Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
MP SN 50 je kenteken?
Lijkt heel erg op mijn oude ;)

jazeker dat is inderdaad mijn kenteken, lang geleden verkocht? misschien weet jij dan ook wel hoe het zit met de dempers? :P

Oke de beloofde foto's van de uitlaat.

[doclib=1237875,212eb0e7e5d5ca084ff87f,72784,,0]
met db killer, met afdekplaatje

full

met db killer, zonder afdekplaatje

full

de losse db killer en ring

full

zonder db killer, zonder afdekplaatje

full

zonder db killer, met afdekplaatje (zoals het het hoort)

het is mij nu in ieder geval goed duidelijk hoe het hoort te zitten, ik hoef ook niet perse met db killers te rijden maar wou het wel een keer horen en toen zag ik dat ik wat miste. Bedankt iig!
 
@Mono: Waar heb je uw banden gekocht? Online of in een garage? Ik ben ook op zoek naar banden.
 
Bij een dealer om de hoek, heb geen prijsvergelijk gedaan. Zij zorgen voor mij, ik voor hun. Online kopen en dan proberen om ze er ergens om te laten leggen bij een motorzaak gaat je niet vaak lukken of ze zijn niet blij met je.

Zaterdag laat ik ze er op zetten. En dan de eerste 100km als een trut door de bocht. :+
 
Voila vandaag met de mt-03 naart werk gereden. Is inderdaad een groot plezier!

Maar dat schokken op 3750 rpm is inderdaad wel voelbaar. Ach, ik rij meestal trager dan. Je voelt wel aan alles dat het een dikke 1 cilinder is. :p

Nog 1 dingetje, bij het onderhoud van de MT vond ik de informatie ivm hoeveel olie nu zo'n mt moet hebben wel een catastrofe.
Volgens het boekje moet er 3,1 in, volgens het forum 4l en volgens het internet 4,5l... Ach, momenteel zit er 3,8 in. (gemeten zoals voorgeschreven) en hij staat iets onder het midden.
De waarheid zal er wel tussen zitten zeker.

Greetz
 
Ouh oké :), ik dacht aan de banden te kopen op bandenmarkt, daar kan je er een garage bij nemen en zo een mooie prijs verkrijgen.
 
jazeker dat is inderdaad mijn kenteken, lang geleden verkocht? misschien weet jij dan ook wel hoe het zit met de dempers? :P

Ik heb deze eind april begin mei verkocht aan iemand waarvan al duidelijk was dat hij hem door ging verkopen.

Wat is er met de dempers nu aan de hand dan? Motor werd onderhouden gewoon altijd en heb er eigenlijk geen omkijken naar gehad.
 
Ouh oké :), ik dacht aan de banden te kopen op bandenmarkt, daar kan je er een garage bij nemen en zo een mooie prijs verkrijgen.

Ja dat kan nog, maar die rekenen ook knaken voor het monteren. En volgens mij zijn dit meestal niet de grotere motorzaken, maar de kleine zaakjes. Het zijn 'vanaf' prijzen... want de band moet er op. Oh, hij moet ook gebalanceerd worden... €€€€ oh, je brengt het wiel niet los? €€€€ De oude band neem je niet zelf mee? Verwijderingsbijdrage €€€

natuurlijk betaal ik dat ook allemaal, maar dan praten we niet over een 'vanaf'-prijs, maar een totaalprijs zonder fratsen.


Wat betreft olie; er gaat 3 liter in.
Peil je wel op de juiste manier? Het is dry sump he. Dus officieel eerst 15-20 minuten stationair laten draaien, ff uitzetten en na 2 minuten ff peilen. Ohja, motor wel rechtop zetten, kan niet op de jiffy.
 
Inderdaad :) @banden. Daarom dat ik nog even aan het twijfelen ben..
Ik kijk momenteel gewoon wat rond en lees recensies.

Ja, ik heb het zo gemeten.. :/ Maar toen stond die onder de minimum... Hierna heb ik er dan nog wat bij gedaan. Nu past hij net onder het midden...
Ik vind het zeer raar en bizaar... Vanwaar ook die verschillende opgaves van de inhoud?

Greetz
 
bij mijn trx heb ik dezelfde oliepeil methode, en meteen even gecheckt; rechtop maximaal is net boven minimaal op de zijstandaard. kan als je alleen bent best makkelijk zijn.....
 
Verversen is ook leuk, vooral als ze dat bij de motorzaak niet weten. Binnenkort zelf maar eens olie + filter vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Weet dat hpsmotoren wel eens een Tdm binnen kreeg die zo vol zat dat het er bij de uitlaat uitkwam......
 
Bij mij hebben ze er in de garage eens 4.2 l in gedaan. Toen ik een tijdje erna motorpeil controleerde (na stationaar draaien), spoot de olie in het rond. Dan maar alles afgelaten en 3l in gedaan zoals er staat in het boekje..

Ik heb onlangs Michelin Power banden besteld en laten monteren (230 euro) en ben ik heel tevreden van :D Ervoor lagen nog de originele banden van 2007 erop, maar die begonnen scheurtjes te vertonen, dus heb ik die zo snel mogelijk vervangen.

Mijn knipperlichten waren defect (waren niet meer de originele, vorige eigenaar had die veranderd) en nu vervangen door barracude Freccia knipperlichtjes :-)
 
Ik wil trouwens mijn tekst iets wat verbeteren. Ik heb gisteren gezien dat ik er maar 3,4L heb ingedaan. (Ik ben is gaan kijken hoeveel er nog in bus zat :p ) Dus NIET de eerst gemelde 3,8L.

Ik ben aan het zien naar de Michelin roads of de Pirelli's Doblo.

Greetz
 
Ik heb bij afleveren van mijn MT-03 nog een halve liter olie eruit gehaald. Bleef ook maar uit het reservoir lopen na stationair laten lopen en daarna nog halve minuut te wachten. Heb nog wel gezegd hoe olie te wisselen, maar weet niet hoeveel er in totaal is ingegaan. Ben te werk gegaan met een grote spuit. :+

Wel zorgwekkend dat er monteurs bij motorzaken zijn die niet weten hoe dry sump werkt. Maar mijn ervaring is dat veel monteurs ook maar gewoon doen en niet zo zeer handleidingen lezen. Heb wel eens ruzie met een monteur gehad toen ik vertelde hoe iets moest, omdat hij alles in de verkeerde volgorde deed en daarbij ook nog een stuk van een zijkap af brak. Dan kan je wel ervaring hebben, maar als je moet lopen zoeken hoe iets werkt, ben je uiteindelijk langer bezig dan eventjes een papiertje lezen/bekijken... en wie mag dat betalen? Juist, ik.

Anyway, een oliewisseltje zelf doen scheelt ook nog eens ongeveer de helft van de prijs.

De laatste keer dat ik het liet doen, schrok ik zo van het bedrag (ik meen 118 euro voor 3 liter), dat ik daar wel op ben wezen afdingen. Bij de oliewissel zat ook een filter bij (waar ik dat keer niet om vroeg, want was 5k eerder nog vervangen en dit ook heb aangegeven) en er kwam nog een inspectiebeurtje bij. 'Dat doen we altijd bij een oliewissel'. Kost je los 25 of 30 euro. Heb ik daar om gevraagd? Nee. Ook niet voor betaald aan het eind.

Vandaag maar even wat olie en een filter bestellen om binnenkort uit te voeren.


@Fox; bij het wisselen van de olie gooi je er eerst 2 liter in, dan motor starten en paar keer gas geven zodat de 2e oliepomp de olie richting reservoir trekken en dan zet je 'm uit en gooi je er nog 1 liter bij. Als je alles er in kwakt in 1x, dan kan deze ook te weinig aangeven, omdat de oliepomp nog niets richting reservoir heeft kunnen gooien.
Hier maken motorzaken dus ook de fout.
 
Je hebt helemaal gelijk :) Die garage's zijn "dieven" :p Zonder in hun vakgebied te treden. Natuurlijk moeten zij hun gebouwen onderhouden en personeel betalen, maar ja...

Verder doe ik haast alles zelf. Buiten een band wisselen (dat laat ik door het apparaat doen voor 10€) doe ik alles zelf.
Handigheid leer je uzelf aan.

@Mono: Inderdaad, zo heb ik het gedaan. :) Volgens de handleiding zeg maar. Ik ga in het weekend mijn oliepeil nog eens controleren.

Ps: 118€?????? :O Ik had 35,45€ voor het onderhoudje exclusief bougie. Die was 16€, wat tevens wel een hele verbetering was! (Een iridium)
 
Ik zeg niet dat het dieven zijn, maar sommige dingen kunnen beter.

Wat betreft de handleiding, daarna zou je dus eigenlijk als er 3 liter in zit, 15-20 minuten stationair moeten laten lopen en dan ff wachten en dan peilen. :+ Je weet toch al dat er 3 liter in zit. Ik zou niet eens meer peilen dan. Hup olie er in en rijden.

35,45 is een netter bedrag voor de olie.
Een filtertje koop je ook voor 5 euro.
 
Wat je zelf doet, doe je beter denk ik altijd en goedkoper bij. :p

Haha :p Inderdaad, maar nu zou er bij mij in theorie 0,3L teveel in zitten, want volgens het boekje moet er 3,1L in met filter en die heb ik ook veranderd. :) >> Die 35,45 was met de filter in. :D Olie was iets van een 30€.

Cheap dus :)
 
Ik weet niet of je het beter doet dan een ervaren rot, maar je leert er van en je kan alleen jezelf de schuld geven.

Maar soms gun ik het motorzaken wel, omdat ze mij ook weer helpen met bepaalde dingen en doe ik het niet zelf. :)

Nette prijs, zoiets betaal je idd voor Castrol (als je een 4L fles koopt).
 
Zo oud ben ik nog niet. :p Dus je mag die "ervaren rot" weglaten. Nuja, wat is goed kunnen en wat is een ervaren rot? Want iedereen kan en leert nog elke dag bij hé :)

Verder zou ik mijn "skills" niet kunnen plaatsen. Ik heb al een beetje vanalles gedaan. (koppakking en koppelingen bijgerekend)

Ja, dat gemak versta ik zeker! En je kan in uw luie zetel blijven liggen. :p

@Olie: Jup, het is Total olie hier.
 
Je bent lekker bezig in elk geval.

Zo, de Michelin Pilot Road 4 banden liggen er onder. Moet alleen nog even het siliconenlaagje er af rijden, vandaag niet veel tijd om te rijden, dus morgen ff dat laagje er af rijden. Zo gepiept (maar je moet wel tijd hebben). Meteen ook haakse ventielen erop laten zetten, het kost wat, maar dan ben je af van dat gekloot bij de pomp. Ik gebruikte altijd een haaks opzetstukje, die kan bijna met pensioen (zal 'm nog meenemen met demo-motoren).

Omdat ik 'm nog niet volledig heb kunnen benutten durf ik er nog niet zo veel van te zeggen, alleen voel ik wel dat dit rubber een stuk zachter is dan wat er onder lag. Dat leken wel massieve banden. :+

Volgende week het EJK-kastje erin en dan is het wel weer leuk geweest.
Ohja wat betreft dat irritante lopen bij 3750tpm, ik zei al eens dat het ook zit bij 120km/u. Zo tussen 120-130km/u goed voelbaar rond 5200 toeren. Wel minder irritant dan in de 3e bij 3750tpm. Toch maf dat in z'n 4 of 5 bij 3750tpm je niets voelt. Anyway, die ellende is straks weggepoetst met de EJK.
 
Gisteren meegereden met het Vlastreffen te Kortrijk. Dit is echt een aanrader: zeer mooie rit, heel veel deelnemers (rond de 3000) en op het einde rijd je allemaal samen naar Kortrijk terug onder politiebegeleiding. Indrukwekkend om al deze moto's bij elkaar te zien.

Mooie rit waar ik samen met mijn MT-03 van heb genoten :-)
 
3000 deelnemers?? pfff.. mij teveel. :)

Zo, ook nog ff wat olie en een oliefilter besteld. Binnenkort maar eens wisseltje doen. Ik ga voor de gein eens Procycle olie van Louis proberen. Toch geen hoogtoerig racemonster. Had nog een liter liggen, dus 2 liter erbij gekocht. Of je nou met filterwissel 3,0 ltr of 3,1 ltr er in kiepert, die 0,1 ltr kan mij gestolen worden.

Ohja het is trouwens 3,4 ltr als je het hele blok hebt opengetrokken voor onderhoud. Zijn de waarden ook meteen duidelijk.
 
Net iemand tegen mn mt03 aangereden, gelukkig alleen schade op mn voorspatbord. weet iemand waar zo iets te koop is?
 
Gewoon bij de Yamaha dealer: 5YK-F1511-00. 65 euro ongeveer.
 
iemand zin om een nieuw deel te openen binnenkort ?
het aantal van 2500 posts zit er aan te komen.
De OP is al zo mooi en uitgebreid, die kan zo overgenomen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan