Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, zal wat bekijks getrokken hebben. Scheelt het aantal db tov de originele uitlaten veel?
Ik heb het niet gemeten maar het scheelt wel natuurlijk.
Al zijn de originele niet eens zo fluisterzacht zoals ik had verwacht! :$
Hij klappert ook nog steeds met gas dicht.
 
Ik ben bang dat ik moet afhaken voor de 21e. Dit weekend zou een server verhuizing plaats vinden met daarbij wat test werk voor mij. Nu is dit uitgesteld naar volgende week...

Dikke kans dat dit samen valt. :(
 
OK, onbekender merk voor mij.
Als ik wat vervang moet het niet te luid worden, wel diepere donkere klappen. Eigenlijk is 5dB omhoog meer dan genoeg. De originele maken al een aardig geluid, maar het kan veel mooier. Op mijn DR had ik een Leo X3 FIM demper, niet te hard en toch mooi geluid. Was 96dB... mijn ER-5 had 98dB. Mocht wat mij betreft ietsje zachter, de boetes zijn niet mis.
 
Laatst bewerkt:
Jezus, wat ik ook doe, ik kan mij niet registeren op de MT-ownerclub....

Kan ik jouw inlog gegevens even gebruiken?
 
Wat doet die O2 controller anders dan de 'gewone' Kev-mod? Ik heb wel het één en ander gelezen op XT660.com maar het verschil is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

De AIS afdichten tegen het ploppen bij gas dicht vind ik ook wel interessant. Zelfs met de originele uitlaten - die er nu op zitten - doet 'ie dat nog. Wel schattig trouwens dat ze dat ook een 'mod' noemen; gewoon een oud boutje in een slang proppen and that's it. :P

He Tarwetijger! dat heb ik nodig, waar heb jij dat gelezen op de XT660.com site? :]
 
Het roffelen / ploppen gaat niet helemaal over schrijven ze. Dus daar zou ik het niet om laten.
Ik zag twee slangen op het luchtfilterhuis, nog even ontdekken wat de AIS is en wat de carterontluchting. Die laatste moet je niet afdichten natuurlijk!
 
Als je even terugleest,heb ik beschreven hoe ik de AIS heb geblokkeerd.
Het knallen was bij mij helemaal weg.
 
Het roffelen / ploppen gaat niet helemaal over schrijven ze. Dus daar zou ik het niet om laten.
Ik zag twee slangen op het luchtfilterhuis, nog even ontdekken wat de AIS is en wat de carterontluchting. Die laatste moet je niet afdichten natuurlijk!

Ik heb net de AIS pijp gevonden het is de bovenste van de linkerkant van de motor.

Ik starte de motor en hielt mij vinger op de AIS, en het ploppen is weg!

Nu lijkt het niet steeds oorlog als ik de wijk in kom rijden , en ik kan mijn Killers lekker eruit laten! *O* *O* *O* *O*
 
Boys.. door het AIS systeem weg te halen zijn er 95% minder knallen. Wat beter is als je een ander uitlaat systeem erop hebt.

En daarbij gaat hij ook beter lopen en de uitlaat wordt veeeel minder heet, super chill!
Ook kan je het gehele Air Intake System verwijderen en bespaar je daardoor ook nog wat op gewicht.
 
Ik vind de knallen juist mooi, ik geef toe dat ze zonder killers redelijk hard zijn.
Maar ik zou ze echt niet weg willen laten!

Filmpje van de G&G exhaust zonder DB-killers:
 
Laatst bewerkt:
Gaan er morgen nog mensen naar de open dag bij Arie Molenaar Motors in IJsselstein (bij Utrecht)?
Ik ga er wel even heen op de MT03. Misschien meteen een andere helm kopen en eventueel nog een nieuwe doorwaai-jas. Meestal wel een groot gebeuren daar en gratis BBQ, drinken enz. genoeg dingen te doen en dit keer wel hele mooie aanbiedingen omdat ze 50 jaar bestaan.

Vandaag ook mijn Optimate SAE-71 kabel opgehaald bij MVM en een rubber dopje voor mijn Givi kofferplaat die ik miste bij aanschaf. Die is dus ook weer compleet. Nu alleen een keer dus die tank er van af halen, maar ik denk dat ik het tegelijkertijd met de O2 controller ga doen.

Verder nog een paar keer goed het oliepeil in de gaten houden. Als ie volgende keer weer tjokvol zit moet ik eens gaan denken aan benzine in de olie ofzo, maar volgens mij moet het dan nog lichter van kleur zijn en er naar ruiken. Het ruikt ver weg naar brandstof denk ik... zal het eens vergelijken met de geur van de olie uit mijn 125cc. Soms denk je wat te ruiken wat er helemaal niet is.
 
Wat een geniaal ontwerp! :}

image-6.jpg


Ketting kunnen vervangen zonder klinken of achterbrug verwijderen.
Er komt daarom een genuine yamaha ketting op, die dus als een gesloten ketting wordt geleverd. :9~

Edit: de ketting is trouwens van Regina en het achtertandwiel van Sunstar (47).
 
Laatst bewerkt:
En je had de hamer al klaarliggen :+

Zaten de bouten van de jiffy lekker vast?
 
En je had de hamer al klaarliggen :+

Zaten de bouten van de jiffy lekker vast?
"Als het enige gereedschap dat je hebt een hamer is, beginnen alle problemen verdacht veel op spijkers te lijken."
Maar gelukkig was het nu alleen nodig voor het borgplaatje van de moer van het voortandwiel. :) Die twee bouten zaten wel vast inderdaad! Zat ook borgmiddel op zag ik. Met hoeveel Nm moeten die dan wel niet? Ik heb mijn WPHB nog niet ontvangen (waren ze vergeten om bij de bestelling in te doen |( ).
 
Ik moet ook maar eens een WPHB bestellen.

Moet zeggen dat de motor met een halve liter minder olie volgens mij veel minder trilt bij 4500tpm. Of ik wen er aan, nee serieus, het voelt beter aan. Op de snelweg blijft 110km/u wel wat fijner dan 100, maar het is een stuk beter vol te houden. Binnenkort nog maar eens opnieuw peilen... :P

Verbruik trouwens een keer bekeken, ongeveer 1 op 21.2 gemiddeld verbruik. Ben er niet ontevreden over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan