Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de kentekenplaat beter bevestigd,niet spectaculair weliswaar,en voor de niet-kenner onopvallend.
Plaat zit iets hoger en de verlichting zit verder naar binnen.Knippers zitten hoger en dichter op elkaar.Ben er wel tevreden over zo,wilde sowieso het originele achterlicht houden,omdat ik dat wel mooi vind.
full

Als de plaat er nu nog afflikkerd,vreet ik de rest van het kontje op...
 
Heb de kentekenplaat beter bevestigd,niet spectaculair weliswaar,en voor de niet-kenner onopvallend.
Plaat zit iets hoger en de verlichting zit verder naar binnen.Knippers zitten hoger en dichter op elkaar.Ben er wel tevreden over zo,wilde sowieso het originele achterlicht houden,omdat ik dat wel mooi vind.[afbeelding]
Als de plaat er nu nog afflikkerd,vreet ik de rest van het kontje op...


Om voedselvergiftiging te voorkomen, adviseer ik je om de kentekenplaats niet met stalen bouten vast te zetten, maar met nylon boutjes. Met metalen boutjes is de kans groot dat ze zich door het trillen door de kentekenplaat vreten, met nylon boutjes is die kans stukken kleiner. De kop van die nylon kentekenboutjes is ook groter in diameter, wat voor een nog betere verdeling van de aandrukspanning zorgt. Die boutjes zijn ook kenteken-geel.
 
Laatst bewerkt:
Om voedselvergiftiging te voorkomen, adviseer ik je om de kentekenplaats niet met stalen bouten vast te zetten, maar met nylon boutjes. Met metalen boutjes is de kans groot dat ze zich door het trillen door de kentekenplaat vreten, met nylon boutjes is die kans stukken kleiner. De kop van die nylon kentekenboutjes is ook groter in diameter, wat voor een nog betere verdeling van de aandrukspanning zorgt. Die boutjes zijn ook kenteken-geel.


Ik gebruik rvs a4 boutjes op een aluminium plaat en de kentekenplaat is ook vam aluminium.Tegen de tijd dat ze door corrosie de plaat opvreten,heb ik het alweer een paar keer veranderd :+
Kan er nl nooit afblijven....
 
Ik gebruik rvs a4 boutjes op een aluminium plaat en de kentekenplaat is ook vam aluminium.Tegen de tijd dat ze door corrosie de plaat opvreten,heb ik het alweer een paar keer veranderd :+
Kan er nl nooit afblijven....

Ik heb het niet over corrosie, maar over trillen en daardoor door de plaat heen "vreten".
 
OK,ik snap wat je bedoeld,kon er geen grotere ring achter kwijt.Zal eea goed in de gaten houden,desnoods maak ik weer een nieuwe grondplaat.
 
[afbeelding]

Over de rechter zit een helm....zeg maar
Momenteel heb ik een aantal impulsaankopen liggen waar ik eerst vanaf moet.
Vind je spiegels wel leuk, maar niet een immens verschil met de originele.
Voor een koopje wellicht wel het proberen waard.

Eerst maar eens van die ouwe meuk af. Wordt vervolgd...
 
Afgelopen twee weken in Amerika een tripje gemaakt van Chicago naar Las Vegas op deze machine. Let op de uitlaatpijpen. Prachtige herrie maakten die. In Amerika waar alles groot is, dus ook de motorfietsen, zou een MT-03 wel heel erg verloren raken. Prachtige toer gemaakt van 2700 mijl (4300 km).
full
 
Whoa gaaf gaaf, jaloezie alom hierzo!

Staat nog op mijn lijstje om ooit eens voor 2/3 maanden naar Amerika te gaan en wat de sfeer te proeven aldaar.
 
ooit eens een filmpje op youtube gezien van een nederlandse mt-03 met een enkele uitlaat/demper onder het zadel, was dat iemand van hier en is daar nog beeldmateriaal van?
kan het zelf niet weer vinden namelijk...
 
Afgelopen twee weken in Amerika een tripje gemaakt van Chicago naar Las Vegas op deze machine. Let op de uitlaatpijpen. Prachtige herrie maakten die. In Amerika waar alles groot is, dus ook de motorfietsen, zou een MT-03 wel heel erg verloren raken. Prachtige toer gemaakt van 2700 mijl (4300 km). [afbeelding]
Maar dan de hamvraag... Rijdt het beter dan een MT03? En zou jij de MT er op inruilen?

Wel een gave ervaring, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Mooi man zo'n trip. Maat van me heeft vorige maand een lowrider gekocht. Moet er niet aan denken er een te hebben, maar een rondje rijden......van 4500 km.....wil ik best :)

Nb, spiegels zijecht wel anders dan origineel, maar je kan idd beter je knakuh uitgeven als je ze echt hebt.
 
Maar dan de hamvraag... Rijdt het beter dan een MT03? En zou jij de MT er op inruilen?

Wel een gave ervaring, lijkt me.

Het was inderdaad een gave ervaring. Was heel even wennen op zo'n groot zwaar ding (HD Fat Boy Lo). Ik reed daar met allemaal Harleyfanaten die in Nederland ook zo'n ding bezitten en me op alle manieren trachtten te overtuigen om toch maar mijn MT-03 in te ruilen. Niemand die wist wat een MT-03 was maar toen ik een foto op internet liet zien, konden sommige zich voorstellen dat ik thuis niet zo gauw zou overstappen op zo'n bakbeest. Hij past trouwens ook niet in mijn schuurtje. De hamvraag of het beter rijdt dan een MT-03 is lastig te beantwoorden. Het rijdt gewoon heel anders. Maar de wegen zijn daar dan ook anders; breder met in de bergen wijdere bochten waar je met zo'n ding toch lekker door heen kan rijden. Ik had de mazzel dat er op mijn huurmotor van die mooie knallers zaten en die heb ik bij tijd en wijle lekker te keer laten gaan. Niemand wilde achter me rijden vanwege de herrie, ha ha. Ik denk dat 95% van het motorenbestand in de US Harleys zijn. En als je daar op een motorfiets gaat zitten moet dat gewoon een HD zijn. Hier in Nederland blijf ik voorlopig de MT-03 trouw. Heb er nog niet opgezeten sinds ik weer terug ben. Moet ook weer wat beter weer worden; is het zo maar plotseling herfst geworden, jesses!
 
Nb, spiegels zijecht wel anders dan origineel, maar je kan idd beter je knakuh uitgeven als je ze echt hebt.
Ik heb gisteren een aantal topics geopend om wat 'rotzooi' kwijt te raken. Ik lijk me een wijf met mijn impulsaankopen.
 
ooit eens een filmpje op youtube gezien van een nederlandse mt-03 met een enkele uitlaat/demper onder het zadel, was dat iemand van hier en is daar nog beeldmateriaal van?
kan het zelf niet weer vinden namelijk...


Klikje 1
Klikje 2 Hier ook even naar de volgende pagina kijken a.u.b

En tot slot geen linkje van het youtube filmpje, want deze heeft Sander45 prive gemaakt :X

Oh en Sander is sinds zondag 28 juni 2009 21:04 (4 jaren, 2 maanden, 14 dagen, 21 uren en 42 minuten geleden) niet meer online geweest dus een PM'etje heeft ook geen zin... :+
 
Klikje 1
Klikje 2 Hier ook even naar de volgende pagina kijken a.u.b

En tot slot geen linkje van het youtube filmpje, want deze heeft Sander45 prive gemaakt :X

Oh en Sander is sinds zondag 28 juni 2009 21:04 (4 jaren, 2 maanden, 14 dagen, 21 uren en 42 minuten geleden) niet meer online geweest dus een PM'etje heeft ook geen zin... :+
Sodeju... dat begint te kriebelen!
 
Voorlopig einde van het MT-03 tijdperk. '( De MT-03 is vanaf vandaag geschorst en gaat in winterstalling :z . Mits niet verkocht, volgend jaar mei de schorsing maar weer beëindigen en dan weer verzekeren. Dan kan mij zusje er komende zomer mooi op rijden. :Y
 
Voorlopig einde van het MT-03 tijdperk. '(
Toch jammer dat er geen markt voor is. Als ik nu ook de prijzen zie van die dingen, kosten niet zoveel meer (op Marktplaats). Dat doet de handel geen goed.
 
Trouwens, hebben jullie zo'n aansluiting voor de druppellader aangelegd? Of halen jullie de tank er elke winter af?

Of wordt er doorgereden? Dat is ook nog een optie.
 
Ik heb een druppellader effe aansluiten en no kworties. En ja ik reed elke winter door. Alleen nu ben ik lekker aan het fietsen, en moet ie soms effe aan de lader om de zaak op te laden. Kan geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan