Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mental note......olie peilen
Ding trilt als de ziekte.....

Ohw nee, ik heb de stuurgewichten eraf hahahaha. Weg met die zooi. Duosteunen? Wge ermee, hoppekee, duozit was al weg, spiegels eraf, alle extra zooi verwijderen en posen! Dat is what its all about.
Nb, welke aftermarket uitlaat je ook koop, uiteindelijk wil je toch een akra. Toch?
 
1 op 21 is origineel idd qua blok. Eens zien wat die O2-controller gaat doen, zou niet verder dan 1 op 20 mogen gaan. Als ik me overal netjes aan de snelheid kan houden moet het nog wel een tikkeltje zuiniger kunnen, dan moet 1 op 24 wellicht haalbaar zijn, but where's the fun in that?

Alles verder goed FZSsemans?
 
Zeker monomuis. Maar ik moest effe lachen om dat trillen. Di e van mij is eigenlijk eenrollende vibrator als ik het goed bekijk, snorrend als een Tarzan of bonkend als een DrGunk special. Hahah
 
Ik heb heel wat jaren op diverse éénpitters gereden, maar of ik heb er een te rooskleurig beeld aan overgehouden, of de balansas bij de 650cc was beter (bij dat lichtere spul trilt het sowieso al minder). Maar wel frappant dat nu ik er nog een halve liter dus uit heb gehaald hij minder schijnt te vibreren dan daarvoor (rond 4k rpm), aan de andere kant creer je met teveel olie ook extra druk. De vibraties rond 4500tpm waren van het type wat je handen konden laten slapen. :+

Mij hoor je verder niet klagen hoor. :)

Wel vreemd dat er weinig vrouwen een MT-03 rijden, gedurende de hele rit klaarkomen is toch prachtig. :]
 
Ik heb heel wat jaren op diverse éénpitters gereden, maar of ik heb er een te rooskleurig beeld aan overgehouden, of de balansas bij de 650cc was beter (bij dat lichtere spul trilt het sowieso al minder). Maar wel frappant dat nu ik er nog een halve liter dus uit heb gehaald hij minder schijnt te vibreren dan daarvoor (rond 4k rpm), aan de andere kant creer je met teveel olie ook extra druk. De vibraties rond 4500tpm waren van het type wat je handen konden laten slapen. :+

Mij hoor je verder niet klagen hoor. :)

Wel vreemd dat er weinig vrouwen een MT-03 rijden, gedurende de hele rit klaarkomen is toch prachtig. :]

schermafbeelding2b2011-01-042bom2b17-11-29.png


Die liggen allemaal bij FZSsemans in de loooooooooove chair....... :Y
 
Laatst bewerkt:
2014-06-14%2013.40.29.jpg


2014-06-14%2013.40.18.jpg


Mooie MT met mooie Lazer dempers, passend gemaakt door Mil Pajic racing. Mooiste geluid dat ik ooit uit een xt660 blok heb horen komen: mooi vol en donker zonder te luid te zijn
 
Laatst bewerkt:
Psies, opmaat gemaakt door MP. ECHT COOL,
Op een xt600 was een produre van Laser ook het mooiste wat je kon hebben vond ik. En.....dat had ik dan ook
 
Laatst bewerkt:
Ik ga na de zomer misschien de sv verkopen en wil misschien een mt03 kopen maar zijn er dingen waar ik op moet letten en welke kwalen hebben ze?

Ik rij niet zo veel kilometers maar ga er wel mee op vakantie,dit jaar door de alpen,volgend jaar spanje ,portugal dus ik rij wel veel snelweg .
Kan de 1pitter dit wel aan en hoe lang rij je op een tank?
 
Ha, ik heb de MT nog maar net maar... Veel snelweg, dat wil je niet. :N
Man, wat pak je een wind met die actieve-laat-ik-eens-op-het-voorwiel-gaan-zitten zithouding!

Edit:maar ja, als je dan eenmaal in de Alpen zou zijn :9~
 
Laatst bewerkt:
Ha, ik heb de MT nog maar net maar... Veel snelweg, dat wil je niet. :N
Man, wat pak je een wind met die actieve-laat-ik-eens-op-het-voorwiel-gaan-zitten zithouding!

Edit:maar ja, als je dan eenmaal in de Alpen zou zijn :9~~
Ik heb voor de sv jaren naked gereden dus de wind ik geen punt.
 
Het gaat niet om de wind, het gaat om het rijden bij hoge snelheid op een ééncilinder. Dat is veel vermoeiender dan een twin. 120-130km/u is al vermoeiend bij langere ritten. Voor relaxte snelwegritten zijn 2 cilinders (wel minimaal 500cc ofzo, want op een 250cc twin is het nog steeds niet fijn) toch wel het minimale. Het loopt dan allemaal een stuk rustiger.

Maar stap gerust eens op een MT-03 en maak een langere snelwegrit en vergelijk dat met je SV.

Bekende problemen? Ik ken alleen bij lage snelheden en constant gas het aan/uit-effect van de injectie (wisselt constant de brandstofaanvoer). Is op te lossen met een klein kastje.

Waarom wil je de SV weg doen en waarom kies je voor een MT-03?
 
Ik zelf heb er nooit z'n last van, maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. aangezien dit eerste motor is.

Pas bij 140+ vindt ik het geen pretje meer. -O-
 
Laatst bewerkt:
De sv staat binnenkort op de 50000km en ik heb hem al 4jaar.

Ik wil een kleine korte motor, ik heb ook nog naar de xt660x gekeken.

Nerveus bij lage toeren had de sv ook maar na het afstellen van de tps sensor is het minder geworden.
 
Gewoon zin in wat anders dus. Nou als je toch eventueel een dikke 1-pitter wilt, kijk ook eens naar de nieuwste KTM Duke 690. Heb je bijna 70pk onder je kont... al blijft het op de snelweg vast niet fijn.

GiroMT03; niet op een motor met topkuipje + minimaal 1 cilinder extra rijden dus. :)

Verder is het natuurlijk een kwestie van wennen en het kan erger (bijv. met een hoog spatbord de snelweg op). Maar echt comfortabel zal het niet worden, maar als je gewoon 110-120km/u gaan rijden, kan je het behoorlijk lang volhouden. Maar naar Spanje? Hmmmm... dan pak ik liever de auto, aanhanger met MT-03 erop en gaan. :)
 
Oke, meeting as zaterdag;
Waar en hoelaat?
1300uur?
Amersfoort? Kun je daar in de buurt een beetje lekker sturen? En waar spreken we dan af?
De Meern? Bij carpoolplein Harmelen langs A12? Daarvandaan kan je zeker weten een leuk rondje doen.

Groetjes en tot zaterdag
 
Laatst bewerkt:
Ik ga na de zomer misschien de sv verkopen en wil misschien een mt03 kopen maar zijn er dingen waar ik op moet letten en welke kwalen hebben ze?

Ik rij niet zo veel kilometers maar ga er wel mee op vakantie,dit jaar door de alpen,volgend jaar spanje ,portugal dus ik rij wel veel snelweg .
Kan de 1pitter dit wel aan en hoe lang rij je op een tank?

Dat blok kan dat makkelijk aan. Er zijn maar weinig MT-03's met hele hoge kilometerstanden maar er zijn genoeg XT's die hetzelfde blok hebben met meer als 120.000km zonder problemen.

M'n vriendin had tot kortgeleden ook een MT03 en die is er mee door Zuid-oost europa getrokken. Later nog een keer naar Rusland en ook dwars door Canada met dat ding. Ruim 70.000 bij inruil en praktisch geen olieverbruik. Motorblok liep nog als een nieuwe. Behalve de kwaal van de tandwielrubbers die veel te hard slijten hebben we er nooit problemen mee gehad. Super degelijke motor.

Maar snelweg ben je inderdaad zo beu met dat ding. Ik heb dat zelf trouwens ook op iedere andere motor. Richting de Alpen en volgend jaar Spanje-Portugal kun je heerlijk binnendoor rijden en dat is veel mooier. De vakantie begint toch al zodra je thuis wegrijd en niet pas in Spanje?

Als je toch snelweg wilt rijden zou je ook nog een klein windschermpje kunnen monteren. Afhankelijk van je lengte zou ik wel vragen om een uitgebreide proefrit ivm de zitpositie voor langere tijd.

full


full


full
 
:^

Pcies, zelfs op mijn XT1200Z (auto zonder deuren) was snelweg rijden saai... comfortabel, maar niet minder doodsaai...

Ik heb een prachtige route binnendoor vanaf Nijmegen naar Zuid-Frankrijk die geen kilometer langer is dan via de snelweg, heb ik vorig jaar gereden, en die route kun je zo doortrekken naar Spanje. Dat rijdt heerlijk relaxed en je ziet een prachtige omgeving.

Vakantie begint al bij de voorpret van de voorbereidingen en de voordeur is mijn motto.

Op een snelweg heb je als motorrijder niets te zoeken, of je moet niet miepen over snelweg rijden.

:Y
 
Laatst bewerkt:
Siedo, GiroMT03, Fellowes, Texoot en TRvM

Zaterdag dus meeten..?

Hoelaat en waar ik wil s'avonds rond 17:00 wel graag weer thuis zijn.

EDIT: Aangepast naar afmeldingen -O-
 
Laatst bewerkt:
Siedo, GiroMT03, Fellowes, Texoot en TRvM

Zaterdag dus meeten..?

Hoelaat en waar ik wil s'avonds rond 17:00 wel graag weer thuis zijn.
Helaas, ik had graag gewild. Een serverovergang is uitgesteld naar aankomend weekend, ik moet wat testwerk verrichten. Ik kom de deur niet uit...

Vind het echt jammer, lijkt me leuk om met een club MTers te toeren.
 
Ik heb sinds kort weer werk en ben de gelukkige die op zaterdag mag werken! *O* :$
Helaas, maar anders kan ik straks geen bezine meer betalen :$
 
Siedo, GiroMT03, Fellowes, Texoot en TRvM

Zaterdag dus meeten..?

Hoelaat en waar ik wil s'avonds rond 17:00 wel graag weer thuis zijn.

EDIT: Aangepast naar afmeldingen -O-

He ! Ik kan ook zullen we in Leusden meeten? Langs de A28 , echt direct onder Amersfoort (makkelijker te bereiken)

een Total pomp kun je gelijk tanken :]
Randweg 4
De Horst
3833 Leusden

AFSLAG 7 LEUSDEN vanaf de A28 richting Zwolle :W

13:00???!!?!?!!!? ;( *D *D *D *D
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er niet zijn,heb immers de mt verkocht.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan