Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Heb mijn motor een beetje gerimpeld
1090 gietwielen metzeler roadtec 01
Brembo mcs 19.21 rempomp( van een 890 duke R) en bijpassend brembo stylema remklauwen
Galfer factory wave discs

Rijdt heerlijk en met veel gevoel remmen, dat miste ik toch wel bij de standaard 790/890 remmen
Zon wielset staat ook op.mijn verlanglijstje, zo te zien ben je bij hannamax gáan winkelen.
Heb je de abs ringen nog moeten aanpassen?
 
1709152427051.jpeg

Woppatee. Het begon wat koud te worden in de garage, dus morgen alles recht zetten en op torque-spec zetten, poetsen, en klaar. Oogt wel direct heel anders. Nu hopen dat het de staande positie ook wat beter maakt.
 
Zon wielset staat ook op.mijn verlanglijstje, zo te zien ben je bij hannamax gáan winkelen.
Heb je de abs ringen nog moeten aanpassen?
Wielen set van een 1090, 2de hands gescoord😀
Stylema's ook 2de hands
Custom remleiding en brembo rempomp door Hannamax geleverd en gemonteerd.

Wielen en schijven zelf gemonteerd,
Was nog een uitdaging!!
demping rubbers op maat moeten maken want de naaf van de 1090 heeft een iets ander vorm (loopt taps toe aan onderkant)
Op maat gemaakte custom abs ringen zonder km afwijking

Moet alleen nog een ander tandwiel want omdat de Wielen kleine zijn draai ik nu meer toeren(en ik reed al met een aangepaste verhouding 500 rpm meer dan standaard) nu 1000 rpm meer dan standaard
Is te veel van het goeie.
 
Uhm, gewichts besparing?

1709278461656.png


Hoort dit zo? Of zal ik zelf googlen/in de handleiding kijken?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de cat er tussen uit gehaald en een stukje gereden. Duidelijk verschil, ik heb grote blij. :)



Kort vraagje: iemand ervaring met de KTM eigen navigatie? Het liefst rij ik met Kurviger op de telefoon. Ik twijfel of ik ga investeren in een navigatie, een telefoonhouder of de KTM eigen navigatie gebruik.
 
Inmiddels is de ktm navigatie een duur betaalde abbonement die niks toevoegt is mijn mening
Ik zou zeggen blijf lekker bij kurviger

Die 2 gaten zijn montage gaten voor in het fabriek en horen leeg te zijn
 
Gisteren de cat er tussen uit gehaald en een stukje gereden. Duidelijk verschil, ik heb grote blij. :)



Kort vraagje: iemand ervaring met de KTM eigen navigatie? Het liefst rij ik met Kurviger op de telefoon. Ik twijfel of ik ga investeren in een navigatie, een telefoonhouder of de KTM eigen navigatie gebruik.
Is het het geluid wat je fijn vindt of zijn de rijeigenschappen ook anders?
 
Ik kwam vandaag, bij het vervangen van de achter remblokken, erachter dat mijn lock-ring mist 🤔 . Als je naar onderdelen gaat zoeken krijg je alleen een totaalpakket (63513085000) met een nieuwe pin voor €34, wat ik wat veel vind voor alleen dat ringetje.

1709307025878.png

Het is zo'n soort clip. Mocht iemand hier de correcte benaming van weten, dan zou ik ook al blij zijn. Volgens mij is het een 5mm ring, maar een gewone E-ring krijg je amper nog eraf zonder het achterwiel eerst los te halen.
 
Ik kwam vandaag, bij het vervangen van de achter remblokken, erachter dat mijn lock-ring mist 🤔 . Als je naar onderdelen gaat zoeken krijg je alleen een totaalpakket (63513085000) met een nieuwe pin voor €34, wat ik wat veel vind voor alleen dat ringetje.

Bekijk bijlage 1979324
Het is zo'n soort clip. Mocht iemand hier de correcte benaming van weten, dan zou ik ook al blij zijn. Volgens mij is het een 5mm ring, maar een gewone E-ring krijg je amper nog eraf zonder het achterwiel eerst los te halen.
Ga naar Knubben in Gulpen of naar een bedrijf zoals Huynen jn Margraten, die hebben die dingen gewoon liggen voor een dubbeltje.
 
Omdat er geen gat in zit :P
Dat ja.

Of, als je bedoelt "waarom zou je die nodig hebben?", dan is het zodat je niet tijdens het rijden ineens je remblokken kwijt bent.

Debiel dat ktm aangeeft dat die pin zelf vast moet op 22Nm en met loctite... gelukkig brak m'n torx-bit af, en niet de pin. Meer mensen zijn het daar niet zo mee eens, dus 10Nm en loctite it is.
 
Dat ja.

Of, als je bedoelt "waarom zou je die nodig hebben?", dan is het zodat je niet tijdens het rijden ineens je remblokken kwijt bent.

Debiel dat ktm aangeeft dat die pin zelf vast moet op 22Nm en met loctite... gelukkig brak m'n torx-bit af, en niet de pin. Meer mensen zijn het daar niet zo mee eens, dus 10Nm en loctite it is.
Wacht ff, glijpen van je remblokken op 22? Hoe zeker ben je er van dat niet je bevestigingsbouten zijn _O-
 
Dat ja.

Of, als je bedoelt "waarom zou je die nodig hebben?", dan is het zodat je niet tijdens het rijden ineens je remblokken kwijt bent.

Debiel dat ktm aangeeft dat die pin zelf vast moet op 22Nm en met loctite... gelukkig brak m'n torx-bit af, en niet de pin. Meer mensen zijn het daar niet zo mee eens, dus 10Nm en loctite it is.
2021 KTM 890 Adventure / Adventure R / Adventure R Rally

vanaf post 3247 enig discussie of 22nm niet te veel is en gewoon fout

screen shot van een duke repair manual geeft 10nm aan
 

Bijlagen

  • ktm duke 790.PNG
    ktm duke 790.PNG
    53,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan