Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

€165,- om 54 km off road te rijden, 60% van 90 km, wat waarschijnlijk tet is 🤣. Maar je krijgt wel koffie.
Ik zie meer dingen staan dan dat.

- 's morgens bij aankomst koffie met broodjes
- Toertocht
- WP clinics
- Behendigheidstraining door Alex van den Broek
- Geheel verzorgde BBQ incl. alle drank

Maar ieder z'n ding 😄. Ik ben vooral benieuwd hoe en wat qua navi, aangezien ze aangeven dat de route wordt ingeladen door de organisatie.
 
Ik heb nog een gloednieuwe, in ongeopende verpakking dus, beschermplaat voor de koplamp van een 790 of 890 t/m modeljaar 2022.
Liefhebbers? Voor € 30,= over te nemen.
koplampbeschermer.jpg
 
Hoe rijden jullie het liefst offroad?
"Met het rubber op/in de blubber." 🤡

Ik rij standaard/altijd in Rally-mode. Afhankelijk van wat ik ga doen, met de volgende settings:
- Throttle-response: "Rally" wanneer ik op de weg blijf of vanilla offroad ga, "Offroad" wanneer het technischer wordt;
- TC: 3 wanneer ik op straat rij, 1 wanneer ik offroad rij (kwam laatst erachter dat die ook helemaal uit te schakelen is, dus dat gaan we binnenkort maar eens uitproberen);
- ABS: offroad
 
Ik vind de 890R een superfijne motor. Bijna perfect, maar perfect bestaat helaas niet. ;-)

De wind op de snelweg is nondekneiters vervelend. Helpt zo'n additionele windscherm opzet stuk? Wie heeft er ervaring mee?

Ik zit wel eens als een halve zool met 120km/u plat op de motor achter het schermpie, want anders word ik doof van de wind. Met crosshelm en mijn goede straat helm met oordoppen. Beide gewoon kak.

Jaja, wat doe je dan ook op de snelweg? Some moet je wat...
 
Ik vind de 890R een superfijne motor. Bijna perfect, maar perfect bestaat helaas niet. ;-)

De wind op de snelweg is nondekneiters vervelend. Helpt zo'n additionele windscherm opzet stuk? Wie heeft er ervaring mee?

Ik zit wel eens als een halve zool met 120km/u plat op de motor achter het schermpie, want anders word ik doof van de wind. Met crosshelm en mijn goede straat helm met oordoppen. Beide gewoon kak.

Jaja, wat doe je dan ook op de snelweg? Some moet je wat...
Ik rij nu bijna een jaar met de 890 (2021), en ik heb ermee leren omgaan. Scherm op de laagste stand, crosshelm op, fatsoenlijke oordoppen in die genoeg dempen, en klaar. Ik gebruik tegenwoordig Honeywell Laserlite oordoppen die -35dB zouden dempen. Ervoor gebruikte ik Alpine Motosafe doppen. Continu na een snelwegrit oorsuizen. Sinds ik de Honeywell's gebruik heb ik daar helemaal geen last meer van. Enige is dat ik nu continu de muziek op de op-een-na-hardste stand moet hebben staan om ervan te genieten. Maar alles beter dan die oorsuizen.

En de wind... tjah. De een vindt de 2021 modellen ruk, de ander vindt juist de 2023+ modellen ruk. Het is een persoonsding. Mijn ervaring is: hoe minder bescherming door een scherm, hoe "schoner" de luchtstroom die je met je helm vangt, hoe minder last je ervan hebt."
Voor de 2023 en 2024 modellen is A67508908044 te krijgen, ter vervangen van het standaard scherm. Misschien handig om dat eens te proberen?

Zo'n additioneel scherm erop zetten kan natuurlijk ook, maar zoals ik op m'n C800 merkte zorgt dat ding op sommige punten juist voor een vervelende druk rond je helm. Op lage snelheden (<80km) was het fijn, maar alles daarboven werd een serieuze bokswedstrijd.

Op de AT had ik een laag (standaard) en hoog scherm. Hoog scherm gebruikte ik in eerste instantie, want "groot is beter!". Tot ik erachter kwam dat dat scherm koppen niet ideaal was, en dat mijn helm in de winter te weinig schone lucht kreeg en condens in mijn helm ontstond (sloeg tegen de pinlock aan). Dat bevroor, en dan zie je geen hol meer. Vervolgens het lage scherm geprobeerd, en die uitdagingen waren foetsie.
 
Helpt zo'n additionele windscherm opzet stuk? Wie heeft er ervaring mee?
Met mijn moto guzzi met fly screen heb ik geen last van herrie maar wordt op de snelweg,tja soms mot je wel, na een tijdje die wind ook wel beu , en als het regent nul bescherming.
De ktm 890s , dus ws grotere ruit , idd behoorlijk gebulder bij 120km/u , opzet ruitje van mra gaat wel wat beter,ik zou niet meer zonder willen, maar stel je er niet te veel bij voor, snelweg goed te doen met crosshelm en opmaat doppen ,en als het regent houd die ktm opbouw veel nattigheid van je weg.
Maar het blijft een compromis.
 
"Met het rubber op/in de blubber." 🤡

Ik rij standaard/altijd in Rally-mode. Afhankelijk van wat ik ga doen, met de volgende settings:
- Throttle-response: "Rally" wanneer ik op de weg blijf of vanilla offroad ga, "Offroad" wanneer het technischer wordt;
- TC: 3 wanneer ik op straat rij, 1 wanneer ik offroad rij (kwam laatst erachter dat die ook helemaal uit te schakelen is, dus dat gaan we binnenkort maar eens uitproberen);
- ABS: offroad
Welk bouwjaar heb jij?
 
De wind op de snelweg is nondekneiters vervelend. Helpt zo'n additionele windscherm opzet stuk? Wie heeft er ervaring mee?
Ik heb er mee proefgereden bij MDI op het het grotere "standaard" scherm ( niet het kleine R schermpje) . Er was een kleine verbetering , maar het hele scherm gaat nog meer te keer bij een beetje wind tegen. Dus niet aangeschaft, ik vond het bewegen van het scherm erg irritant.

De bevestiging van het KTM scherm met het ene boutje vind ik wel een zwak punt. Dit is in het nieuwe model wel verbeterd.
 
Dus dan moet jij je mtc functie gewoon uitzetten in het menu
Met de 23/24 modellen

Kun je het in rally mode als die op 1 staat(als ik het goed begrijp) lang de down knop indrukken dan gaat rally mode Traction control
naar 0 (helemaal uit)
 
De BBQ is verruild voor het frietkanon en het is ineens € 70 goedkoper...
Cft
Ik vind de 890R een superfijne motor. Bijna perfect, maar perfect bestaat helaas niet. ;-)

De wind op de snelweg is nondekneiters vervelend. Helpt zo'n additionele windscherm opzet stuk? Wie heeft er ervaring mee?

Ik zit wel eens als een halve zool met 120km/u plat op de motor achter het schermpie, want anders word ik doof van de wind. Met crosshelm en mijn goede straat helm met oordoppen. Beide gewoon kak.

Jaja, wat doe je dan ook op de snelweg? Some moet je wat...
Ik heb een mra sport ruit met touratech spoiler

Extra voordeel van de mra ruit is dat op meer punten besvestigd is en dus super stevig is en ook mijn tablet past erachter en is super solide

Rijd op snelweg meestal rond de 130 op de gps en goede oordoppen

Gaar prima
 

Bijlagen

  • 20220808_200948.jpg
    20220808_200948.jpg
    367,7 KB · Weergaven: 0
Dus dan moet jij je mtc functie gewoon uitzetten in het menu
Met de 23/24 modellen

Kun je het in rally mode als die op 1 staat(als ik het goed begrijp) lang de down knop indrukken dan gaat rally mode Traction control
naar 0 (helemaal uit)
Klopt ja, kwam ik inderdaad achter. Dat ze eens een offroad dongle uitbrengen zoals ze voor de 1290 en 690 gemaakt hebben.. dat scheelt continu instellen 🤣 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan