Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je hier nog een resultaat van in de vorm van een dynorun?

zie discussie een paar weken geleden: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/26372509#26372509

Interessant, hoe bevalt dat? Heb er ook aan zitten denken al vind ik 'm origineel zeker niet slecht.

Investeren in vering/schokdempers is investeren in wegligging en grip en veiligheid. Heb er nooit spijt van gehad. De MT03 is een motor voor de binnenwegen: hoe krapper hoe meer lol. Maar die kleine weggetjes hebben vaak ook wat beroerder wegdek (b.v. in de Ardennen, maar ook in NL) en dan maken de Hyperpros het verschil.

Hee, ook interessant! Van een Pegaso of zo? Dat is immers vrijwel hetzelfde blok.

JA! Die was het!
 
Weet je toevallig nog of dat schakelpedaal korter was dan de originele?Ik heb maatje 43 maar vind hem te ver weg zitten,heb hem op de vorige Mt dan ook ingekort.
 
Cool! Om te onthouden dus, die Pegaso.

Weet je toevallig nog of dat schakelpedaal korter was dan de originele?Ik heb maatje 43 maar vind hem te ver weg zitten,heb hem op de vorige Mt dan ook ingekort.
:^
Dat heb ik ook, maar dan meer met het rempedaal dan met het schakelpookje. :)
 
Is korter idd. Maar door de vorm kan je 'm niet optimaal positioneren. Ik herinner me dat ik m'n teen er echt onder moest steken.

Dus zeker niet ideaal, maar het oog wil ook wat.

Grotefoto-BTMYRDMO.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met een MT gereden van een vriend.
Rijdt super tof en heeft immens veel koppel, tof ding. Maar 1 ding valt mij op bij het willen draaien, wilt hij precies niet goed. Ze staan er nochtans om bekend gemakkelijk te draaien? Je moet hem echt de bocht induwen en je voelt hem iets springen als het waar. Hierbij heeft hij ook de neiging om direct terug recht te komen wanneer je stopt hem de bocht in te duwen. Weet iemand wat er hier scheelt of rijdt een MT-03 gewoon zo?

Groeten
 
Van te voren een handje haver, suikerklontje en klopje op zijn hals wil helpen, beetje TLC en respect.
 
Is hetzelfde; ook Akra, maar ik had (per ongeluk) de hitte schilden andersom gemonteerd... :/

... en een vakkundig uitgevoerde flaprectomie ... (google dat maar eens!)

Dat het op twee manieren er op kan is weer uniek! :) Maar het omdraaien gaat niet zo snel? Of moet de boel er dan eerst af?

Heb gegoogled, een eigen woord verzonnen en direct resultaat wat het dus was, in 2009. :)
 
Hitteschild zit met twee boutjes vast; boutjes lossen, hitteschildjes omwisselen (linkerkant, rechterkant) en omdraaien, boutjes weer vast draaien... Tadaaaa!
 
Vandaag met een MT gereden van een vriend.
Rijdt super tof en heeft immens veel koppel, tof ding. Maar 1 ding valt mij op bij het willen draaien, wilt hij precies niet goed. Ze staan er nochtans om bekend gemakkelijk te draaien? Je moet hem echt de bocht induwen en je voelt hem iets springen als het waar. Hierbij heeft hij ook de neiging om direct terug recht te komen wanneer je stopt hem de bocht in te duwen. Weet iemand wat er hier scheelt of rijdt een MT-03 gewoon zo?

Groeten

Bandenspanning te laag of versleten banden waarschijnlijk. Vers setje Michelin Pilot Power doet wonderen.
 
[afbeelding]
Had ik ook,heb daarom toen ook een ander rempedaal gemaakt *D
Nice! Heb al zitten denken om een soort flapje aan het pedaaltje te maken, kan makkelijk met die gaten er in. Maar jouw oplossing is mooier natuurlijk.

Ik heb eindelijk de valbeugels er op. Met behulp van een zelf verlengde inbusbout tot 205 mm ipv de meegeleverde 130 mm. Verder veel buigen (tot het begint te kraken zeg maar) en wat lasrups wegvijlen omdat anders die bout niet pastte. B|
Maar het zit! *O*
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met het Givi 245A ruitje? Ik heb er nu een flyscreen op zitten, maar daar heb je natuurlijk geen kut aan, behalve dat het optisch leuk staat. Misschien is zo'n 245A iets relaxter bij hoge snelheden?
 
Iemand hier ervaring met het Givi 245A ruitje? Ik heb er nu een flyscreen op zitten, maar daar heb je natuurlijk geen kut aan, behalve dat het optisch leuk staat. Misschien is zo'n 245A iets relaxter bij hoge snelheden?

Ja ik ben sinds dat ik naar Brussel ben gegaan ook toe aan wat wind vermindering!

Daarnaast wil ik misschien mijn MT03 omruilen voor een Kawasaki Versys, Dus dan komen mijn Takkoni's te koop te staan. Maar dit is nog een klein idee, aangezien je op een adventure of Dual Sport toch wat rustiger zit. En dat terwijl ik pas 22 jaar ben hahaha :Y
 
Voor lange stukken snelweg is een klein ruitje wel relaxter dan helemaal niets (of een flyscreen). En volgens mij oogt het ook niet eens echt lelijk, als ik de foto op de site van Givi zie.

Een Versys zal wel anders rijden en op de snelweg een heel stuk relaxter (en wat meer windbescherming) met zo'n ER-6 blok. Maar bij legale snelheden niets mis hoor, met de MT-03.
Dan heb je wel kort plezier gehad van je Takkoni's als je het zou doen! :)
 
Vind het zelf geen gezicht dat ding op je mt-03, maar dat is persoonlijk.
Het zal inderdaad wel de wind op je lichaam verminderen.
aIMG_9475.JPGa.jpg

aIMG_9516.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er stond onlangs ook al één op. Dat was ook een mooi ding. Ik zou er graag nog wel eens op willen rijden.
 
Toevallig iemand een Evotech tail tidy in de aanbieding? Op de website van evotech is ie helaas Out of stock.

En is de bougie overigens makkelijk te vervangen? Het lijkt me dat de framebuis behoorlijk in de weg zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan