Het MF Ducati Multistrada Topic III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het duitse forum komen zo'n beetje alle combinaties wel voorbij en het blijkt dat de meeste mensen die een katvervanger in combinatie met een korte demper proberen dit uiteindelijk veel te veel lawaai vinden.
Want de originele kat werkt niet alleen als kat maar ook als demper en zo'n korte "demper" dempt nou eenmaal niet zo veel. Met dubbele dempers en incl kat en db killers (en zonder klep) is mijn QD al op de grens vind ik.
 
Ik heb een tijd met mivv kat vervanger en orginele dempers gereden .
maar veel te luid , zelf een db killer gemaakt voor tussen demper en kat vervanger.
nog te luid . deze terug door verkocht , en nu staat er een korte termingoni met kat maar zonder de gas klep(de klep verwijdert maar de steel zit er nog in om geen foutcode te krijgen) veel beter
[afbeelding]


je hebt de klep verwijderd?

heeft dat nog effect gehad op het rijden?
heb je nog de standaard filter ?

Groet
Fons
 
je hebt de klep verwijderd?

heeft dat nog effect gehad op het rijden?
heb je nog de standaard filter ?

Groet
Fons
Die klep zit er maar in om de euronorm te kunnen halen (heeft verder geen enkel nut )
Dus weg er mee, als je de einddemper er af neemt zie je de klep met 2 boutjes vast zitten.
kopjes afboren, klep wegnemen en boutjes uit de klep draaien .
En eens starten om alle spaantjes te verwijderen *D
Heb ook een k&n filter zitten en het effect: een soepele motor onderin 2000- 3000 rpm
Dat bokkig is zo goed als eruit, bijna niet meer voelbaar *O*
Ik ben zeer blij met deze oplossing :] hopelijk heb je iets aan
greets
 
Gisteravond een leerzame vering-avond gehad met uitleg door hk suspensions* en oa kleine demonstratie op een MTS 1200 S *D
(HK suspensions gaat ook mijn vering aanpassen aan mijn (over)gewicht)

Ging naast basis uitleg (voorspanning, compressie, rebound, balans en welke klacht waardoor veroorzaakt wordt etc) ook over over de precieze werking binnenin de schokdempers en instelmogenlijkheden, erg interessant. Ook om te horen dat de MTS ohlins vering bij de beste hoort *D (en daardoor ook bijpassend onderhoud aan te bevelen is )

Ook nog reallife kennis gemaakt met Vindtieleuk, was gezellig en veel beginnerstips gekregen voor mijn nog te leveren MTS-S, zoals oa het aanwijzen van rubbertjes wat vastgeplakt zou moeten zijn/worden (kofferbevestigingsrubbers aan passagiersteps, handvatrubber voor middenbok-hulp en schakelpootrubber) , verschillen van de 2010, 2011 en 2012 modellen en het goed schoonmaken van de voorpoten ivm agressief remstof.
Nogmaals bedankt daarvoor !
 
Laatst bewerkt:
HK gaat je vering aanpassen? Uuh, kun je gewoon zelf doen hoor op die MTS, on-the-fly nog wel! Eén of twee personen, met of zonder bagage.

Vertel 's over dat schoonmaken van de voorpoten, hoe moet je dat het beste doen?

Wanneer komt je MTS? God, wat zal dit topic dan vol-gespammed worden met pics van Ted. :)
 
Laatst bewerkt:
HK gaat je vering aanpassen? Uuh, kun je gewoon zelf doen hoor op die MTS, on-the-fly nog wel! Eén of twee personen, met of zonder bagage.

Vertel 's over dat schoonmaken van de voorpoten, hoe moet je dat het beste doen?

Wanneer komt je MTS? God, wat zal dit topic dan vol-gespammed worden met pics van Ted. :)
ben erg lui, dus als ik eens van Touring naar Sport wil wisselen rij ik gewoon even langs Tiel :+

Er komen zwaardere voorveren in (vermoedelijk 2 x 7.0 N ipv de standaard 2 x 6.5N) , een zwaardere achterveer (vermoedelijk 100N ipv 85N) en de instellingen worden aangepast aan mijn wensen.
(terplekke (in Tiel) wordt nagemeten wat de juiste te plaatsen veren zijn)

(Van wat ik begrepen heb) is dat de remstof best aggressief kan zijn. als dat zich op je onder-vorkpoot verzameld en er vervolgens veel in- en uitgeveerd wordt, komt dat in aanraking met binnenwerk (afdichtingen, busjes, glijders, etc) en zal op den duur de werking van de vork verminderen.
Lekke vorkpoten komt ook vaak hierdoor, doordat dat remstof ook in de afdichtingrubbers gaat zitten en deze verhard/verglast.
Dus hoe minder remstof de mogenlijkheid krijgt om "in" de vering te komen , hoe beter, daarom dus schoonmaken.

Daarvoor met (schoon) doekje het onder-vorkpoot schoonmaken, en vervolgens met siliconen spray nog eens napoetsen en met doekje rond de poot "boenderen" zodat ook de lastig te bereiken delen meegenomen worden.

Vanwaar dat vermoeden van een volgespamd topic met mijn foto's ??? denk dat de meesten al wel eens een rode MTS gezien zullen hebben, dus hou het bij een paar foto's "als bewijs" dat ik hem heb :+

MTS komt in Maart (2012, voor de wijsneuzen ;) )
 
Laatst bewerkt:
Die klep zit er maar in om de euronorm te kunnen halen (heeft verder geen enkel nut )
Dus weg er mee, als je de einddemper er af neemt zie je de klep met 2 boutjes vast zitten.
kopjes afboren, klep wegnemen en boutjes uit de klep draaien .
En eens starten om alle spaantjes te verwijderen *D
Heb ook een k&n filter zitten en het effect: een soepele motor onderin 2000- 3000 rpm
Dat bokkig is zo goed als eruit, bijna niet meer voelbaar *O*
Ik ben zeer blij met deze oplossing :] hopelijk heb je iets aan
greets


ik ga dat zeker proberen dat is wel de meest goedkoopste oplossing.
jij hebt de korte termi is dat ic met deze modificatie niet te hard, want in die korte termi zit geen db killer .

Ik verwacht mijn Multi ergens in maart.

groet
Fons
 
ik ga dat zeker proberen dat is wel de meest goedkoopste oplossing.
jij hebt de korte termi is dat ic met deze modificatie niet te hard, want in die korte termi zit geen db killer .

Ik verwacht mijn Multi ergens in maart.

groet
Fons
Ik vindt het geluid net iets meer en niet overdreven !
Je vindt al een 2dehands demper aan iets meer of de helft van nieuwprijs.
http://motoren.marktplaats.nl/onder...zPxJFeAn/8c+n8AEbfP/8/AJg0YZu&fta_ind=10&fs=1
Laat het maar rap maart zijn :]
 
met die man van FC had ik al gemaild, hij vertelde toen dat die uitlaat met kat (maar met klep) weinig verschil in geluid gaf, vandaar dat hij deze 2 had kunnen opkopen.

Ik ben benieuwd, hopelijk komt mijn Multi ook in maart aan , ik weet niet wat momenteel de levertijden zijn.
 
Ik heb een tijd met mivv kat vervanger en orginele dempers gereden .
maar veel te luid , zelf een db killer gemaakt voor tussen demper en kat vervanger.
nog te luid . deze terug door verkocht , en nu staat er een korte termingoni met kat maar zonder de gas klep(de klep verwijdert maar de steel zit er nog in om geen foutcode te krijgen) veel beter
[afbeelding]
Oke ,veels te hard dat was het enige nadeel?
Dus , zonder vermogensverlies ed als je deze katvervanger gebruikt?

http://motoren.marktplaats.nl/tunin...zgYwezH1uvDNHCPh8vX4BJruXvg==&fta_ind=28&fs=1


Thanks voor de info!!!!
 
Laatst bewerkt:
wintertijd knutseltijd.... ;)

Foto-POJ7AHPT-D.jpg
 
Gisteravond een leerzame vering-avond gehad met uitleg door hk suspensions* en oa kleine demonstratie op een MTS 1200 S *D
(HK suspensions gaat ook mijn vering aanpassen aan mijn (over)gewicht)

Ging naast basis uitleg (voorspanning, compressie, rebound, balans en welke klacht waardoor veroorzaakt wordt etc) ook over over de precieze werking binnenin de schokdempers en instelmogenlijkheden, erg interessant. Ook om te horen dat de MTS ohlins vering bij de beste hoort *D (en daardoor ook bijpassend onderhoud aan te bevelen is )

Ook nog reallife kennis gemaakt met Vindtieleuk, was gezellig en veel beginnerstips gekregen voor mijn nog te leveren MTS-S, zoals oa het aanwijzen van rubbertjes wat vastgeplakt zou moeten zijn/worden (kofferbevestigingsrubbers aan passagiersteps, handvatrubber voor middenbok-hulp en schakelpootrubber) , verschillen van de 2010, 2011 en 2012 modellen en het goed schoonmaken van de voorpoten ivm agressief remstof.
Nogmaals bedankt daarvoor !
Graag gedaan Ted, het was leuk om je es in real life te ontmoeten. :Y
 
Heb me gister via MP aangekochte tassies ook ff te pas gehangen op de kale Multitassa ;)


Foto-JWDDNDSE-D.jpg



Foto-DSHI8BBY-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is trouwens mijn winterprojectje. 1380cc met dubbele carbs. Misschien twee wielen teveel maar donders leuk om in te scheuren *O*

2012-01-25113016.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan