Ergens gaat het mis. Heb al zitten klooien, maar ik kom er niet achter. Ohja, veertjes zitten ook nog niet vast, Mivv geeft geen veertrekker mee en die ik had liggen ben ik of kwijtgeraakt of heb ik weggeflikkerd. Eerst dus een nieuwe bestellen ergens.

Ik twijfel of rijden zonder veertjes een beetje kan.

Handvatten hieronder missen, omdat ik een topkofferrek heb en die ligt er nu nog af.
mivv-gp-black.jpg


bovenaf2.jpg


En de uitlijning, van bovenaf staat de rechterdemper meer naar buiten dan de linker.
Heb al zitten draaien, los gehaald en anders vastgezet, een demper iets meer naar achter getrokken van de Y-pijp af, omdat de één 5mm verder kan worden geduwd dan de ander.
Waarom kan er nou nooit iets in één keer goed gaan? :+

Heb 'm nog niet gestart, dus weet niet hoe het klinkt. Want als ik 'm start, wil ik rijden ook en ik heb dan liever dat die demper ook met de veren vast zit aan de Y-pijp en niet alleen aan de beugel.

Hier nog eentje van achter;

achterkant.jpg


Nog niet tevreden dus. Pas als de boel uitgelijnd is. Maar het smoelt al wel beter dan die standaard uitlaat.

Iemand tips? Of ik heb de boel niet goed in elkaar gezet, maar volgens mij kan het maar op één manier. Ik denk dat de Y-pijp niet helemaal recht is en daarom één van de dempers meer naar buiten staat.

edit;
En nog eentje van de onderkant.
onderkant.jpg
 
Laatst bewerkt:
Joh die uitlijning is echt een kwestie van pielen. De ruimte van de boutjes en beugels gebruiken om het te krijgen zoals je het hebben wilt. (Soms kun je de linkpijp draaien maar in geval van de MT geloof ik niet). De beugel om de demper zelf kun je ook nog schuiven denk ik.
En die veertjes doe ik altijd met een dik stuk ijzerdraad waarvan het uiteinde omgebogen is tot een haakje. En als je dat ook niet hebt gewoon met een waterpomptang, je wilt toch rijden of nie'? :P

't Is inderdaad een maffe constructie, het achterspatbord zit vast aan de uitlaat in feite.
Ik vond het MIVV beugeltje wel veel mooier dan de originele! Heb ik ook een plaatje van gepost.
 
Ik kan de demper die te ver naar buiten staat nog wel met kracht naar binnen duwen en dan vastdraaien, maar ik vraag me af hoe goed dat blijft gaan. Dan staat er constant extra kracht op die bout, omdat die demper naar buiten wil.

IJzerdraadje kan, waterpomptang ga ik niet doen, ik ken mijzelf, dan schiet ik uit en beschadig ik weer wat. :+ Die dempers krassen heel snel. Maar het blijft raar dat geen simpele trekker in de doos doen. Wil ik rijden? Ja, maar vandaag toch weinig tijd. Ik ga nog wel wat pielen, komt vast goed. :)
 
Dat is inderdaad een bi-xenon lamp. Voor vervanging zou je toch moeten proberen uit te vogelen wat voor merk het is denk ik. Of xenon laten voor wat het is en een gewone H4 terug plaatsen, dat kan natuurlijk ook.

Ik heb op goed geluk de bi-xenon lamp besteld die ik reeds had gevonden. En het blijkt nog te werken ook! Zelfde aansluiting ook. Het geeft weer goed licht nu :)
 
@ Monomuis, nee ik heb geen O2 mod. Die veren moesten wel erg strak maar met gevaar voor eigen leven en een schroevendraaier was het gelukt.

Moet zeggen dat het bij mij ook wel een beetje onder spanning moest on de dempers uit te lijnen, en een beetje geklooit met de linkpijp. Ik moest ook dat beugeltje waar de dempers aan vast zitten een stukje vijlen want de gaten zaten net niet de goede afstand uit elkaar....

Uiteindelijk was ik tevreden!
 
Wel vette dempers die MIVV!. Ik heb zelf destijds de G&G doorverkocht aan Giero, maar kom erop terug. De MT03 blijf gewoon hier staan en gaat niet meer in de verkoop, tenzij iemand genoeg geld bied/geeft dan is alles mogelijk. Afgelopen weekend weer een ritje gedaan met de vriendin achterop... 'Het trlit een beetje aan de billen', maar verder is het wel te doen. Dikke prima dus, want het blijft een heerlijke bike om even snel tussendoor een ritje op te doen:) Voor de fun/spelerij houd ik de 200 gewoon in SM trim:)

Dusss, mocht iemand nog een setje after market dempers hebben liggen... Mogen in mindere/slechte staat zijn, dat geeft niks.
 
sinds een paar maandjes ook in bezit van een mt-03 en een zeer tevreden eigenaar, voor een A2-rijbewijs echt een heerlijk motortje.

Nu wil ik in de koplamp een xenon licht zetten, heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen wat een optie is? (Of misschien is cmourik93 er al uit)

alvast bedankt,
 
@Kwarck; mooi, dan kan die er bij mij denk ik ook af. Kan in de verkoop dan. ;)
Hij heeft wel gewerkt, maar niet goed genoeg voor mijn specifieke MT-03.
Dat onder spanning staan, ik ben er geen fan van... maar als jij dat ook al hebt. Misschien is het wel Mivv-eigen.

@Cige; ze zien er idd wel vet uit en de nieuwprijs valt mee. Maar goed, ben benieuwd hoe zo'n Akra zou zijn qua montage. :)

Maar goed, kwestie van beetje pielen dus, om uit te lijnen. Ik heb het er een beetje mee gehad, maar ben ook teveel dingen tegelijkertijd aan het doen. Misschien dat ik het bij het plaatsen van de EJK module even laat nakijken door Dynojet Vd Meer. Die is daar toch ook meer mee bezig. Maar als je het mij vraagt ligt het aan de Y-pijp en die kan je inderdaad niet omdraaien. Hooguit iets verdraaien, maar dat is meer om de hoogte af te stellen van beide dempers samen.

Morgen een verentrekker van een collega lenen, probeerde het net al met een ander stukje gereedschap, maar daar schoot de veer steeds weg. En beetje spierpijn in mijn armen, zondag een eindje wezen kanoën. :+
 
Laatst bewerkt:
@Reyy: De enige ervaring die ik met xenon verlichting heb is dat het onwijs veel licht geeft. Ik heb geen merknaam kunnen ontdekken op mijn setje, dus daar kan ik niet mee helpen. Waar je wel op moet letten is dat je H4 Bi-Xenon nodig hebt, hierbij behoud je je groot licht en seinfunctie.
 
Veertrekker gebruikt, ging lekker simpel. Vele malen sneller dan toen ik te korte veren die bij een Giannelli zaten toch vast wilde zetten en niet wilde wachten op langere, omdat de verkeerde veren in de doos zaten. })

Even gestart zonder dB-killers. Mijn god, wat een enorme takkeherrie komt daar uit zeg! En die bekende knallen klinken echt heel erg luid. Nu had ik 'm in de schuur gestart, dus het zal ietsje zachter klinken zonder reflectie tegen de wanden... maar rijden zonder dB-killers? Hell no! Hier mag je terecht een bekeuring voor krijgen. :Y

Dus, killers erin gedaan, weer even geluisterd. Klinkt nog steeds ietsje harder dan origineel heb ik het idee. *O* Zal de eerst volgende keer dat ik ga rijden even filmen met en zonder, zoals beloofd. De open Akrapovic die onder de Z300 zat die ik 2 weken terug had, klonk hard, maar dat was nog goed te doen. Dit is echt oorverdovend. :P

Kan iemand met een Mivv uitlaat voor mij een foto maken vanaf de achterkant? Ben benieuwd hoe ver ze ongeveer naast het achterspatbord moeten zitten. De rechterdemper (van achter gezien) zit nu ongeveer 2 cm van het plastic af. Weet niet wat het gaat doen als dat lekker heet gaat worden.

Nu nog even 1x proberen beter uit te lijnen, lukt dat niet, dan laat ik er wel naar kijken. Ik denk sowieso de hele boel er af te halen en eens die y-pijp na te kijken. Zien of beide hoeken gelijk zijn.

Ohja, de originele uitlaat weegt 7.4KG. Ik keek even op de Mivv doos en daar stond 9kg op.. kan ik niet geloven. Denk eerder iets van 5.5-6kg ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat wezen pielen en ze zitten nu best redelijk. Ik moet misschien alleen nog even de hoogte ietsje anders zetten, maar in principe ben ik al tevreden.

Wel een probleempje, de rechterdemper die al goed zat, draaide ik ook even los en nu is het schroefdraad van zowel de bout als de moer naar de klote. Met andere woorden; dat kutding kan nu niet vast. Mag ik eerst weer naar de ijzerhandel die zulke mooie openingstijden heeft in de bouwvak. Enige wat ik mij kan bedenken is dat zoiets is gebeurd door dat het tegen de beugel aan kwam oid. Ach, het zal wel. Vrijdag die ijzerhandel bezoeken, ding er in rammen en van het weekend even filmen. Ding heeft nu wel lang genoeg stilgestaan.

Situatie nu met losse rechterdemper;
mt-03.jpg


mt-03_2.jpg


Dat ziet er in elk geval beter uit dan begin van de week. :+


edit; begin september eindelijk het EJK kitje erop. Dynojet vd Meer kan wel eerder, maar ik niet. Hopelijk dan net zulke goede resultaten als KWARCK.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog weer een verhaaltje over mijn vakantie met de MT.Ben gisteren teruggekomen uit de Jura in Frankrijk,een tocht van ruim 3000km in een week,waarvan ik één dag niet gereden heb vanwege regen.
Om niet de hele reis op de snelweg af te leggen ben ik bij Luik de snelweg afgegaan en lekker door de ardennen gegaan en nog een flinke tocht door Luxemburg.Hotel opgezocht en volgende dag meteen de snelweg op en bij Epinal ervanaf,de rest binnendoor naar de eindbestemming.Toen stond er al 1100km op.De rest van de week drie dagen lekker gummen door de Jura(mijn vriend heeft daar een huis)ondanks de temperatuur,die donderdag al 36 graden was.
Vrijdag om 6u 'smorgens vertrokken toen het net licht werd vertrokken en de hele weg op de snelweg naar huis gereden,1029km lang :+
Incl de pauze's deed ik er 11 uur over.

Conclusie:ik vind de MT nog steeds een geweldig fijn ding waar je alles mee kunt.Je moet weliswaar niet te veel haast hebben op de snelweg,maar ik reed steeds tussen de 5 en 6 duizend toeren.Dat vind ik goed uit te houden.
In de bergen is het een prachtige stuurfiets,wendbaar,stabiel en snel genoeg.mijn vriend rijd op een Ducati Hyper met 90pk,maar hij rijd me niet los *D

Brandstofverbruik op de snelweg 1 op 22 wanneer je aan de goed kant van de 6000rpm blijft.
En geen olieverbruik,ook niet verkeerd :)

Het lijkt wel een reclamespot,maar wilde dit gewoon even kwijt omdat ik wel verknocht ben aan mijn MT *D
 
Gaaf dat je zo'n lol hebt met je mt, wat is je kruissnelheid ongeveer geweest dan?
 
8<
Vrijdag om 6u 'smorgens vertrokken toen het net licht werd vertrokken en de hele weg op de snelweg naar huis gereden,1029km lang :+
Incl de pauze's deed ik er 11 uur over.

Conclusie:
conclusie: je hebt de heldenstatus bereikt! :}
1000km op een dag en dat op een MT03! :o
Eenmaal in de bergen is de MT natuurlijk super maar zo'n rit er naar toe en weer terug, bwoh.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf dat je zo'n lol hebt met je mt, wat is je kruissnelheid ongeveer geweest dan?

Zo tussen de 120 en 130/h.
Moet er nog bij zeggen dat mijn MT weinig last heeft van dat zoekgedrag ivm arme afstelling.Bij lage snelheid in een dorpje houd ik hem toch altijd wel op 3500-4000 rpm.mss dat dat helpt?
Op de snelweg heb ik geen last van een slechte afstelling,het is er wel een beetje bij 5000 rpm,maar ik heb er geen last van.
Ik heb nu een 2014 model,en die ik hiervoor had kwam uit 2010,ik heb het idee dat ze er toch iets aan hebben gedaan :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan